עזרה פיקוח בניה, מי יפקח על המפקח?

imagine

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שולח באישי. בי-ם.

תודה.
אנחנו צריכים מפקח במרכז.
יש למישהו המלצה על מפקח/ת שעונה להגדרה של "והוא צריך להיות עם הרבה אורך רוח כדי להקשיב וליישם ולתקן ולהסביר" וגם מקצועי ומומחה?
 
נערך לאחרונה ב:

עדן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
רבקה זכריהו
גילוי נאות - גיסתי
+972 52-765-5664

המסירות והאחריות שלה זה משהו שלא רואים בכל יום
יש לה המלצות בשפע.
 

ELFISH

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אחרי נסיון של אחרים שבנו עם מפקח מומלץ מאד ויצאו בפחי נפש מהבניה עם המון טעויות בסיסיות, החלטנו להקדיש את הזמן (כולל לקחת כמה חודשי חופש מהעבודה! ), את הכסף בקבלן יותר מקצועי שחשוב לו השם שלו, ולהסתמך על הידע שרכשתי במשך שנים ארוכות הגם שאינו מספק ולצאת לדרך ללא מפקח. בינתיים בטעות אחת מאג'ורית הקבלן לקח אחריות מלאה ותיקן מהיסוד.


בסופו של דבר לאף אחד לא יהיה אכפת ואף אחד לא יכיר את הבית יותר ממני.
 

עוד אחד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
אם אתם מתכוונים בין כה לעקוב אחרי התקדמות הבנייה רוב הסיכויים שתשאבו לתוכה הגם שאתם מאד עסוקים, בטח לאור העובדה שאתם משקיעים בה מאות אל"ש.

לגבי ההתמצאות המקצועית במידה ומדובר בקבלן אמין ומקצועי הוא יעשה לכם את העבודה. מקסימום באמצע הבנייה אפשר לקרוא לחבר מבית הכנסת שמבין השיפוצים כדי לחוות דעה, לא חסר כאלו שיסכימו..
ותשכחו מזה שתהיו מרוצים, עוד לא מצאתי מי ששיפץ ולא חווה עוגמות נפש מחלחלות ובלע עשרות צפרדעים צווחניות ומקרקרות... 'כל העוסק בבנייה מתמסכן' זה מאמר חז"ל..

ובחזרה לעניין מפקחי הבנייה, עושה רושם שהמפקח ההוא מסוג האנשים שתוכלי למצוא אותם גם במקצועות אחרים, יש בעלי מקצוע שההתנהגות שלהם מוציאה לעז על כל הקולגות בתחום וחבל. אין ספק שיש מפקחי בנייה סבלניים שנמצאים יום יום באתר, קשובים לשאלות הכי טרחניות, ולא מתחמקים מלקחת אחריות.
אני שיפצתי כעת ולא לקחתי מפקח בנייה, אבל שמעתי על כמה שבנו ולקחו ומאד המליצו, אבדוק לכם את השמות.
 

rona51

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים
האם לדעתכם, כשאנו ניקח מפקח בניה, כדאי שנעמוד על כך שיהיה סעיף כזה?
חד וחלק! תעמדו על זה.
וכן תקחו מפקח שתדעו שהוא בן אדם שיכול לטעות ומודה על האמת . אני ממליצה לסכם בנספח להסכם עבודה עמו שהוא יהיה קשוב ויסביר את היתרונות וחסרונות בכל צעד שהוא ממליץ /מבצע.
אגב-תמיד כדאי שיהיה מתואם עם האד'/מעצב במידה וישנם דברים לא ברורים כי לפעמים קרה ולא ירד לסוף דעת המתכנן
מאידך אני יודעת על מעצבת שברמת התכנון היא טובה. אבל בפרקטיקה המקצועית נו שוין...
וזה עלה ללקוחות בסדר גודל של תיקון ועוד. והמפקח עלה על זה והלקוח לא מבין מימינו ומשמאלו כי זה נוגע לאינסטלציה שלא במקומה. ושמעתי מהמפקח שהוא נתקל בסיפורים כאלו מידי יום.
עכשיו קיבלתם עוד סיבה למפקח.
 

rona51

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים
אם אתם מאזור המרכז הטובים ביותר זה אבי הלפרין. וירמי מרום .אבי הוא מרמת שרון כמדומני וירמי (חרדי)בזכרון מאנשי המקצוע הטובים ביותר בארץ.
תעקבי בפורום ארכיג'וב ביעוץ בניה ותראי את הכמויות של התשובות של ירמי. ותביני
אני תלמידה שלהם בין היתר, והידע וההבנה שלהם גם בפן העסקי ולא רק המקצועי שלהם פשוט מדהים!
אני אישית לא עוסקת בפיקוחים מחוץ לים' רבתי כי אני צריכה להיות קשובה ללקוחות(באד' ועיצוב כן כי זה עבודה שתחומה יותר) וצריך לקחת מישהו עם נגישות וזמינות.
בהצלחה!
 

rona51

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים
קודם כל, @rona51 , אני מעריכה! את הזמן והמחשבה שאת משקיעה בלהגיב בשרשור הזה ומודה לך מאד על כך.
זה בהחלט מועיל לנו (וכבר מעיד על האכפתיות שלך ועל השליחות שאת רואה במקצוע שלך!) ומאמינה שעל הדרך, גם לאחרים שעומדים/יעמדו באותה צומת.
ואני מקווה שהשאלה הכנה הבאה שלי לא תשים אותי בקטגוריה של ה"מציקה";):
נניח ש"נפלת" עם לקוח מהסוג שתיארת בפסקה לעיל, ואת מחליטה (וזכותך!) להתפטר מהעבודה באופן שאינו סותר את ההסכם שנחתם ביניכם (נניח, כמה ימים מראש את צריכה להודיע על כך...)
מה היית כותבת להם בהודעה המסבירה את ההתפטרות?
אפשר לבקש ממך סימולציה?
הנה: אני הלקוח ה"כפייתי" ששואל אותך למה את מתפטרת. מה את עונה לי?
ובכן! אני אומרת לו/כותבת. שלצערי אני חשה שהוא בטוח שאני לא עובדת מספיק ואני לא אמינה מבחינתו. ומשכך אני לא רואה טעם בהמשך ההתקשרות בינינו אם איני אמונה עליו , ועל כן אני ממליצה לו לעבור למישהו אחר שיש לו אמון כלפיו ואף אמסור לו מכתב התפטרות מהטיפול בפרוייקט- שאגב זה נדרש לפי חוק בהרבה מהמקרים בעיקר בעריכת בקשות להיתרים ותבעו"ת בכדי לאפשר לאד' אחר להיכנס ולייצג מול הרשויות. בגדול למיטב זכרוני לא מומש בפועל אך ההצעה הונחה על השולחן.
 

אבירים

משתמש פעיל
החכמתי מהפורום הזה .
אבל מעניין אם מפקח יראה את הפורום הזה יסכים לחתום!
 

סמוי

משתמש פעיל
עצה טובה לגבי כל דו"ד שמתפתח בינכם לבין קבלן/מפקח בניה ולכל אחד, שאלות בטלפון גורם שהמענה יהיה חלקי/לקוי. וכן שהשאלות לא מובנות
מאד מומלץ לרשום את הערות על דף לקבוע פגישה מראש שבו אתם יושבים ומסדרים את העניינים שוטחים את הערות ומבקשים פתרונות /תשובות.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
לא קראתי הכל. בעיניי לא סביר לחלוטין לסמוך על המפקח באופן מוחלט. אין דבר כזה. מי שלא עומד על הפועלים שלו, צפוי לצרות. וגם מפקח עם כל הכבוד הוא פועל שלקחנו במיטב כספנו, ואם תהיה התרשלות מצידו - אנחנו נסבול ולא הוא.
(השאלה אם זו באמת דעתו, שצריך לסמוך באופן מוחלט, או שהוא כתב את זה רק כי הטרידו אותו מידי וכך יצא לו הנוסח, בלי לחשוב הרבה).

אם כך, בשביל מה לקחנו מפקח? - כדי להקל עלינו, כדי שלא נצטרך להיות הרבה בשטח, הוא יהיה שם במקומינו, ובעיקר כי הוא אמור לדעת דברים בבנייה שאנחנו לא יודעים. והוא אמור לראות שהפועלים מבצעים את מה שהם צריכים.
מובן שלא צריכים להגזים לצד השני. אבל אם משהו נראה לא בסדר או יש לנו שאלות, זכותינו המלאה, לפעמים גם חובתינו, לשאול ולברר.

אני מתרחקת מכל אדם שדורש לסמוך עליו באופן מוחלט. כולל רופאים. גם לא דורשת מאף אחד לסמוך עלי באופן מוחלט. בן אדם הוא לא אלוקים. ולדעתי, דווקא מי שעובד כמו שצריך, לא חושש מפיקוח ומשאלות הגיוניות, אלא אם יש חשדנות מוגזמת, שזה באמת מציק.

לשאול על סעיפים מסוימים עם הקבלן אם הם בוצעו - לגטימי לגמרי, ואם יש למפקח תשובה, למה שלא יענה? (אלא אם כן כבר ענה והסביר כהלכה על כל מה ששאלו בעניין, וממשיכים להטריד אותו).
 
נערך לאחרונה ב:

imagine

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא קראתי הכל. בעיניי לא סביר לחלוטין לסמוך על המפקח באופן מוחלט. אין דבר כזה. מי שלא עומד על הפועלים שלו, צפוי לצרות. וגם מפקח עם כל הכבוד הוא פועל שלקחנו במיטב כספנו, ואם תהיה התרשלות מצידו - אנחנו נסבול ולא הוא.
(השאלה אם זו באמת דעתו, שצריך לסמוך באופן מוחלט, או שהוא כתב את זה רק כי הטרידו אותו מידי וכך יצא לו הנוסח, בלי לחשוב הרבה).

אם כך, בשביל מה לקחנו מפקח? - כדי להקל עלינו, כדי שלא נצטרך להיות הרבה בשטח, הוא יהיה שם במקומינו, ובעיקר כי הוא אמור לדעת דברים בבנייה שאנחנו לא יודעים. והוא אמור לראות שהפועלים מבצעים את מה שהם צריכים.
מובן שלא צריכים להגזים לצד השני. אבל אם משהו נראה לא בסדר או יש לנו שאלות, זכותינו המלאה, לפעמים גם חובתינו, לשאול ולברר.

אני מתרחקת מכל אדם שדורש לסמוך עליו באופן מוחלט. כולל רופאים. גם לא דורשת מאף אחד לסמוך עלי באופן מוחלט. בן אדם הוא לא אלוקים. ולדעתי, דווקא מי שעובד כמו שצריך, לא חושש מפיקוח ומשאלות הגיוניות, אלא אם יש חשדנות מוגזמת, שזה באמת מציק.

לשאול על סעיפים מסוימים עם הקבלן אם הם בוצעו - לגטימי לגמרי, ואם יש למפקח תשובה, למה שלא יענה?
@מרחבית - איזה כיף שיש אנשים שמצליחים להגיד בבהירות ובאופן ממוקד, את מה שאת חושבת כבר שלושה ימים בראש!!! (אתגר: מכירה כבר את המשפט הזה מאיפשהו?;))
נראה לי שאני אקח אותך להיות הדוברת שלי..
רק קודם נצטרך לחתום על חוזה ועל בוררות:cool::D:)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
@מרחבית - איזה כיף שיש אנשים שמצליחים להגיד בבהירות ובאופן ממוקד, את מה שאת חושבת כבר שלושה ימים בראש!!! (אתגר: מכירה כבר את המשפט הזה מאיפשהו?;))
נראה לי שאני אקח אותך להיות הדוברת שלי..
רק קודם נצטרך לחתום על חוזה ועל בוררות:cool::D:)

טוב, זה אותו נושא גם שם וגם פה: לא סומכים אטומטי, ולא פוסלים אוטומטי...
חוזה ובוררות? מה, את לא סומכת עלי??.... אה, את צודקת...
 
נערך לאחרונה ב:

imagine

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

עגורן

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
בס"ד
ראשית!
אציין שאני נוגעת בדבר (לא ספציפית לפרוייקט הנ"ל) מתוקף היותי מפקחת ומנהלת פרוייקטים מוסמכת.
ובכן!כעיקרון מפקח צריך לדעת שהוא עובד אצלכם בשבילכם. (במאמר המוסגר -לא תמיד הוגן שהוא מביא דווקא קבלנים שלו מסיבות של ניגוד אינטרסים.... כמו עו"ד שייצג את הנתבע והתובע בו זמנית).
ישנם מקרים שיוצאים מהכלל, שלפעמים- הלקוחות משדרים חשדנות ומציקים באופן קיצוני וייתכן שלפעמים אין הצר שווה בנזק המלך. אני כאדריכלית לפעמים מנפנפת מראש לקוחות שאני יודעת שהם תיק תיק. כי הכאב ראש והדרישה שלהם שאני יכרכר סביבם 24/7 לא שוות ערך לתמורה.
בגדול! מה שאתם מתארים הוא אכן חריג. ותפקידו של המפקח לנהוג בישרות ולהוריד ממכם את כל הכאב ראש. והתגובה שלו שציטטתם לא מותירה טעם טוב בלשון המעטה. וגם לו יצוייר שהלקוח רוצה לקבל הסברים זה דבר לגיטימי כל עוד הוא לא מתעמר בו.
צריך ס"ד כמו בכל דבר למצוא את האיש הנכון הן מהפן המקצועי, והן מהפן האנושי שהוא חשוב מאד.
אחד הדברים שלמדתי בקורס הפיקוח(מרכז הבניה הישראלי בנתניה למי שמסתקרן!) זה נושא יחסי לקוח נותן שירות בהקשר זה ואסור להתפשר על זה. וצריך אמון בין הצדדים.
והדבר החשוב שצריך להופיע בחוזה הוא סעיף בוררות מוסכמת במידה וח"ו יהיו חילוקי דעות. בכפוף לחוו"ד מקצועיות.

<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
מסכים לכל מילה
 

imagine

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תראו מה מצאתי...
מעניין אם זה סתם צירוף מקרים, או שגם הם חברים בפרוג?:rolleyes:
https://www.jdn.co.il/economy/1026521
(ההדגשות לא במקור:)
"...עכשיו למנה העיקרית: סוג השיפוץ, איכות החומרים וזהות בעל המקצוע שיבצע את העבודה. מדובר על 3 שאלות נפרדות לכאורה, אבל אם אתם שואלים אותנו – מומלץ לכם להתארגן על בעל מקצוע טוב, כזה שיסגור לכם גם את הפינות האחרות.
קודם כל ולפני הכל תבררו אצל שכנים ומכרים, תשמעו ותקראו חוות דעת, תנסו ללמוד את השוק. לא בושה גם להזמין אליכם בעלי מקצוע כדי שיראו מקרוב במה מדובר ויתנו ההערכה גסה.
בחרתם בעל מקצוע? עכשיו תעברו לשלב הבא: תציגו בפניו את הדרישות והרצונות שלכם, ותטו אוזן להצעות שלו. הניסיון שהוא רכש חשוב, ולפעמים הרבה הערות קטנות שלו שעלולות להישמע "מעצבנות" הן אלו שיעשו את ההבדל בין עוד שיפוץ לשדרוג מושלם של הבית.
באופן כללי אל תתביישו לשאול אותו על העבודה שלו, להתעניין על כל האופציות, להיות מעורבים בבחירת החומרים וללוות את כל שלבי העבודה מקרוב. לא בושה גם לקבל חוות דעת מגורמים נוספים ולהציג לו אותם. כמובן, חשוב להקפיד על דיאלוג מכבד ולא ליצור אווירה חשדנית שעלולה לפגוע גם באיכות העבודה.
עוד נקודה חשובה: כדאי מאוד לערוך חוזה כתוב וחתום בין הצדדים לפני תחילת העבודות. כאב ראש קטן בהתחלה שיכול לחסוך הרבה חילוקי דעות ועוגמת נפש בהמשך.

הכי חשוב: זכרו! מדובר בהשקעה כספית גדולה. אל תתעצלו בבירורים ואל תתקמצנו על איכות החומרים וטיב בעלי המקצוע. תגדירו לעצמכם יעדים, תתייעצו, תבדקו, תבררו, תרימו טלפונים לחברים, תקפצו לראות עבודות בעצמכם, ותזכרו: עדיף כאב ראש בקטן התחלה מעוגמת נפש מתמשכת בהמשך."
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יְהוָה כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהוָה וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה