פטפטת בכיתות בנות

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עד היום לימדתי רק כיתות בנים א-ח או כיתות מעורבות עד כיתה ג'.
חיברו את הביה"ס שאני עובדת עם עוד ביה"ס אחר- בנות.
לפני שבועיים, פעם ראשונה נכנסתי לכיתות ה-ח בנות ופעם ראשונה מאז שנכנסתי להוראה שאני לא יודעת מה לעשות.
לא מצליחה להתגבר על הפטפטת.
איך גורמים שהיא לא תהיה?
זה קשה!

מי אמר שכיתות בנים זה קשה?? זה היה דבש!
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
ברוכה הבאה למועדון!
וכמה רעיונות:
1. כל עוד יש למידה פוריה והפטפוט הוא בשולים ובמינונים נמוכים- אני לא מתמקדת בו
2.הוצאת יומן, נעיצת מבט במפטפטת (אפשר להציג התלבטות אם לרשום או לא)
3.שימוש באינטונציה
4.תזוזה בכיתה, עצירה ליד מפטפטת לכמה שניות.
5.לשאול מפטפטות שאלה על החומר,+לסמן אם ענתה תשובה נכונה.
6. הכי חשוב!!
שהשיעור יהיה מענין ומאתגר -שלא יתחשק להן לפטפט.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
1. כל עוד יש למידה פוריה והפטפוט הוא בשולים ובמינונים נמוכים- אני לא מתמקדת בו
כיתה אחת יש שם למידה מדהימה ופטפטת עוד יותר מדהימה,
אבל מהם אני באמת לא בלחץ.
אבל כיתה ח' ..... הלמידה בשוליים ;)
2.הוצאת יומן, נעיצת מבט במפטפטת (אפשר להציג התלבטות אם לרשום או לא)
אני שונאת את זה!!
אין לי בעיה עם נעיצת מבט (הוא משתיק לשבע שניות בממוצע..:rolleyes:)
אבל הוצאת יומן- אני לא אוהבת, אני אצטרך להתרגל??
3.שימוש באינטונציה
4.תזוזה בכיתה, עצירה ליד מפטפטת לכמה שניות.
5.לשאול מפטפטות שאלה על החומר,+לסמן אם ענתה תשובה נכונה.
עושה.
אבל לא עוזר להרבה זמן,
ולגבי לשאול מפטפטת- זה שיעור חשבון, זה לא משהו שהרגע לימדתי, היא יודעת את זה גם מלפני 2 דקות כשהיא לא דיברה.
6. הכי חשוב!!
שהשיעור יהיה מענין ומאתגר -שלא יתחשק להן לפטפט.
כמובן!
זה היה הנשק הכי טוב שלי עם הבנים.
אבל בשיעורי חשבון זה קצת יותר קש, אבל אני די מצליחה.

מה שהכי קשה שהן כל היום מפטפטות, כל היום מתלוננות וכל היום רבות.
קשה להתרגל לזה, אצל הבנים זה כמעט לא היה.
 
נערך לאחרונה ב:

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הום, ממש לא פשוט...תשעה קבין של דיבור, ועוד בשיעור...
צר לי לאכזבך, פתרון פלאים או קסם אגדתי אין, אבלללל-
השיעור צריך להיות חוץ ממענין - מ ש ת ף!!!
אם בשיעור יש שני פונקציות של מורה מול תלמידות אז התלמידות מקשיבות או כי יש להן דרך ארץ ואם הוא לא מספיק הן נשארות בנישה של "תלמידות = פטפוט".
אך אם את כמורה משכילה ליצור אווירה שבו יש שלושה פרמטרים היוצרים מכנה משותף (דיברת על שיעור חשבון... לא?) אזי התלמידות - המורה והחומר הן חלק ממשולש הזהב.
אם התלמידות מעורבות בשיעור, כלומר נשאלות, מאותגרות, נדרשות לפעולה, אמוררות לספק תוצאות אופרטיביות או להראות נוכחות בתשובותיהן ממילא - הן תהיינה יותר פעילות, מתענינות ובמבט ישיר מול עיני המורה, בתקשורת כזו יותר מסובך לפטפט - וגם פחות יש עניין.
ועוד משהו.
אם את נתקלת בכיתה פטפטונית או נסערת במיוחד נסי ללכת את כמה שנים אחורה, איזה טעם מתוק יש לפטפוט העליז בכלל ולמים הגנוובים בפרט. תוכלי לסכם שבשיעור עצמו אחרי עשרים דקות (או שלושים או חמישים, העיקר הרעיון.) את נותנת הפסקה של כמה דקות לפטפוט והתארגנות ועל כן בכל שמן השיעור את מצפה מהן שהדברים יסבלו דיחוי עד לזמן אוויר. הקפידי על הדברות ואמון בתלמיודת וכך יתכן כי תשיגי שינוי הדררגתי ויעיל.
בהצלחה.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
אבל בשיעורי חשבון
כשאני מלמדת חומר חדש אני דורשת דממה מוחלטת ותשובות באצבע בלבד.
בתרגול-הן עושות הרבה פעמים בזוגות, ואני מאשרת פטפוטים שקטים מלכתחילה.
אבל הוצאת יומן- אני לא אוהבת
אפשר להביא דף צבעוני ולרשום עליו.
אפשר יותר מזה, להביא דף מלומנץ לרשום עליו עם טוש לוח ואולי אפילו להראות בטעות את כותרתו "הבנות שמפטפטות"... ורק בסוף השיעור להעתיק ליומן
 

ציפי-ה

נשארתי סקרנית בהחלט...
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אצלי עובד.. שאני מכתיבה כל כמה דקות את הסכומים של השיעור ואז הן חייבות להתרכז..
כל פעם שרמת הפטפטת עולה אני מתחילה להכתיב אפילו באמצע חומר...
לפעמים מביאה סיכומים של חצאי משפטים/ כותרות או כאלו.. מה שמחייב אותם ממש לעקוב אחרי איפה צריך למלא וכו'
 

תפוזינה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
זה נשמע כמו גל שיעבור- בגלל החיבור...
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
זה נשמע כמו גל שיעבור- בגלל החיבור...
הכיתות מ-ד' ומעלה לא התחברו כי זה מחולק לכיתות בנים וכיתות בנות.
אולי זה גל שיעבור בגלל שאני עוד לא התרגלתי...
מקווה!

השיעור צריך להיות חוץ ממענין - מ ש ת ף!!!
כמובן!
כל השיעור זה עם שיתוף, אבל יש המון רעש...
הן לומדות מדהים ומשתתפות ופעילות מאוד, אבל בין לבין מדברות על כל מה שקורה..
(ועוד בצרפתית....)
אפשר להביא דף צבעוני ולרשום עליו.
אפשר יותר מזה, להביא דף מלומנץ לרשום עליו עם טוש לוח ואולי אפילו להראות בטעות את כותרתו "הבנות שמפטפטות"... ורק בסוף השיעור להעתיק ליומן
לא מתחברת לשיטות האלו! בכלל!
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
לא מתחברת לשיטות האלו! בכלל!
כל אחת צריכה לעבוד עם מה שנכון עבורה,
ויותר מכך -נכון עבור הכיתה שלה.
אתן לך דוג', אני מלמדת השנה כיתה ח'- מאד מאתגרת, לאורך כל שנותי בהוראה לא חויתי כזו התנהגות, וזו עצה שלמרבה הפלא,(ובאמת אני לא מבינה מה הסיבה שזה כ"כ מאיים עליהן)
עובדת.
אז זה סוג של סיעור מוחות, ואגב, לפעמים שיטה שהתאימה בחודש הקודם -לא תפעל עכשיו נכון.
והיתה השבת כתבה ב"בתוך" שדנה בנושא הנ"ל -ממליצה בחום!
 

- אסתר -

משתמש פעיל
כל אחת צריכה לעבוד עם מה שנכון עבורה,
ויותר מכך -נכון עבור הכיתה שלה.
אתן לך דוג', אני מלמדת השנה כיתה ח'- מאד מאתגרת, לאורך כל שנותי בהוראה לא חויתי כזו התנהגות, וזו עצה שלמרבה הפלא,(ובאמת אני לא מבינה מה הסיבה שזה כ"כ מאיים עליהן)
עובדת.
גם אני מרגישה כך לגבי הכתה הנוכחית שלי, לפעמים כשאני פותחת יומן בארשת חמורה יש בתוכי איש קטן שצוחק עלי.. או מוחה בי איזו מורה נהייתי..
אבל אם זה מה שצריך, זה מה שעושים.
את יכולה ללכת בקטע טוב ולצ'פר את אלו שברשימה הטובה(!)
בהצלחה!!!
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
כמה טכניקות מעוררות קשב ומורידות פטפוט,
מחלקת לשתיים.

למורה הנחמדה:

1. אם את קוראת אתן טקסט, עשי איתן "משחק הרצף" את נותנת לבת, מעבירה לחברה, אם החברה קיבלה את הקריאה- בול איפה שעצרה החברה- נקודת רצף. כולן מרוכזות, כי זה משחק. כי יש נקודה. כי אולי הן יקראו. הן גם עוקבות. אצלי משוגעות על זה.

2. עוד פטנט. את עורכת הצגונת בסוף השיעור עם בנות שהקשיבו. את זורקת. אוי. הייתי רוצה להדגים לכן איך הנשיאים הביאו את הנדבה לחנוכת המשכן. מי מקשיבה לי יפה? וואי! שפרה וליבי, אני רואה. תכף תכף אני בוחרת. אני רק רואה מי מקשיבה פיקס! זה מאוד עוזר. כל פעם את בוחרת עוד בת להצגה העתידית. (תשתדלי להסתדר עם ההצגה בסוף)

3. להחמיא. להחמיא. את שואלת שאלה פשוטה על חומר שלימדת. נגיד- שלוש משפטים לימדת, שאלה. ידעה? (תשתדלי לחפש אצבעות נדירות. זה גם מעורר אותן. בד"כ האצבעות שלהן לא מונפות) את מתפעלת ואומרת לה שהיא כל כך משתדלת!
את כל הזמן אומרת להן שהן כיתה מצויינת. ולומדות יפה. ומשתדלות כל כך. ורואים שהן רוצות להיות הכי טובות שיש. (וזה תמיד נכון, אגב)

למורה הפחות נחמדה: (אני אישית משתדלת להיות יותר נחמדה מלא. והתוצאות של הנחמדה פי מליון, אבל שיהיה, סליחה אם אני חוזרת על מה שנאמר)

1. לעצור את השיעור ולחכות.
2. להפנות שאלה ישירה לפטפטנית.
3. הפרד ומשול.
4. לכתוב ביומן.
5. מומלץ!!! ענישה חמודה לדעתי: את עומדת ליד הלוח ורושמת את הדקות החולפות בלי לספר להן מה למה ואיך. 1, 2, 3, 4, 5. המורה מה זה? אה! זה שיעור השקט. שיעור השקט??? כן. בהפסקה יהיה כאן שיעור שקט לפי הזמן שאתן לוקחות לי מהלימוד.
ואז את נואמת בפאתוס על המשכורת המשולמת לך על מנת שתלמדי אותן מולדת כנדרש, והועיל ולא הצלחת ללמד, את דואגת! מה, סתם ישלמו לך משכורת? לכן את צריכה להשאיר אותן בהפסקה איתך ללמוד קצת.

והנה פתרון פלא לצאת לחופשי בצלצול בכל זאת: אחרי ההתעשתות, אתן לומדות כמו גדולות כך וכך זמן, ואת מריעה בגיל: אתן רואות! תראו איך אתן יכולות, הספקנו בסוף את החומר של השיעור! לא צריך שיעור שקט, איזה מזל!!! והן כל כך מפסוטות שהן מדלגות איתך להפסקה..

תהני:)
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
1. לעצור את השיעור ולחכות.
את מכירה תלמידות ששותקות בגלל זה?
אני זוכרת את עצמי היו מורות ששתקו וחיכו, אז המשכנו לדבר....

תודה!

אגב, כנראה נבהלתי מהר מידי, הייתי בכיתה שיעור אחד- שתי שיעורים ונלחצתי,
השיעור השלישי- רבעי כבר היה יותר קל, פחות פטפוטים,
הן כבר התרגלו אלי ואז זה שונה...

תודה לכולכן!
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לעצור את השיעור ולחכות.
לדעתי לעצור את השיעור ולשתוק מורה יכולה להשתמש בנשק זה רק שיש לה מספיק סמכות כיון שאם היא עדיין לא במקום של משמעת היא מעמידה את עצמה לקלס כאשר היא שותקת והבנות ממשיכות לפטפט באין מפריע.
לכן טרם השימוש בכך על המורה לבדוק טוב טוב האם אכן השתיקה תשיג את עצמה. כאן אין מושג של "אם לא יועיל לא יזיק" אלא אם לא יועיל - יזיק גם יזיק, מורה המנסה להשקיט בכל שהיא לא יכולה מורידה את משמעת התלמידות אליה פלאים.
זוכרת שהייתה לנו מורה שעצרה את השיעור על מנת שנשתוק. 'משום מה' זה לא הפעיל אותנו לכיוון השקט, הן מצד אלה המצפצפות והן מצד אלה שפשוט דברו כל כך בקול עד שלא שמו לב שהמורה בשקט, אחר כך היה העלבות של המורה ואמירת תהילים משותפת לסליחתה אבל בשעת מעשה בתור צופה מן הצד המצב העמיד את המורה באור מסכן ועלוב שמוטב הייתה נותנת לפטפטת להימשך ולא מפנה את הזרקורים לעליבותה ולחוסר סמכותה הבולט.
אגב אם כבר מדברים על זה - כל מורה צריכה להכיר את מקומה. היא יכולה לשאוף להשתפר, לצייר לעצמה חזון של שקט מוחלט והתעניינות בלי פטפוטים אבל אם היא מנסה לשחק את עצמה מה שהיא לא התלמידות (גם הקטנות) קולטות את זה בחושיהן והיחס שלהן בהתאם.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אגב אם כבר מדברים על זה - כל מורה צריכה להכיר את מקומה. היא יכולה לשאוף להשתפר, לצייר לעצמה חזון של שקט מוחלט והתעניינות בלי פטפוטים אבל אם היא מנסה לשחק את עצמה מה שהיא לא התלמידות (גם הקטנות) קולטות את זה בחושיהן והיחס שלהן בהתאם.
מה הכוונה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה