מידע שימושי קהילה חרדית במעלה אדומים

יהודה מ

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
במעלה אדומים יש קהילה חרדית של עשרות משפחות (נאמן למקור), הם רוצים להתפתח ומוכנים לסבסד את דמי השכירות ב-500$ לחודש, משפחות שתגענה בקיץ הקרוב זכאיות לתוספת מענק של 2000$ = 600$ לעשרים החודשים הראשונים.
מעלה אדומים היא עיר בפני עצמה, מטופחת ויפה - באופן כללי, אך בלי הרבה אפשרויות תעסוקה מקומיות. קרובה לירושלים ואפילו מאד. נוף מדהים.
קיים במקום כולל - שלפי השמועה 'אמור להיות ממש גדול'.
מספר טלפון למידע וההמשך 086143742
מי שיודע פרטים נוספים - אשמח לשמוע [כאן, לא באישי]
(אני לא קשור, רק בררתי ואלו הפרטים שקיבלתי...)
 

ששל

משתמש מקצוען
הסבסוד גם לקניית דירה?
אשמח גם לשמוע פרטים על האיזור
 

CONNECTIONS

עסק חכם ואוטומטי מרוויח יותר ועובד פחות!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
היה לי קרוב משפחה שם שמצטער על הרגע שעזב שם.
 
  • וואו!
Reactions: ISO

יהודה מ

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
לפי מה שהבנתי התחבורה הציבורית היא ברמה של תחבורה עירונית, שזה אומר בסדר גודל של 20 - 30 דקות.
בכל אופן, למי שיש מידע מדוייק - אשמח לשמוע.
תודה
 
  • תודה
Reactions: ISO

קריאת כיוון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
תכתוב לסוד הקהילות החבויות
הם יהנו
ואתם אולי תזכו בשבור לאיקאה
ולא, זה לא קשור אלי.
אהבתי את היוזמה.
 

התותח הגזור

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אח שלי גר שם, יש מירושלים תח"צ מאוד נוחה(נראה לי כל 15-20 דק') הסביבה בעיקר אתיופים ורוסים (מאוד נחמדים) ויש שם הרבה בתי כנסיות. אם אתה מדבר על הקהילה של הרב דויטש זה קהילה של אברכים, והאוירה מאוד נחמדה.
 
  • תודה
Reactions: ISO

CONNECTIONS

עסק חכם ואוטומטי מרוויח יותר ועובד פחות!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
מאיזה סיבות עזב?
ולמה מצטער?
מה היתרונות במגורים שם?

עזב כי ילדיו גדלו והיו צריכים מוסדות לימוד שאין למעלה אדומים מענה להם אלא רק בירושלים ולהסיע את הקטנים לא היה אפשרי. (נכון ללפני מס' שנים....)

מצטער כי היה שם רוגע שאין בערים הסוערות וקהילה איכותית מגובשת ותומכת.

אך כדאי לברר פרטים מדויקים לפני שעושים את הצעד ועוברים לשם.
 

R DESIGN

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
עזב כי ילדיו גדלו והיו צריכים מוסדות לימוד שאין למעלה אדומים מענה להם אלא רק בירושלים ולהסיע את הקטנים לא היה אפשרי. (נכון ללפני מס' שנים....)

מצטער כי היה שם רוגע שאין בערים הסוערות וקהילה איכותית מגובשת ותומכת.

אך כדאי לברר פרטים מדויקים לפני שעושים את הצעד ועוברים לשם.
תוכל לתת לי באישי את המס' שלו?
 

002

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
אם זה מעניין מישהו, אחד מהקהילה החרדית שגר שם בעבר שלח לי מתוך מאמר שנכתב עבור איזה עיתון.

מעלה אדומים - והקהילה החרדית בעיר

1. העיר יפה ומטופחת ברמה הגבוהה ביותר, העיר זכתה בעבר בתואר העיר היפה ביותר בישראל, בקטגורית הערים הקטנות. ממעלה אדומים נשקפים נופים מיוחדים במינם. בצפון ובמערב- הרי ירושלים, ובולטים בהם הר הצופים והר הזיתים. לכיוון מזרח ודרום נופי מדבר קסומים. ניתן לצפות אל מעבר לירדן אל הרי אדום ומואב.

2. קירבה לירושלים 10 דקות נסיעה ברכב מגבעת התחמושת בירושלים למעלה אדומים. זה כמו מטלז סטון לגבעת שאול בירושלים.

התחבורה ציבורית טובה, ובשעות השיא [6 עד 8 בבוקר] יש אוטובוסים מירושלים בתדירות הגבוהה בארץ [ביחס למספר תושבים]. לדוגמא בין 6 ל 7 בבוקר יוצאים מהעיר לכיוון ירושלים כ 60 אוטובוסים, ממוצע של אוטובוס כל דקה! וכן להיפך מירושלים למעלה אדומים יש למעלה מ 10 קווים שונים, ובשעות השיא [3 עד 6 אחרי צהרים], כל שתי דקות יש אוטובוס למעלה אדומים. גם בשאר שעות היום התחבורה מצויינת. מתחילה ב5:30 בבוקר ומסתיימת ב12:30 בלילה, ובחמישי ומוצ"ש ויולי אוגוסט יש קווי לילה כל הלילה.

מי שנוסע מצומת בר אילן למעלה אדומים בתחבורה ציבורית, יגיע למעלה אדומים מהר יותר מאשר מי שנוסע משם ל: פסגת רמת שלמה, רמות ד', בית וגן, קריית יובל, הר נוף, גילה, או תלפיות, וכדומה.

3. יש בעיר כל מה שצריך. סניפים גדולים של רמי לוי, שופרסל, קואופ שופ, יינות ביתן, 2 סניפים זול ובגדול, 3 סניפים מעיין 2000, קניון עם כל רשתות הביגוד והמסחר המובילות, באזר שטראוס, כל קופות החולים, עם מרפאות ענקיות שנותנות את כל השירותים, מרפאת טרם גדולה במיוחד, ביטוח לאומי, 4 בנקים, סניפי דואר, ומשרד הפנים. תחנות מד"א וכיבוי אש, סניף יד שרה, גמ"ח ריהוט ועוד. בריכה עירונית עם קצת שעות בהפרדה, בית אבות, ועוד.

4. יש בעיר למעלה מ 50 ! בתי כנסת לכל העדות ושישה מקוואות טהרה, 5 כוללים, כוללי ערב, כוללי שישי ומוצ"ש, ישיבת בין הזמנים, אבות ובנים, שיעורי תורה ושיעורים לנשים לרוב, גני ילדים ומעונות בשפע, ואפילו אוצר ספרים ענק עם עשרות אלפי ספרים תורניים, ובקיצור לא חסר לנו שום דבר.

5. מחירי דירות נוחים לעומת ירושלים. [בשכונות שמתרכזים בהם שומרי התורה, שכונות: הנחלים, כלי שיר, והמצדים], דירת 3 חדרים המחיר משוער - מיליון ש"ח / מיליון מאה. והשכרה כ 3000 / 3200 ₪.

6. איזור תעשייה מישור אדומים במרחק 3 דקות נסיעה, פועלים בו 350 מפעלים, ויש שם כל מה שצריך, החל ממאפיות וחנויות צעצועים, מוסכי רכב, מכבסות, ומשתלות צמחים, וכלה במרכז הקניות "דיזיין סיטי" שמוקם כעת על ידי היזם החרדי חנוך קס בהשקעה של 400 מיליון ש"ח, במישור אדומים, ובו מתחם ענק של 90 אלף מטרים, וצפוי להיות עיר של אאוטלטים עם חנויות עודפים מוזלות של מותגים בכל התחומים.

7. כל העיר מלאה בפארקים וגני שעשועים עד אין מספר [86 פארקים לייתר דיוק], וגינות כושר ומרחבי דשא, ואפילו אגם גדול [שבעבר היה ניתן לשוט בו בסירות], פשוט הכל ירוק.

8. יש שתי נציגים של מפלגת ש"ס במועצה [מתוך 15], ודואגים למה שצריך, כמו אוטובוסים חינם למירון בל"ג בעומר, טיולים לישיבת בין הזמנים, ונסיעות לקברי צדיקים.

9. יש 30 משפחות חרדיות מהציבור הליטאי בהנהגתו של אב"ד מעלה אדומים הרב אברהם יחיאל דויטש ראש מוסדות תלמידי הכתב סופר, ועוד כמאתיים משפחות מהציבור הספרדי, מלבד קהילות חב"ד בעיר, ושאר תושבי השכונות שמתרכזים בהם שומרי התורה, שכונות: הנחלים, כלי שיר, והמצדים רובם דתיים ומסורתיים.

10. מסלולי הליכה ושבילי אופניים שחוצים את כל העיר. לדוגמא נתיב הקרונית, הוא נתיב ייחודי לעיר מעלה אדומים הנהנית ממערכת תחבורתית עירונית משוכללת ומודרנית, המבוססת על הפרדה בין הולכי הרגל והכבישים, באמצעות מערכת "נתיב הקרונית", הייחודית מסוגה בארץ. באמצעות 12 מנהרות ושלושה גשרים ניתן להגיע רגלית כמעט לכל מקום בעיר בלי לחצות כביש, וישנה מערכת כוללת של שבילי אופניים בעיר ומסביבה, המאפשרת תנועה אופניים, תוך הפרדה מוחלטת מצירי התנועה של כלי הרכב בעיר. העיר מדורגת בפסגת רשימת הערים הבטוחות בישראל [לפי מספר תאונות הדרכים].

11. בעיר ישנה שמירה 24/7 כאשר בכל 4 הכניסות לעיר יש שמירה ומחסום בדיקה לכל הרכבים. וישנם רכבי סיור שמפטרלים סביב העיר 24 שעות ביממה.
 

יהודה מ

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
ישנה ועדת קבלה מסויימת, היא אמורה לבדוק האם הסגנון תואם לאופי של הקהילה
יכול להיות שיש עוד - אבל אני לא יודע
 

יהודה מ

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
אגב, היום הבנתי שהפרטים לא מדוייקים, אבל בהחלט הם משקפים סדר גודל מסויים
 

סטודיו פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
מיועד לליטאים בלבד, הם מבקשים פרטים ופרטי פרטים על בני הזוג והמשפחה. מוצא ישיבות וכו'

העיר מקסימה, עבדתי שם ומאוד נוח מירושלים. 20 דק' גג מבר אילן....
 

דגלית

משתמש מקצוען
פעם חשבנו על הכיוון
ויגענו להתראיין

והיו כמה דרישות מענינות
כמו
ללכת כל השבוע עם עניבה
להיות מס מסוים שבתות בחודש
לא זוכרת עוד

אבל גם שאין שם מקומות לימוד לילדים
כך שהקהילה לא גודלת אלא מתחלפת
זה מצוין לכמה שנים אבל לא להתגורר ממש
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה