אסטרטגיה קופיקס, פיצה שמש, משולשים- ומה שמאחוריהם

מישהי אחת

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
כולם בנויים על אותו קונספט, של מחיר זול שלא מגיע על חשבון האיכות
אשמח להגדרה מדוייקת ומעמיקה יותר
ואיך זה באמת עובד?האם זה מצליח? משיטוט קצר ברשת ראיתי שרשת קופיקס בהפסדים וסוגרת סניפים...
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
שכחת את רמי לוי ;)

הם כולם הולכים על הבידול של מחיר נמוך.
זה קונספט מצליח בהתחלה, כשאתה הראשון שעושה את זה,
זה חדש זה מרענן, אתה מרגיש שאתה לא פראייר (גולן טלקום)
ייצרת נהר כחול חדש (אמר יאיר)

אבל מה עושים אחרי ששוברים את מחיר השוק
ואז כבר קמים לך מתחרים?
אם אין שירות מיוחד או בידול אחר או קשר אל המוצר,
אז נגמר הקסם ויש קריסה.

לא מדברת ספציפית על אף מותג אלא על הדרך.
 

נתיבה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
מאידך אם נתבונן על רשת רמי לוי
היא צומחת בהתמדה
ולו רק בגלל שהיא שומרת על הבידול הראשוני שלה - קרי שבירת מחירי שוק
והיא מייחדת אותו עוד יותר שהיא משתדלת לגרום הפתעה ללקוחות בתוצאה זולה יותר בחשבונית מזו שכתובה על המדף
לבד מכך היא מייצרת דרמות של ממש בנושא - כמו חבילת לידה משתלמת במיוחד - ב-10 ש"ח בלבד (למוצרים בשווי פי 10 לפחות!)
כרשת היא יכולה להרשות לעצמה את הרווח הסופי בהפסד הספציפי (אולי)
אבל רשת כקופיקס המבוססת על זכיינים - אינה יכולה להרשות זאת לעצמה
כי הרווח הוא ספציפי לכל זכיין - וכך נסגרו חנויות רבות כי הקיוסקים מימין ומשמאל פתחו עליהם את הפה.... זכיינים חכמים התחילו להכניס מוצרי מדף נוספים שלא נמכרו
וזכיינים שלא עמדו בתחרות - סגרו!
 

rachelevanon

משתמש סופר מקצוען
אני חושבת שהאסטרטגיה של עסק כזה צריכה להיות סופר מדויקת. אפילו יותר מאשר של עסק איכותי. לעסק איכותי תמיד יהיו לקוחות שמבינים באיכות. עסק שמוכר מוצרים לא איכותיים במיוחד, עומד על הנראות, המיקום ותרבות השירות שלו.
כי ברגע שנפתח סניף של הכל בשקל במקום שאין לו ביקוש, או קופיקס ברחוב שיש בו מצלמות מהירות וקנסות על חנייה, העסק קורס.
מצד שני- כשהעסק נפתח במקום מדויק, עם קונספט מדוייק, יכולה להיות לו הצלחה אדירה.
נותנת כדוגמא חנות פיצה של "אקסטרה פיצה" מהסגנון של - שלם וקח, שנפתחה לאחרונה בבני ברק. במיקום הכי אסטרטגי בעיר, עם מחיר אחיד. למרות שאין שם אזור ישיבה ואין הרגשה או סטיילינג של חנות פיצה בכלל- העסק פשוט עף, עוד לפני שהם פרסמו מודעה אחת היו שם תורות של שלושים איש. אין דקה ביום שלא מסתובבים שם אנשים עמוסי מגשי אקסטרה לארג' בעשרים שקל וחצי רבי עקיבא הפך למזבלת קרטוני הפיצה שלהם, שזו אגב, פרסומת מעולה באותה המידה שזה מטרד נורא לתושבים.
זה מדהים, כי חנות פיצה עשרים מטר משם, עם אותו קונספט, אותם מחירים ואותו הכשר, עומדת שוממה תשעים אחוז מהיום, כי המיקום שלה פשוט לא אסטרטגי. אין תחנות אוטובוס או חנויות שמושכות הרבה לקוחות באזור שלה, ולמרות הקרבה בין שתי החנויות- ההבדלים ברכישות לא נתפסים.
 

מישהי אחת

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אני רואה פה יותר מאשר את המוצר במחיר שובר שוק , את הנקודה שזה לא בא על חשבון האיכות, לדוג' פיצה שמש - מכינים את הפיצה עם גבינה צהובה של נועם.
מסעדת משולשים מגישה מנות כמו במסעדות בחצי מחיר ממה שמשלמים במסעדה רגילה
כולל הכלים וצורת ההגשה,
גם בתחום האופנה-יש את נעלי מרשה בלרינה שאומנם הנעליים זולות יחסית ,אבל עדיין חדרו לשוק כמותג,הלקוח יוצא בהרגשה שהוא קנה משהו טרנדי ,ואופנתי ,למרות המחיר הזול של הנעל...
רוצה להעתיק את נקודת הבידול הזו לעסק בתחום האופנה,
השאלה האם זה אסטרטגיה שעובדת לאורך זמן? יש כאן ניגוד בין מחיר לסטייל, איך זה הולך יחד?
 

rachelevanon

משתמש סופר מקצוען
אני רואה פה יותר מאשר את המוצר במחיר שובר שוק , את הנקודה שזה לא בא על חשבון האיכות, לדוג' פיצה שמש - מכינים את הפיצה עם גבינה צהובה של נועם.
מסעדת משולשים מגישה מנות כמו במסעדות בחצי מחיר ממה שמשלמים במסעדה רגילה
כולל הכלים וצורת ההגשה,
גם בתחום האופנה-יש את נעלי מרשה בלרינה שאומנם הנעליים זולות יחסית ,אבל עדיין חדרו לשוק כמותג,הלקוח יוצא בהרגשה שהוא קנה משהו טרנדי ,ואופנתי ,למרות המחיר הזול של הנעל...
רוצה להעתיק את נקודת הבידול הזו לעסק בתחום האופנה,
השאלה האם זה אסטרטגיה שעובדת לאורך זמן? יש כאן ניגוד בין מחיר לסטייל, איך זה הולך יחד?

לגבי עסק בתחום האופנה זה בטח לא יהיה מדוייק. ואני מניחה שיהיו אנשים שמבינים בפיצות, שיתווכחו איתך גם לגבי איכות הפיצה של שמש.
באופנה למשל, חד משמעית האיכות יורדת. אבל גם יש ביקוש גבוה. ראי לדוגמא את זויה ועסקים נוספים.
אם העסק קטן, אין לו נראות והמיקום שלו לא אסטרטגי ובנוסף הוא מוכר סחורה בינונית- לא מאמינה שיש לו סיכוי להפוך לטרנדי.
זויה מוכרת סחורה בינונית ומטה, לפעמים ירודה ממש, אבל עם מיקום ונראות מדויקים ובקונספט אחיד ולא מתפתה להעלות את רמת המחירים. הדיוק באסטרטגיה, האחידות במסרים וחוסר היומרה, זה סוד ההצלחה שלהם.
אם הם היו מתחילים להעלות מחירים בהדרגה, כמו שקורה להרבה עסקים שמסתחררים מההצלחה של עצמם (אמרנו קופקיס?) סביר להניח שקהל הלקוחות שלהם היה נעלם.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
אני רואה פה יותר מאשר את המוצר במחיר שובר שוק , את הנקודה שזה לא בא על חשבון האיכות, לדוג' פיצה שמש - מכינים את הפיצה עם גבינה צהובה של נועם.
מסעדת משולשים מגישה מנות כמו במסעדות בחצי מחיר ממה שמשלמים במסעדה רגילה
כולל הכלים וצורת ההגשה,
גם בתחום האופנה-יש את נעלי מרשה בלרינה שאומנם הנעליים זולות יחסית ,אבל עדיין חדרו לשוק כמותג,הלקוח יוצא בהרגשה שהוא קנה משהו טרנדי ,ואופנתי ,למרות המחיר הזול של הנעל...
רוצה להעתיק את נקודת הבידול הזו לעסק בתחום האופנה,
השאלה האם זה אסטרטגיה שעובדת לאורך זמן? יש כאן ניגוד בין מחיר לסטייל, איך זה הולך יחד?
הרעיון הוא לחסוך בעלויות כמה שרק אפשר
לגבי האיכות זה לפעמים על חשבון משהו.
פחות חווית קניה (אין מקומות ישיבה,אין תא מדידה או ספות למדידה,מוכרים בתוך רשת אחרת (מרשה בלרינה מוכרים בחנויות גרביים) חומרים פחות עמידים או פשוט מכירה בסטוקים)
ואז להדגיש את הנקודה הבולטת.
מרשה בלרינה- מגוון של צבעים ומידות.
קופיקס- אין מקום לשבת הרבה זמן ובנוחות, זה רק דלפק.
הפיצות שהוזכרו- באים לוקחים.

לענין עסק בתחום האופנה,
תנסי לחשוב איך אפשר לחסוך בעלויות ועדיין למכור.
לדוגמא: ליצור חנות דיגיטלית שלא מצריכה
הוצאות הכוללות חדר מדידות עם מראות, חלון ראווה , סטנדים ועוד ועוד.
ודיגטליות נותן ללקוח הרגשה של עדכניות רלוונטיות
ובנוסף יכול להיות חיסכון בעלויות שיווק מפה לאוזן וגם שיווק בכל שעה ללא שעות סגירה ופתיחה.
 
נערך לאחרונה ב:

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אולי צריך למתג את המקום כזול, בלי להתפשר על איכות.
אני חושבת שזה תהליך שלוקח זמן וסבלנות.
המודעות צריכות לשדר איכות, אבל כל הזמן לתת תרוצים למחיר הזול.
למשל בהתחלה, מחיר השקה.
באמצע בלאק פריי.י. אחכ מבצע פורים.
שהלקוחות יבינו שיש כאן איכות ולא זול, אבל מבצעים שווים.
חייבים עקביות.
אגב מחיר מועדון של קידי שיק, בדיחה או אמיתי,,,,
עעל כל תוית כתוב שני מחירים, והרי המועדון חינם.
אז הציבור התרגל שבררגיל המחיר מועדון, ובסוף עונה האחוזים מהמחיר הרגיל..
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
אולי צריך למתג את המקום כזול, בלי להתפשר על איכות.
אני חושבת שזה תהליך שלוקח זמן וסבלנות.
המודעות צריכות לשדר איכות, אבל כל הזמן לתת תרוצים למחיר הזול.
למשל בהתחלה, מחיר השקה.
באמצע בלאק פריי.י. אחכ מבצע פורים.
שהלקוחות יבינו שיש כאן איכות ולא זול, אבל מבצעים שווים.
חייבים עקביות.
אגב מחיר מועדון של קידי שיק, בדיחה או אמיתי,,,,
עעל כל תוית כתוב שני מחירים, והרי המועדון חינם.
אז הציבור התרגל שבררגיל המחיר מועדון, ובסוף עונה האחוזים מהמחיר הרגיל..
אפשר גם לדאוג שההוזלה לא תהיה ממך אלא מאיזה פילטרנופ או אגודה או קבוצת רכישה.
כמו שדיברנו על דבי וולף
 

rachelevanon

משתמש סופר מקצוען
אולי צריך למתג את המקום כזול, בלי להתפשר על איכות.
אני חושבת שזה תהליך שלוקח זמן וסבלנות.
המודעות צריכות לשדר איכות, אבל כל הזמן לתת תרוצים למחיר הזול.
זה לדוגמא, לא אמין, וסוג של שקר שמרחיק לקוחות שמחפשים איכות.
כשאני באה לקנות בזויה או קופיקס, אני לא חושבת שאני קונה מוצר איכותי, הם לא משקרים אותי שהם מוכרים לי מוצר איכותי. אני קונה שם בגלל הקונספט האחיד ובגלל שאני יודעת מה אני רוכשת.
ככה לדוגמא לא אלך לכנס של "נשות שמיר" ולא אתפתה למודעה של "חולצות מוזלות מטעם קרן יד חווה"
הציבור לא פתי, ומעדיף פי כמה קונספט ברור כנה וישיר על פני כל התעלולים השיווקיים הבולטים והשחוקים האלה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
זה לדוגמא, לא אמין, וסוג של שקר שמרחיק לקוחות שמחפשים איכות.
כשאני באה לקנות בזויה או קופיקס, אני לא חושבת שאני קונה מוצר איכותי, הם לא משקרים אותי שהם מוכרים לי מוצר איכותי. אני קונה שם בגלל הקונספט האחיד ובגלל שאני יודעת מה אני רוכשת.
ככה לדוגמא לא אלך לכנס של "נשות שמיר" ולא אתפתה למודעה של "חולצות מוזלות מטעם קרן יד חווה"
הציבור לא פתי, ומעדיף פי כמה קונספט ברור כנה וישיר על פני כל התעלולים השיווקיים הבולטים והשחוקים האלה.
אבל היא כן רוצה למכור איכות.
כמו אקסוס.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הציבור לא פתי, ומעדיף פי כמה קונספט ברור כנה וישיר על פני כל התעלולים השיווקיים הבולטים והשחוקים האלה.
הוא לא פתי אבל הוא אוהב להרגיש שהוא הרוויח מכל הכיוונים.
 

מישהי אחת

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מדובר בתחום הפאות - זה לא חנות או עסק שקיים פיזית ,זו חברה שמוכרת פאות בעיקר לפאניות או בשיווק ישיר ללקוחה במכירות חד פעמיות
הפאות באחריות מלאה, ובאיכות טובה מאוד,
אם כי לא ברמה של פאות שנמכרות בשוק ב10000 ש"ח או יותר,
נותן מענה לאפשרות להתחדש ולהיות אופנתית וטרנדית, כי הפאה עלתה לך 5000 ולא14000 ולכן סביר להניח שתקני פאה נוספת מהר יותר מאשר כשהשקעת סכום של מעל 10000 ש"ח
השיער אירופאי באיכות וברמה טובה מאוד עם אחריות מלאה ,
ללקוחה חשוב לשדר יוקרה וסטייל מבחינת הניראות של המותג ולתת ללקוחה את החוויית קנייה והתחושה שהיא קנתה משהו טוב ,למרות המחיר הזול יחסית של הפאה- השאלה היא האם זה יכול ללכת יחד ? ואיך?
ובעיקר מה יגרום לציבור להאמין במוצר?
 

rachelevanon

משתמש סופר מקצוען
הוא לא פתי אבל הוא אוהב להרגיש שהוא הרוויח מכל הכיוונים.
זו תפיסה של פרסומאים שמנסים להרוויח אלף ציפורים במכה.
צר לי, אבל המותגים שהולכים לאורך זמן הם מותגים שמכרו כנות ושקיפות ולא מותגים שניסו לסבן את הציבור בפרסומי שווא או בקרנות חסד מבויימות.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
מה יגרום לציבור להאמין במוצר?
רק להתנסות בו ולראות כי טוב.

נותן מענה לאפשרות להתחדש ולהיות אופנתית וטרנדית, כי הפאה עלתה לך 5000 ולא14000 ולכן סביר להניח שתקני פאה נוספת מהר יותר מאשר כשהשקעת סכום של מעל 10000 ש"ח
השיער אירופאי באיכות וברמה טובה מאוד עם אחריות מלאה ,
נותן מענה ל:
בשיווק ישיר ללקוחה במכירות חד פעמיות
מה עם מענה ל:
חברה שמוכרת פאות בעיקר לפאניות
?
 

rachelevanon

משתמש סופר מקצוען
ובעיקר מה יגרום לציבור להאמין במוצר?
שאלה קשה.
אבל בעיניי הבסיס זה שקיפות וכנות.
אם הפאנית תשתמש בקרנות עלומות, מבצעי השקה וכל מיני ערפולים, היא לא תחזיק הרבה זמן.
אם יהיה לה הסבר ברור אמיתי ולא משתנה, למחיר שלה, יש יותר סיכוי לאמון מצד נשים שמחפשות פאה זולה, אבל גם פאנית אמינה.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
זו תפיסה של פרסומאים שמנסים להרוויח אלף ציפורים במכה.
צר לי, אבל המותגים שהולכים לאורך זמן הם מותגים שמכרו כנות ושקיפות ולא מותגים שניסו לסבן את הציבור בפרסומי שווא או בקרנות חסד מבויימות.
דווקא הפוך ;) כפרסומאית אני חושבת כמוך:cool:.
כלקוחה וכאחת שרואה את הציבור בגובה העיינים
אני רואה שרובם קונים חיקויי בוגבו וברמי לוי ובכל מיני הזדמנויות רכישה.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
שאלה קשה.
אבל בעיניי הבסיס זה שקיפות וכנות.
אם הפאנית תשתמש בקרנות עלומות, מבצעי השקה וכל מיני ערפולים, היא לא תחזיק הרבה זמן.
אם יהיה לה הסבר ברור אמיתי ולא משתנה, למחיר שלה, יש יותר סיכוי לאמון מצד נשים שמחפשות פאה זולה, אבל גם פאנית אמינה.
כי פאנית זה באמת עסק של בגובה העיינים ולא חנות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה