אם אני רוצה לצלם אנשים בלילה בים
מספיק פלש שמתלבש על המצלמה? או שזה לא יתן מספיק אור
ואם זה מספיק אם יש בבני ברק פלש להשכרה להיום בלילה?
צילום לילה הוא אחד מסוגי הצילומים הקשים מאוד מבחינה טכנית, כפי שכתב ידידי דוד דנברג
בצילום כזה נצטרך קודם כל להשתמש בכל פיסת אור הקיימת בשטח (התמקמות מדויקת שתביא נקודות אור אל רקע התמונה) ולהגביר אותה ככל האפשר (ISO [נקי?] תריס [חצובה?] צמצם [עומק שדה?] במגבלות יכולת הציוד)
נאיר את האובייקט באמצעי מלאכותי (נשים לב לזוית, צבע, ריכוך האור וכו', העוצמה תהיה חלשה מאוד בדרך כלל, נחליט אם זה יהיה פלאש או פנס לד)
נפריד את האובייקט מהרקע עם תאורה נוספת אחורית (תאורה קשה בדרך כלל, אפשר לשחק עם הצבעים, נחליט באיזה מרחק נרצה אותה ונוודא שהיא לא שורפת את הרצפה)
נחליט האם אנחנו רוצים למקם את האובייקט במיקום שיתן אור קיים על האובייקט או בחושך מוחלט כדי לשפר את השליטה שלנו בתאורה שנכוון אליו (בעוצמה ובעיקר בצבע אחיד, בהקפאת האובייקט ע"י הפלאש שיחפה על תריס שאולי פתחנו קצת יותר מידי)
בצילום לכיוון הים תהיה לנו בעיה נוספת - אין אור ברקע, אלא אם נפלת על ליל ירח מלא והוא בזוית אחורית טובה, וגם אז קשה להתמקם נכון מולו.
הפתרון הוא לשים פלאש אחורי על חצובה בתוך המים.. לא פשוט לביצוע וגם אז לא יראו את כל הים אלא את הגלים הקרובים בלבד
אפשר לנסות למצוא זוית צידית שתאפשר לצלם את קו המים שמואר צידית מהחוף
או לצלם מתוך הים כלפי החוף..
בכל האופנים הנ"ל יש לקחת בחשבון את כל הפירוט לעיל..
כאמור, יש לוודא כיוון פוקוס מדויק (להאיר את האובייקט במהלך קביעת הפוקוס, בפנס חיצוני או בתאורה האדומה של הפלאש שעל המצלמה (ולכבות את ההבזקה שלו בפועל)
אם פתחנו תריס באופן משמעותי - לבקש מהמצולמים לא לזוז (במיוחד אם התאורה היא רציפה ולא פלאש) גם חצובה לא תזיק (מקוה שיש למצולמים סבלנות..)
כדאי לצלם כמה פריימים ברצף ולבחור את הטוב שבהם
בקיצור, לא עסק פשוט בכלל, תחשבו על צלם שעושה את זה אחרי צילום 10 שעות חתונה..