קופירייטר נסתר / קריאייטיבי בנשמה? לך על זה.

מצב
הנושא נעול.

cmyk

משתמש צעיר
אני מקווה שברוח הימים האלו לא יתקיפו אותך על המוסר והזעקות... [הגזמת לא קצת...]

מה שלי הפריע, זה הסגנון והתוכן הקליל שכתבו כאן, כדוגמת קורס לגברים בלבד!!! איזה הידור! ימות המשיח! כולם גברים ומי המגיד שיעור? גב' גרנות... למהדרין מן המהדרין!!!

היו כאן עוד הודעות ויותר לא ראויות בסגנון הנ"ל, אך אני מעדיף לא להתייחס אליהן, וד"ל.
 

הסתר_פנים

משתמש פעיל
בר יש צדק רב בדברייך, אבל-
עולם הפרסום הוא העולם ממנו אנו מתפרנסים. ומה לעשות לא השתיתו אותו בינתיים על אדני החינוך הטהור. ופרקים בפרסום לא לומדים בישיבה או בסמינר, אלא בקורסים חיצוניים.

מה שנשאר לנו לעשות, זה להשתדל להיות סופר מקצוענים, ולתת לעולם שלנו אלטרנטיבה ראויה ונקיה. להוכיח שאפשר למכור בלי להתפלש ברפש.

לא לכל אחד מתאים עולם הפרסום. אבל מי ששם כבר, לא יכול להרשות לעצמו להסתגר ולעצום עיניים בבהלה מכל מה שלא מתיישר עם הקוים של המודיע ויתד.
 

שריטה

משתמש צעיר
ראשית תודה לכל ההזהרות של היראים והתמימים.
את דעותי בעניין אני שומרת לעצמי מסיבות ברורות.
רק באתי להעמיד מספר דברים על דיוקם.
א. בקשר לטענה העובדתית (היחידה) שהעולתה כאן בקשר למרצה אישה, הטענה שגויה ביסודה. רכז הקורס והאחראי הישיר להעברתו הוא גבר בשם גיא כוכב. רב המרצים בקורס הם מרצים אורחים כגון איתן דובקין, אפרים רוזנשטיין, פיני יצחקי ועוד.
ב. מי שבחר בתחום ומעוניין לעבוד בו וממש לא משנה מה השיקולים שהביאו אותו לבחור בו.ראוי שיעבור בית ספר מקדים לתנאי העבודה בתחום ולא רק מבחינה מקצועית.
לפי מה שאני יודעת אין במגזרינו משרד פרסום שעובדים בו גברים בלבד. (הפוך כן קיים-דמיון)
בכל מקרה בהצלחה לכולם.
ואיש באמונתו יחיה.
 

בר

משתמש רשום
D I G I T A L
הסתר פנים:

א.כקופירייטר בעל ותק של 9 שנים אני מאמינה ששמעת על משפטים כגון:הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות או המטרה אינה מקדשת את האמצעים.האם אינך חסה על נישמתך המתפלשת ברפש ע"מ למכור לאנשים פרסום נקי???
שלא תבין לא נכון אין הכונה בדברי שאנשים יפסיקו את פרנסתם אבל מכאן ועד להפוך כל מיני אפיקורסים (ויהיו מקצועיים ככל שיהיו) לאלילים מקודשים?! -מזעזע,לפחות שהיתה משתמעת איזושהיא הסתייגות ולו הקלה מן הדמויות הנ"ל.

ואליך שריטה:
א.תמימים? "אשרי תמימי דרך.." - מוכר לך?
ב. הנירשם בנ"ל היה עוד בלי להזכיר את בעיתיות הענין של גברים ונשים וסתם הכנסת פה נקודה נוספת. דברתי על אופי המרצה ותוכן דבריו ולא על מינו.
ואדרבה למה את שומרת את דעותיך לעצמך? שתפי אותנו..

אגב אני הולכת להביא פה מספר ציטטות רציניות שיצא לי לראות בכמה פורומים שונים של אנשי המקצוע - מורי דרכיכם.ואתם תשפטו.
 

דינקיס

משתמש פעיל
D I G I T A L
בר אני חושב שזהו ויכוח מיותר מאוד וחבל שאת מסיטה את האשכול לנושאים אחרים לגמרי.
זה הרי אמור להיות פורום מקצועי, לא?
אז למה להכניס לפה כל מיני ויכוחים שמתאימים יותר לפורומים אחרים?
חבל, חבל, חבל!!!
 

בר

משתמש רשום
D I G I T A L
אוקי,קבלתי.פשוט הרגשתי צורך חזק למחות.
ובואו נסכים על דבר אחד -לגמרי לא בטוח שהויכוח היה מיותר.
אני פורשת ו-בשיא.

ובאמת מכל הלב - שיהיה בהצלחה וס"ד לכולם..
 

חושב יצירתי

משתמש צעיר
סאונד והפקות אולפן
ניתן אבל להמשיך את הדיון מההיבט המקצועי:
האם מי שבחר 'לחיות באמונתו' ולהתחכך בעולם הפרסום, תוך השארת אי אלו ערכים מסוימים לצבור ה'יראים והתמימים',
האם הוא מסוגל לייצר פרסומת מתאימה עבור צבור זה? פרסומת שמתחברת באמת לערכים שלו?
האם זו הסיבה שלעיתים פרסומות שונות המגיעות ממשרדים חרדיים, כה דוחות וצורמות ?
האם 'חרדי חדש' יכול לעשות פרסומת טובה לציבור 'החרדים הישנים'
 

אריה רימר

משתמש רשום
וווואו.
אתם טוחנים בערך מים.
קצת מעייף לקרוא הגיגים שטותיים מעין אלו.
איש באמונתו יחיה.
מי שרוצה להיות קופ שיהיה קופ.
ומי שרוצה דווקא קופירטיר שיהיה.
אני מאשר.
 

חוצ ניק

משתמש צעיר
ורורור,
החרדי החדש יוכל לפרסם יותר טוב מהחרדי הישן, לחרדי הישן. כי יש לו את הכלים המקצועיים, וגם, מכיר את אורח חייו של היהודי הישן (גם אם הוא רוצה להתעלם מזה...).
הוא יוכל לפרסם יותר טוב מיהודי חילוני.
לסיכום - יהודי חדש יוכל לעשות פרסומת טובה לחרדי הישן.
והפרסומות הדוחות והצורמות שאתה מדבר עליהם, לא קשור לחרדי חדש או ישן. קשור לחרדי לא מקצוען. זה הכל. ובשביל שזה לא יקרה, צריך ללכת ללמוד.
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
ואחרי שהוא ילמד הוא גם לא יבין מה צורם בפרסומת של מקאן להיידפינישן שעשו אותה לחילונים, גם אם הוא ינהל מגזר חרדי.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
אל תדברו בבקשה במושגים של יהודי ישן וחדש.
זה יותר מדי מזכיר משהו כמו הנאולוגים לעומת הרבנים הגלותיים והפנאטיים ח"ו
ועוד כל מיני במהלך ההסטוריה.
מי שנאמן לעקרונותיו יש לו על מי לסמוך.
ואני מניחה שמי שפונה ללמוד שואל את מורה דרכו.
לא צריכים לנפנף בפתיחות כמשהו בעל ערך!
וניתן בהחלט לכבד זה את זה ולחיות כאן בפורום המקצועי החרדי בשלום.
 

s.t.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
וואו לאן זה הגיע?
בס"ה דנו כאן באופן מקצועי על לימודי פרסום האם והיכן,
בד"כ מי שכבר בשלב הזה, הוא יודע פחות או יותר מה זה עולם הפרסום ומה המניעים וחושב שמתאים להשתלב שם,
לכל מקום לימוד יש מעלות וחסרונות כשכל אחד שם את הדגש על דבר אחר וכל תלמיד מחליט לעצמו מה יותר חשוב לו או היכן ימצא את עצמו טוב יותר.
יש המעדיפים מקום חרדי עם פחות נסיון ואלי פחות יצירתי אבל בתוך המסגרת,
ויש כאלו שמחפשים מקום יותר מנוסה וותיק שגם חושב קצת שונה ממה שהתרגלנו אנחנו כציבור חרדי,
הרי אין ספק שלימודי פרסום בציבור החרדי עדיין בתחילת הדרך, זה לא אומר שהם לא מקצועיים אבל כשאתה משקיע זמן וכסף מותר לך להעדיף מקום יותר מקצועי,
(במאמר המוסגר למדתי גם במוסד אקדמי חרדי שמתיימר ליהיות מקצועי, המקום נוהל כמו שטיבל מקצועי)
בקיצור יש דילמה ולכל אחד שיקולים שונים וטוב יעשה מי שמתייעץ עם בעלי מקצוע ועם רבו,
וזה גם מה שעשיתי, שאלתי את רבי וקיבלתי את ברכתו לעניין לפני שנרשמתי ללימודים ב"הבצפר"

________________
בעלה של s.t.
 

חושב יצירתי

משתמש צעיר
סאונד והפקות אולפן
אף אני אינני חושב שיש לפסול באופן גורף לימודים במוסד זה או אחר, ועבודה במשרד זה או אחר, ובודאי שכפי הנהוג - עושה כל אחד שאלת חכם בעניינים שהוא סבור שיש לשאול עליהם, וכהוראת רבו הוא נוהג.
אך גם שום רב, ויהיה המיקל ביותר, לא יאמר לשואל: 'עזוב שטויות, לך תלמד/תעבוד בכיף איפה שאתה רוצה'. הגישה היא: "נכון, במקום העבודה/הלימוד הזה ישנם בעיות, צריך להתמודד עמם, להשתדל, להזהר מאוד" וכו'. הגישות השונות הן בדבר מקדמי הזהירות שיש לנקוט בעניינים אלו, אך אף אחד לא התכוון מעולם להתיר את האסור, ולא כפי שהיה נראה מכמה תגובות כאילו ישנם אנשים שיכולים לפטור עצמם לחלוטין מלתת את הדעת על בעיות אלו. תורה אחת לנו, ואני מניח שגם הכותבים בעצמם לא התכוונו לכך.
 

הסתר_פנים

משתמש פעיל
נכתב ע"י בר;167228:
הסתר פנים:

א.כקופירייטר בעל ותק של 9 שנים אני מאמינה ששמעת על משפטים כגון:הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות או המטרה אינה מקדשת את האמצעים.האם אינך חסה על נישמתך המתפלשת ברפש ע"מ למכור לאנשים פרסום נקי???
שלא תבין לא נכון אין הכונה בדברי שאנשים יפסיקו את פרנסתם אבל מכאן ועד להפוך כל מיני אפיקורסים (ויהיו מקצועיים ככל שיהיו) לאלילים מקודשים?! -מזעזע,לפחות שהיתה משתמעת איזושהיא הסתייגות ולו הקלה מן הדמויות הנ"ל.

ואליך שריטה:
א.תמימים? "אשרי תמימי דרך.." - מוכר לך?
ב. הנירשם בנ"ל היה עוד בלי להזכיר את בעיתיות הענין של גברים ונשים וסתם הכנסת פה נקודה נוספת. דברתי על אופי המרצה ותוכן דבריו ולא על מינו.
ואדרבה למה את שומרת את דעותיך לעצמך? שתפי אותנו..

אגב אני הולכת להביא פה מספר ציטטות רציניות שיצא לי לראות בכמה פורומים שונים של אנשי המקצוע - מורי דרכיכם.ואתם תשפטו.

בר שלום,
אני לא אוהבת להגרר לדיונים מייגעים כאלו, אבל הייתי חייבת כמה הבהרות.

1. את בכלל מכירה אותי שתקבעי היכן נשמתי מתפלשת? כאילו את לא חושבת שהגזמת קצת? אני כתבתי שאנו מוכיחים שניתן למכור בלי להתפלש ברפש לקחת את זה קצת רחוק מידי, יקירתי.

2.כיוון שזהו פורום מקצועי, העניינים באים לדיון מהפן המקצועי בלבד. אם שואלים על מקום לימודים רציני ומביאים דוגמא למקום כזה, הרי לא יתכן שיתחלחלו פה אנשים בגלל ששמעו שהמליצו על מורה איקס והוא מה לעשות, לא חרדי. זה פורום של אנשים בוגרים לא ילדים קטנים.

3. מעבר לזה, הערה נוספת. כשאת הולכת לרואה חשבון, עורך דין, רופא. את מחפשת את המקצוענות שלו ולא את יראת השמיים שלו. כשפונים לאיש פרסום כנ"ל. אנשים משלמים כסף רב עבור פרסום אפקטיבי, מן הראוי שכל אחד מאיתנו יתן את המקסימום.זה לא צריך לבוא על חשבון היר"ש. וזה גם לא נושא לדיון כאן.זה כמו לבקש חוו"ד על עורך דין טוב ולברר אם הוא הולך עם חולצת פסים.

4 . ציטטות מפורומים הבטחת...אין צורך כולנו יודעים במה מדובר וכל אחד עושה את השיקול האישי שלו. רק תיזהרי באמת, בדרכך לפורומים המקצועיים לא להתפלש וכו'...
 

רימון

משתמש רשום
הצדק היא אי שם באמצע...

בר זועק מליבו וכנראה יש לו על מה לזעוק, ומסתירי הפנים למיניהם... מצטדקים שזה לא בדיוק ואפשר וכו',

מה שאני מסיק מהדיון וכבר הסקתי זאת מזמן, שישנה בעיות רציניות ומהותיות בכניסה לעולם הרחב, וצריך לדעת מאוד להישמר, אין כאן רק שאלה של רב, יש כאן שאלה ובדיקה עצמית, האם אני יהי' מסוגל לשרוד רוחנית את זה או לא!!!

לא אאריך בדברים על הנושא על אף שבעצם עבודת ה' הינו מקצוע לכל דבר וכאן זה פורום מקצועי... אך אלו שבאים בטענות על מי שמעלה דיונים מהסוג הזה לא צודקים לחלוטין, כי ישנם חברים שמקומם להם משפטים בנוסח: 'אכן זה קורס שמשתתפים שם בנות לבושות... וכו' [לא מתאים לי למלא את המשפט] ולכן הבינו ללבם של אלו שגם היו בסרט הזה ומביעים את כאבם, ותו לאו.
 

הסתר_פנים

משתמש פעיל
אם ככה כדאי לפתוח תת פורום ולקרוא לו פינת הפשקוילים.
שם יביעו כולם את זעקתם, חלחלתם, כאבם וייסורי נפשם.

ויחתמו בשורת המחץ:
"גולשים כואבים"
 

רימון

משתמש רשום
הייתי מאוד רוצה להשאיר את בר על תקן הווכחן...:)

אך אני חייב להגיב ואני מקווה שזאת התגובה האחרונה,

יש בה אמת בהודעתך אך היא לא שלמה לחלוטין היות ואפשר לפרש בדיוק את אותם מילים כדי להבין את הצד שכנגד, במילים אחרות: לא כל מה שנכנס בגדר 'מקצועי' הינו מבורך ומומלץ, יש לזכור את המקום ואיזהו חכם וכו', איני מתכוון חלילה לזלזל במישהו מכם אך צריך לקחת בחשבון שישנם כאן כאלו והם רבים שלא נהנו מתוכן ההודעות [תוכל לבדוק זאת בתודות]
 

חוצ ניק

משתמש צעיר
דינקיס, פינת הפאשקעווילים! שמעת מה הסתר פנים אומרת?
 

חושב יצירתי

משתמש צעיר
סאונד והפקות אולפן
אחר שלמד היהודי היכן שלמד, ואף הספיק לחזור בתשובה כדי לצאת דעת האוסרים.. אני חוזר לרגע לנושא שהעליתי קודם, הפרסומות עצמן. לפעמים מוצאים פרסומות שהמתירנות והנהנתנות זועקות מהם, או שנעשה בהם שימוש זול בדברים שבקדושה כדי לשרת מטרה שיווקית, ונראה שהוגה הפרסומת התנתק מעט ממבועיו הרוחניים. אין לי כוונה להכנס לענייניו, אבל הוא מפרסם זאת בעתון אותו קוראים ילדי...
איך ולמה זה קורה? לדעתי, התחככות בעולם הרחב, ולאו דווקא בתחום הפרסום, אלא גם בעולם העסקים וכו', עשויה לגרום - גם לאדם שבילה שנים רבות באוירה רוחנית וספגה לעצמותיו – להיסחף מעט אחרי המירוץ הגשמי, ולקבל מבט של חולין על החיים לאמר: החיים האמיתים הם שם בחוץ ב'מגבלות ההלכה' כמובן, הבה נדאה איפוא על כנפי היצירה החפשית, רק ניזהר שהפרסומת תהיה נקיה. כך יוצאות פרסומות שהבולטות מסוגן בשנים האחרונות לדעתי הן: ........................
כולנו אוהבים דברים טעימים, ואף אוכלים אותם, אבל ברור לנו שביטויים כמו ...............................לא מתאימים, ואם לנו יש את המסננים נגד זה, ילדינו לוקחים זאת יותר ברצינות, בדור הבא זאת כבר תהיה נקודת המוצא, וההמשך?...
אין כאן מוסר לאף אחד, כי כולנו, כל אחד שעוסק לפרנסתו, שייכים בזה. אם לא משתדלים מפעם לפעם לנקות את הראש, לצלול לעומקה של חויה רוחנית כדי לחזור לפורפורציות, אז נסחפים ושוכחים.
אך אני חושב שעל אנשי התרבות: פרסומאים, כתבים, סופרים, מוזיקאים וכדו', מוטלת אחריות רבה מאד, הן בסור מרע - במידה מסויימת הם משפיעים על עיצוב דמותו של הדור הצעיר, שכן כאמור למבוגרים יש את המסננים המתאימים, אך לצעירים עדיין אין. ואם הגישה היא 'נהיה ככל הגויים' פלוס הלכה, נוצרת השפעה שלילית [אפשר לקרוא את הכתבה על 'האנשים המשפיעים של השנה' –רעיון 'מגוייר' כשלעצמו – באתר 'לדעת', ובעיקר- לקרוא את התגובות. חלק גדול מהם הם בסגנון של: 'אחלה', שיחק אותה' 'הביא את זה' וכדומה, משהו שמזכיר מאוד תרועות של אוהדי כדורגל לנצחון קבוצתם. זו דוגמא להשפעת הסגנון והרוח של הכתבה על ציבור הקוראים]. כמו כן בעשה טוב – התרומה שאנשים אלו יכולים להביא לעושר ולעומק של ההויה התורנית והרוחנית היא רבה מאוד, ומהיבט מסויים הם יכולים להגיע ולהשפיע במקומות שדמויות תורניות אינן מגיעות – אם הם יפנו את כשרונם לאפיקים הללו.
אינני חושב שכדי להגיע לשיאים של יצירתיות צריך להיות איש 'פתוח', לא שמעתי על ציירים אמנים שיאמרו שנפגמה חדוות ועומק יצירתם בגלל התקרבותם ליהדות, להיפך, הם יספרו על מבועי יצירה שהחלו לפכות ממקום אחר בנשמתם. ישנם סופרים מוכשרים מאוד, שקריאת כתביהם עושה לך מה שלא עושה דרשת התעוררות של ימים נוראים, הם רק משתמשים בכלים אחרים. פובוצליסטים שנונים כמו חיים גרינבוים למשל, משתמשים בכלי היצירה שחנן אותם ה' – בכיוון הנכון. תחום הפרסום אינו צריך להיות שונה, אם מחליטים שלא רק ההלכה 'מגבילה', אלא גם הערכים, לא נגיע לפרסומים מהסוג האמור, נמצא את הדרך לפרסם מותרות תוך שמירה על פרופורציה. ולא זו בלבד, אלא יהיה אף ניתן לרתום את ברק היצירה לכיוונים רוחניים בבחינת 'ויגזול את החנית מיד המצרי', ובטוחני שמרחב התמרון שם לא מצטמצם, כי אם להיפך, השמים הם הגבול.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה