פשוט מדהים!!!

הנושא בפורום 'פורום 'חדר מורים'' פורסם ע"י הוא היה אומר, ‏8/8/19.

  1. הוא היה אומר

    הוא היה אומר משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏28/7/19
    הודעות:
    136
    תודות :
    248
    נקודות:
    49
    עיסוק:
    מורה, פובליציסט, עורך תוכן.
    מיקום:
    גליל עליון
    אם זה לא מפריע לך, בראבו.
    אני כמעט לא מכיר מורה שה לא מפריע לו.
    לענין התקלות. זה הכל ענין של הרגל. במשך שלושת רבעי שעה - חצי מהזמן של הנסיעה מבני ברק לירושלים - ילד יכול להתאפק. בכל גיל כמעט.
     
    Hola! מודה על התגובה.
  2. הוא היה אומר

    הוא היה אומר משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏28/7/19
    הודעות:
    136
    תודות :
    248
    נקודות:
    49
    עיסוק:
    מורה, פובליציסט, עורך תוכן.
    מיקום:
    גליל עליון
    שמת לב שהם הורידו לי את החתימה??
     
  3. שוקי פרוגר

    שוקי פרוגר משתמש פעיל

    הצטרף:
    ‏20/3/17
    הודעות:
    29
    תודות :
    498
    נקודות:
    54
    כשזה צורך אמיתי ודחוף הדבר ניכר, ואף מורה לא יתעלל בילד.
    אבל אם הילדים מתרגלים לצאת בהפסקה זה באמת עוזר לשיעור.
     
  4. שוקי פרוגר

    שוקי פרוגר משתמש פעיל

    הצטרף:
    ‏20/3/17
    הודעות:
    29
    תודות :
    498
    נקודות:
    54
    הקשיים בשיטה הזאת (הוראה ולמידה משמעותית) להבנתי הם:
    1. דורש המון זמן הכנה לשיעורים.
    2. דורש הרבה יצירתיות, (ולא לכולם יש).
    3. עלול 'לפרק' את השיעור מבחינת משמעת, כי תלמידים שלא בעניין ינצלו את המצב לדיבורים ומשחקים.
     
    Hola!, הוא היה אומר ו-הארז מודים על התגובה.
  5. הוא היה אומר

    הוא היה אומר משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏28/7/19
    הודעות:
    136
    תודות :
    248
    נקודות:
    49
    עיסוק:
    מורה, פובליציסט, עורך תוכן.
    מיקום:
    גליל עליון
    העלית נקודות חשובות מאד. תרשה לי להתייחס אליהן אחת אחת.
    1. נכון, אם כי במשך הזמן זה נהיה די טבעי והרבה יותר מהיר. מנסיון. המעלה בזה, שזה מונע שחיקה, כי כל הזמן צריך לייצר ולהתחדש.
    2. נכון, אבל גם פה אפשר להיעזר, אפילו בבן הזוג, בילדים שלנו, בחברים, כי זה דברים מאד פשוטים ושווים לכל נפש.
    3. זה נכון עד שהם מתרגלים. כי יש כללים בזה. לא נכנסים לדברי החבר. עם אצבע וכדד'. מהנסיון שלי, קל להשתלט על הבלגן, רק יש קצת זמן הסתגלות.
    אם הייתי יכול (פרוג לא מאפשרים לי) הייתי מתאר לך בפרטי את השיעור מבחן שמסרתי בצורה הזו בסוגיה תלמודית. לא נעים לי להשתבח (בעצם אף אחד לא מכיר אותי באמת) אבל המפקח והמנהל יצאו פעורי פה. ממש.
     
    Hola!, ב.א. ו-שוקי פרוגר מודים על התגובה.
  6. הוא היה אומר

    הוא היה אומר משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏28/7/19
    הודעות:
    136
    תודות :
    248
    נקודות:
    49
    עיסוק:
    מורה, פובליציסט, עורך תוכן.
    מיקום:
    גליל עליון
    כל מילה בסלע.
     
    Hola! ו-שוקי פרוגר מודים על התגובה.
  7. הוא היה אומר

    הוא היה אומר משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏28/7/19
    הודעות:
    136
    תודות :
    248
    נקודות:
    49
    עיסוק:
    מורה, פובליציסט, עורך תוכן.
    מיקום:
    גליל עליון
    איך יש לך כל כך הרבה תודות לעומת כל כך קצת הודעות.
    כנראה ההודעות שלך פיצוץ.
     
  8. שוקי פרוגר

    שוקי פרוגר משתמש פעיל

    הצטרף:
    ‏20/3/17
    הודעות:
    29
    תודות :
    498
    נקודות:
    54
    תודה על המחמאה
     
  9. כוכב103

    כוכב103 משתמש סופר מקצוען עיצוב ואדריכלות פנים עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    3,637
    תודות :
    2,347
    נקודות:
    240
    עיסוק:
    גרפיקה, שיווק, ניהול ופרסום
    מיקום:
    מודיעין עילית
    מדהים שיש כזה מלמד!
    הלוואי שהילדים שלי גם יפגשו בכזה מלמד איכפתי ומשקיע!
     
    Hola!, ב.א. ו-הוא היה אומר מודים על התגובה.
  10. הוא היה אומר

    הוא היה אומר משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏28/7/19
    הודעות:
    136
    תודות :
    248
    נקודות:
    49
    עיסוק:
    מורה, פובליציסט, עורך תוכן.
    מיקום:
    גליל עליון
    ברשותכם, אני רוצה להוסיף משהוא ואשמח לשמוע דעות בענין.
    השיעור הזה שמסרתי, שיעור אישי, שביקשתי מהילדים לדבר בלי כפפות, להעיר הערות בפתיחות, לתת משוב לי כמורה, לחיידר כמוסד, ולהם עצמם כתלמידים,
    גרם לי לרצות לעשות את זה בשנה הבאה באופן די קבוע.
    אחת לכמה זמן אני אסגור את הגמרא ופשוט אשב לדבר איתם.
    בלי הכנה מראש, וגם בלי פילטרים. לב פתוח ואוזן כרויה.
    מה דעתכם?
     
    kshir, GULY EICHEN, ב.א. ומשתמש נוסף מודים על התגובה.
  11. הוא היה אומר

    הוא היה אומר משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏28/7/19
    הודעות:
    136
    תודות :
    248
    נקודות:
    49
    עיסוק:
    מורה, פובליציסט, עורך תוכן.
    מיקום:
    גליל עליון
    תודה.
    הלואי שאני אהיה ראוי למחמאות האלה.
    הדבר היחיד הטוב שאני יכול לומר על עצמי זה שאני נורא רוצה שהתלמידים יהיו מחוברים למלמדים שלהם ואני פועל הרבה בשביל זה.
    כל השאר, הלואי.
     
    Hola!, sara100 ו-שוקי פרוגר מודים על התגובה.
  12. שוקי פרוגר

    שוקי פרוגר משתמש פעיל

    הצטרף:
    ‏20/3/17
    הודעות:
    29
    תודות :
    498
    נקודות:
    54
    מכיר מלמדים שעושים את זה אבל בכתיבה.
    מבקשים מהתלמידים למלא משוב כל שלושה חודשים, ולענות על השאלות כגון:
    - מה השאיפות שלך לתקופה הקרובה.
    - באילו תחומים אתה חושב שאתה יכול לתרום לכיתה.
    - מה לדעתך אפשר לשפר בכיתה, בתחום הלימודי, החברתי, ועוד.
    - איך אתה חושב שהמלמד יכול לתרום לך באופן אישי.
    ועוד...
    אח"כ ממלאים את התשובות בטבלה כיתתית, ומשתדלים להציץ בטבלה מידי פעם, ולנסות להשתמש במידע שצבור שם.
    תחשבו על תלמיד שכתב שהוא יכול לתרום בקטע מוזיקלי, ולאחר חודשיים לקראת מסיבה בכיתה המלמד 'נזכר' בכך ומבקש ממנו לנגן במסיבה. כמה זה תורם לילד!
    או לחילופין ילד שכתב ששואף לכתוב במחברת מסודרת וזה אף פעם לא מצליח לו, והמלמד קונה לו מחברת מעוצבת ונותן לו כלים איך לכתוב בעקביות. כמה זה יכול לשנות ילד!
    ולוואי וניישם.
     
  13. א טראכטער

    א טראכטער משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏21/3/18
    הודעות:
    175
    תודות :
    661
    נקודות:
    99
    עיסוק:
    בשדה הספר
    באמת מעניין למה.
    אולי תיצור קשר עם ההנהלה ותברר?
    פשוט חבל...
     
    הוא היה אומר מודה על התגובה.
  14. יוסף שחק

    יוסף שחק משתמש מקצוען כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏21/7/13
    הודעות:
    315
    תודות :
    2,474
    נקודות:
    149
    בקשר ליציאות לשירותים: יש כיתה אחת שהקפדתי על זה מתחילת שנה שלא יוצאים באמצע, ובאמת נדיר מאד שמישהו בכלל מבקש לצאת.
    בכיתה אחרת פחות הקפדתי על זה (כי יש שם כמה שעדיף לי שיהיו כמה שפחות בכיתה) והעניין הזה הוא מדבק! אתה נותן למישהו אחד לצאת-עוד לפני שהוא סגר אחריו את הדלת כבר מורמות שני אצבעות..
    אני זוכר איך בתחילת שנה הייתי צריך לנהל את התורות מי יוצא קודם ומי יוצא אח"כ ולמה הוא קודם אני הצבעתי ראשון וכד'
     
    דוי, Hola!, הוא היה אומר ומשתמש נוסף מודים על התגובה.
  15. ב.א.

    ב.א. משתמש מקצוען עריכה תורנית כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏29/8/18
    הודעות:
    433
    תודות :
    1,887
    נקודות:
    149
    השאלה אם הם ירגישו מספיק פתוחים באמצע השנה, ולא יפחדו מההשלכות של מה שהם אומרים...
     
    הוא היה אומר ו-Hola! מודים על התגובה.
  16. הוא היה אומר

    הוא היה אומר משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏28/7/19
    הודעות:
    136
    תודות :
    248
    נקודות:
    49
    עיסוק:
    מורה, פובליציסט, עורך תוכן.
    מיקום:
    גליל עליון
    צודק, צריך למצוא רעיון.
     
    Hola! ו-ב.א. מודים על התגובה.
  17. הוא היה אומר

    הוא היה אומר משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏28/7/19
    הודעות:
    136
    תודות :
    248
    נקודות:
    49
    עיסוק:
    מורה, פובליציסט, עורך תוכן.
    מיקום:
    גליל עליון
    אני כל כך מסכים איתך.
    אגב, למה אתה לא מצטרף לבקשה לפתוח פורום "חדר רב'ס"?
     
  18. גלבוע

    גלבוע משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏20/4/13
    הודעות:
    10,225
    תודות :
    11,363
    נקודות:
    230
    מורות ומורים, אין מה להתווכח.
    יש הבדל אנטומי בין בנות לבנים, ולא כאן המקום לדון בכך.
     
    ב.א., Hola! ו-הוא היה אומר מודים על התגובה.
  19. Hola!

    Hola! משתמש סופר מקצוען צילום מקצועי עיצוב גרפי כתיבה ספרותית איור וציור מקצועי מוזיקה ונגינה

    הצטרף:
    ‏3/5/19
    הודעות:
    578
    תודות :
    2,938
    נקודות:
    222
    עיסוק:
    איור מקצועי
    מיקום:
    צפון הארץ
    סוג מצלמה:
    80D Canon
    אם הילד אמר את זה כנראה שאתם יודעים טוב מאוד להשתמש בשיטה הזו.
    איך אמרתם? ילדים הם אמיתיים.
    יישר כח. תמשיכו לשתף.
     
    הוא היה אומר מודה על התגובה.
  20. הוא היה אומר

    הוא היה אומר משתמש פעיל עריכה תורנית

    הצטרף:
    ‏28/7/19
    הודעות:
    136
    תודות :
    248
    נקודות:
    49
    עיסוק:
    מורה, פובליציסט, עורך תוכן.
    מיקום:
    גליל עליון
    האמת היא שאני לא כל כך יודע להשתמש בשיטה הזו.
    בלימודי גמרא ספציפית אני מצליח להשתמש די טוב בשיטה הזו, בגלל שלימודי גמרא מטבעם הם נורא דינמיים, וכמה שהחומר הנלמד הוא יותר מאתגר חשיבה ודינמי, כך יותר קל לשחק איתו עם שאלות, וריאציות, רעיונות. אבל ברעיון, השיטה הזו קיימת גם במתמטיקה, דקדוק, ואפילו בלימוד הלכה, למרות שמטבעו הלימוד הזה בעכיקר לימוש של טקסט.
    הילד ההוא היה מתקשה בעיקר בלימודי הגמרא שהם באמת קשים ומורכבים, והשיטה הזו הקלה עליו מאד מאד את הריכוז וההבנה.
    אפרופו למידה משמעותית, לפני עשרה ימים בערך פתחתי אשכול של "למידה והוראה משמעותית" ויש שם דיונים על זה.