עזרה פיקוח בניה, מי יפקח על המפקח?

הנושא בפורום 'איש את רעהו' פורסם ע"י imagine, ‏13/7/18.

  1. imagine

    imagine משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏19/11/10
    הודעות:
    2,731
    תודות :
    1,034
    נקודות:
    134
    שאלה חשובה ל"חכמת ההמונים" החשובים דפה:

    יש לנו קרובי משפחה שהתחילו בנייה ולקחו מפקח בניה (שהומלץ בפרוג), במהלך שלבי הבניה הם שאלו את המפקח על כמה סעיפים בחוזה שנחתם עם הקבלן (חוזה שהוכן על ידי המפקח) אם הם בוצעו, כיון שהיו דברים שהם לא היו בטוחים בכך - כיון שאלו דברים שלא נראים לעין בלתי מקצועית/הם לא היו בשטח כדי לראות את זה, וכמו כן היו דברים שהם ראו במו עיניהם והיה נראה להם שגם בעיניים בלתי מקצועיות, פשוט הוא שישנה תקלה/חוסר ביצוע מושלם, באחד מן הימים אחרי שהם שאלו/ביקשו ממנו דבר מה בנוגע להנ"ל הם קיבלו את ההודעה הזו: (ההדגשה לא במקור...)

    " כיון שאתם לא מרוצים מעבודתי. וכיון שעבודתי לא תיהיה יותר טובה ממה שעשיתי עד היום. אני מודיע על התפטרותי מהאתר"

    כשהם תמהו על כך, וניסו לברר האם מה שהם ביקשו ממנו הוא לא מחויב המציאות לפי ההסכם שהמפקח עצמו חתם איתם בנוגע לעבודת הפיקוח (גם איתו הם כמובן ערכו חוזה חתום) הם לא קיבלו תשובה קונקרטית לשאלה אלא את המילים האלו:

    (המילים שבתוך המרכאות מצוטטים מילה במילה מהמייל שהוא שלח אליהם)

    "תפקידו של מפקח בניה. הוא להיות העינים המקצועיות שמבינות בענין שאתם לא מבינים. ולכן אתם צריכים לסמוך עליו באופן מוחלט ולא לפקח אחריו כל הזמן ולהבין כל שורה ושורה ( אם אתם לא סומכים על שיקול דעתי וחשים צורך לפקח עלי אז למה לקחתם אותי??) . אין לי בעיה להסביר דברים. אבל אני לא חייב להסביר אם אין לי זמן... "

    מה דעת חברי/ות פרוג בנידון?

    האם אכן כך אמור להיות, האם כשלוקחים מפקח בניה צריכים לסמוך עליו באופן מוחלט?


    ולמה אנחנו שואלים אתכם את זה?

    כי אנחנו בעצמנו עומדים בעז"ה לפני בנייה, וחשבנו לקחת את מפקח הבנייה שהם לקחו (שהרי אנו המלצנו להם עליו, אחרי שראינו שיש עליו המלצות בפרוג...) אבל כשהם שיתפו אותנו בזה, כבר לא היינו בטוחים שאנו רוצים אותו...

    מצד שני, אם כך זה אכן אמור להיות, אנחנו נרצה לקבל המלצות על מישהו שאכן אפשר לסמוך עליו באופן מוחלט,

    או לחילופין, לסכם מראש עם המפקח שניקח שאנחנו לא מתכוונים לסמוך עליו באופן מוחלט ובהחלט נרצה לברר איתו נקודות שונות שלא יהיו לנו ברורות וגם לקבל ממנו תשובות ענייניות בהתחשב בהסכם שנחתם עימו, ואם כך, נרצה לקבל המלצות על מישהו שאתם מכירים שיהיה מוכן לחתום על סעיף כזה בחוזה.


    נשמח לשמוע מחוות דעתכם ומניסיונכם.

    נודה אם תכתבו לנו בתגובה שלכם האם מה שאתם מגיבים זה מניסיון אישי שלכם (דברים שהיו כך היו/לא היו...) או ממה שאתם חושבים על הנידון (לפי דעתי כך צריך להיות/לא להיות...)

    נ.ב. נא לא לשאול כאן או באישי מי זה המפקח הזה, כי אנחנו לא מתכוונים לענות בשום אופן על כך. כל אחד מוזמן לקרוא את הדברים, ולהיות מודע אליהם, ובהתאם לכך לברר/לעשות חושבים לפני התקשרות עם כל בעל מקצוע ובכך יצאנו ידי חובת "התורה חסה על ממונם של ישראל". בהצלחה!
     
  2. rona51

    rona51 משתמש מקצוען עיצוב ואדריכלות פנים

    הצטרף:
    ‏19/2/12
    הודעות:
    237
    תודות :
    262
    נקודות:
    79
    עיסוק:
    אדריכלות ועיצוב/ניהול ופיקוח פרוייקטים
    מיקום:
    ירושלים
    דף הבית:
    בס"ד
    ראשית!
    אציין שאני נוגעת בדבר (לא ספציפית לפרוייקט הנ"ל) מתוקף היותי מפקחת ומנהלת פרוייקטים מוסמכת.
    ובכן!כעיקרון מפקח צריך לדעת שהוא עובד אצלכם בשבילכם. (במאמר המוסגר -לא תמיד הוגן שהוא מביא דווקא קבלנים שלו מסיבות של ניגוד אינטרסים.... כמו עו"ד שייצג את הנתבע והתובע בו זמנית).
    ישנם מקרים שיוצאים מהכלל, שלפעמים- הלקוחות משדרים חשדנות ומציקים באופן קיצוני וייתכן שלפעמים אין הצר שווה בנזק המלך. אני כאדריכלית לפעמים מנפנפת מראש לקוחות שאני יודעת שהם תיק תיק. כי הכאב ראש והדרישה שלהם שאני יכרכר סביבם 24/7 לא שוות ערך לתמורה.
    בגדול! מה שאתם מתארים הוא אכן חריג. ותפקידו של המפקח לנהוג בישרות ולהוריד ממכם את כל הכאב ראש. והתגובה שלו שציטטתם לא מותירה טעם טוב בלשון המעטה. וגם לו יצוייר שהלקוח רוצה לקבל הסברים זה דבר לגיטימי כל עוד הוא לא מתעמר בו.
    צריך ס"ד כמו בכל דבר למצוא את האיש הנכון הן מהפן המקצועי, והן מהפן האנושי שהוא חשוב מאד.
    אחד הדברים שלמדתי בקורס הפיקוח(מרכז הבניה הישראלי בנתניה למי שמסתקרן!) זה נושא יחסי לקוח נותן שירות בהקשר זה ואסור להתפשר על זה. וצריך אמון בין הצדדים.
    והדבר החשוב שצריך להופיע בחוזה הוא סעיף בוררות מוסכמת במידה וח"ו יהיו חילוקי דעות. בכפוף לחוו"ד מקצועיות.
    הייתי מייעצת שתתקשרו באופן אנונימי לקבוע פגישה עמו ולומר לו שמחד, שמעתם עליו דברים טובים ומאידך שמעתם שהיה כך וכך בלי לצטט לו את דבריו אלא באופן כללי. ואז לשמוע את הצד שלו בפרשה ולא להיות חד צדדיים.
    אשמח לסייע .
    rona.w.arc@gmail.com
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/7/18
  3. להרגיש בבית

    להרגיש בבית משתמש סופר מקצוען עיצוב ואדריכלות פנים

    הצטרף:
    ‏23/7/15
    הודעות:
    566
    תודות :
    1,323
    נקודות:
    109
    סוג מצלמה:
    canon 300d
    ברור שמפקח אמור להיות זמין ללקוחות גם אם הם מנדנדים ולא מבינים ולתווך בינהם לבין בעלי המקצוע והדברים שאינם ברורים.
    לעניות דעתי התשובה שלו נשמעת לא טוב. אבל לא שמעתי את הצד שלו.
    הייתי מבררת עליו אצל עוד אנשים שכבר סיימו לבנות ושואלת איך היתה העבודה שלו.
     
    imagine אוהב/ת את זה.
  4. עדן

    עדן משתמש סופר מקצוען פרסום וקופירייטינג פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏20/12/07
    הודעות:
    2,451
    תודות :
    413
    נקודות:
    114
    גם אני בניתי ולקחתי מפקח בניה שהיה נראה לי מקצועי
    במהלך הבניה התגלו תקלות גדולות שנובעות מרשלנות ואי שימת לב לפרטים.
    רק אז התקשרתי ללקוחות עבר שלו, אחד אחד ופשוט תחקרתי אותם, הם מאד המליצו עליו (למה?)
    אבל בין הדברים קיבלתי חיזוק לחששותי על המקצועיות שלו, כמו אחת שהמליצה לי עליו מכל הלב אך שהארכתי בשיחה היא אמרה לי על התקעים של החשמל שהיא לא מבינה למה הוא עשה בצורה לא נוחה, בקיצור יש נטיה לאנשים לא לומר את כל האמת, למרות שזה יכול לגרום נזק גדול לאחרים.
     
    imagine ו-kola אוהבים את זה.
  5. rona51

    rona51 משתמש מקצוען עיצוב ואדריכלות פנים

    הצטרף:
    ‏19/2/12
    הודעות:
    237
    תודות :
    262
    נקודות:
    79
    עיסוק:
    אדריכלות ועיצוב/ניהול ופיקוח פרוייקטים
    מיקום:
    ירושלים
    דף הבית:
    סליחה! אבל זה ייתכן פשלה של המעצבת."האלופה והתותחית."
    (סליחה על ה"לעג" לביטויים חסרי הרמה מסוג זה. זה לא מכבד את המקצוע כמו שלא אומרים רופא אלוף וכו'..)
     
  6. קיש

    קיש משתמש מקצוען

    הצטרף:
    ‏16/11/14
    הודעות:
    232
    תודות :
    2,039
    נקודות:
    99
    לעניות דעתי, או שהוא אגואיסט חסר תקנה ועל הדרך גם בעל מקצוע גרוע כי שירות זה א' ב'.
    או שהם באמת חרגו משאלות הגיוניות ומביעים חוסר אמון ולכן אין בסיס לתקשורת משותפת מסוג זה כשאין אמון.
     
    מיכל Design, revrut, imagine ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  7. צבי ברמן

    צבי ברמן משתמש מקצוען

    הצטרף:
    ‏16/3/17
    הודעות:
    121
    תודות :
    1,393
    נקודות:
    99
    חסר מפקחים נורמליים?
    הוא נשמע מפקח לא אמין, ומה אתם צריכים אותו דווקא?

    המפקח שלי, כשהתברר שיכול להיות שנעשתה טעות ע"פ מה שהוא אמר לפועלים לעשות, למרות שהתוכנית האדריכלית הייתה קצת מבלבלת (ספרייה עם מדפי גבס ומעליהם מדפי עץ, דיוק של סנטימטרים), הוא לקח על עצמו את תיקון הנזק מכיסו.
    כל הזמן מפקח אמור להיות קשוב ללקוח ולביקורת שלו, וודאי לא להחליט שהוא אדון העולם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/7/18
    להודות ולהלל! ו-imagine אוהבים את זה.
  8. kola

    kola משתמש מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏3/4/11
    הודעות:
    669
    תודות :
    422
    נקודות:
    79
    מיקום:
    מודיעין עילית
    סוג מצלמה:
    SONY
    כמו שאמרו כאן או שהם הגזימו מאד [או שכך הוא הרגיש] או שהוא באמת לא אמין
    לכן כדאי לברר אצל לקוחות נוספים שלו
    ולהתפלל לסייעתא דשמיא
     
    imagine אוהב/ת את זה.
  9. ע. יורי

    ע. יורי משתמש פעיל

    הצטרף:
    ‏26/10/16
    הודעות:
    5
    תודות :
    192
    נקודות:
    34
    אני לא נכנסת לעצם השאלה הספיציפית הזאת
    אבל בגדול יש הרבה מפקחים שמשום מה הם מחוייכים עד תחילת העבודה, ומיד אחר תחילת העבודה הם נהיים עם בעיות תקשורת בצורה קיצונית, מפקח צריך לדעת שחלק ממה שלקחו אותו כי קשה להתעסק עם קבלנים, ואם קשה להתעסק גם עם מפקחים עבדנו כולנו...
    עוד דבר צריך לדעת שכן.. לפעמים אנחנו קצת נודניקים, אנחנו משקיעים 300 אלף ש', זה מלחיץ מאוד שהתוצאות יהיו באמת טובות, ולא אחרת ממה שרצינו, זה נורמלי מאוד, לא אמרתי להיות טיפשים, אבל לפעמים אנחנו רוצים לשמוע מה התקדם, והאם הבעיות שנוצרו הסתדרו, זה לגיטימי, ומפקח שלא מבין את זה להטיס אותו במטוס הביתה ולהגיד לכל מי שמברר שלא כדאי לקחת אותו..
     
  10. עסיסית

    עסיסית משתמש סופר מקצוען הדמיות בתלת מימד עיצוב ואדריכלות פנים

    הצטרף:
    ‏28/5/18
    הודעות:
    281
    תודות :
    2,449
    נקודות:
    109
    מסכימה מאד עם @rona51
    אכן יש לקוחות שמשדרים חשדנות מוגזמת ומטרידים באופן קיצוני על דברים של מה בכך בצורה חסרת טאקט ולא מתורבתת.
    יתכן והלקוחות שתיארתם היו אנשים מהזן הזה, מה שגרם למפקח הבניה תחושת חוסר אמון ותחושה לא מוצדקת של האשמה ולא רצה להמשיך איתם וזה מובן מאד.

    הייתי אומרת שבכל עבודה שהיא- בעל המקצוע לא ירצה להתעסק ויעדיף להימנע ממגע עם לקוחות דעתניים, טרדניים שמשדרים חוסר אמון ביכולתו וזה ממש לא מוריד מרמת המקצועיות שלו.

    גם אם תלכו לגרפיקאי מקצועי שמבצע עבודות מושלמות מכל הבחינות אבל 'תשגעו' אותו וכל הזמן יקבל את ההרגשה של: "חבל בכלל שהלכנו אליך... שמענו עליך, אבל- נו... חבל. אולי ככה יהיה מוצלח יותר? ואולי כך? שאלנו את הגיס ואמר לנו ש..." ולמחרת: "בעצם שאלנו את הגיס השני והוא אמר לנו הפוך"... ואח"כ: "אתה יודע מה, חשבנו פעם שלישית והגענו למסקנה לחזור לעיצוב הראשון"
    כן? הוא לא ירצה להמשיך איתם אפילו יום אחד. ועלול לשלוח בהקדם מייל שאומר
    ואפילו אם תקחו גננת לשם דוגמא-היא יכולה להיות הגננת בה' הידיעה. מקסימה ונהדרת, משקיעה ואוהבת. מוצאת שפה ואהבה עם כל הילדים בגן. אבל דווקא עם שניים יהיה לה קשה. לא כי הם ילדים קשים ולא כי היא לא מצליחה איתם, אלא כי ההורים אהמממ... עדיף לא לחזור על כל הדרשות שלהם שלא מוסיפות להרגשתה הטובה.

    בקיצור- כמו שכתבה רונה, אל תשמעו צד אחד כי אף פעם אינכם יודעים מה גרם לו לנהוג כפי שנהג, כדאי לכם לקבוע פגישה ולשאול אותו בכנות.

    הרבה הצלחה וסיעתא דשמיא
     
  11. imagine

    imagine משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏19/11/10
    הודעות:
    2,731
    תודות :
    1,034
    נקודות:
    134
    שבוע טוב, ותודה לכולם על כל תגובה.
    חשוב לנו לחדד:
    השאלה שלנו היא פחות על המקרה הספיציפי (שהרי באמת אי אפשר לשפוט בלי לשמוע את כל הצדדים וכו')
    אלא ברמת העיקרון, האם הקביעה: "תפקידו של המפקח הוא... ולכן אתם צריכים לסמוך עליו באופן מוחלט..." אמורה להיות נכונה?
    זה שהוא בחר להתפטר, במקרה שהם היו אכן לקוחות נודניקים בטירוף, זה אמנם לא נעים, אך זו זכותו, כל עוד זה לא סותר את ההסכם שהם חתמו עימו, אך הצורה בה הוא בחר להציג את מהות תפקידו והקביעה שצריך לסמוך עליו באופן מוחלט, היא שתפסה את תשומת ליבנו, שהרי אם המקרה הוא שהם הגזימו ו"חפרו לו" באופן שמוציא מן הדעת, הוא יכול היה לכתוב פשוט משהו בסגנון: "מצטער, זכותכם לשאול מליון שאלות, אך לי זה קשה מדי ולא מתאים וכבר לא שווה לי העבודה, ולכן אני בוחר לממש את זכותי ולהתפטר מהאתר תוך X ימים, לפי ההסכם שנחתם בינינו..."
    ולכן, לפני שאנו בעצמנו ניקח מפקח בניה רצינו לדעת האם אכן כך אמור להיות, שאנו נצטרך לסמוך על המפקח שניקח באופן מוחלט? או שזה רק העמדה של המפקח הספציפי הזה (ואולי של עוד כמה), אבל באמת זה לא אמור להיות כך בדיוק (ויש מפקחים אחרים שסבורים אחרת)?

    וכעת נדייק עוד יותר:
    בהחלט תכננו לקחת מפקח בנייה, אך אם יגידו לנו שזה אכן מהות המקצוע, ושאם נפקח על המפקח אז בשביל מה בכלל לקחנו אותו... אז ייתכן שנעדיף כבר לא לקחת מפקח, כי איך שאנחנו מכירים את עצמנו, אנחנו בהחלט נרצה לדעת עלל שורה בחוזה למה היא מתכוונת לפני שאנו חותמים עליה, וגם מן הסתם יהיו לנו 2-3 שאלות ביום (בממוצע...) וגם נצפה שאם אנחנו נברר על איזשהו סעיף בחוזה אם הוא נעשה,אז נקבל תשובה עניינית, ולא תשובה כגון הנ"ל.
    האם זה מוגזם? האם שייך שנמצא מפקח שלא יתפטר לנו בשל כך?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/7/18
  12. עט הדר

    עט הדר משתמש מקצוען

    הצטרף:
    ‏30/10/14
    הודעות:
    494
    תודות :
    105
    נקודות:
    49
    כל המושג של פיקוח בניה אקטואלי בעיקר בפרוייקטים, כמו בנייני משרדים, מוסדות וכדו',
    בבתים פרטיים, אם לוקחים קבלן טוב - כמעט לא צריך מפקח
    ואם לוקחים קבלן גרוע-לא יעזור כ"כ מפקח.
    ומפקח בבית פרטי שעונה כמתואר לעיל יורה לעצמו ברגליים
    כי גם הוא צודק, הוא ממש ממש לא חכם
     
    imagine אוהב/ת את זה.
  13. imagine

    imagine משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏19/11/10
    הודעות:
    2,731
    תודות :
    1,034
    נקודות:
    134
    טוב, אז לנפנף לקוחות מראש, זה בעינינו הכי לגיטימי, בכל מקצוע.
    רק סתם מעניין, אם כבר היית חותמת הסכם עם לקוחות שלא תפסת מראש שהם "חשדנים" ו"מציקים באופן קיצוני", האם היית מתפטרת במהלך העבודה?
    ואם כן - מה היית כותבת בסיבת ההתפטרות/איך היית מסבירה להם את ההתפטרות?
    ודרך אגב, מה לדעתך נחשב ל"מציקים באופן קיצוני"? נשמח בכנות להבין, כדי לדעת להימנע מכך כלקוחות.
    ומכל מקום תודה על הנכונות לעזור ועל התשובה המפורטת שלך.
     
  14. עסיסית

    עסיסית משתמש סופר מקצוען הדמיות בתלת מימד עיצוב ואדריכלות פנים

    הצטרף:
    ‏28/5/18
    הודעות:
    281
    תודות :
    2,449
    נקודות:
    109
    זכותכם וחובתכם לשאול, להתייעץ, להזכיר, להתעניין ולבדוק,
    ומחובתו וזכותו של המפקח להקשיב לשאלותיכם, לענות באורך רוח, להסביר ולהבהיר את מה שאינו ברור לכם.
    בשביל זה הוא כאן.

    מה שכן, חשוב לשים לב שלא להיות לקוחות טרדניים במיוחד, ובעיקר לא לשדר חוסר אמון וחשדנות.
    כאשר תשדרו אמון, המפקח ישמח מצידו להסביר לכם כל דבר ולא להיפך.
     
  15. rona51

    rona51 משתמש מקצוען עיצוב ואדריכלות פנים

    הצטרף:
    ‏19/2/12
    הודעות:
    237
    תודות :
    262
    נקודות:
    79
    עיסוק:
    אדריכלות ועיצוב/ניהול ופיקוח פרוייקטים
    מיקום:
    ירושלים
    דף הבית:
    בס"ד
    ראשית אני שמחה שקראתם את תגובתי ונתתם לי הזדמנות לחלוק מהפרקטיקה העסקית.
    לצערי אלו דברים שקורים מידי פעם. אם כי כיום לאחר כ14 שנה במקצוע שהמוניטין כבר ישנו -ולא כל חופן נזיד עדשים מגרה, ב"ה חוש הריח מפותח יותר .
    בד"כ כלל זה מתבטא הרבה לפי סגנון השאלות שכל הזמן חוזרות על עצמם הלו"ש של הלקוח המתעניין הפוטנציאלי ולפי כמות הטלפונים שחורגת מתחום הנורמה . ושוב יש נפילות, אבל פחות או יותר לומדים מהחיים.
    התפטרות מתיק היא תרחיש קיצון שאיני זוכרת כ"כ שקרה. מה שכן כשלקוחות עברו כל גבול . פעמים אני מודיעה שאני מוכנה לחתום על כתב ויתור ושיעבירו את התיק לאד' אחר. או לחילופין שאני משהה את העבודה עד שיתאפסו.
    לגבי שאלתכם לגבי סיבת התפטרות . עפ"יר הלקוח משדר באופן בוטה יותר או פחות שאינו ומרוצה כי אני לא עובדת מספיק לטעמו(כאילו שאין לי עוד לקוחות שזכאים להתייחסות ושירות, וגם ב"ה בית שצריך לנהל וכו'). היה לי מקרה של לקוח שכעס שבערב בדיקת חמץ לא קפצתי לביקור...
    ואו כי בעירייה לא זזים דברים ואני אשמה... ולא אישרו לו את מה ש"האלופות והתותחיות" מהפורום השכן נשבעו לו בזקנו של לך תדע מי שהוא יקבל יותר ממה שהוא חושב ואני ציננתי את התלהבותו ומה לעשות- צדקתי. ועוד דוגמאות כהנה וכהנה.
    לגבי מה נקרא מציקים. המדובר בחתך של לקוחות שמתקשרים יום יום עם אותם שאלות . לדוג' מה קורה?? מה קורה?? מה קורה??? וכד' או לאחר שהסברתי את עצמי טוב. עוד פעם שואלים ועוד פעם. בקיצור טיפוסים כפייתיים. ואו כאלה שאולי נזהרים לא לומר לך בפנים אבל הנימה משדרת שבעיניהם אתה רמאי ונוכל ועושק אותם. ומשדרים חשדנות שאני שואלת את עצמי למה חתמתי חוזה עימם. אחרי לפני היותי אשת מקצוע אני בן אדם ויש לי רגשות . ויש את האלה שצועקים ומחרפים ומגדפים. ועל כולנה אם לא עניתי להם ב12 בלילה אז אני מועלת בעבודתי . וכהנה וכהנה דוג'.
    מצד שני בוודאי שחשובה סבלנות מצד בעל המקצוע כי אחרי הכל אנשים מצפים לתמורה הוגנת.
    יש לי למשל פרוייקט מורכב של תכנון פנים למשפחה חסידת שמרנית איכותית . שאני צריכה לשנות להם המון קונספט בראש. והם מתקשרים אלי רבות כי קשה להם לעכל את הרעיונות החדשניים מבחינתם. אבל הם יודעים לומר תודה כל פעם ולהעריך את ההשקעה הן ברמת התכנון והם ברמת הליווי לאורך העבודה הטכנית מבחינת ניתוח ושינוי הרגלי תפיסה ואני לא רואה את זה כנודניקיות . זה תפקידי לסייע להם ממה שה' חנני. והאמינו לי! אני לא מקבלת סכום עתק.
    בקיצור צריך ס"ד למצא שכל טוב בעיני אלוקים ואדם.
    נ.ב ראו נא את מה שכתבתי באתרי בשרשור הבא . ותביני מה תפקיד ומטרת הפיקוח.
    מקווה שהועלתי.
    רונה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/7/18
    מיכל Design ו-R DESIGN אוהבים את זה.
  16. rona51

    rona51 משתמש מקצוען עיצוב ואדריכלות פנים

    הצטרף:
    ‏19/2/12
    הודעות:
    237
    תודות :
    262
    נקודות:
    79
    עיסוק:
    אדריכלות ועיצוב/ניהול ופיקוח פרוייקטים
    מיקום:
    ירושלים
    דף הבית:
    שטויו
    סליחה! אבל זה שטויות והבלים . אולי בשבירת קיר בקטנה או בצביעת חדר יש קצת צדק אבל בשיפוץ 'בניה מסיבי זה חשוב ולו מצד גורם הזמן . אני מעלה מאמר קטן מהאתר שלי הלא משודרג בינתיים. ותביני א
    בשעה טובה יש פרוגרמה ותכניות מסודרות. עכשיו בית החלומות אמור לקרום עור וגידים. אך עתה קמה וגם ניצבה השאלה, ביד מי נפקיד את ביצוע המלאכה? ללא ספק שני הפרמטרים הראשוניים, הינם-מחיר הוגן ואמינות. אך לרבים וטובים חסרה הידיעה וההבנה הטכנית בכל המכלול הקשור בהתנהלות מול בעלי המקצוע. הן מבחינת איכות החומר והן מבחינת עבודה מקצועית ונקיה וניהול לוח זמנים. נתון זה משליך גם על המו"מ בין הלקוח לבין בעל המקצוע ועל התמורה המשתלמת לבסוף ובמקביל על התוצר המתקבל.

    נתון נוסף שיש לציין- הוא הזמן היקר שנדרשים להשקיע במעקב רציף אחר ההתקדמות בבניה/שיפוץ, דבר הכרוך פעמים רבות באובדן ימי עבודה וכד'. מה גם שברבים מהמקרים הדיירים או היזמים אינם מתגוררים בסמיכות המאפשרת מעקב מסודר וראיה בעין על כל פרט ופרט.

    ומעל הכל! השקט והרוגע הנפשי הכל כך נחוצים בתקופת הבניה/השיפוץ בכדי להמשיך להתנהל באיזון הנכון בין חיי היומיום במשפחה בעבודה ובסביבה הינם דבר שיש ליתן את הדעת עליו.

    לאור זאת ועוד! יש מקום בהחלט לפנות לשירות של מפקח/מנהל פרוייקטים אשר יעמוד מול אנשי המקצוע ויסייע לכם בקבלת החלטות מושכלות ויסיר מעליכם את העול של התנהלות בזמן הבניה..
    ת העניין.
     
  17. עוד אחד

    עוד אחד עימוד ספרים מעמד ספרים פרסום וקופירייטינג עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏7/4/14
    הודעות:
    1,679
    תודות :
    429
    נקודות:
    104
    דף הבית:
    הרעיון הוא כזה,
    אם אין לכם ראש לעמוד מול בעלי המלאכה/קבלן ולוודא שהמלאכה נעשית לשביעות רצונכם + הקבלן לא נשמע הכי אמין וחשוב שיהיה מישהו שיעמוד עליו
    במקרה שכזה אתם צריכים מפקח בנייה

    אם בין כה וכה אתם מתכוונים לבדוק כל הזמן ולראות שהכל נעשה כמו שצריך + קבלן מקצועי עם ניסיון שמילה שלו מילה והוא לא מחפש לעקוץ אתכם.
    יש מצב שאין לכם צורך במפקח.

    הסיבה העיקרית שלוקחים מפקח היא כדי לחסוך בכאב ראש והתנהלות קשוחה שנדרשת (לעיתים) מול בעלי המלאכה. הסיבה המשנית היא התמצאות בתהליך הבנייה.
    במידה ואתם יודעים לעמוד על שלכם ויש לכם פנאי וכוחות נפש להתעסק עם הבנייה, ובמקביל הקבלן שלכם ישר ויש לכם המלצות חד משמעיות על המקצועיות והעמידה במילה, לכאורה אין לכם צורך במפקח.
    לפעמים שווה לשלם יותר כסף לקבלן כזה מאשר לקבלן לא אמין/מקצועי/תאב בצע + מפקח בנייה

    מה שכן חשוב מאד לפני ביצוע חוזה עם הקבלן להתייעץ עם אנשים שעשו עבודה דומה כדי לדעת את הסעיפים הממוקשים שניתן להתמלכד בהם.
    תעריכו את העלויות בלפחות חצי נוסף ממה שתכננתם וביררתם שעולה.
    הכי חשוב! תגיעו עם תוכניות סופיות. כל שינוי לאחר חתימת החוזה יכול לעלות לכם ביוקר, וכל שינוי אחרי תחילת עבודה עלול להיות עילה להוספת עלויות ותירוץ להתמשכות הבנייה!
     
    imagine אוהב/ת את זה.
  18. imagine

    imagine משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏19/11/10
    הודעות:
    2,731
    תודות :
    1,034
    נקודות:
    134
    זה מעניין מה שכתבתם לגבי הסיבה העיקרית למה לקחת מפקח בניה, והסיבה המשנית.
    קודם כל, נשמע מדבריכם שיש שתי סיבות. את האחת הגדרתם עיקרית, ואת השניה משנית.
    אז לגבינו הסיבה העיקרית - היא המשנית, והסיבה המשנית - היא העיקרית.
    כלומר, באסרטיביות שנדרשת לעיתים מול בעלי מלאכה - אנחנו די מומחים.
    אבל בהתמצאות בתהליך הבניה - אנחנו פחות מומחים.
    אז במידה ואנחנו יודעים לעמוד על שלנו, יחד עם זאת, גם ב"ה עמוסים מבחינת זמן ואנרגיות וכן מעוניינים להוריד מאיתנו עול במידת האפשר ומוכנים אפילו לשלם על כך, מצד שני אנחנו גם בטיפוס שלנו לא כאלו שנצליח לגמרי לא לבדוק גם בעצמנו מדי פעם מה קורה, וגם, בסופו של דבר נראה לנו שאדם הוא לא מלאך, ושטעויות עלולות לקרות גם בתום לב, ועוד דבר ברור לנו, שאחרי הכל, לבן אדם עצמו שמשקיע 300,000 ש"ח בבניה, ומתעתד לגור בעז"ה במקום ההולך ונבנה, יהיה הכי אכפת יותר מהקבלן ויותר מהמפקח על ההשקעה והנכס שלו, ולכן הגיוני ואפילו מתבקש (כך לדעתנו, נשמח לשמוע אם מישהו סבור אחרת) שהכי חשוב שהוא בעצמו יהיה אחראי מדי פעם להראות נוכחות/לבקש הסברים/לוודא ביצועים וכו' כנאמר: "אם אין אני לי - מי לי"...
    ועכשיו שאני כותבת את זה, פתאום עולה בדעתי שגם ההמשך מאד מתאים לדיון הזה: "וכשאני לעצמי - מה אני", כלומר, אני לעצמי עם כל האסרטיביות שלי - בלי הגיבוי של ההבנה המקצועית של מישהו שלמד ורכש מקצוע, גם לא מספיק.
    מכאן נובע: השילוב בין השתיים הוא לכאורה הרצוי. גם לקחת מפקח, וגם להיות המפקח בעצמך.
    אז מה דעתכם, כדאי לנו לקחת מפקח או לא?

    עכשיו, ברור שאם אין אמון בסיסי בין הלקוח למפקח, אז יש משהו בטענה של המפקח ההוא: "אם אתם לא סומכים עלי, אז למה בכלל לקחתם אותי.." אז שאלתי את קרובי המשפחה שלי על כך והם הסבירו לי שהם קיבלו עליו בהחלט המלצות, (ואני מאמינה להם, כי אני בעצמי הצעתי להם אותו על סמך המלצות בפרוג, והם לא הסתמכו רק על זה וביררו אצל עוד כמה לא מפרוג...) ומבחינתם את תחילת העבודה הם התחילו באמון מאוזן. כלומר: קיבלו ממנו הצעה לחוזה איתו, בדקו את הסעיפים, ביקשו להבין כמה דברים, שאלו, קיבלו תשובות, חתמו על החוזה ויצאו לדרך...
    בתחילה לא התרחשו תקלות נראות לעין בלתי מקצועית ושאלות שהם שאלו קיבלו מענה. (למרות, שדי בהתחלה הם לא הבינו למה אם הם שולחים מייל עם עדכון ומבקשים בסוף ההודעה לאשר שהיא התקבלה, הם לא זוכים לתגובה כזו... כך למשל הם מתנהלים מול כל בעל מקצוע, בכל תחום. אתם חושבים שיש בכך בעיה או שכך כדאי לנהוג?)
    אלא שבשלב מסוים, בלי להיות מקצוענים, הם ראו מול עיניהם משהו שדרש בירור ומכאן ההתנהלות שלו הלכה והפכה למעוררת פחות ופחות אמון (הוא לא ביקר בעצמו באתר כדי לראות את התקלה המדווחת במו עיניו, אלא ביקש תמונה, הם ביקשו שינהג באופן מסוים כדי שבפעם הבאה הם יוכלו להיות רגועים יותר לגבי אותה נקודה, והוא סרב לכך, הם שאלו עוד שאלה שעלתה להם ולא קיבלו עליה תשובה וכו'...) ואז הם צילמו לו את החוזה שהם חתמו איתו ושאלו אותו על כמה סעיפים איך בעצם הוא מבצע את זה, והאם מה שהם מבקשים לא כלול בהתחייבות שלו כלפיהם ותוך כמה ימים הגיעה הודעת ההתפטרות שלו בצירוף הקביעה שהם צריכים לסמוך עליו באופן מוחלט....
    עכשיו, עוד פעם, יכול להיות שעצם זה שהם שאלו על התקלה, כבר "הרגיש" לו שהם לא נותנים בו אמון, וזה משתקף מעצם התשובה שלו שלא היתה עניינית לנקודות שהועלו, אלא קבעה נחרצות שהם צריכים לסמוך עליו באופן מוחלט.

    וכאן אנו מתלבטים, וזו השאלה העיקרית והגדולה שלנו:
    האם אכן צריך לסמוך על מפקח בניה באופן מוחלט?

    (יש מצב שנקבל תשובה קודם כל לשאלה הספציפית הזו?
    אולי נפתח סקר עם אופציה לתשובות כן ולא בלבד?
    נודה לכל אחד ואחת שיענו על השאלה הזו לפי ידיעתם / דעתם. יישר כח!!!)


    אם אכן נגלה שחד משמעית כולם סבורים שצריך לסמוך על מפקח בניה באופן מוחלט לגמרי, ואם לא בשביל מה לוקחים אותו... אז כנראה שלא ניקח מפקח בניה, כי זה לא מתאים לנו, אפילו שזה יהיה המישהו שהכי ממליצים עליו בכל העולם, מהסיבות שהזכרתי לעיל (הוא לא מלאך, ואנחנו רק בני אדם...)
    אבל אם יש מפקחי בניה, שלא סבורים כך, ויהיו מוכנים לחתום לנו בחוזה שהם מאשרים שאנחנו לא צריכים לסמוך עליהם באופן מוחלט, אז נשמח לדעת על קיומם. קדימה, תנו שמות וטלפונים. או שאין חיה כזאת:(

    דרך אגב, נקודה נוספת שהם שמו לב אליה (וזה רק לאחר התחלת העבודה), שבהסכם שהמפקח הנ"ל הכין להם בשביל הקבלן הוא שם סעיף על בוררות, ובהסכם בינו לבינם הוא לא שם סעיף כזה.
    האם לדעתכם, כשאנו ניקח מפקח בניה, כדאי שנעמוד על כך שיהיה סעיף כזה?
    או שאז זה כבר ייחשב שמהתחלה אנחנו מבטאים חוסר אמון שהרי אם אנחנו לוקחים אותו וסומכים עליו באופן מוחלט, אז מה פתאום שיעלה בדעתנו שיכול להיות כזו מציאות שנצטרך בכלל בוררות... ???
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/7/18
  19. imagine

    imagine משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏19/11/10
    הודעות:
    2,731
    תודות :
    1,034
    נקודות:
    134
    קודם כל, @rona51 , אני מעריכה! את הזמן והמחשבה שאת משקיעה בלהגיב בשרשור הזה ומודה לך מאד על כך.
    זה בהחלט מועיל לנו (וכבר מעיד על האכפתיות שלך ועל השליחות שאת רואה במקצוע שלך!) ומאמינה שעל הדרך, גם לאחרים שעומדים/יעמדו באותה צומת.
    ואני מקווה שהשאלה הכנה הבאה שלי לא תשים אותי בקטגוריה של ה"מציקה";):
    נניח ש"נפלת" עם לקוח מהסוג שתיארת בפסקה לעיל, ואת מחליטה (וזכותך!) להתפטר מהעבודה באופן שאינו סותר את ההסכם שנחתם ביניכם (נניח, כמה ימים מראש את צריכה להודיע על כך...)
    מה היית כותבת להם בהודעה המסבירה את ההתפטרות?
    אפשר לבקש ממך סימולציה?
    הנה: אני הלקוח ה"כפייתי" ששואל אותך למה את מתפטרת. מה את עונה לי?
     
  20. צבי ברמן

    צבי ברמן משתמש מקצוען

    הצטרף:
    ‏16/3/17
    הודעות:
    121
    תודות :
    1,393
    נקודות:
    99
    ברור שאם ראיתם תקלה, אפילו תקלה לכאורה, זכותכם לברר את זה מול המפקח, וחובתו לענות לכם ולעמוד מאחורי מה שהוא עשה / לתקן הטעון תיקון.
    ברור שישנם לקוחות חופרים ומעצבנים, אבל ברור שהמפקח צריך להסביר לכם למה לדעתו כך ולמה זה כן אמור להיות ככה וזה לא נכון בצורה אחרת. וודאי שאם ישנה פשלה שנגרמה מרשלנות שלו, הוא צריך לקחת אחריות.
    בכל מקרה, מצורת ההתפטרות, זה נראה שהיה לו פשוט פרויקט רווחי יותר, אולי עם לקוחות שלא יושבים לו על הראש, ולכן הוא עזב, ונחמד לו להאשים את הלקוח. אחרת אין לו זכות לעזוב. גם כל הניסוח נראה של מישהו מתנשא שאין לו כוח ללקוחות, ולא מישהו קשוב שיכול לשמוע כל פניה.
    כי אכן, במהלך בניה משגעים את המפקח הרבה פעמים על המון דברים, על כל שקע וכל פנל וכל קיר וכל מרצפת וכל 10 ס"מ שכן במקום או לא במקום. והוא צריך להיות עם הרבה אורך רוח כדי להקשיב וליישם ולתקן ולהסביר. אז הלקוחות לא צריכים להיות נודניקים, אבל בהחלט יש כאלו שלחוצים יותר ויש כאלו שחשוב להם הדיוק של כל פרט והם מתעניינים יותר ומשגעים יותר וזכותם. המפקח לא עובד בהתנדבות. בכלל בכלל לא.

    ולא נראה לי שיש מה לחתום בחוזה מול המפקח על בוררות, גם כשתזמינו סורגים וחלונות תחתמו על בוררות? אולי יתקנו אותי המומחים.
     
    imagine אוהב/ת את זה.