פתחתי סכסוכים קיבלתי ת'כסף בחזרה ובסוף החבילות הגיעו

מאמרים אחרונים

איך מתמודדים עם ביקורת במקום העבודה
כולנו היינו שם. הבוס נותן משוב שלילי במהלך הערכת העובדים, או שעמית לעבודה מעביר ביקורת קשה על מצגת שעבדנו עליה חודשים. ביקורת יכולה להיות קשה...
נפלת לבור השחור? אין לך סיכוי להתקבל לעבודה☹
חיפוש עבודה בתקופת המשבר - האם יש עכשיו סיכוי לחפש, למצוא ולהתקבל?
אחמד הנגר, עפרון מעוך, הבטחות, והמלצה לוהטת על חברת מטבחים יוצאת דופן!
קצת מילים על פעם, היום, איי גלוס, ועוד קצת מילים על מטבחים ועניינים
3.67 star(s) 3 ratings
היערכות עסקית לקראת סוף שנה
שנת 2020 תיחרט כשנת טלטלה בכל התחומים עם התפרצות והתפשטות מגיפת הקורונה, ובפרט כלכלת העולם אשר ספגה מכה קשה, מי יותר ומי פחות. אני בטוח כי רובם...

mini mouse

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הם הגיעו באיחור כמובן... האם עלי להחזיר את הכסף למוכרים?
הרי בעקרון בגלל האיחור זו הבעיה של המוכרים לא? אבל לא יודעת קיבלתי מוצרים בלי לשלם....
 

- Dassi -

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
הבעיה היא לא במוכרים, אלא בדואר ישראל.
לא יודעת מה ההלכה אומרת, אבל חושבת שכדאי לך לשלם.
מעבר לזה שלמוכר מגיע כסף על המוצר ששלח, יש לך הזדמנות לעשות קידוש השם (לא במליצה, זה קרה לי פעם מול אתר אמריקאי וקיבלתי מייל מרגש מאד בחזרה)
 

מגה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עיצוב גרפי
בגלל שבדר"כ זו בעיה של דואר ישראל, אני אישית לא פותחת סכסוך אלא מבקשת להאריך את זמן ההגנה, ותמיד המוצרים הגיעו.
לגבי מה לעשות - הייתי שואלת את המוכר ובמקביל מבררת אצל רב, המוכר רואה שהמוצר הגיע אליך ונלקח, לכן חשוב להראות לו שלא ניסית לגנוב, וזה רק עושה קידוש ה'.
 

חיים הקטן

משתמש פעיל
אקפוץ על האשכול, לברר עניין אישי
הזמנתי מוצר, ובטעות רשמתי מספר בנין לא נכון.
למחרת תיקנתי ב'שיחה עם המוכר' את הכתובת, אבל אלי הגיעו רק שתיים מתוך 4 בנס... [אחד מצאתי בבניין שעליו דיוחתי, ואחד הגיע לדואר והסכימו לתת לי בלי דף עם מספר קריאה.
מה עושים?
 

mini mouse

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כבר הרחיבו את ההגנה ויש גבול כמה אפשר :)
אבל תכלס נכון ככה גם מרגיש לי, אז אכתוב למוכרים שהמוצר הגיע, ואיך להחזיר להם את הכסף....
 

ov

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אני שאלתי פעם רב באותו נושא בדיוק
הרב ענה שבגלל שזה גוים, לא צריך להחזיר להם את הכסף.

כל אחד שישאל את רבו שעליו הוא סומך....
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אשמח אם מישהו יכול להסביר לי את מילון המושגים כאן
 

אבן טובה

משתמש צעיר
רעיון שראיתי כאן - להזמין את המוצר שוב ולכתוב למוכר שלא ישלח.
אח"כ אשרתי קבלה ואז הוא מקבל תשלום. עושה קידוש השם.
המוכר מאד הודה לי.
 

גלגל הצבעים

תג, רב-טקסט
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
http://din.org.il/2017/05/17/לא-תחנם-ברכישה-באינטרנט/

שאלה:

שלום רב למעכ”ת,
רכשתי מוצר באינטרנט מחו”ל.
המוצר הגיע באיחור גדול מאוד, אך כנראה שלא באשמת המוכר,
אלא התעכב במכס או דבר דומה.
בינתיים המוכר זיכה אותי על כספי, אך ביקש לפנים משורת הדין
שאם המוצר יגיע אלי, אשלם עליו בכל זאת.

האם יש בדבר איסור לא תחנם?
האם יש חשבון של ספק קידוש השם שיתכן באם אשלם לו?

תודה רבה ויישר כח!

תשובה:
שלום רב,

לא תחנם ודאי שאין כאן. זה מגיע לו כדין! שמעתי אנשים שואלים האם יש בזה בעיה של גזל עכו”ם או לא, אבל לומר שאולי אסור לך להחזיר משום איסור לא תחנם, זה מעולם לא שמעתי… אפילו אם זה היה טעות עכו”ם בעקרון החוב קיים ראה נתיבות סוף סי’ קצד ועוד, אז מדוע שיהיה נושא זה שייך לעניין לא תחנם.

לגבי שאלתך בדר קידוש ה’ ודאי שיהיה קידוש ה’, ואולי הייתי מוסיף שקיים סיכוי לחילול ה’ אם הוא ישמע שקיבלת את זה, ולעניות דעתי, יש לו אפשרות לדעת אם הוא רוצה. רק השאלה אם הוא ישקיע מאמץ לברר.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב גרפי
שימו לב
אם משלמים פעם שניה
תכתבו למוכר בפירוש שבגלל שאתם יהודים אורתודוקסים
אתם מחזירים לו את הכסף.
 

mini mouse

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תודה לכולם! באמת ביצעתי הזמנות חוזרות וכתבתי שזה התשלום עבור ההזמנות הקודמות.
 

ov

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אני בפעם הראשונה גם עשיתי ככה, ביצעתי הזמנה פעם נוספת וביקשתי מהמוכר שלא ישלח את המוצר, אבל הגוי הטיפש, כן שלח, אז מה הועלתי???
בסוף יש לי את המוצר פעמיים...
 

mini mouse

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני בפעם הראשונה גם עשיתי ככה, ביצעתי הזמנה פעם נוספת וביקשתי מהמוכר שלא ישלח את המוצר, אבל הגוי הטיפש, כן שלח, אז מה הועלתי???
בסוף יש לי את המוצר פעמיים...
אכן, אז אצלי עכשיו התכתבתי עם המוכרים אחד מהם ביקש שאבצע הזמנה חוזרת ואכתוב לו שלא לשלוח. בתקווה שאכן ידע לקרוא :rolleyes: והשני נתן לי קישור ל"מוצר" אחר שבעצם הוא נקרא "תשלום נוסף" שם רק ממלאים תסכום הנדרש ומשלמים לו.

מקווה שהכל יהיה בסדר :cool:....
 

גלגל הצבעים

תג, רב-טקסט
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
זה לא נכון לקנות את המוצר פעם נוספת, אלא פשוט ליצור קשר במייל עם המוכר, ולכתוב לו שקיבלתם את המוצר, ואתם מעוניינים להעביר לו תשלום דרך פייפל, ואז תשלמו לפי כתובת המייל שלו.
 

פרסומון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
תחשבי על הצד של המוכר.
הוא קנה מוצרים במיטב כספו. שלח אותם. שילם על משלוח.
התלוננת שהמוצרים לא הגיעו. קיבלת את הכסף חזרה.
מצוין.
המוכר אמור בעיקרון לקבל חזרה את המוצרים (בסופו של תהליך) והוא מפסיד רק את דמי המשלוח.
בסוף המשלוח הגיע ליעדו והמוכר נשאר קרח מכאן ומכאן.

הלכתית אולי זה נקרא טעות עכו"ם. בפרט במשלוח בלי מספר מעקב (עם מספר מעקב הוא יודע שלקחת את החבילה).

אנושית- זה ודאי אנושי לשלם על מה שקנית. (אני הייתי מרגיש 'גנב' באיזשהו מקום, לקחת את המוצרים מהדואר ולא לשלם חזרה).
 

לוח נדל"ן | למכירה והשכרה

לוח מודעות | קניה מכירה

לוח דרושים

למעלה