דיון 'פוסטיפ': פוסט שלישי בסדרת הטיפים 'איך עושים כסף מכתיבה' | אומרים די לפחד וכן להצעות עבודה!

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
עם יד על הלב, בחשש קל ובמלוא הזהירות המתבקשת, מוגש בפניכם הטיפ השלישי בסדרת ה'פוסטיפים' 'איך עושים כסף מכתיבה'.

חשוב לציין: הטיפ נכתב ישירות מהמוח. ללא השראה כלשהי. מתוך ניסיון להעביר מסר חשוב שיכול לעזור לכותבים שרוצים ומשתוקקים וחולמים להגיע לפסגת האוורסט ולבינתיים כיסם ריק ואין להם כסף לקנות לבן ברמי-לוי (וגם לכאלו שכבר מרוויחים טוב ורוצים להרוויח יותר)...

כקודמיו, גם טיפ זה מבקש להודיע בענווה ובצניעות, כי הוא מודע לאפרוריות הטבעית שלו ולאורכו הנדיר, ולמרות זאת הוא יהיה מאושר מאוד-מאוד אם תקראו אותו תדושו בו ותלבנוהו היטב.



אם אתם רוצים לספק שירותי כתיבה, במטותא

תפסיקו לפחד על השם שלכם!

[קצת דיבורים על יוקרה, פחד וערוצים שונים של כתיבה]


שמואל חיים שטרנגיין – או בשם הניק שלו @כוכבון לכת – הביט לסירוגין במסך המחשב הנייד העתיק שלו ובספרי גדולי הסופרים לדורותיהם המונחים על מדף העץ המט-לנפול המותקן על הקיר האפרורי והמתקלף שמולו, וחכך את ידיו בהנאה.

"שבעים ושבע לייקים", הפטיר לחלל החדר בסיפוק, "זה לא בא ברגל".

לנגד עיניו חלפו שעות של ליטוש ויצירה, שימוש במילים נרדפות ומליציות. משלים מן המדרש ומשחקי-לשון מקוריים על בסיס פסוקים מן המקרא ופסקאות מן התלמוד.

לא לחינם אוהבים אותי כאן כולם, הרהר בשקט. יש לי סגנון. יש לי אופי, יופי, ללא דופי. הכתיבה שלי מוקפדת. מלוטשת. חדה. ובעיקר – מליצית וגבוהה. אם הייתי נדרש לכתוב סלוגן לכתיבה שלי, הייתי אומר: כתיבה לאניני טעם בלבד.

ברגע של סיפוק וכנות, התיר לגלגלי דמיונו להשתחרר מעט: לא יחלוף זמן רב עד ששמי יהפוך לשם דבר. יהגו אותו ביראת כבוד לצד שמות הסופרים הגדולים לדורותיהם. איש לרעהו יאמר בדחילו: קראת כבר את 'פלוס בכפליים' של שמואל חיים שטרנגיין. פשש... מוירעדיג! ממש גיוואלדיג! הבחור הזה, שמע, הוא סופר דגול בליגה, הייתי שם אותו בשורה הראשונה, לצד גוטמן וזריצקי, ולדר וסורסקי...

בעודו דואה על כנפי רוחו, והנה רטט בכיסו:

שמואל חיים? האיש שמעבר לקו, מדבר אתו בגובה העיניים. כאילו היה חבר שלו מהישיבה-קטנה. תוכל לכתוב לי שתיים-שלוש פוסטים לפייסבוק? זה צריך להיות משהו קליל. זורם. נחמד. חמוד. כייפי. ועדיף שגם תוסיף ככה פה ושם אייקונים וכאלה. יש מצב?

אום... כחחח...

כן, קהל היעד שלי זה אנשים בהחלט לא עמוקים, לא מפולספים. פשוטים פשוטים. מהשכונה. דרושה לי עכשיו כתיבה עממית, על הקרקע, בלי חז"לים. 'עמך' לגמרי... ישר מהלב של אורי הבסטיונר, שאומר לחברים שלו בשיחה סחבקית מה יושב לו על הלב כבר הרבה זמן, ושאנחנו, כלומר הארגון, עושים הכול כדי שהמשהו הזה ירד לו מהלב. ת'מבין ת'כיוון...


++++++++++


יש טענה רווחת בקרב כותבים למיניהם, שאומרת ככה:

אני כותב ככה. רק ככה. זה הסגנון שלי!

כתיבה אחרת היא לא אני.

לא מוצא חן בעיניך, חפש כותב אחר...


טענה זו נובעת משתי סיבות:

א. פחד.

חשש מלאבד את היוקרה (המדומה?) שנצמדה לסגנון מסוים.

כלומר, אנשים רואים @כוכבון לכת הם יודעים מה הולך 'לקרוא' כאן. הסגנון שלי הוא הזהות הספרותית שלי. אני לא יכול להחליף אותה כמו גרביים.

כאשר זה המצב, צריך דחוף לשחרר. להרפות.

אי אפשר לכתוב תחת המשא הכבד של הציפייה המתוחה הזו שהחומרים ישרתו את הקריירה.

מוכרחים להסכים לכתוב גם תחת שמות עט. בעילום שם. או הכי טוב: תחת השם הגלוי והמפורש שלך, בלי לפחד ולחשוש ממה יאמרו הבריות.

אדרבה, בהרבה המקרים אנשים אוהבים ומתחברים דווקא לכתיבה שנכתבה מתוך מצב רוח משוחרר ואנרגיה זורמת.


ב. חוסר מודעות לעובדה הבאה:

עט אחת יכולה לכתוב המון סגנונות של כתיבה, ולהיות טובה בכל הסגנונות, בלי ששום סגנון יפגע.

כל סגנון של כתיבה הוא כמו ערוץ פנימי במוח. תדר שמתוכו ניגשים אל הכתיבה.

כמו שלא דומה פוסט לפייסבוק לכתבה בעיתון 'המודיע', כך לא דומה מכתב הנכתב עבור תורם סאטמרי לכזה הממוען לתורם מזרחיסט או חרדל"י. כי כשאנו באים לכתוב, אנו מציבים לנגד עינינו את הדמות אליה או מתוכה אנו כותבים, ואנו מדברים בשפה שלה.

זה לא משהו שצריכים להתאמץ כדי לרכוש אותו. זה פשוט קורה.

כל סגנון דורש את הלמידה והשפשוף שלו. אבל אחרי שרכשת אותו, הוא קיים בתוכך לנצח. נמצא שם בפנים. נגיש בכל רגע נתון. נותר רק לגשת אליו ולהתחיל לכתוב מתוכו.


אם אני לא מוכן לזוז מילימטר מ'הטעם האישי והמיוחד שלי', ואני לא מסכים בשום פנים ואופן לתת ללקוח לקבוע את האופי של הכתיבה אותה הוא מזמין, אז שלא אבוא בתלונות על כך שאין לי לקוחות, ו/או שלקוחותיי לא חוזרים שוב לבקש עבודות כתיבה נוספות.

כי אם רוצה להתפרנס מהכתיבה, עליי לרצות רק דבר אחר:

לספק ללקוח את הצורך שלו.

שהכתיבה תשיג את התוצאה הרצויה.

להעמיד את טובתו לנגד עיניי, גם אם כרוכה בכך למידה של סגנון חדש, או 'תזוזה כלשהי' מאזור הנוחות שלי.

זה הכול...


ואם נחזור לשמואל חיים מיודענו, שהסכים לרדת לרגע מהחלומות והדמיונות ולספק ללקוח שלו פוסט קליל-רצח עבור עמוד הפייסבוק של הארגון (בלי לדעת איך זה נראה שם בכלל, כי כמובן יש לו אינטרנט נקי ומסונן).

אז הוא - בזכות הכתיבה של הפוסטים הקלילים והלא-מכבדים הללו - הצליח בתוך חודש וחצי לזרוק את המחשב הנייד הישן והמקרטע ולקנות מחשב חדש מהניילונים. וגם לסייד את הקיר שממול בגווני קרם שמנת. וכהיום הזה הספרים של מיטב הסופרים מונחים מולו על מדף עץ מבריק מאיקאה ראשל"צ.

לחיים ולברכה!
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עם יד על הלב, בחשש קל ובמלוא הזהירות המתבקשת, מוגש בפניכם הטיפ השלישי בסדרת ה'פוסטיפים' 'איך עושים כסף מכתיבה'.

חשוב לציין: הטיפ נכתב ישירות מהמוח. ללא השראה כלשהי. מתוך ניסיון להעביר מסר חשוב שיכול לעזור לכותבים שרוצים ומשתוקקים וחולמים להגיע לפסגת האוורסט ולבינתיים כיסם ריק ואין להם כסף לקנות לבן ברמי-לוי (וגם לכאלו שכבר מרוויחים טוב ורוצים להרוויח יותר)...

כקודמיו, גם טיפ זה מבקש להודיע בענווה ובצניעות, כי הוא מודע לאפרוריות הטבעית שלו ולאורכו הנדיר, ולמרות זאת הוא יהיה מאושר מאוד-מאוד אם תקראו אותו תדושו בו ותלבנוהו היטב.



אם אתם רוצים לספק שירותי כתיבה, במטותא

תפסיקו לפחד על השם שלכם!

[קצת דיבורים על יוקרה, פחד וערוצים שונים של כתיבה]


שמואל חיים שטרנגיין – או בשם הניק שלו @כוכבון לכת – הביט לסירוגין במסך המחשב הנייד העתיק שלו ובספרי גדולי הסופרים לדורותיהם המונחים על מדף העץ המט-לנפול המותקן על הקיר האפרורי והמתקלף שמולו, וחכך את ידיו בהנאה.

"שבעים ושבע לייקים", הפטיר לחלל החדר בסיפוק, "זה לא בא ברגל".

לנגד עיניו חלפו שעות של ליטוש ויצירה, שימוש במילים נרדפות ומליציות. משלים מן המדרש ומשחקי-לשון מקוריים על בסיס פסוקים מן המקרא ופסקאות מן התלמוד.

לא לחינם אוהבים אותי כאן כולם, הרהר בשקט. יש לי סגנון. יש לי אופי, יופי, ללא דופי. הכתיבה שלי מוקפדת. מלוטשת. חדה. ובעיקר – מליצית וגבוהה. אם הייתי נדרש לכתוב סלוגן לכתיבה שלי, הייתי אומר: כתיבה לאניני טעם בלבד.

ברגע של סיפוק וכנות, התיר לגלגלי דמיונו להשתחרר מעט: לא יחלוף זמן רב עד ששמי יהפוך לשם דבר. יהגו אותו ביראת כבוד לצד שמות הסופרים הגדולים לדורותיהם. איש לרעהו יאמר בדחילו: קראת כבר את 'פלוס בכפליים' של שמואל חיים שטרנגיין. פשש... מוירעדיג! ממש גיוואלדיג! הבחור הזה, שמע, הוא סופר דגול בליגה, הייתי שם אותו בשורה הראשונה, לצד גוטמן וזריצקי, ולדר וסורסקי...

בעודו דואה על כנפי רוחו, והנה רטט בכיסו:

שמואל חיים? האיש שמעבר לקו, מדבר אתו בגובה העיניים. כאילו היה חבר שלו מהישיבה-קטנה. תוכל לכתוב לי שתיים-שלוש פוסטים לפייסבוק? זה צריך להיות משהו קליל. זורם. נחמד. חמוד. כייפי. ועדיף שגם תוסיף ככה פה ושם אייקונים וכאלה. יש מצב?

אום... כחחח...

כן, קהל היעד שלי זה אנשים בהחלט לא עמוקים, לא מפולספים. פשוטים פשוטים. מהשכונה. דרושה לי עכשיו כתיבה עממית, על הקרקע, בלי חז"לים. 'עמך' לגמרי... ישר מהלב של אורי הבסטיונר, שאומר לחברים שלו בשיחה סחבקית מה יושב לו על הלב כבר הרבה זמן, ושאנחנו, כלומר הארגון, עושים הכול כדי שהמשהו הזה ירד לו מהלב. ת'מבין ת'כיוון...


++++++++++


יש טענה רווחת בקרב כותבים למיניהם, שאומרת ככה:

אני כותב ככה. רק ככה. זה הסגנון שלי!

כתיבה אחרת היא לא אני.

לא מוצא חן בעיניך, חפש כותב אחר...


טענה זו נובעת משתי סיבות:

א. פחד.

חשש מלאבד את היוקרה (המדומה?) שנצמדה לסגנון מסוים.

כלומר, אנשים רואים @כוכבון לכת הם יודעים מה הולך 'לקרוא' כאן. הסגנון שלי הוא הזהות הספרותית שלי. אני לא יכול להחליף אותה כמו גרביים.

כאשר זה המצב, צריך דחוף לשחרר. להרפות.

אי אפשר לכתוב תחת המשא הכבד של הציפייה המתוחה הזו שהחומרים ישרתו את הקריירה.

מוכרחים להסכים לכתוב גם תחת שמות עט. בעילום שם. או הכי טוב: תחת השם הגלוי והמפורש שלך, בלי לפחד ולחשוש ממה יאמרו הבריות.

אדרבה, בהרבה המקרים אנשים אוהבים ומתחברים דווקא לכתיבה שנכתבה מתוך מצב רוח משוחרר ואנרגיה זורמת.


ב. חוסר מודעות לעובדה הבאה:

עט אחת יכולה לכתוב המון סגנונות של כתיבה, ולהיות טובה בכל הסגנונות, בלי ששום סגנון יפגע.

כל סגנון של כתיבה הוא כמו ערוץ פנימי במוח. תדר שמתוכו ניגשים אל הכתיבה.

כמו שלא דומה פוסט לפייסבוק לכתבה בעיתון 'המודיע', כך לא דומה מכתב הנכתב עבור תורם סאטמרי לכזה הממוען לתורם מזרחיסט או חרדל"י. כי כשאנו באים לכתוב, אנו מציבים לנגד עינינו את הדמות אליה או מתוכה אנו כותבים, ואנו מדברים בשפה שלה.

זה לא משהו שצריכים להתאמץ כדי לרכוש אותו. זה פשוט קורה.

כל סגנון דורש את הלמידה והשפשוף שלו. אבל אחרי שרכשת אותו, הוא קיים בתוכך לנצח. נמצא שם בפנים. נגיש בכל רגע נתון. נותר רק לגשת אליו ולהתחיל לכתוב מתוכו.


אם אני לא מוכן לזוז מילימטר מ'הטעם האישי והמיוחד שלי', ואני לא מסכים בשום פנים ואופן לתת ללקוח לקבוע את האופי של הכתיבה אותה הוא מזמין, אז שלא אבוא בתלונות על כך שאין לי לקוחות, ו/או שלקוחותיי לא חוזרים שוב לבקש עבודות כתיבה נוספות.

כי אם רוצה להתפרנס מהכתיבה, עליי לרצות רק דבר אחר:

לספק ללקוח את הצורך שלו.

שהכתיבה תשיג את התוצאה הרצויה.

להעמיד את טובתו לנגד עיניי, גם אם כרוכה בכך למידה של סגנון חדש, או 'תזוזה כלשהי' מאזור הנוחות שלי.

זה הכול...


ואם נחזור לשמואל חיים מיודענו, שהסכים לרדת לרגע מהחלומות והדמיונות ולספק ללקוח שלו פוסט קליל-רצח עבור עמוד הפייסבוק של הארגון (בלי לדעת איך זה נראה שם בכלל, כי כמובן יש לו אינטרנט נקי ומסונן).

אז הוא - בזכות הכתיבה של הפוסטים הקלילים והלא-מכבדים הללו - הצליח בתוך חודש וחצי לזרוק את המחשב הנייד הישן והמקרטע ולקנות מחשב חדש מהניילונים. וגם לסייד את הקיר שממול בגווני קרם שמנת. וכהיום הזה הספרים של מיטב הסופרים מונחים מולו על מדף עץ מבריק מאיקאה ראשל"צ.

לחיים ולברכה!

וואו. יפה מאד.

נראה לי שזה אתגר טוב להעלות פה - תכתבו פוסט שהוא בסגנון הפוך מהסגנון הרגיל שלכם
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לא בטוחה שזה נכון במאת האחוזים.
ישנם אנשים כבדים שאם ינסו לכתוב פוסט קליל ברשת,
הוא יהיה כל כך כבדדד (ויאט את הגלישה...;))
וישנם את האנשים הזורמים והקלילים יותר מידי,
שאם יתנו להם לכתוב פוסט תורני,
יישאר הפוסט, ילך התורני...

יש דבר כזה סגנון שמתאים לאדם מסוים וסגנון אחר שפשוט לא ילך.
לדעתי,
תכתוב שמה שכתבת נכון ברוב המקרים.

והפוסט הנ"ל כתוב יפה מאד. זורם, מעניין, מלא תוכן ומשכנע...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אם אתם רוצים לספק שירותי כתיבה, במטותא
תפסיקו לפחד על השם שלכם!
יש פה גם טיפ מספר 4.
תפסיקו לפחד לפרסם את השם שלכם.
אם אתם או אתן כותבים ספר שעל כריכתו כתוב 'נעמי ק.' או סתם 'חדוי' חסר פשר, או 'אבשלומצקי קרקרוף', אני כקורא מניח שהכותבת מתביישת לעמוד בשמה מאחורי יצירתה; ואם זהו המצב, מעדיף לקרוא ספר שהמחברת שלו כן גאה ומאמינה בו...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יש פה גם טיפ מספר 4.
תפסיקו לפחד לפרסם את השם שלכם.
אם אתם או אתן כותבים ספר שעל כריכתו כתוב 'נעמי ק.' או סתם 'חדוי' חסר פשר, או 'אבשלומצקי קרקרוף', אני כקורא מניח שהכותבת מתביישת לעמוד בשמה מאחורי יצירתה; ואם זהו המצב, מעדיף לקרוא ספר שהמחברת שלו כן גאה ומאמינה בו...
אפשר לכתוב שם מלא, שהוא לא השם הנכון.
וגם שם שאינו מלא, ישנן מספיק סיבות שלא לכתבו. שם ספרותי הוא לא המצאה חדשה. עוד מזמן 'שו"ת תורה לשמה' ולהבדיל 'בשמים ראש' ו'מגלה טמירין'...
יש באוצר החכמה ספר שלם בשם 'אוצר בדויי השם', שם הוא מפרט את שמותיהם האמיתיים של מחברי ספרים שונים.
כך למשל, ספרי 'יונה ספיר' או 'נעמה' נמכרים היטב, למרות שהשם הוא בדוי.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
תפסיקו לפחד לפרסם את השם שלכם.

וגם טיפ מספר 5:
אל תפלו מהכיסא אם יוצא לכם לפרסם חומרים ללא אזכור שמכם!
לפעמים צריך לדעת להסתפק ב'הרחמן הוא יפרנסנו', בלי להיתקע על ה'בכבוד'.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
וגם טיפ מספר 5:
אל תפלו מהכיסא אם יוצא לכם לפרסם חומרים ללא אזכור שמכם!
לפעמים צריך לדעת להסתפק ב'הרחמן הוא יפרנסנו', בלי להיתקע על ה'בכבוד'.
חזק!
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תוכל לנסות לפרטן?
כי באופן כללי אני לא מוצא סיבה להסתתר, חוץ מפחד.
תוכל למצוא סיבות לכך, כמספר הניקים האנונימיים שמסתובבים ב'פרוג'.
ישנם שרוצים לשמור על חזות 'חשובה', ולא מעוניינים שידעו שכתבו באיזה עיתון או פרוספקט שאינו תורני.
יש שכותבים על נושאים רגישים, ולא רוצים שכל אחד יעצור אותם ברחוב ויטיף להם מוסר.
יש שלא רוצים שבכל שבוע יתקשרו אליהם הקרובים ויאמרו להם את חוות דעתם על הטור השבועי.
ולא חסרים כאלו שסתם כך רוצים להישאר באנונימיותם, ולא מעוניינים שיצביעו עליהם בבית הכנסת 'אתם רואים - זה האדם שכתב בעיתון'.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
תוכל למצוא סיבות לכך, כמספר הניקים האנונימיים שמסתובבים ב'פרוג'.
ישנם שרוצים לשמור על חזות 'חשובה', ולא מעוניינים שידעו שכתבו באיזה עיתון או פרוספקט שאינו תורני.
יש שכותבים על נושאים רגישים, ולא רוצים שכל אחד יעצור אותם ברחוב ויטיף להם מוסר.
יש שלא רוצים שבכל שבוע יתקשרו אליהם הקרובים ויאמרו להם את חוות דעתם על הטור השבועי.
ולא חסרים כאלו שסתם כך רוצים להישאר באנונימיותם, ולא מעוניינים שיצביעו עליהם בבית הכנסת 'אתם רואים - זה האדם שכתב בעיתון'.

בלי לעצבן, דו"ק ותשכח:
הצד השווה שבכולם - פחד!
פחד מלאבד את ה'חשיבות'.
פחד מלקבל ביקורת.
פחד מלהתמודד עם מבטים והצבעות בבית הכנסת.
פחד מלעמוד מאחורי הכתיבה שלך בגאון ולראות שהשמיים לא קורסים
ומאחורי הדלת שלך עדיין אין תור משתרך של אנשים...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בלי לעצבן, דו"ק ותשכח:
הצד השווה שבכולם - פחד!
פחד מלאבד את ה'חשיבות'.
פחד מלקבל ביקורת.
פחד מלהתמודד עם מבטים והצבעות בבית הכנסת.
פחד מלעמוד מאחורי הכתיבה שלך בגאון ולראות שהשמיים לא קורסים
ומאחורי הדלת שלך עדיין אין תור משתרך של אנשים...
פחד היא מילה קשה מדי.
ישנם דברים שמתחילים באי נוחות ומסתיימים בחשש מסוים, וביניהם יש מנעד רחב, לא הכל זה פחד.
לא יפלו השמים אם ידעו את שמי האמיתי, אך אני מעדיף שלא.
כמה דברים חושבים העיתונאים שלנו בלבם, וחולקים זה עם זה בארבע עיניים, אך לעולם לא יכתבו על כך בעיתון?
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
פחד היא מילה קשה מדי.
ישנם דברים שמתחילים באי נוחות ומסתיימים בחשש מסוים, וביניהם יש מנעד רחב, לא הכל זה פחד.
לא יפלו השמים אם ידעו את שמי האמיתי, אך אני מעדיף שלא.
כמה דברים חושבים העיתונאים שלנו בלבם, וחולקים זה עם זה בארבע עיניים, אך לעולם לא יכתבו על כך בעיתון?
גם אם נגיד שזה פחד זה לא מחייב שזה פחד על הכותב
יש משפחה מסביב האם הילד שלו אמור לקבל הערות על מה שאבא שלו כתב?
האם אשתו צריכה לקבל הערות על כל שטות מהשכנות?
האם אחים ואחיות צריכים לשמוע להסכים או לא לביקורת?
האם בשביל לקבל את הילדים שלו לחייידר או לישיבה יבחנו את ההתנהגות שלו או את הכתיבה שלו
ברור שאם פרסום זה מזיק וגם אם לא אכפת לכותב להיחשף אכפת לו מהסביבה שלו
ולכן בדרך כלל כמעט כל הכותבים כותבים שם ספרותי כשהמשפחה הקרובה יודעת מי הם ותו לא וכך הוא כן מקבל ביקורת בונה מהמשפחה ויש לו סוג של הסתייגות מללכת רחוק מצד שני לא כל העולם דן את כלל הסובים אותו
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
האם אשתו צריכה לקבל הערות על כל שטות מהשכנות?

אמת!

משום מה, ויתכן בהחלט שאני טועה, נדמה לי שכתיבה אמיתית, מוזמנת, בדרך כלל מביאה ערך כלשהו לקורא ואיננה מהגגת את עצמה לדעת, מה שיוצר מצב שהיא מכובדת ומכבדת וכיף להיות חתום עליה.

אכן, על כתיבת טורי דעה פוליטיים, מאמרי הומור שחור מושחזים והגיגים פרטיים בנושאים שעשויים להציף ביקורת - לא הייתי חותם את שמי גם תמורת תשלום הגון.

שאלת זכות, או ליתר דיוק - נקודה למחשבה:
האם יש סיכוי לסופר שרוצה להצליח בשוק הכתיבה המוזמנת, להסתתר תחת מעטה של שם עט בדוי?
[רמז: לעניות דעתי התשובה היא 'לא' באל"ף רבתי].
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
משום מה, ויתכן בהחלט שאני טועה, נדמה לי שכתיבה אמיתית, מוזמנת, בדרך כלל מביאה ערך כלשהו לקורא ואיננה מהגגת את עצמה לדעת, מה שיוצר מצב שהיא מכובדת ומכבדת וכיף להיות חתום עליה.

אכן, על כתיבת טורי דעה פוליטיים, מאמרי הומור שחור מושחזים והגיגים פרטיים בנושאים שעשויים להציף ביקורת - לא הייתי חותם את שמי גם תמורת תשלום הגון.
לטעמי, כתיבת טור דעה פוליטי, כשמדובר על דעתי האמיתית ולא המוזמנת, היא מכובדת בהרבה מאשר כתיבת תוכן שיווקי, כשלא בדקתי בעצמי שאכן מדובר במצרך איכותי.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לטעמי, כתיבת טור דעה פוליטי, כשמדובר על דעתי האמיתית ולא המוזמנת, היא מכובדת בהרבה מאשר כתיבת תוכן שיווקי, כשלא בדקתי בעצמי שאכן מדובר במצרך איכותי.

מסכים!

אבל בהחלט אשמח לחתום את שמי על שיר. על סיפור נושא תובנה. על מאמר על גדול בישראל. על מבוא להרצאה כלכלית. על ביוגרפיה. ועל כל חומר איכותי וספרותי שנותן לדעתי ערך 'אמיתי' לציבור קוראיו.

(אכן, מקודם, כשכתבתי באתגר הדו שבועי את הקטע 'ציקו מתנפח' אני לא יכול לומר שאוזניי לא האדימו במקצת...)
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
האם יש סיכוי לסופר שרוצה להצליח בשוק הכתיבה המוזמנת, להסתתר תחת מעטה של שם עט בדוי?
[רמז: לעניות דעתי התשובה היא 'לא' באל"ף רבתי].
ואני הייתי בטוח שאשר לב זה שם עט.
יותר מדי מצלצל מכדי להיות שם אמיתי...
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה