קֻבּוּץ וְשׁוּרוּק

  • פותח הנושא 2u2
  • פורסם בתאריך

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
מַדּוּעַ הַמִּלִּים אִוּוּי וְלִוּוּי וְכַדּוֹ' מְנֻקָּדוֹת בְּשׁוּרוּק וְלֹא בְּקֻבּוּץ, הֲרֵי בְּדֶרֶךְ כְּלָל וָא"ו שְׁרוּקָה נִשְׁמַעַת כְּאוֹת u?
אִם אֶפְשָׁר אֶשְׂמַח לִתְשׁוּבָה בְּעִבְרִית מְדֻבֶּרֶת, אֵין צֹרֶךְ לְנַקֵּד :p
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מַדּוּעַ הַמִּלִּים אִוּוּי וְלִוּוּי וְכַדּוֹ' מְנֻקָּדוֹת בְּשׁוּרוּק וְלֹא בְּקֻבּוּץ, הֲרֵי בְּדֶרֶךְ כְּלָל וָא"ו שְׁרוּקָה נִשְׁמַעַת כְּאוֹת u?
אִם אֶפְשָׁר אֶשְׂמַח לִתְשׁוּבָה בְּעִבְרִית מְדֻבֶּרֶת, אֵין צֹרֶךְ לְנַקֵּד :p
לא הבנתי את השאלה.
א. למה קובוץ ולא שורוק? וגם קובוץ נשמע כאות u.
ב. הו' הראשונה במילים אלו אינה שרוקה אלא דגושה, והו' שאחריה היא השורוק.
ג. כיון שזו ההברה המוטעמת היא מנוקדת בתנועה גדולה. (שורוק תנועה גדולה וקובוץ תנועה קטנה).
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כשם שמן המלה 'כִּבָּה' יש 'כִּבּוּּּּּּּי' ומ'גִּלָּה' - 'גִּלּוּי', ומן 'שִׁנָּה' - 'שִׁנּוּי', כך יש מן 'צִוָּּה' - 'צִוּּוּּּי', מן 'אִוָּה' - 'אִוּוּי' וכו'.
(לא ברור לי מדוע כל הדגשים והשורוקים שבוא"ווין נעלמים פה - אני מקוה שלכל הפחות אתם יכולים לראותם.)
 
  • תודה
Reactions: 2u2

פרפר

משתמש מקצוען
מַדּוּעַ הַמִּלִּים אִוּוּי וְלִוּוּי וְכַדּוֹ' מְנֻקָּדוֹת בְּשׁוּרוּק וְלֹא בְּקֻבּוּץ, הֲרֵי בְּדֶרֶךְ כְּלָל וָא"ו שְׁרוּקָה נִשְׁמַעַת כְּאוֹת u?
אִם אֶפְשָׁר אֶשְׂמַח לִתְשׁוּבָה בְּעִבְרִית מְדֻבֶּרֶת, אֵין צֹרֶךְ לְנַקֵּד :p
כי כללי הניקוד מחייבים שורוק (חוק ניקוד ההברות - הברה מוטעמת תנועה גדולה).
 
  • תודה
Reactions: 2u2

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
לא הבנתי את השאלה.
אכן בעצם טעות בהבנה שלי (מה לעשות דקדוק לא היה המקצוע המועדף עלי..), וכמו שכתב ידידינו שדוקא הלך בדרך הישר:
כשם שמן המלה 'כִּבָּה' יש 'כִּבּוּּּּּּּי' ומ'גִּלָּה' - 'גִּלּוּי', ומן 'שִׁנָּה' - 'שִׁנּוּי', כך יש מן 'צִוָּּה' - 'צִוּּוּּּי', מן 'אִוָּה' - 'אִוּוּי'
לדוגמא הניקוד של ה"בית" של כיבוי, מורכב מהוא"ו והיו"ד יחדיו ולכן הבי"ת עצמה בלא ניקוד זולת דגש כמו שכתבתם:
כללי הניקוד מחייבים שורוק - חוק ניקוד ההברות - הברה מוטעמת תנועה גדולה
כיון שזו ההברה המוטעמת היא מנוקדת בתנועה גדולה. (שורוק תנועה גדולה וקובוץ תנועה קטנה).
והדגש בוא"ו של איווי הטעני, וכמו שניבא הרב הנקדן ר' חגי
הו' הראשונה במילים אלו אינה שרוקה אלא דגושה
רוב תודות ושפע פרצופים מחייכים שמחים מאושרים ומודים

נ.ב.
מדוע כל הדגשים והשורוקים שבוא"ווין נעלמים פה
חלק מקשיי הקליטה של הפורום החדש, אם תגדיל את התצוגה תוכל לראות שהם מתחבאים מאחורי האותיות.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה