פילטרים - איך אתם מלמדים

  • פותח הנושא mirif
  • פורסם בתאריך

mirif

משתמש מקצוען
האם לדעתכם מוצדק למרוח כמה שיעורים על לימוד של כל פילטר בנפרד או להראות כל סוג של פילטרים באופן כללי ומתוך כל הפילטרים להדגים לעומק את השימושיים והטובים ביותר?
איך אתם מלמדים פילטרים בפוטושופ?
 

meg

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לדעתי חבל למרוח את הזמן על כל פילטר בנפרד, אלא ללמד בצורה כללית ולהעמיק במספר פילטרים משמעותיים שאותם נפרט, תוך כדי שימת דגש על העניין העיצובי- שחשוב לדעת מתי להשתמש בכל פילטר ושהשימוש ייעשה בצורה הנכונה ובמידה ראויה. לא להגזים בשימוש בפילטרים וכו'. יש פילטרים נחמדים שמופיעים בשימושים שונים בפוטושופ קוקבוק שאפשר לקבל מהם השראה למה שאפשר לעשות עם פילטרים- אפקטים לטקסט, הפיכת תמונה לאיור וכדו'. בהצלחה!
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
כנ"ל.
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אולי יש לכם חומר מוכן, ואתם מוכנים לתת, למחוסרי זמן???
 

Graphic

משתמש צעיר
אני מתחילה לגעת בפילטרים אחרי 4-5 שיעורים.
מכניסה פילטר נפוץ לתוך תרגיל (למשל: Render/ Clouds), רק בשביל שיידעו על קיומה של האפשרות,
וחוץ מזה, באמת, קשה להמציא תרגילים שיתנו תוצאה יפה ומעניינת ללא פילטרים כלל.

בהמשך הקורס אני מוסיפה מדי פעם פילטרים בתרגילים "סגורים", ואם אלו תרגילים "פתוחים", אני מדגימה כמה אפשרויות או ממליצה על "משפחת" פילטרים. לדוגמה: בתרגיל מסכם לכלי הציור והצביעה - אני ממליצה בשלב סופי להפוך את התמונה ל"מצוירת", באמצעות שימוש באחד מהפילטרים של Artistic, או הוספת טקסטורה (קנווס וכד') מ-Texture.

בשלב די מתקדם של הלימוד - אנחנו פשוט עוברים על כל התפריט במהירות, רואים שבעצם, עשינו כבר היכרות עם לפחות מחצית מהפילטרים, עוברים "מלמעלה" על השאר, כי הרי העיקרון כבר ידוע, וכמובן - אני נותנת דף המסכם בקצרה את הפילטרים, כי אין סיכוי שהתלמידות תזכורנה הכל מלימוד שטחי.

בתרגילים מתקדמים בסוף הקורס - אני בדר"כ נותנת יד חופשית בשימוש בפילטרים.

הערה חשובה:

חשוב להדגיש לתלמידים כי אין להגזים בשימוש בפילטרים המיועדים לאפקטים ו/או לתוצאות אומנותיות.
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני: מסבירה את עקרון הגלריה. עוברת מלמעלה על כל התפריט. לא נותנת דפים כי לדעתי גם כך לא יתכן לדעת הכל. זה ענין של ניסוי ותעיה. נותנת דף כללי על הרעיון, השימוש, הסיבה, פילטרים חכמים. נותנת תרגילים הכוללים פילטרים.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
לא יודעת למה שאני למדתי לא נתנה המורה את התרגיל הבא באופן מורחב, אולם קבוצות אחרות כן קבלו אותו: לוקחים תמונה, ואחרי שמבינים מה עושה משפחת פילטרים, מבצעים כל פילטר לחוד על התמונה, כמספר הפילטרים שיש. כך יוצא שיש הדגמה של כל פילטר ואפשר להשוות את האפקטיביות שלה ביחס לתמונה וביחס בין פילטר לפילטר.

התרגיל הוא בפירוש סגור, אולם לא פחות נחוץ. זה מן "אינדקס פילטרים", ובסופו של דבר, כל אחת עשוי להצטרך לזה אי פעם. אז למה לא לעשות אותו מראש, כתרגיל בשיעור, ולא אח"כ על חשבון זמן עבודה?
 

Graphic

משתמש צעיר
לדעתי, זה תרגיל הרבה יותר מוצלח וחשוב בנושא של "מצבי צבע".

לרבים מהפילטרים יש אפשרויות של עריכת פרמטרים רבים, כך שאותו פילטר יכול להפיק תוצאות רבות ושונות זו מזו. איזה דגם באמת ממחיש מה יכול הפילטר לעשות?

בנוסף: פילטר הוא שם מאד כוללני לפעולות מסוגים רבים ושונים. יש פילטרים המיועדים לשיפור איכות התמונה או להדגשת פרטים, יש המיועדים לעיוותים ולאפקטים ויש המיועדים ליצירת אשליות של עבודה בחומרים ובטכניקות ידניות. אין זה נכון להשוות Blur עם Stylize ו-Ripple, כל אחד פשוט מיועד למטרה שונה!
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
וזה לא סותר. אם עושים מעין אינדקס גס, יש מושג על מה מדובר, גם אם שכחו (איך קורה דבר כזה) מה בדיוק פעולת הפילטר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה