צולחים בשלום את החופש הגדול

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
מצרפת פוסט חדש מתוך הבלוג של אינדקס מטפלים. בקובץ מצורפים קבצים להדפסה. לחצו על הקישור למטה, להדפסת הקבצים הנמצאים בסוף הפוסט.

החופש הגדול מביא אתו אתגרים רבים, אבל גם הזדמנויות רבות לחוויה, הנאה ולמידה. גם בחופש הגדול חשוב לשמור על שגרה ורוטינות התנהלות קבועות בין אם הילד נמצא במסגרת כלשהי, ובין אם הוא נמצא בבית או אצל קרובי משפחה וחברים.

כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החופש הגדול בשלום:

1. צרו, כאמור, שגרה מסודרת לילדיכם, בפרט לילדים קטנים. תוכלו להשאיר שעות פנויות עבור פעילויות מגוונות, אך אל תוותרו על זמנים קבועים לקימה, תפילה, אכילה, שינה ועוד.

2. הכינו לוח בו תוכלו לשבץ ביחד עם הילדים תוכניות, טיולים ופעילויות. תוכלו גם להטיל על ילדיכם משימות מקדימות עבור פעילויות אלו כמו קניות, טלפונים וסידורים שונים. כך תעסיקו את ילדיכם שעות נוספות, ותלמדו אותם כי פעילות מצליחה כרוכה בהכנה ותכנון נאותים.

3. נצלו את זמנם הפנוי של ילדיכם כדי לעודד אותם לפתח כישורים שונים, ליזום ולפעול באופן עצמאי ולהעמיק קשרי משפחה וחברות.

4. חלקו תפקידים שונים בין הילדים בתחום הסדר והניקיון בבית או כל עזרה אחרת הנחוצה כדי לשמור על בית מאורגן ונעים גם בזמן החופש בו המשפחה שוהה בבית יותר מהרגיל.

מומלץ לכנס את הילדים לאסיפה משפחתית באווירה טובה ולאפשר לילדים לבחור את התפקידים שהם יותר מחבבים כדי להגביר את יעילות ביצוע התפקיד. תוכלו להשתמש בקובץ המצורף למטה ובו דף לבחירת תפקידים. כל ילד יוכל לתלוש את התפקיד הרצוי מתוף הדף. לאחר שהסתיימה חלוקת התפקידים יש לשבץ את הנתונים בטבלה לפי שמות, תפקידים וימים / שבועות.

כדאי לתגמל את הילדים המבצעים את תפקידיהם בחריצות ובאחריות. לנוחיותכם, מצורף למטה קובץ כרטיסיית ניקובים אותה תוכלו לנקב בכל פעם שילד מבצע את תפקידו כראוי. ניקוב כל החורים יזכה את הילד בפרס.


http://hametaplim.com/2018/07/05/צולחים-בשלום-את-החופש-הגדול/

כולנו שותפים בניקיון וסידור הבית (2).png
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה