קופירייטרים ננסו וכל השאר צאו

מפתח המוח

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לקופי ולכל מי שנכנס

לאור האשכולות שנפתחו ביומיים האחרונים

לא באתי לספר עוד סיפור עלוב ונטול רקע לכאן או לכאן

באתי רק להזכיר שעולם הקריאייטיב לא נולד אתמול, הוא לא מקצוע חדש שאפשר לערער עליו.

הגיוני מאוד שהרבה מתוסכלים שנכוו פה ושם יוציאו את זעמם דווקא כאן על העסק שלהם שכשל ממליון סיבות ורק הקופירייטר אשם.

אם היו פותחים אשכול של דלתות - להתקין לבד או עם מתקין מקצועי, ודאי שכל מי שמתקין מקצועי התקין לו והדלת נשברה מילדיו המופרעים יכתוב בפורום הנ"ל להתקין לבד.

עסק זה דבר מאוד רגיש ויש המון סיבות שגם עסקים עם טובי המכוונים היועצים והקופירייטרים נסגרים, השוק רווי וקשה והכלכללה... ככה שגם עם עסק שליוותם נסגר, אל תקחו אשמה.

המטרה שלנו היא בסך הכל לדעת לקחת את העסק הקיים ולשווק אותו נכון לשוק, לדבר על העסק הקיים לקהל שיצרוך אותו ולבדל אותו ממתחרים.

ובעיניי כל קופי מתחיל שלמד לדבר נכון אל קהל, למד להעביר מסר אחד בלבד, למד לבדל, למד להימנע מדאבלים ועוד, הוא עדיף על בעל עסק גאון שמכיר מה אנשים אוהבים בעסק אבל לא יודע איך להגיד את זה נכון שיקלט. בלי לדבר בחמש שפות ארבע קונספטים ושלוש דאבל קליק. ובסיעור מוחות שלהם והקשבה הדדית הקופי רק יועיל לעסק.

ולצרי העין שנוגסים במקצוענו רק אומר: אנחנו לא משנים מוצרים, אנחנו לא יועצים לענייני תזרים המזומנים של העסק ולא יזמי עסקים, אנחנו מציעים איך לשווק ולבדל את המוצר הקיים נכון, מכאן ואילך זה עסק של בעל עסק.

אנחנו לא מכונות להברקה. ההברקות הם חלק קטן מאוד ממה שאנחנו עושים, ההעבודה מתחילה הרבה לפני ונגמרת הרבה אחרי.

קופירייטר לא ישווק מוצר בצורה יותר גרועה מאשר בעל עסק ולא על תקציב לקופירייטר עסקים נופלים, ו...כן כל עסק שמפרסם חייב קופירייטר בהתאם ליכולותיו הכלכליות - זה כבר תפקיד שלו או של היועץ הכלכלי שלו לומר לו בכמה. מה לעשות? לא לכל עסק יש יכולות להגיע גבוה, וזה לא רק בתחום הקופי.

ומי שחושב שזה מקצוע שלא נצרך הוא אותו אחד שיעשה לוגו לעצמו בוורד וגם יעשה את כל החשמל בבית לבד כי כדאי לחסוך. יש תמיד אנשים שמסתדרים בלי בעלי מקצוע - השאלה מה התוצאה.

תבינו דבר אחד. קופירייטר זה לא איזה גאון שיגעון שחושב שהוא יודע איך להקריס מרכזיות. קופירייטר זה מקצוע לכל דבר שלומדים בו המון חומר המון פסיכולוגיה חברתית, וצוברים בו נסיון של איך לדבר לקהל דרך המדיה.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הגדרה ממצה, אבל היא מיועדת בדיוק לא לקופירייטרים, אלא ללקוחות כמסמך עמדה והבהרה למה צריך קופירייטר (אולי זה מה שהתכוונת לעשות עם הכותרתף - פסיכולוגיה הפוכה).
אף אחד לא מזלזל בקופי, ויפה מאוד אמרת שיש שלא יכולים לקחת קופי, ועליהם אין צורך לזעוף ולהתעצבן, וכמו שעשו כאן ביומיים האחרונים כמה מהחברים בפורום.
אבל הבעיה היא לא זאת, רוב מי שכותב כאן יש לו שייכות לתחום השיווק (אני מחשיב גם מעצבים עם זיקה לכך, וגם בגלל שלא בשופטני עסקינן אז הם גם מבינים, לפחות קצת, למה צריך קופירייטר), וככזה הוא משווק את עצמו. והיו כאן כמה תגובות מבחילות של אנשים שבמקום לבוא בטרוניה על הקיים בגלל מה שהוא, הם באו בטרוניא על הקיים בגלל שלא הם עשו אותו, כי אם היו כותבים את הקופי... אוהו הכל היה אחרת, וזה פשוט מחליא ומקומם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה