צורת הכתב בכיתה ב'

פיטפוט

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
האם יש מה להעיר על כתב לילדה בכיתה ב'?
היא ילדה חכמה ב"ה הרבה מעבר לרגיל והמחשבה שלה מאוד מהירה כך שקשה לה לרשום לאט ולשרטט את האותיות.
האם נראה לכם שצריך להתעקש איתה? להניח לה?

לפעמים אני אומרת לה למחוק את כל התשובות שהיא כבר כתבה ולרשום שוב בכתב יפה ומסודר בתוך השורות ועם רווחים בין המילים. אם הייתי חושבת שקשה לה מבחינת הידע הייתי מניחה לה אבל בגלל שבא לה בקלות אני מנסה להתעקש איתה האם זה נכון?

יש דרך ללמד אותה לכתוב יותר יפה?
זה יכול "לעבור" לה או רק להחמיר?...:confused:
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
בכיתה ב' הכתב עדיין לא מתגבש וזה צפוי שיש הרבה שהכתב לא הכי הכי.
לעניות דעתי לאמר לה למחוק הכל ולכתוב מחדש זה לא מקדם ואפילו יכול לייאש.
תעבדי איתה על ההמשך , וממש לא למחוק ולכתוב מחדש.
 

ממני

משתמש צעיר
אני ממליצה לך לעבוד איתה לפי הכרטיסייה של גב' קושניר, מנסיון זה מאוד עוזר לבנות לדעת על מה הן צריכות לשים דגש בזמן הכתיבה.
אם את רוצה עוד הסבר אשמח לכתוב לך בפרטי
 

chen chen

משתמש רשום
גם לי יש בת בב'. בתחילת שנה היה לה כתב מהמם לפי הכללים ולאחרונה נהיה מזעזע!!! ושמעתי על עוד כאלו... יתכן וזה קשור לגדילה?! וההתבגרות שלהן ולקצב הכתיבה המהיר יותר.
אני לפעמים מעירה בעדינות שתנסה יותר להשקיע כי אח"כ קשה לשנות כתב...(עם דוגמאות במשפחה...שלא בגדר לשוה"ר..), ומחמיאה לה מאד כשאני רואה פתאום שיפור....
בכל מקרה אפשר לעשות לה בלי קשר לש"ב הכתבות למיניהן..
בהצלחה
 

פיטפוט

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י בפוטנציאל;2443003:
בכיתה ב' הכתב עדיין לא מתגבש וזה צפוי שיש הרבה שהכתב לא הכי הכי.
לעניות דעתי לאמר לה למחוק הכל ולכתוב מחדש זה לא מקדם ואפילו יכול לייאש.
תעבדי איתה על ההמשך , וממש לא למחוק ולכתוב מחדש.

זה מה שכתבתי, אם הייתי רואה שזה מייאש אותה, לא הייתי אומרת לה למחוק ולרשום שוב. היא עושה את זה בשמחה ולא בכח. ברור שאני רוצה לגרום לה לכתוב מהפעם הראשונה יפה ולא רק בפעם השניה.

נכתב ע"י ממני;2443268:
אני ממליצה לך לעבוד איתה לפי הכרטיסייה של גב' קושניר, מנסיון זה מאוד עוזר לבנות לדעת על מה הן צריכות לשים דגש בזמן הכתיבה.
אם את רוצה עוד הסבר אשמח לכתוב לך בפרטי

אשמח לשמוע במה מדובר. בפרטי או במייל - <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

נכתב ע"י chen chen;2443317:
גם לי יש בת בב'. בתחילת שנה היה לה כתב מהמם לפי הכללים ולאחרונה נהיה מזעזע!!! ושמעתי על עוד כאלו... יתכן וזה קשור לגדילה?! וההתבגרות שלהן ולקצב הכתיבה המהיר יותר.
אני לפעמים מעירה בעדינות שתנסה יותר להשקיע כי אח"כ קשה לשנות כתב...(עם דוגמאות במשפחה...שלא בגדר לשוה"ר..), ומחמיאה לה מאד כשאני רואה פתאום שיפור....
בכל מקרה אפשר לעשות לה בלי קשר לש"ב הכתבות למיניהן..
בהצלחה

לא הבנתי איך יעזרו לה הכתבות? אין לה שגיאות כתיב כמעט בכלל. כשהיא כותבת בפעם השניה היא כותבת מקסים אבל כמעט אף פעם לא בפעם הראשונה... ואני מחמיאה לה כמובן ומבצעים וכ"ו אך זה עוזר לפעם פעמיים ולא יותר.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י ממני;2443268:
אני ממליצה לך לעבוד איתה לפי הכרטיסייה של גב' קושניר, מנסיון זה מאוד עוזר לבנות לדעת על מה הן צריכות לשים דגש בזמן הכתיבה.
אם את רוצה עוד הסבר אשמח לכתוב לך בפרטי

זה של חיה קושניר?
המליצו לי גם בשביל הבן שלי בגיל הזה ,
ומי שהמליצה זכרה רק שקוראים לה חיה ..
והשם של החוברת זה - מוכנות ?
אם כן אשמח מאד לדעת איפה אפשר להשיג את זה לרכישה.
 

ממני

משתמש צעיר
נכתב ע"י בפוטנציאל;2443742:
זה של חיה קושניר?
המליצו לי גם בשביל הבן שלי בגיל הזה ,
ומי שהמליצה זכרה רק שקוראים לה חיה ..
והשם של החוברת זה - מוכנות ?
אם כן אשמח מאד לדעת איפה אפשר להשיג את זה לרכישה.

כן, חיה קושניר (לי ברח השם פרטי). אני חושבת שאפשר למצוא את זה בכל חנות ספרים רגילה, אני אישית קניתי את זה ישירות ממנה.
יש לה כמה ספרים השאלה מה הבעיה של הבן שלך?
בשביל עיתוב כתב- מוכנות מעולה.
בשביל אי הקפדה על כללים (כתיבה מהירה, כתיבה בלי רווחים וכו')- משטרת הכתב וכו'
 

yudb

משתמש סופר מקצוען
מאוד אופייני בגיל כזה קושי בשמירה על כללי הכתיבה.
הדרישות בכיתה עולות, כבר מעתיקים יותר מאות אות/מילה מילה, הקצב עולה וגם נדרשת מעורבות של חשיבה, אלמנט קוגניטיבי. כל אלה עשויים להשפיע על הקריאות.
לפעמים קריאות כתב היד מושפעת מאחיזה לא תקינה גם כן ועוד...

מכירה את הספרים של חיה קושניר. הם מעולים.
בבני ברק אין בכל חנות. יש בדובי ברח' מימון.

אם תרצי, שלחי לפרטי מייל שלך, ואשמח לנסות לסייע לך בהכוונה (אני מרפאה בעיסוק)
בהצלחה!
 

יעלי 10

משתמש חדש
בתור אחת שלמדה הוראה מתקנת בכתיב
את לא מספיק פרטת את הכתב של הילדה וזה מאוד משנה
אם הכתב שלה קריא ( אפילו שלא יפה ) אין צורך להתערב!!!!!!!
אם הכתב שלה אינו קריא יש צורך להתערב - אצל מרפאה בעיסוק
בהצלחה !!!



נכתב ע"י פיטפוט;2442843:
האם יש מה להעיר על כתב לילדה בכיתה ב'?
היא ילדה חכמה ב"ה הרבה מעבר לרגיל והמחשבה שלה מאוד מהירה כך שקשה לה לרשום לאט ולשרטט את האותיות.
האם נראה לכם שצריך להתעקש איתה? להניח לה?

לפעמים אני אומרת לה למחוק את כל התשובות שהיא כבר כתבה ולרשום שוב בכתב יפה ומסודר בתוך השורות ועם רווחים בין המילים. אם הייתי חושבת שקשה לה מבחינת הידע הייתי מניחה לה אבל בגלל שבא לה בקלות אני מנסה להתעקש איתה האם זה נכון?

יש דרך ללמד אותה לכתוב יותר יפה?
זה יכול "לעבור" לה או רק להחמיר?...:confused:
 

פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
להעיר ודאי שלא, גם בגילאים גדולים יותר, צריך להזכיר להם איך כותבים עגול ויפה.
מה שכן, לכוון, לעשות על זה 'סדנא' 'חוג' או 'רגעים של כייף'.
גם אני ממליצה על החוברות של חיה קושניר.

אפשר לבנתיים, לפתוח מחברת חדשה, בשם 'האותיות של --- '
כל יום, או אחת לכמה ימים לעבוד על אות אחרת,
על הבת למלא 10 שורות מלאות באות שהבת בוחרת מתוך קבוצה של אותיות,
יש קבוצה של אותיות קלות - האותיות הקויות כמו האות 'י',
יש קבוצה של אותיות עגולות כמו האות 'ר, ה, ק'
והקבוצה האחרונה - אלו הקבוצות היותר מורכבות כמו 'ש' 'א'.

ההדגשה שהאות תהיה עגוווווולה, גדוווווולה,
בגובה של כל השורה, ולא קטנה או גדולה מהשורה, ברוחב מתאים, ריווח הגיוני בין אות לאות.
אפשר לעשות שורות גם של צורות גאומטריות כמו עיגול, משולש, נקודה, קו.

בכדי לשדרג את החויה, בסיום המילוי של כל הדף באותיות,
יושבים יחד לחפש את האות הכי הכי יפה, ומציירים מעליה כתר של מלך (כמו כתר שעל הרימון), מעל אות יפה נוספת מציירים כתר של מלכה (עגול יותר), ומעל 2 אותיות נוספות מציירים אלמנט שיכול להתאים לנסיך ונסיכה כמו שרביט עם סיומת של יהלום לנסיך, ופנינה לנסיכה.

הרבה הצלחה והנאה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה