פעילות לילדים - יצירת משחק חוויתי ככלי להתמודדות עם כעס

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
מתלבטת אם קשור לפורום אמנות ויצירה. לי, בכל אופן, הייתה שעת יצירה והנאה עם הילדים שלי כשיצרנו את המשחק הבא עם ערך מוסף נלווה :) :

משתפת בהדרכה של יצירת משחק חוויתי לילדים ככלי להתמודדות עם כעס מתוך אתר אינדקס מטפלים לילד ולנוער לציבור החרדי:

ילדים לעיתים מפגינים התנהגויות המבטאות כעס בגלל סיבות שונות ובזמנים שונים. חשוב שהמבוגר הנוכח לא יאבד את העשתונות מול גילויי כעס, ויגיב באופן שקול ומדוד.

כאשר ביטויי כעס הם תופעה שכיחה ואף חריגה בהיקפה מומלץ לבדוק את הגורמים לכך, אם ישנם תסכולים בעקבות קשיים התפתחותיים, אם זו התנהגות שנרכשה לאחר תגובה סביבתית שמחזקת התנהגות זו ועוד.

אחת הדרכים המומלצות להתמודדות עם כעס אצל ילדים הנה תרגול של טכניקות להרגעה בזמנים שלווים. בזמן אמת כדאי לתת רמז ותזכורת לטכניקות ההרגעה, ולתגמל בהתאם כאשר הילד מצליח לווסת את הכעס ולהפסיק או למתן את ביטויי הכעס בעזרת הטכניקה שנבחרה.

הפעילות הבאה תסייע לכם לבחור עם הילד טכניקות הרגעה מתאימות, ולתרגל אותן באופן חוויתי ומהנה.

הוראות הפעילות:

1. הדפיסו את קובץ המשחק "קווה קווה – מה עוזר לי להירגע?", וגזרו את ריבוע המשחק מסביב.

2. ערכו עם הילד רשימה של טכניקות שונות להרגעה בזמן כעס. מומלץ לבקש מהילד שיחשוב בעצמו על פתרונות, וניתן לסייע ולהוסיף טכניקות נוספות.

טכניקות אפשריות: לספור עד 5, לנשום עמוק, לחשוב על דברים נעימים, לספר למישהו כמה אני כועס, לחבוט בכרית, להתעסק בפעילות אהובה, לשמוע מוזיקה, לקרוא ספר ועוד.

את הטכניקות שנרשמו, כתבו ב"קווה קווה" במשולשים המסומנים בכוכבים.

3. הפכו את ה"קווה קווה" על צידו הריק (ללא הסימונים ומה שכתבתם), וקפלו אותו כפי שמקפלים משחק זה (תוכלו להיעזר בהוראות פה).

4. כעת תוכלו לשחק ביחד. שירו וספרו עד 10, והניעו את ה"קווה קווה" בהתאם, כך שבכל פעם ייראו מספרים אחרים. כאשר הספירה מסתיימת, הילד יבחר מספר אחד מאלו שהוא רואה. לאחר מכן הוא ירים את הלשונית עם המספר שבחר, יגלה איזו טכניקה מסתתרת תחת הלשונית, ויתרגל אותה.

בהצלחה!


להדפסת קובץ המשחק לחצו כאן >>> פוסט + קובץ (הקובץ נמצא בסוף הפוסט)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה