קופירייטר נסתר / קריאייטיבי בנשמה? לך על זה.

מצב
הנושא נעול.

דינקיס

משתמש פעיל
D I G I T A L
[FONT=&quot]תמיד הייתי קופירייטר נסתר, [/FONT]

[FONT=&quot]מאז העיתון הכיתתי בחיידר שהיה עובר בין השולחנות באמצע השיעור, כדי שכולם יוכלו לקרוא את ההגיגים האחרונים שעלו לי לראש ועד לכרזות הגדולות של הת"ת בישיבה שכבר כמה שנים מעזיבתי את כותלי הישיבה לטובת בניית בית בישראל, עדיין נתלים כל שנה מחדש לפני פורים על קירות חדר האוכל הישיבתי כעידוד ובאזז חברתי לאחרוני העצלנים שיצאו לכתת את רגליהם המתבוססות בדרך קבע בין ספסלי בית המדרש, לרחובה של עיר נידחת וצחיחה בדרום הארץ בכדי לאסוף עוד כמה שקלים לקופת הת"ת המתדלדלת. [/FONT]

[FONT=&quot]עכשיו משהתחתנתי והלימוד הישיבתי החוויתי והתוסס נהפך לאברכי ושגרתי משהו, בכל פעם שאני רואה איזה ניצוץ קראייטיב מעניין באה איזו צביטה קטנטנה בלב, כן אני בטוח שגם ביניכם מסתתר איזה קופי נסתר מאותם ל"ו קופירייטרים שכל פעם שהם רואים איזה רעיון טוב נשימתם נעתקת, אז החלטתי שזהו, אני הולך להראות לכולם מה אני שווה. [כן אני יודע, ענווה זה לא הצד החזק שלי...][/FONT]

[FONT=&quot]טוב בשלב הזה כבר נכנסה נוות ביתי לתמונה, האמת שהיא דיי לא סובלת את הדרשות והחבורעס שלי בנושאי פרסום ואסטרטגיה, אז את הסכמתה הנלהבת לא היה קשה להשיג "העיקר תעזוב אותי בשקט" היא אמרה "אני לא מבינה בסלוגנים, אסטרטגיות, בריפים וכיוצא בזה" [/FONT]
[FONT=&quot]כך יצאתי לי למסע דיונים מעניין עם כל מיני בי"ס וקורסים ייעודיים ללימוד קופירייטינג, שמועות מחברים, המלצות מבוגרים, בעיקר חיפשתי את המקום שאקבל בו את הכלים המעשיים ואת תעודת הגמר שתפתח לי את שערי מחלקות הקראייטיב הדיי נעולות לחדשנות ולמשרות צעירות ורעננות. [/FONT]

[FONT=&quot]זהו אני רגוע, מצאתי את אשר חיפשתי. [/FONT]

ACC[FONT=&quot] הבית ספר של תרצה גרנות מארגן כל שנה קורס יעודי ונפרד לחרדים שחשקה נפשם בלימודי קופירייטינג ופרסום, ממש לא מזמן עברתי את הקופי טסט ואת הראיון [ההזוי] הנדרש כדי להתקבל לבית ספר למקצועות הקראייטיב וזהו אני בפנים וכבר מרגיש את הצמרמורת הפנימית, הנה אני הולך לכבוש את עולם הפרסום החרדי שקופא על שמרנותו זה שנים לא מעטות.[/FONT]

[FONT=&quot]ותודה רבה להורי היקרים שהביאוני עד הלום...[/FONT]

[FONT=&quot]מוקדש לכל הקופירייטרים הנסתרים שמסתובבים די באתרא הדין ודי בכל אתר ואתר, לכו על זה!
[/FONT]
[FONT=&quot]דינקיס
[/FONT]
 

עיצובים

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
בהצלחה רבה רבה...
לך ולכל הקופירייטרים הגלויים והנסתרים.
 

פוס

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הצלחה רבה בלימודים ובכל אשר תפנה.
 

יעקב קנפלר

משתמש צעיר
נוו מי עוד רוצה להצטרף אליו?
 

ruvi

משתמש רשום
פרסום וקופי
אולי אפשר לתת קישורים ומחירים ופרטים על הקורסים כגון שעות פעילות וכדומה...
 

בונפיס

משתמש צעיר
אוהווווווו! מישהו תפס פה אומץ :)

דינקיס, שאפו (מילה שתישמע הרבה מאד פעמים בעז"ה בבית ACC)

שמח לראות שנפתחת כלפי הסביבה סוף סוף, לדבר על תחושותייך בנושא..

היזהר, ההחלטה הזאת עלולה לשנות לך את החיים לנצח ללא יכולת לחזור בך ויותר נכון (כמו שקישקש שותפי באוזני) הגעת לנקודת "האל חזור".

כבוגר של קורס דומה לפני כשלוש שנים שהתקיים במכללת רמת-גן, אני ממליץ לכל מי שנשמת קריטיב באפו ורצון לקרוע מודעות בנפשו, לגשת למקום ולהירשם בבהילות לקורס.

אם יש לכם שאלות לגבי הנושא, אשמח לעמוד לרשותכם.

בונפיס
 

שריטה

משתמש צעיר
בונ,
צר לי לאכזב אבל ה"כוהנים הגדולים" בacc
לא גומרים כל פעם מחדש להשמיץ את הקורס במכללת רמת גן.
אני חוסכת ממך את פניני הלשון השונים בנושא (בעיקר של גיא..)
:(
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הצלחה מרובה, לך ולכל הל"ו הנסתרים...
אגב, מה שחסר היום בעיקר כדי להרים את המערכת החרדית, זה לא רעיוניסטים, אלא בעיקר אנשי ביצוע חזקים, וניתוחים נכונים, ובלי זה אין כיוון נכון, והביצוע חלש,
תקן אותי...
 

חוצ ניק

משתמש צעיר
חשבתי לכתוב פוסט כתגובה על הקופירייטר הנסתר אבל לא מצאתי זמן, אז פשוט העתקתי כמה פרטים על הקורס הזה, אם מישהו כאן בכלל מעוניין.

מה זה?
מכללת ACC
תרצה גרנות המייסדת והמנהלת.
קופירייטרית במקצועה.
יסדה את בית הספר לקופירייטינג לפני בערך 17 שנים.
מאז היא מעצבנת הרבה תלמידים.

בשביל מה זה?
במהלך 20 השנים האחרונות השחקנים הבולטים בזירות החברתיות, הלאומיות והכלכליות, הם אנשי תקשורת ופרסום. אנשי מקצוע המשתמשים במניפולציות תקשורתיות, שיווקיות ופרסומיות, המסיטות דעות, עמדות והתנהגויות לפעמים במחי…
משפט מנצח אחד!
אלה הם אנשי "ההשפעה".
שום מוצר לא יכול לנצח, בלי פרסום ותעמולה.
שום פוליטיקאי לא יכול להתחזק בלא שיפעיל מערכות השפעה מתוחכמות.
את יסודות המניפולציה הכמעט מדעית הזו, תלמדו ב-14 מפגשים מקצועיים, בקורס המקצועי הראשון בארץ למגזר החרדי.

הקורס יתקיים בימי ג' בין השעות 17:00-20:00

לפרטים נוספים:
תיבה פרטית של דינקיס, בונפיס, שריטה, יעקב קנפלר או חוצניק.
(ביקשתי מליבנת –אחות ראשית- שתשלח לי העתק של המודעה שהתפרסמה בעיתונות לפני חצי שנה בערך, אז היא אמרה שתרצה לא אוהבת את סוג הפרסום האגרסיבי הזה והמודעות בעיתונות על הקורס לא היו מטעמה. אז העתקתי מהאתר שלה לכל המתעניינים.)
 

שריטה

משתמש צעיר
תרצה גרנות בראיון לכלכליסט: (צונזר חלק, בתקוה להבנה. ונתנו10)

קופירייטינג חרדי

אפשר גם להבין עד כמה הרעיון לפתוח קורס קופירייטינג לחרדים, על ידי מי שהיא כמעט סמל האפיקורסיות, נשמע בתחילה מופרך. מבין אלפי התלמידים שעברו תחת ידיה בשנים האחרונות, קובי אריאלי בלט מיד, כבר במבט ראשון: פתאום הגיע לקורס, שעד אז משך בעיקר צעירים מדירות שכורות בתל אביב, חרדי מירושלים. זה היה בסוף שנות התשעים. אריאלי, שעוד לא פרץ לתודעה כנציגו הלא רשמי של המגזר החרדי בתקשורת, עבד במשרד פרסום מגזרי ששלח אותו ללמוד אצל גרנות.

בלי שאיש מהם ידע זאת, אריאלי היה רק הסנונית הראשונה. הוא סיפק לה תובנות ראשונות על המגזר החרדי, ולא פחות חשוב: נגישות אליו. לפני שמונה שנים פתחה תרצה קורס ראשון לבני המגזר החרדי. בניגוד לקורס הקופירייטינג הכללי, שנמתח על פני תשעה חודשים ומועבר לכיתה של 30 תלמידים, הקורס הזה נמשך כמה שבועות בלבד, והקבוצה מונה לא יותר מעשרה תלמידים.

מהקורס הראשון לחרדים יצא מנכ"ל מקאן מגזרים כיום. גם נשים חרדיות התחילו להתעניין, ואחרי ניסיון אחד, שכשל, להעביר קורס מעורב לנשים וגברים מהמגזר, המשיכה גרנות להעביר קורסים בנפרד. "לפני שבע שנים בערך הערכתי שהחרדים יתחילו לצאת מהגטו ולהיכנס למשק, כשהאינטרנט מהווה קטליזטור", היא נזכרת. "רציתי להכשיר אותם כדי שלא יהיו משרדי פרסום שידברו ביידיש - נכון שזו שפת הרחוב שם, אבל זה לא בהכרח נכון לחבר מותגים לשפה הזאת. ידעתי שהם יכולים לדבר בשפה אחרת, למרות המגבלות. מאוד סקרן אותי לראות את המגבלות האלה".

פרסום זה תחום מאוד תלוי תרבות - איך גישרתם על הפער?

"הם צריכים לקחת את מה שאני נותנת להם, ולעשות לזה אדפטציה תרבותית. אבל היכולת להתבונן בצרכן ולבחון את מערכת היחסים בינו לבין המותג רלבנטית לכל חברה אנושית. חרדים הם אנשי מותגים, יותר ממה שאנשים נוטים לחשוב. יש להם הערכה עצומה והמון כבוד לדמות המחנך, אפילו אם עומדת מולם אפיקורסית כמוני בג'ינס. הם גם אנשי מילים, וזה בולט על רקע העצלות של התלמידים החילונים, שכשהם עובדים על מודעה הם רוצים רק להביא תמונה יפה ולסגור עניין".

חששת מהמפגש הראשון?

"כן, וביקשתי שיתקנו אותי אם אני פוגעת בהם. לאט לאט לומדים את הגבולות. אסתפק ברמיזה. הם מצדם באים פתוחים, ובאים עם רעב אמיתי ללמוד את המקצוע. לעומת החד־ממדיות של צעירים ממרכז תל אביב, חרדים חיים בהמון עולמות. אישה חרדית היא אמא, היא עובדת, היא לומדת כל הזמן, היא מסתובבת ברחוב, מבינה במותגים, יש לה לא מעט כסף כיום, וכמובן בעלת שורשים חזקים במסורת. מעטים מאוד מאלה שלומדים אצלי חווים את כל החוויות האלה - - -
 

בונפיס

משתמש צעיר
נכתב ע"י שריטה;164169:
בונ,
צר לי לאכזב אבל ה"כוהנים הגדולים" בacc
לא גומרים כל פעם מחדש להשמיץ את הקורס במכללת רמת גן.
אני חוסכת ממך את פניני הלשון השונים בנושא (בעיקר של גיא..)
:(

שריטה,
אני לא יודע על איזה קורס מושמץ את מדברת אבל, אני בוגר הקורס המעורב שהתקיים במקום ההוא, ואם יש משהו בדבריך זה רק לגבי העובדה שמהקורס שלי שכלל 17 (כך זכורני..) איש/ה יצאו בדיוק שניים למיטב ידיעתי שעוסקים בתחום.
אחד מהם, אני. והשני, שותפי.

מצחיק, לא?

אז בלי כל קשר לקורס המושמץ ההוא, יש מה ללמוד אצלם ויש מה לקבל שם.

בונ (כדברי שריטה)
בונפיס (מהמקורות)
 

דינקיס

משתמש פעיל
D I G I T A L
ruvi
אני חושב שחוצניק כבר הביא פרטים על הקורס אבל תמיד תוכל להכינס לאתר של הבי"ס הזה www.acc-grannot.co.il

מקארתור
אני חושב שנגעת בכמה נקודות,
אנשי ביצוע חזקים אני חושב שיש הרבה במשרדי הפרסום החרדי ויוכיחו המודעות שעולות פה לדיון כל שבוע, לדוגמא של טריו, מק'קאן, וגם החבר'ה הטובים כאן בפורום שמבחינת הביצוע הן פשוט מעולות! פאשלות תמיד יש...
כל מה שהפרסום החרדי דיי מדשדש, בגדול זה ברמת הרעיון, אין אסטרטגיה לפרק זמן ארוך, אין כמעט שום דבר מאחורי הפרסומות שמסתובבות פה, אין מסר, אין אחידות... אבל כמובן שאנ'לא מאשים אף אחד, כי ברוב המקרים הלקוח לא מעוניין במשהו מיוחד אלא בעוד מודעה באנלית ומצ'עממת.

שפיגלר / רמון / חדש
לא ראיתי את הראיון לפני הצינזור כך שאין לי ממה להיגעל...
אבל אתם צריכים להבין שמדובר באנשים חילוניים שאין בינם לבין הדת שום קשר מהסיבה הפשוטה שהם מנותקים לגמרי... אבל ממה ששמעתי מחרדים שעובדים / לומדים אצליהם, הם אנשים מאוד מיוחדים בגישה שלהם לכל אדם לא משנה מה הוא.
אני פשוט לא מבין למה אתם כאלו נחיתיים שמכל איזה ראיון של בן אדם חילוני אתם מרגישים כאילו דרכו לכם על הגאווה שאין לכם, כמו שהחילוניים לא מבינים אותנו בכלל כך הרבה פעמים אנחנו לא מבינים בכלל את השפה שלהם... ודו"ק
אבל אני לא אמור לדברר אותם, כך שתקחו הכל בפורפורציות נכונות.
 

בונפיס

משתמש צעיר
הלו?!
איבדתם כיוון לגמרי.

אני רוצה להפריך ולחזק בו זמנית, כמה טענות שהועלו כאן.
1. תרצה הינה אישה חילונית אשר איננה מכירה לעומק את המגזר החרדי ולעיתים הינה בורה לגמרי בכל הנוגע לענייני דת וכדו'. היא אומרת כך על עצמה פעמים רבות ואינה מתכחשת לעניין.
2. אל תשכחו כי מאחורי כל כתבה באתר בסדר גודל מכובד, ישנו עורך אשר עורך את הכתבות והמאמרים כרצונו ולא אתפלא לשמוע כי הוא ערך את הראיון הזה בצורה מקוממת בכוונה תחילה.
3. לא אתפלא אם אכן תרצה דיברה כך. היא בוטה כדרך חיים. אין זה קשור לחרדים, או לא. היא טיפוס בוטה ולא תמיד במובן השלילי של המילה (כן יש למילה הזו גם צד חיובי..).
4. אכן מי שמכיר אותה, לא נפגע / נעלב מדבריה כאן.
5. יש המון מה ללמוד ממנה באם רוצים להתמקצע ו/או ללמוד תחום מקצוע לחיים.
6. היא נחשבת מאד בתחומה באופן חוצה זרמים ואף גבולות.
7. כשאני לומד מקצוע, אני הולך לטוב ביותר ולא אכפת לי מה הוא חושב ואומר על אנשים מסוגי כל עוד אין בכוונתו לפגוע בי או בלימודיי אצלו.
8. אני מניח שלא הבנת את הסעיף הקודם וככל הנראה התקוממת למול דבריי. נא לקרוא שנית. לאט!
9. עניין האשכול הזה הינו כוונתו הגלויה / נסתרת של דינקיס לארגן עוד אנשים מתוך הפורום המעוניינים להתמקצע, להגיע לקורס ולמנף יכולות מקצועיות.
10. אם הינך חולק/ת על דבריי בהודעה זו, נא להגיב עניינית ולא לברבר במוחי ענייני מצפון / דת / פגיעות קטנונית / וכדו'.

בונפיס
 

שריטה

משתמש צעיר
צר לי מחד ואני שמחה מאידך על הדיון הגלוי בעניין תרצה גרנות וacc
כשהעלתי את הכתבה ידעתי שניסוחה לא דומה לניסוח תגובה שגרתית באשכולות פרוג.
כעת אני אולי גורמת רע למטרת פתיחת האשכול אך באותה פעולה אני גורמת טוב להרבה אנשים שנראה להם שהם (אולי) מתאימים.
רבותי,
תחום הפרסום (הכבד) כיום הוא תחום מקצועי, דורש ו.. פתוח.
אין לי מושג איך האווירה במשרדוני הפרסום הקטנטנים (לא מעוניינת להכנס לשמות) אך בהנחה, שמשם רוב יושבי הפורום מביאים את פרנסתם היום, לכאורה מי שרוצה ללמוד מעוניין גם "להתקדם"
אז כן.
בין השיקולים המקצועיים תוסיפו גם את שיקול האופי שלכם.
וד"ל.

שוב. מתנצלת אם פגעתי ברגשותיו של אי מי.
אגב, תמיהתי הכנה, אם הכתבה אכן מביאה למצב של: "תצילינה אוזניים..." מדוע היא לא נמחקה...?
 

חוצ ניק

משתמש צעיר
נכתב ע"י ונתנו10;164713:
לא צריך למחוק, אין מה למחוק. אף אחד לא העלה דבר רע בכוונה.
אצל הראשון זה לבן ואצל השני שחור. אבל בבקשה, שזה לא יהיה שחור זפת.

מותר לי להוסיף עוד צבע?
אצל הראשון זה לבן, אצל השני זה שחור ואצל השלישי זה פרוג.
לא פעם נדמה כי הצבע הזה הוא הרבה יותר מירוק.
מותר לי לכתוב משהו אחר, לא קשור?
שנה טובה!
 

שריטה

משתמש צעיר
10,
נראה שהמתחרים שילמו לך...
רק שאין לי מושג מי מתחרה בתרצה,
אגב,
התרגיל הראשון שתרצה נתנה לנו כשנכנסנו לשיעור הראשון היה:
"מה יעשו המתחרים, כדי להבריח את התלמידים שנרשמו לACC ביום הראשון ללימודים?"
עניתי כל מיני שטויות שחשבתי שהם גאוניות.
גם עמיתותי לקורס ניסו להרשים.
האישה חייכה,
ואמרה- מספיק שלט בעל שני מילים-
"סכנה! שריפה!"
ותלמיד אחד לא בא..
זה הבן אדם.
פשוט וגאוני.
שיאו.
איזו חוויה זו הייתה ללמוד אצלה..
מתגעגעת.
:(
 

אביגדורית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
האשכול ננעל ונמחקו בו התגובות אשר אינן רלוונטיות.

פרוג - נקודת הייטק נקייה,
לא מתכוונים לאף אחד ולא לתגובה ספציפית, פשוט זה יצא קצת מגבול הטעם הטוב.

בברכת שנה טובה ומתוקה.
 

אביגדורית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לאחר מחשבה חוזרת ודיון בין המנהלים,
האשכול נפתח ושוחזרו בו התגובות אשר אינן פוגעות/מעליבות/לא ראויות.

בהצלחה לכל הפרסומאים אשר מרימים פה את הפורום,
ולכל הגרפיקאים שלא נמשכים לאשכול הזה ודומיו, יש פורום סמוך לשם כך.
 

דינקיס

משתמש פעיל
D I G I T A L
נכתב ע"י שריטה;164661:
רבותי,
תחום הפרסום (הכבד) כיום הוא תחום מקצועי, דורש ו.. פתוח.
אין לי מושג איך האווירה במשרדוני הפרסום הקטנטנים (לא מעוניינת להכנס לשמות) אך בהנחה, שמשם רוב יושבי הפורום מביאים את פרנסתם היום, לכאורה מי שרוצה ללמוד מעוניין גם "להתקדם"
אז כן.
בין השיקולים המקצועיים תוסיפו גם את שיקול האופי שלכם.
וד"ל.

כמה משרדים מקצועניים דורשים ו..פתוחים יש במגזר? 4-5 לא יותר.
אז באו ניקח הכל במינון הנכון, רוב הפרסום החרדי עדיין משווק ע"י משרדוני פרסום קטנטנים ובינונימים,
הפרסום החרדי ה"גדול" וה"מקצועני" רק מנסה להידמות לחברו מהמגזר החילוני הפתוח והנאור, שאוירת לחץ ותחרותיות מטורפת אוחזת בכל לבלרי המשרד מהתקציבאים ועד לאחראי רכש מדיה צעיר.

אין משרדים שמוכיחים שאפשר לעשות את אותו הדבר בלי כל מה שהזכרת?
האם משרד פרסום "גדול ומקצועני" חייב להיבנות מחורבות של אחרים?
 

s.t.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
כשבררתי על לימודי פרסום עלה השם תרצה גרנות כמעט מכל אדם שני שאיתו דברתי,
אבל מבירור שעשיתי עלה שתרצה גרנות זה בעיקר קופי, ואני שאומנם יש בי המון "קופיות" אבל אני יותר איש של לדחוף ולהתרוצץ ואוהב גם קריאיטיביות וגם ארט וגם אסטרטגיה וניתוח (מה שבד"כ הקופי לא עושה במשרדים גדולים), הלכתי למסלול תקציבאות ופלנינג ב"הבצפר" בת"א.
מקום מדהים, מקצועי ומדורג לא בשורה הראשונה אלא ממש על הבמה,
רק צריך לקחת בחשבון שמדובר במקום חילוני למהדרין על כל המשתמע, כולל בנות בכיתה (לבושות כמו פרסומת זולה) תכנים בהתאם ובכלל יושב על נמל ת"א,
אבל אני לא החרדי היחיד ומתברר שכמעט אין מחזור ללא חרדי או שניים אז....
בכ"א כיף גדול והכי חשוב שפתאום אתה מגלה את עולם הפרסום כעולם שלם בפני עצמו ובצורה שלא הכרת עד היום.
_________________
בעלה של s.t
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה