פוסט אינפורמטיבי: דיסק SSD לעומת דיסק HDD רגיל

ShimmyLev

משתמש צעיר
בעקבות מספר פניות שקיבלתי בשבוע האחרון, החלטתי לכתוב את הפוסט הזה, לטובת הכלל והפרט.

כפי שידוע, אחד הרכיבים המשמעותיים ביותר במחשב זהו הדיסק הקשיח. עם זאת, מאפייני פעילותו של הדיסק הישן והטוב לא השתנו רבות במהלך העשורים האחרונים, ופעילותו מבוססת על דיסקיות מצופות חומר מגנטי אשר מעליהם ׳מרחפים׳ ראשי קריאה בגובה מיקרוני וכותבות וקוראות את המידע.

אמנם לדיסק המסורתי ישנן מעלות, כמחיר נמוך יחסית לנפחים גדולים (המחיר נמדד ב $/GB- כמה דולר עולה ג׳יגה בודד. וניתן למצוא דיסקים בנפחים גדולים במחיר של עשרות סנטים לג׳יגה.
אך, ופה החסרונות של הדיסקים האלה- 1. הם רגישים מאוד לזעזועים, וזאת בגלל הרווח המיקרוני בין הדיסקיות לראשים. 2. זמני הגישה למידע ארוכים יחסית, בעיקר בקבצים בנפחים גדולים.


בשנים האחרונות ישנה טכנולוגיה חדשה שמתחילה לתפוס תאוצה: דיסק Solid State Drive. זהו דיסק אשר מורכב ממערך שבבי זיכרון מסוג NAND והם מרכיבים את מערך הזיכרון הקשיח של המחשב.

בדיסק זה- שני החסרונות של הדיסק הקלאסי פשוט לא קיימים... הדיסק אינו רגיש לזעזועים, מפני שאין בו חלקים נעים כלל. ומהירות הגישה למידע מהירה פי 7-20 מאשר בדיסק קלאסי.

עם זאת, מחירי הדיסקים מסוג SSD יחסית יקרים עדיין.


אז אם יש לכם מחשב איטי, והתוכנות והמערכות החדשות תובעות יותר משאבים- המלצתי הראשונה היא לחשוב על שדרוג לדיסק SSD. זה הרכיב עם התמורה הטובה ביותר לכסף שיזניק את מהירות המחשב קדימה.

חשוב לציין- הדבר לא ישפר את הכרטיס הגראפי וכד׳. אבל מכיוון שבמחשבים מהעשור האחרון צוואר הבקבוק הוא בדיסק הקשיח- שדרוג כזה יכול לתת למחשב ישן עוד כמה שנות חסד לעבודה מאומצת.

צירפתי השוואה בין מספר דיסקים, כאשר ככל שהמספר נמוך יותר- זה יותר טוב (פחות שניות).

ניתן לפנות בהודעה פרטית למידע נוסף בעניין שדרוג דיסקים קשיחים למחשבי Apple.
 

קבצים מצורפים

  • upgrade_mbp_hdd_ssd_01.jpg
    KB 32.4 · צפיות: 9

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה