קורונה פרופ' סורקין - לשמוע עד הסוף......

י.פ

משתמש רשום
להעלות את הקישור ולהוסיף כוכביות באמצע, פחות נחסם..
 

הנמצא

משתמש מקצוען
בין היתר, אמר פרופ' סורקין:

"לאחרונה קיבלנו כ-700 חולים, מהם 250 קשים מאוד. מהר מאוד הבנו שמבחינה רפואית זאת מחלה חדשה, שאין לה כרגע מזור.

"בגל הראשון, החודשים עברו וקיבלנו 'טיפטוף' של חולים, שלאחר טיפול שוחררו לביתם ללא בעיות. לאחרונה, קיבלנו גל של חולים קשים שסובלים ממחלה אחרת לחלוטין!

"הווירוס פוגע במרבית האיברים החיוניים, ועם קשיי נשימה. יש מונשמים ש'תקועים' זמן רב ומקשים להתאושש. אני רואה חולים שמגיעים לאשפוז עם מחשב נוטלפון נייד ומתקשרים עם הסביבה, ותוך יומיים מורדמים ומונשמים. אנחנו מדברים על מחלה הרבה יותר קשה, כאן יש לנו חולים צעירים ללא מחלות רקע.

40 אחוזים מהחולים בגל הזה הם בני 19 עד 50. כל ההגדרות הקודמות על המחלה – לא תופסות!

30 אחוז מהחולים קשה והמונשמים – הופכים ל"ע להיות נכים.

"החיסון לא יגיע בקרוב, רואים את הקושי לטפל במחלה. או-טו-טו לא יהיו לנו מיטות בטיפול נמרץ, נצטרך להתרגל לחיות עם הדבר הנורא הזה שנקרא קורונה.

"חייבים לשמור על מסיכה, שטיפת ידיים וריחוק.

"היה פה מקרה טראגי בבני ברק, נכד בא לבקר את הסבא והסבתא. תוך עשרה ימים המשפחה נמחקה. הסבא והסבתא נפטרו, האבא נפטר, והאמא בנכות.

"אנו כרופאים לא יכולים יותר. צריכים להיות ביחד מול המחלה, שאף אחד לא יודע איך להתמודד איתה.

פרופ' סורקין מסכם: "במיוחד כחב"דניקים, אנחנו צריכים לתת דוגמא, העם בציון צריך לתת דוגמא לעולם איך מתמודדים נכון. סגר אמיתי יכול למנוע התפשטות והיפך החיים מהרבה יהודים יקרים".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה