אתרי צילום צילום בלילה

הנושא בפורום 'קהילת הצלמים' פורסם ע"י neomy21, ‏9/8/18.

  1. neomy21

    neomy21 משתמש מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏21/6/16
    הודעות:
    435
    תודות :
    224
    נקודות:
    59
    סוג מצלמה:
    6D
    אם אני רוצה לצלם אנשים בלילה בים
    מספיק פלש שמתלבש על המצלמה? או שזה לא יתן מספיק אור
    ואם זה מספיק אם יש בבני ברק פלש להשכרה להיום בלילה?
     
  2. דוד דנברג

    דוד דנברג מנהל פורום צילום מנהל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏12/1/12
    הודעות:
    2,585
    תודות :
    871
    נקודות:
    159
    עיסוק:
    צילום סטילס
    מיקום:
    ירושלים והסביבה
    סוג מצלמה:
    nikon D5
    תלוי בסוג הצילום ובנתוני המקום.

    פלאש על המצלמה יתן תאורה שטוחה, לא יהיה ים ולא תהיה הפרדה מהרקע הכהה.

    אם מדובר בחוף חשוך צריך גם פנס חיצוני בשביל לקבל פוקוס.

    כשאני יוצא לצילומי לילה בחוף, הציוד הבסיסי הוא - פנס לד, פלאש קדמי + חצובה, פלאש אחורי עוצמתי עם מערכת תקשורת לשליטה ממרחק גדול + חצובה נמוכה. עדשות עם צמצמים פתוחים ומצלמה עם יכולות איזו, עוזר צלם למנוע נפילה של הפלאש הקדמי שעומד על חצובה עם מרכך תאורה שהופך למפרש ברוח ...
     
  3. רותי המניק

    רותי המניק משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏13/2/13
    הודעות:
    7,485
    תודות :
    5,981
    נקודות:
    159
    עיסוק:
    צלמת ילדים|משפחות|NB|בר/ת מצוה
    מיקום:
    סטודיו בבני ברק | צילומי חוץ באזור המרכז
    דף הבית:
    סוג מצלמה:
    CANON 6D
    חחח בקטנה ממש ;)
     
  4. neomy21

    neomy21 משתמש מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏21/6/16
    הודעות:
    435
    תודות :
    224
    נקודות:
    59
    סוג מצלמה:
    6D
    וואי ואי עם כל הציוד הזה אני יכולה רק לפנטז על צילומי לילה.....


    תודה רבה על התשובות!!
     
  5. ראובן 10

    ראובן 10 משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏1/2/14
    הודעות:
    2,162
    תודות :
    1,156
    נקודות:
    159
    עיסוק:
    צילום סטילס
    סוג מצלמה:
    Canon 7D Mark II & Canon 1300D
    דוד. ירבו כמוך בישראל על עבודה נכונה עם תאורה.

    אך עם יכולת מיקוד EV-5 במצב חשוך אני מתפלא שאתה נזקק לפנס לד.

    אגב לרוב הספידלייטים יש לייזר...
     
    דוד דנברג אוהב/ת את זה.
  6. דוד דנברג

    דוד דנברג מנהל פורום צילום מנהל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏12/1/12
    הודעות:
    2,585
    תודות :
    871
    נקודות:
    159
    עיסוק:
    צילום סטילס
    מיקום:
    ירושלים והסביבה
    סוג מצלמה:
    nikon D5
    יש הרבה, לרוב מי שמצלם בלילה יוצא עם ציוד נלווה :)

    בחושך מוחלט גם לD5 קשה לתפוס פוקוס מדוייק ב-2.8 כשאין קונטרסט משמעותי. בנוסף הפנס משמש כתאורה קדמית בהרבה תמונות.

    לגבי הלייזר, הספידלייט לא יושב על המצלמה. בצילומי לילה חלק מתמונות מצולמות מרחוק, לתת לזוג את החוויה של הלבד, הלייזר לא יעזור
     
    ראובן 10 אוהב/ת את זה.
  7. דוד דנברג

    דוד דנברג מנהל פורום צילום מנהל צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏12/1/12
    הודעות:
    2,585
    תודות :
    871
    נקודות:
    159
    עיסוק:
    צילום סטילס
    מיקום:
    ירושלים והסביבה
    סוג מצלמה:
    nikon D5
    לא באתי לייאש, רק לכוון.

    צילום לילה זה חוויה אחרת, אפשר ליצור עם תאורה בלי סוף.
    ביום יש את ההגבלה של השמש, היא נותנת את כיוון האור והגוון, הצלם יכול להשתמש בזה בצורות שונות אבל עם הגבלה.
    בלילה כל האפשרויות פתוחות, אפשר לפתוח את הרקע במידה הרצויה, בגוון ובכיוון הרצוי, אפשר ליצור משחקי אור אור צידי עם הצללות מלאות ... בקיצור, אין הגבלה של שמש וזה כייף.
    ההבהרה שלי היתה שצריך להערך בהתאם ולקחת בחשבון שצריך עומק, ובחוף ים שאין תאורת רחוב צריך להגיע עם תאורה גם לרקע.
     
    neomy21 ו-msphoto אוהבים את זה.
  8. msphoto

    msphoto משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי

    הצטרף:
    ‏19/8/08
    הודעות:
    4,065
    תודות :
    1,758
    נקודות:
    134

    צילום לילה הוא אחד מסוגי הצילומים הקשים מאוד מבחינה טכנית, כפי שכתב ידידי דוד דנברג

    בצילום כזה נצטרך קודם כל להשתמש בכל פיסת אור הקיימת בשטח (התמקמות מדויקת שתביא נקודות אור אל רקע התמונה) ולהגביר אותה ככל האפשר (ISO [נקי?] תריס [חצובה?] צמצם [עומק שדה?] במגבלות יכולת הציוד)
    נאיר את האובייקט באמצעי מלאכותי (נשים לב לזוית, צבע, ריכוך האור וכו', העוצמה תהיה חלשה מאוד בדרך כלל, נחליט אם זה יהיה פלאש או פנס לד)
    נפריד את האובייקט מהרקע עם תאורה נוספת אחורית (תאורה קשה בדרך כלל, אפשר לשחק עם הצבעים, נחליט באיזה מרחק נרצה אותה ונוודא שהיא לא שורפת את הרצפה)
    נחליט האם אנחנו רוצים למקם את האובייקט במיקום שיתן אור קיים על האובייקט או בחושך מוחלט כדי לשפר את השליטה שלנו בתאורה שנכוון אליו (בעוצמה ובעיקר בצבע אחיד, בהקפאת האובייקט ע"י הפלאש שיחפה על תריס שאולי פתחנו קצת יותר מידי)


    בצילום לכיוון הים תהיה לנו בעיה נוספת - אין אור ברקע, אלא אם נפלת על ליל ירח מלא והוא בזוית אחורית טובה, וגם אז קשה להתמקם נכון מולו.
    הפתרון הוא לשים פלאש אחורי על חצובה בתוך המים.. לא פשוט לביצוע וגם אז לא יראו את כל הים אלא את הגלים הקרובים בלבד
    אפשר לנסות למצוא זוית צידית שתאפשר לצלם את קו המים שמואר צידית מהחוף
    או לצלם מתוך הים כלפי החוף..

    בכל האופנים הנ"ל יש לקחת בחשבון את כל הפירוט לעיל..
    כאמור, יש לוודא כיוון פוקוס מדויק (להאיר את האובייקט במהלך קביעת הפוקוס, בפנס חיצוני או בתאורה האדומה של הפלאש שעל המצלמה (ולכבות את ההבזקה שלו בפועל)
    אם פתחנו תריס באופן משמעותי - לבקש מהמצולמים לא לזוז (במיוחד אם התאורה היא רציפה ולא פלאש) גם חצובה לא תזיק (מקוה שיש למצולמים סבלנות..)
    כדאי לצלם כמה פריימים ברצף ולבחור את הטוב שבהם


    בקיצור, לא עסק פשוט בכלל, תחשבו על צלם שעושה את זה אחרי צילום 10 שעות חתונה..