דיון ציור מסורתי מול איור דיגיטלי - במה לבחור?

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
שאלה נפיצה מאד. היה לי צורך להשיב על זה אז הקדשתי לזה פוסט. לא עברתי על כל החסרונות או כל היתרונות של כל שיטה כדי לא לייגע את הנשמה בפוסט שלוקח מעל 6 דק לקרוא. אבל היה לי כן חשוב לשנות טיפה את הזוית של איך מסתכלים על איור דיגיטלי שזה ממש לא פחות שווה ממסורתי.

מזדהים? האם השאלה הזו עלתה גם אצלכם? האם יש לכם השגות או רעיונות אחרים ששווה לציין? על אף ההתחלה הטעונה המסקנה בסוף זה גם וגם אבל שאי אפשר בלי דיגיטל. אני אישית לומדת גם וגם ובסוף הפוסט יש המלצות על המקומות שטיפחו אותי, השקיעו בי עד שנהייתי ציירת לתפארת (תפארת הכוונה לציירת תפארת נו).. כי צריך הכרת הטוב.


משלב ציורים והלצות :)
 

תפארת סילברברג

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
שאלה נפיצה מאד. היה לי צורך להשיב על זה אז הקדשתי לזה פוסט. לא עברתי על כל החסרונות או כל היתרונות של כל שיטה כדי לא לייגע את הנשמה בפוסט שלוקח מעל 6 דק לקרוא. אבל היה לי כן חשוב לשנות טיפה את הזוית של איך מסתכלים על איור דיגיטלי שזה ממש לא פחות שווה ממסורתי.

מזדהים? האם השאלה הזו עלתה גם אצלכם? האם יש לכם השגות או רעיונות אחרים ששווה לציין? על אף ההתחלה הטעונה המסקנה בסוף זה גם וגם אבל שאי אפשר בלי דיגיטל. אני אישית לומדת גם וגם ובסוף הפוסט יש המלצות על המקומות שטיפחו אותי, השקיעו בי עד שנהייתי ציירת לתפארת (תפארת הכוונה לציירת תפארת נו).. כי צריך הכרת הטוב.


משלב ציורים והלצות :)
אני בעמדתי החלושה וחסרת הביטחון שאין על מכחול אמיתי..
ברור שמחר את רואה אותי על מחשב מקשקשת לך והמכחול מלא אבק בארון..(אני כמעט בטוחה בזה)
אבל אני לאט לאט מבינה מה המינוסים והפלוסים בכל דבר ואני נהנת מההסברים של כולם פה בפרוג
אבל בואו.. אתם באמת חושבים שכדאי לי לעבור לדיגיטל? (לא פרנסה)
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני בעמדתי החלושה וחסרת הביטחון שאין על מכחול אמיתי..
ברור שמחר את רואה אותי על מחשב מקשקשת לך והמכחול מלא אבק בארון..(אני כמעט בטוחה בזה)
אבל אני לאט לאט מבינה מה המינוסים והפלוסים בכל דבר ואני נהנת מההסברים של כולם פה בפרוג
אבל בואו.. אתם באמת חושבים שכדאי לי לעבור לדיגיטל? (לא פרנסה)

אם רוצים להתפרנס מזה יש יותר אפשרויות בדיגיטל בפרט בעידן הקורונה. כמובן לא לעזוב, אני מקדישה לשניהם זמן שווה. אבל העט הדיגיטלי הוא כמו מחשבון לבגרות במתמטיקה (דוגמא שלעסתי כבר), למה לא לנצל את הטכנולוגיה ואז להגיע לדברים חדשים? הבאתי בכוונה דוגמא של שיחה פנים אל פנים לעומת שיחת טלפון. לא נוותר על שתיהן. שיחה פנים אל פנים יותר אוטנתית (ויותר מתאימה להצעות מחיר). שיחת טלפון או אינטרנט מאפשרים תקשורת במרחקים בלחיצת כפתור.. צריך גם וגם. יש כאן מורים בפרוג שקודם למדו אקדמאי והם .. תותחים בשני התחומים. בלי להלשין. אבל מתפרנסים בעיקר מדיגיטל וציור מסורתי מוכרים לעיתים יותר רחוקות.

זה לא נועד להחליש אותך תפארת או כל ציירת אחרת, יש מעלה בשני התחומים זה לא שחור או לבן וזה לא תחרות. את צריכה להמשיך עם הכשרון שלך לא לזנוח את האיור ידני (בל תשחית מדאורייתא חח) ומצד שני אם יום אחד תכנסי לדיגיטל תראי שיש לך עוד אפשרות ועוד אפיק ועוד כיוון ועוד לקוחות. בהתחלה זה טיפה קשה להתרגל אבל אחרכ זה רץ ומי שיש לו רקע בחומר כמוך - זה יבוא לידי ביטוי בכל יצירה דיגיטלית שתצרי - זה רק יקדם.
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
במילים אחרות אני חושבת שדווקא התחומים האלה משלימים אחד את השני ולא מפריעים או מתחרים ואני שמחה שלומדת את שניהם כי זה נותן לי יותר כלים. ואת ציירת לתפארת ואין כאן אחד שיגיד אחרת ;)
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
@טלי'ה
רק רפרפתי
אבל צד את עיני המשפט הזה:
"לסיכום חשוב לי לומר שאם נכנתם בכשרון ציור, "
נראה לי שאומרים "ניחנתם"


נִיחַנְתֶּם - נֵחַן, גוף שני רבים
speaker4.png

התאפיין ב⁻, הייתה לו תכונה של, היה לו
 

רחל זרביב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
@טליה
הפוסט שלך מעניין (כמו תמיד) כיף לקרוא ותודה על השיתוף!
אני בעמדתי החלושה וחסרת הביטחון שאין על מכחול אמיתי..
מסכימה איתך מכל הלב, אני כיום מציירת בעיקר דיגיטלי כי כמו שהסבירה טליה שם בעיקר מתמקד שוק העבודה,
אבל בשביל הנשמה וההרגשה שאני באמת מציירת, אני חייבת פה ושם לחזור לצבע הטרי ולעיפרון האהוב עלי :D
אז אם את אומרת שאת לא מחפשת להתפרנס מזה- תכייפי לך בציור הידני, אדרבה!
ואם תלמדי דיגיטלי זה לא אומר שאת צריכה לעבור אליו, תמיד אפשר גם וגם!
 

הדס פילו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
עדיין עוד לא קראתי אבל אני אישית בתור מתחילה יכולה לומר ששנים ציירתי בצבעי מיים לא בצורה מקצועית כמוך
ופתאום המעבר הזה כמה שהוא כיף אבל יש משהו חסר
אני קוראת לזה תרפיה אבל אמיתית ולא ממחושבת
ובאמת
בתור אחת שעוסקת בחינוך מיוחד
יש הרבה מקום על התחושה וכן ציור הוא מווסת מאוד- תנסו את זה עם ילדים
ואני מעריכה מאוד את מי ששומר על המסורת וממשיך לצייר בצבעים אותנטיים
כי אלו (ולא מזלזלת בכלל בכם)
ציירים אמיתיים (אבל קצת פרימיטיבים)
 

Hodaya_Hadasa

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אין אין על ציור מסורתי !!! אני מציירת גם וגם ובציור מסורתי לפעמים ממש חסר את כל הקיצורים והשכבות ... שיש בציור דגיטלי
וגם לציור מסורתי צריך יותר סבלנות ( והדבר הכי שנוי עלי זה לנקות את המכחולים !! ולפעמים מתלכלך הבגדים וצבעי שמן עד שהם יורדים ...)
נ.ב. המורה שלי לציור אמרה לי שהכי טוב ללמוד את הציור האוטנתי ואחר כך להתחיל ללמוד דגיטלי ...
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
חשבתי למשל על שימוש בטקסטורות בצביעה
זה נקרא לצייר? כנראה שהתשובה היא כן
ובכל זאת, מה הגבול בין ציור לסתם עיבוד תמונה בפוטושופ?
אפשר גם לצייר עיגול ולשלב בפנים טקסטורה של עגבניה? זה הרי לא נקרא לצייר..
אז איפה הגבול
 

איתן_ל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
ציור קלאסי אין לו מתחרים ולא יעזור לאף אחד עם כל הטכנולוגיה הכי מתקדמת. איך אומרים- הציור הקלאסי זה גוף עם נשמה והאיור הדיגיטלי זה גוף אבל בלי נשמה- העולם הפך להיות יותר מדי מלאכותי לטעמי.

אבל מה לעשות ששוק העבודה מותאם למאיירים דיגיטלים. אף פעם לא מצליח להרגיש ריגוש גדול יותר כשאני מסיים איור במחשב לעומת כשאני מסיים ציור על דף או על קנווס.

אבל עם נודה על האמת בשניהם יש יתרונות וחסרונות ואם מתרגלים לאיור דיגיטלי אפשר להנות מזה לא פחות.
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
@טלי'ה
רק רפרפתי
אבל צד את עיני המשפט הזה:
"לסיכום חשוב לי לומר שאם נכנתם בכשרון ציור, "
נראה לי שאומרים "ניחנתם"


נִיחַנְתֶּם - נֵחַן, גוף שני רבים
speaker4.png

התאפיין ב⁻, הייתה לו תכונה של, היה לו

נכון! כתבץי לא נכון

וזה מה שקורה כשמדלגים על הגהה או על קליק אפ ;)

תודה רבה!
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הפרנסה נמצאת בדיגיטל. ציורי שמן וכדומה זה ערך מוסף מבחינת עסק, לא עיקר העסק. עיקר הפרנסה בדיגיטל .. מה לעשות.

אבל שוב הפואנטה היא לדעת לנצל כל תחום לעסק שלכם כדי שיקבל עוד נישה ועוד איכויות ויבלוט בין ההמון. השקעה בלימוד ציור אקדמאי בעיני כדאית, זה לא בזבוז זמן בכלל. אבל לנסות להתפרנס רק מזה בטענה שרק זה 'אומנות' (אני אגב לא מסכימה עם זה) זה קשה ופחות מעשי - העולם הדיגיטלי פתח צוהר חדש, למה לסגור אותו? צריך לנצל כל הכלים שלרשותנו לשכלול המוצרים והאפשרויןת.

אגב ישבתי היום באיזה הרצאה (לא בנושא איור אלא יעוץ עסקי. ואגב ככ הרבה פרטים מההרצאה היו נושאים שכל אחד מאיתנו יודע היטב כמו צבע קומפלמנטרי, פרספקטיבה וכו. ציור זה מקצוע מכובד, מצריך חצי טון ידע והתמחות תתחילו להרים ראש ;))

וציירתי בהפסקה על הטאבלט. ככ הרבה נשים נגשו אלי לראות מה אני עושה מבחינתם לצייר דמות מהראש זה קסם.. אפילו אם פתאום עשיתי Ctrl T והקטנתי את הדמות והזזתי הצידה כדי לצייר מתחתיה גשר.. זה לא עניין אף אחד ה'רמאות' והקיצור דרך.. עניין אותם לראות ציור בלייב, לא משנה מה המדיום ;)
כמובן שלא הייתי פותחת כן עם צבעי שמן באמצע ההרצאה וחונקת את המשתתפים עם טרמפנטין וריחות אחרים. ואם הייתי מציירת בעיפרון במחברת זה לא היה מעיף באותה צורה (גם זה עשיתי בשלב מסויים) כי אנשים אוהבים צבע. ואוהבים קולור דודג' (וצריך להזהר לא להתלהב עליו יותר מדיי שלא ישרוף לנו תציור תרתי משמע)

אין לך דבר שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום..
 

הדס פילו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הפרנסה נמצאת בדיגיטל. ציורי שמן וכדומה זה ערך מוסף מבחינת עסק, לא עיקר העסק. עיקר הפרנסה בדיגיטל .. מה לעשות.

אבל שוב הפואנטה היא לדעת לנצל כל תחום לעסק שלכם כדי שיקבל עוד נישה ועוד איכויות ויבלוט בין ההמון. השקעה בלימוד ציור אקדמאי בעיני כדאית, זה לא בזבוז זמן בכלל. אבל לנסות להתפרנס רק מזה בטענה שרק זה 'אומנות' (אני אגב לא מסכימה עם זה) זה קשה ופחות מעשי - העולם הדיגיטלי פתח צוהר חדש, למה לסגור אותו? צריך לנצל כל הכלים שלרשותנו לשכלול המוצרים והאפשרויןת.

אגב ישבתי היום באיזה הרצאה (לא בנושא איור אלא יעוץ עסקי. ואגב ככ הרבה פרטים מההרצאה היו נושאים שכל אחד מאיתנו יודע היטב כמו צבע קומפלמנטרי, פרספקטיבה וכו. ציור זה מקצוע מכובד, מצריך חצי טון ידע והתמחות תתחילו להרים ראש ;))

וציירתי בהפסקה על הטאבלט. ככ הרבה נשים נגשו אלי לראות מה אני עושה מבחינתם לצייר דמות מהראש זה קסם.. אפילו אם פתאום עשיתי Ctrl T והקטנתי את הדמות והזזתי הצידה כדי לצייר מתחתיה גשר.. זה לא עניין אף אחד ה'רמאות' והקיצור דרך.. עניין אותם לראות ציור בלייב, לא משנה מה המדיום ;)
כמובן שלא הייתי פותחת כן עם צבעי שמן באמצע ההרצאה וחונקת את המשתתפים עם טרמפנטין וריחות אחרים. ואם הייתי מציירת בעיפרון במחברת זה לא היה מעיף באותה צורה (גם זה עשיתי בשלב מסויים) כי אנשים אוהבים צבע. ואוהבים קולור דודג' (וצריך להזהר לא להתלהב עליו יותר מדיי שלא ישרוף לנו תציור תרתי משמע)

אין לך דבר שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום..
המשפט האחרון טליה הכי כבש אותי!!!!
זה כ"כ נכון כי אני במשך 9 שנים ציירתי בעיפרון ובאיזשהו מקום הייתי מאוד מוגבלת
...השקעתי מאוד בפנים והגוף היה מסכן
יותר ממוקדת וקצרה בקיצור עכשיו -
לפני חצי שנה לקחתי יחידה קטנה של חןמר-ציור במנגה
של מירי וינרב באספקט
היא מלמדת בצורה פרקטית וזה -מאוד טוב לי!!
ועכשיו עם הרבה תרגול מאסיבי מצידי, ועזרה מצידכם
ומצד המורה-פשוט הגיעה שעתי אבל הלקוחות.. עדיין לא הגיעו
יבואו בעז"ה
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הסיבה שמנגה עושה לך טוב זה בגלל ההפשטה שיש בתחום הזה לחתיכות שאפשר ללעוס ולעכל .. בעיני זה שלב מצויין ורק אז ניגשים לאנטומיה ולא ההיפך ף

אוהבת את הציורים שלך ובכללי נעים לשוחח איתך, מלאה ברצון טוב ואין לך קמצוץ של קוצים.. וזה נדיר ;)

בנוגע ללקוחות.. בע"ה שיגיעו ועוד יותר טוב אם תמצאי את האומץ להגיע אליהם כי יש לך המון מה להציע. מחכה לראות אותך מצליחה, העיקר לא להפסיק להתקדם ולא להפסיק לנסות ובקרוב ממש מקווה שתתחילי לקצור מה שזרעת בעמל רב..

בחזרה לדיון על ציור מסורתי קלאסי מול איור ממוחשב מודרני

אפשר להבין את זה מאד זוית. יש עוד דיון אולי פנימי ביני לבין עצמי על סוגי אנימציה. האנימציה שאני הכי אוהבת היא האנימציית דמויות הקלאסית (ציור כל 2 פריימים ללא ריג) כי הזרימת תנועה שניתן להגיע בה היא אינסופית, ריצארד וויליאמס שנחשב אחד האנימטורים הקלאסיים הכי טובים בעולם, טען שרק גירד את פני השטח בתחום שהוא ממש אינסופי (הוא היה מאסטר ביצירת תנועה חלקה וידע להנפיש ציור נפרד על כל פריים ולהוציא תנועות מדהימות. היה גם אשף בפרספקטיבה ולכן ידע איך לשלב דמויות עם המציאות ואיך ליצור אשליות פרספקטיבה שרק הדמות בהן קובעת את המציאות)

מצד שני אני לומדת בעצמי אנימציית דמויות תלת. לפני שהתחלתי ללמוד היתה לי התלבטות רצינית, כי הלב שלי בקלאסית, אז למה ללמוד תלת מימד (ומאיה אגב תוכנה קשה אז גם אם מבינים קונספט לוקח זמן ליישם לעומת לצייר ישירות בתוכנות קלאסיות)? בעיני התלת פחות חינני מהקלאסי ואין בכלל מה להשוות. אנימטורים ותיקים התקשו בכלל לקבל שזו אנימציה, בטח לא הגדירו זאת כאומנות. אבל רמת הדיוק והאפשרויות שאפשר להגיע באנימציה תלת מימד היא גבוהה יותר מקלאסית (כמו למשל ניואנסינים בתנועות בשרירי הפנים שבציור בלבד קשה להגיע אליהם או להבין איך הם עובדים) ומלמדת על מכניקת הגוף כמו שאף תחום אחר לא מסוגל ללמד.. כמובן שזה תורם גם לציור. שורה תחתונה מי שמתקדם גם לתלת - הקלאסית שלו תקפוץ בכמה רמות, גם אם האנימציה קלאסית היתה ותמיד תהיה לפחות לטעמי מספר אחת והאמא של כל המושג שנקרא אנימציה (זו גם דעתי לגבי ציור מסורתי)

התפישה שלי היא שאני צריכה להיות האנימטורית הכי טובה שאני יכולה להיות. אם בלימודי תלת אני מקבלת יותר מידע ויכולות - אז זה מה שאני צריכה כדי לממש יכולות שלי. גם בציור הגישה שלי דומה, צריך להפיק מכל תחום שמשיק לציור את המקסימום כדי להיות המאייר הכי טוב שאפשר. אז לדעתי אחרי שלומדים את הבסיס בצורה מסודרת ועניינית שמכילה הרבה אבל ממוקדת ולא מציפה את המוח במידע מיותר כשרק מתחילים וצריכים להבין רעיון וגישה ולא לרדת לפרטים שוליים.. כמו שקיבלתי כאן בפרוג,

יש מקום ללמוד גם ציור קלאסי ולשפשף יכולות. ומלבד ציור קלאסי כשאני נתקלית בבעלי מלאככה אני משתדלת לחקור אותם כמיטב יכולות החפירה שלי כדי להוציא מהם מידע שיהיה רלוונטי לציור או אנימציה עבורי. אז אם נתקלת בצלם או מעצב ודרכו אני מגלה על וקטורים (לא ציור וקטורי) וגשטלט (גרופינג של כל האלמנטים בסצנה לצורה פשוטה) ושילובי צבעים ביחסים חכמים - הרווחתי עוד מידע שיסייע לי להיות טובה יותר. אם אני נתקלית במנגנים אני ירצה להבין מהם איך אוחזים נכון את כלי הנגינה ואנסה להזחיק בעצמי כדי שאדע איך לצייר נכון. רפרנסים באינטרנט יכולים להיות מטעים כי לרוב מדובר בשחקנים שלא יודעים בכלל לנגן

אומרים שהרבי הרש"ב (הרבי החמישי בחב"ד) ראה פעם ציור של שדה זרוע ובו ציפור עומדת על אחד הגבעולים. מומחים לאומנות הצרשמו מאד מהמראה המציאותי של השדה. איכר פשוט שעמד שם וצפה בתמונה העיר כי התמונה חוץ מהציפור שעל הגבעול הינה אמיתית. הוא הסבער כי למרות שהציפור היתה קטנה משקל גופה היה צריך לכופף מעט את הגבעול - ואילו בתמונה ניצב הגבעול ישר כמו כל הגבעולים שמסביבו.

הרבי הריי"צ (בנו וממלא מקומו של הרבי הרש"ב) אמר שתמונת השדה מלמדת אותנו לקח חשוב. עבודתו של האדם את השם יכולה, לפעמים, להיראות נאה מאד וליצור את הרושם שהיא מלאת חיות ואמיתית. אך באמת, אם חסרה לו לאדם היכולת ל"התכופף" - להכנע לרצון ה' - מפסיקה עבודתו להיות אמיתית. ניתן להגיע אל הטוב האמיתי רק אם מניחין הצידה את מגבלות האגו האישי. (עפ"י ספר השיחות תרצ"ו 46 ואילך)

מה שאני לקחתי מהסיפור הזה שכל המומחים לאומנות פספסו מה שהאיכר שמלאכתו בשדה לא פספס.. אז כשנתקלים בבעל מלאכה, כל מלאכה, אפשר ללמוד מזה הרבה אם בוחרים להקשיב ולהבין שלכל אחד יש את העניין המיוחד שלו ואפשר ללמוד ממנו גם לעניינים שלנו

מקווה שלא העלבתי אף מכחול ואף אומן.. אני אוהבת כשמאיירים לוקחים את הזמן לעשות סטאדי על נושא שהם מציירים והרבה מאיירים כאן עושים את זה בבניית עולם בתקופות היסטוריות שונות וכו (מלא שרשורים יעידו) יש מה ללמוד מכל אחד, כי אי אפשר להתמחות בכל התחומים בעצמינו :)
גוט שאבעס
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
@טליה
הפוסט שלך מעניין (כמו תמיד) כיף לקרוא ותודה על השיתוף!

מסכימה איתך מכל הלב, אני כיום מציירת בעיקר דיגיטלי כי כמו שהסבירה טליה שם בעיקר מתמקד שוק העבודה,
אבל בשביל הנשמה וההרגשה שאני באמת מציירת, אני חייבת פה ושם לחזור לצבע הטרי ולעיפרון האהוב עלי :D
אז אם את אומרת שאת לא מחפשת להתפרנס מזה- תכייפי לך בציור הידני, אדרבה!
ואם תלמדי דיגיטלי זה לא אומר שאת צריכה לעבור אליו, תמיד אפשר גם וגם!

מסכימה עם כל מילה.. כרגיל.. יש לך דרך חכמה ורגישה להציג דברים
 

הדס פילו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הסיבה שמנגה עושה לך טוב זה בגלל ההפשטה שיש בתחום הזה לחתיכות שאפשר ללעוס ולעכל .. בעיני זה שלב מצויין ורק אז ניגשים לאנטומיה ולא ההיפך ף

אוהבת את הציורים שלך ובכללי נעים לשוחח איתך, מלאה ברצון טוב ואין לך קמצוץ של קוצים.. וזה נדיר ;)

בנוגע ללקוחות.. בע"ה שיגיעו ועוד יותר טוב אם תמצאי את האומץ להגיע אליהם כי יש לך המון מה להציע. מחכה לראות אותך מצליחה, העיקר לא להפסיק להתקדם ולא להפסיק לנסות ובקרוב ממש מקווה שתתחילי לקצור מה שזרעת בעמל רב..

בחזרה לדיון על ציור מסורתי קלאסי מול איור ממוחשב מודרני

אפשר להבין את זה מאד זוית. יש עוד דיון אולי פנימי ביני לבין עצמי על סוגי אנימציה. האנימציה שאני הכי אוהבת היא האנימציית דמויות הקלאסית (ציור כל 2 פריימים ללא ריג) כי הזרימת תנועה שניתן להגיע בה היא אינסופית, ריצארד וויליאמס שנחשב אחד האנימטורים הקלאסיים הכי טובים בעולם, טען שרק גירד את פני השטח בתחום שהוא ממש אינסופי (הוא היה מאסטר ביצירת תנועה חלקה וידע להנפיש ציור נפרד על כל פריים ולהוציא תנועות מדהימות. היה גם אשף בפרספקטיבה ולכן ידע איך לשלב דמויות עם המציאות ואיך ליצור אשליות פרספקטיבה שרק הדמות בהן קובעת את המציאות)

מצד שני אני לומדת בעצמי אנימציית דמויות תלת. לפני שהתחלתי ללמוד היתה לי התלבטות רצינית, כי הלב שלי בקלאסית, אז למה ללמוד תלת מימד (ומאיה אגב תוכנה קשה אז גם אם מבינים קונספט לוקח זמן ליישם לעומת לצייר ישירות בתוכנות קלאסיות)? בעיני התלת פחות חינני מהקלאסי ואין בכלל מה להשוות. אנימטורים ותיקים התקשו בכלל לקבל שזו אנימציה, בטח לא הגדירו זאת כאומנות. אבל רמת הדיוק והאפשרויות שאפשר להגיע באנימציה תלת מימד היא גבוהה יותר מקלאסית (כמו למשל ניואנסינים בתנועות בשרירי הפנים שבציור בלבד קשה להגיע אליהם או להבין איך הם עובדים) ומלמדת על מכניקת הגוף כמו שאף תחום אחר לא מסוגל ללמד.. כמובן שזה תורם גם לציור. שורה תחתונה מי שמתקדם גם לתלת - הקלאסית שלו תקפוץ בכמה רמות, גם אם האנימציה קלאסית היתה ותמיד תהיה לפחות לטעמי מספר אחת והאמא של כל המושג שנקרא אנימציה (זו גם דעתי לגבי ציור מסורתי)

התפישה שלי היא שאני צריכה להיות האנימטורית הכי טובה שאני יכולה להיות. אם בלימודי תלת אני מקבלת יותר מידע ויכולות - אז זה מה שאני צריכה כדי לממש יכולות שלי. גם בציור הגישה שלי דומה, צריך להפיק מכל תחום שמשיק לציור את המקסימום כדי להיות המאייר הכי טוב שאפשר. אז לדעתי אחרי שלומדים את הבסיס בצורה מסודרת ועניינית שמכילה הרבה אבל ממוקדת ולא מציפה את המוח במידע מיותר כשרק מתחילים וצריכים להבין רעיון וגישה ולא לרדת לפרטים שוליים.. כמו שקיבלתי כאן בפרוג,

יש מקום ללמוד גם ציור קלאסי ולשפשף יכולות. ומלבד ציור קלאסי כשאני נתקלית בבעלי מלאככה אני משתדלת לחקור אותם כמיטב יכולות החפירה שלי כדי להוציא מהם מידע שיהיה רלוונטי לציור או אנימציה עבורי. אז אם נתקלת בצלם או מעצב ודרכו אני מגלה על וקטורים (לא ציור וקטורי) וגשטלט (גרופינג של כל האלמנטים בסצנה לצורה פשוטה) ושילובי צבעים ביחסים חכמים - הרווחתי עוד מידע שיסייע לי להיות טובה יותר. אם אני נתקלית במנגנים אני ירצה להבין מהם איך אוחזים נכון את כלי הנגינה ואנסה להזחיק בעצמי כדי שאדע איך לצייר נכון. רפרנסים באינטרנט יכולים להיות מטעים כי לרוב מדובר בשחקנים שלא יודעים בכלל לנגן

אומרים שהרבי הרש"ב (הרבי החמישי בחב"ד) ראה פעם ציור של שדה זרוע ובו ציפור עומדת על אחד הגבעולים. מומחים לאומנות הצרשמו מאד מהמראה המציאותי של השדה. איכר פשוט שעמד שם וצפה בתמונה העיר כי התמונה חוץ מהציפור שעל הגבעול הינה אמיתית. הוא הסבער כי למרות שהציפור היתה קטנה משקל גופה היה צריך לכופף מעט את הגבעול - ואילו בתמונה ניצב הגבעול ישר כמו כל הגבעולים שמסביבו.

הרבי הריי"צ (בנו וממלא מקומו של הרבי הרש"ב) אמר שתמונת השדה מלמדת אותנו לקח חשוב. עבודתו של האדם את השם יכולה, לפעמים, להיראות נאה מאד וליצור את הרושם שהיא מלאת חיות ואמיתית. אך באמת, אם חסרה לו לאדם היכולת ל"התכופף" - להכנע לרצון ה' - מפסיקה עבודתו להיות אמיתית. ניתן להגיע אל הטוב האמיתי רק אם מניחין הצידה את מגבלות האגו האישי. (עפ"י ספר השיחות תרצ"ו 46 ואילך)

מה שאני לקחתי מהסיפור הזה שכל המומחים לאומנות פספסו מה שהאיכר שמלאכתו בשדה לא פספס.. אז כשנתקלים בבעל מלאכה, כל מלאכה, אפשר ללמוד מזה הרבה אם בוחרים להקשיב ולהבין שלכל אחד יש את העניין המיוחד שלו ואפשר ללמוד ממנו גם לעניינים שלנו

מקווה שלא העלבתי אף מכחול ואף אומן.. אני אוהבת כשמאיירים לוקחים את הזמן לעשות סטאדי על נושא שהם מציירים והרבה מאיירים כאן עושים את זה בבניית עולם בתקופות היסטוריות שונות וכו (מלא שרשורים יעידו) יש מה ללמוד מכל אחד, כי אי אפשר להתמחות בכל התחומים בעצמינו :)
גוט שאבעס
אויי טליה את פשוט פותחת לי את הראש, אומנם אני לא חכמה כמוך(למה השמיים כחולים?-שיעור טבע או פיזיקה)
אבל זה כזה נכון ההתמחות שלך ,גם אני אוהבת לרדת לפרטים הקטנים ובהתחלה חשבתי שמנגה הולכת לסוך ממני את העובדה אז חוץ מזה שהיא הראתה את הפרספקטיבה הנכונה היא חסמה את היצירתיות!!!
בהצלחה רבה רבה!!!!!!
ותעלי עוד פוסטים כאלה כי זה ממש מחכים!
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אויי טליה את פשוט פותחת לי את הראש, אומנם אני לא חכמה כמוך(למה השמיים כחולים?-שיעור טבע או פיזיקה)
אבל זה כזה נכון ההתמחות שלך ,גם אני אוהבת לרדת לפרטים הקטנים ובהתחלה חשבתי שמנגה הולכת לסוך ממני את העובדה אז חוץ מזה שהיא הראתה את הפרספקטיבה הנכונה היא חסמה את היצירתיות!!!
בהצלחה רבה רבה!!!!!!
ותעלי עוד פוסטים כאלה כי זה ממש מחכים!
מנגה זו דרך נפלאה להכנס לציור.. אחרכ כדאי ללמוד פרופורציות אמיתיות (כי במנגה זה טיפה שונה) וגם טיפה אנטומיה. אבל זה ממש מצויין להתחיל מזה, זה נותן בסיס חזק וברור

תודה על המילים החמות!
 

תפארת סילברברג

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מנגה זו דרך נפלאה להכנס לציור.. אחרכ כדאי ללמוד פרופורציות אמיתיות (כי במנגה זה טיפה שונה) וגם טיפה אנטומיה. אבל זה ממש מצויין להתחיל מזה, זה נותן בסיס חזק וברור

תודה על המילים החמות!
טליה מה יהיה איתי.. חח
אני מרגישה עכשיו בוגדת ונבגדת בעם
אח שלי התקין לי מנגה ואילוסטריטור במחשב וגם קליפ משו ..
אני פשוט לא מתקרבת לאיקונים האלו במחשב
חייבת עוד קצת דחיפה ובום
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
טליה מה יהיה איתי.. חח
אני מרגישה עכשיו בוגדת ונבגדת בעם
אח שלי התקין לי מנגה ואילוסטריטור במחשב וגם קליפ משו ..
אני פשוט לא מתקרבת לאיקונים האלו במחשב
חייבת עוד קצת דחיפה ובום

לאט לאט זה יגיע. אפשר לצייר בכל התוכנות האלה גם בשיטה מסורתית ולך יהיה יתרון אדיר. אני בכל אופן מחכה לכל ציור שלך, לא אכפת לי מה המדיום שבוחרת אפילו ציור בחול חחח, תמיד נזהה שזו את.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה