פסק דין חדש לעניין דמי לידה ושינוי סטטוס בביטוח לאומי רטר'

CPA

משתמש פעיל
בעקבות שאלות חוזרות בנושא בפורום, מצורף פס"ד שמאשש את הנוהג בביטוח לאומי לא לאשר קצבאות אם הסטטוס בביטוח לאומי שונה ושולם רטרואקטיבי.
על קצה המזלג: עוסקת פטורה/מורשה שבביטוח לאומי מוגדרת "לא עונה להגדרה" עקב הכנסות נמוכות - לא זכאית לקצבאות מסוימות וביניהם דמי לידה.
התובעת קיבלה דמי לידה רק על היותה שכירה ולא על העסק כי לא שילמה דמי ביטוח. לאחר שהוגשה השומה לשנה זו התברר כי התובעת הוגדרה כעצמאית ולכן חויבה בדמי ביטוח רטרואקטיבית לשנה זו ללא זכאות לדמי לידה, על התשלום.

עוסקות (ומייצגים) יש לשים לב שאכן ההגדרה היא נכונה או משתלמת, עוד בשנת המס המשפיעה על דמי הלידה. אחרת יהיה מאוחר מידי...
אציין שהדין שונה לגבי שינוי בגובה ההכנסות לאותה שנת מס שעבורו נדרשים דמי ביטוח רטר'.
 

קבצים מצורפים

  • פסק דין יסכה נגד בל.pdf
    KB 316.1 · צפיות: 31

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
נכון מאוד!
כבר נפגשתי בעשרות מקרים במהלך השנים שהדברים לא התנהלו נכון מול הביטוח לאומי והפסידו קצבאות שהיו מגיעים להם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה