במשך השנים נפלו טעויות בזיהוי של המחברים, או טעויות שנפלו בהדפסה וכדו', אשמח אם יוסיפו כאן ידיעות חשובות, ודרכי הציון המקובלים.
אתחיל ממסכת ברכות, ואמנה כמה הידועים לי.
רבינו יונה עמ"ס ברכות - יש המציינים (עוז והדר) תלמידי רבינו יונה.
תוספות ריה"ח עמ"ס ברכות - הרי הוא תוס' ר"י שירליאון.
שיטמ"ק עמ"ס ברכות - הרי הוא ריטב"א.
רבינו חננאל עמ"ס ברכות (נדפס על הדף בהוצאת וגשל) - מקור הדברים הוא בליקוט שערך הרב דוד מצגר בהוצאת מכון לב שמח, אולם כפי העולה ישנם שם שיבושים גמורים ודברים שלא יצאו מקולמסו של ר"ח, ובודאי שאי אפשר לכתוב 'רבנו חננאל כתב' אף כאשר (לדוגמא) המקור של הדברים הוא ציטוט שכתב אחד הראשונים, שמשמע מדברי ר"ח, והובאו על ידי הרב המלקט כעובדה מוגמרת שכך יצאו הדברים מפיו של ר"ח, ואע"פ שבספרו אפשר לעמוד על הדברים לפי ההפניות למקורות שציין שם, כאשר וגשל הניחו את הביאור על הדף הרי לנו עובדה מוגמרת ככל רבינו חננאל על הש"ס.
הגהות היעב"ץ - בדפוס וגשל הוסיפו הגהות מכתב יד, וכמה פעמים ראיתי שציינו ליעב"ץ, בלא לציין מהד' וגשל.
אתחיל ממסכת ברכות, ואמנה כמה הידועים לי.
רבינו יונה עמ"ס ברכות - יש המציינים (עוז והדר) תלמידי רבינו יונה.
תוספות ריה"ח עמ"ס ברכות - הרי הוא תוס' ר"י שירליאון.
שיטמ"ק עמ"ס ברכות - הרי הוא ריטב"א.
רבינו חננאל עמ"ס ברכות (נדפס על הדף בהוצאת וגשל) - מקור הדברים הוא בליקוט שערך הרב דוד מצגר בהוצאת מכון לב שמח, אולם כפי העולה ישנם שם שיבושים גמורים ודברים שלא יצאו מקולמסו של ר"ח, ובודאי שאי אפשר לכתוב 'רבנו חננאל כתב' אף כאשר (לדוגמא) המקור של הדברים הוא ציטוט שכתב אחד הראשונים, שמשמע מדברי ר"ח, והובאו על ידי הרב המלקט כעובדה מוגמרת שכך יצאו הדברים מפיו של ר"ח, ואע"פ שבספרו אפשר לעמוד על הדברים לפי ההפניות למקורות שציין שם, כאשר וגשל הניחו את הביאור על הדף הרי לנו עובדה מוגמרת ככל רבינו חננאל על הש"ס.
הגהות היעב"ץ - בדפוס וגשל הוסיפו הגהות מכתב יד, וכמה פעמים ראיתי שציינו ליעב"ץ, בלא לציין מהד' וגשל.