פונט לסידור

עמירם יוסף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
זה ווילנא-חדש של פונטסטאר, מופיע במחשבים כ-RmzVilna. (ראה קטלוג עמ' 30, רצ"ב).
אכן גירסא של וילנא יפה במיוחד.
שים לב שסידור "יחווה דעת" מופיע כולו גם הוא בגופן הזה, משום מה לא ראיתי עוד סידורים שמשתמשים בזה.
כמו שהעירו קודמי, רוב הפונטים של איתמר נתן מתאימים פחות לטקסט רץ, גם אלו שכן, לדעתי יתאימו בספרים פחות בסידורים שם יש מקובלות שקשה לשנות. (הייתי כמובן מתפאר בהם לכותרות וכו')
גם גירסאות הוילנא המפוארות - קצת מקשות לקריאה רציפה כמו שצפוי מסידור, לכן נדמה לי כדאי לדבוק בגירסאות הוילנא השונות.
מלא סידורים משתמשים עם זה
 

שלימות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
מלא סידורים משתמשים עם זה
החכמיני נא - רבינו.
לא מכיר, ניסיתי במשך השנים לעקוב, כנראה שלא מספיק.

אגב, דיברו פה על אביעד בן סימון, איפה הוא נעלם?! מאז שפלדהיים פשטו רגל, נפלו לי ההשראות...

התיקון הכללי ההוא, דווקא יפה.
אם כי היה נכון לשחק קצת עם המרווחים שבין האותיות, לתת אוויר. נכון בכל פונט - בפרט בפונטים של איתמר נתן, שם הוא סומך על המעמדים שידעו לרווח כפי הצורך.
בעניין הניקוד, אני עם זה.
בעיני הניקוד הוא כלי עזר (לכן קצת קשה לי ללמוד משנ"ב במהדורות המנוקדות), גגלי עזר גדולים מדי - מקשים מדי, קטנים מדי - עוזרים.
יתכן ואני בדעת מיעוט.
אבל גם אם זה פחות קריא, זה ודאי יותר יפה...
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
זה לא נראה טוב איתמר היקר
אבל אם הלקוח ביקש ולא הצלחת לשכנעו אז בעיה שלו
(ככה עושים בהרבה מאוד הוצאות של תיקון הכללי, זו הרגילות. זה מה שהרוב רוצים כנראה. נו)
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בעיני הניקוד הוא כלי עזר (לכן קצת קשה לי ללמוד משנ"ב במהדורות המנוקדות), גגלי עזר גדולים מדי - מקשים מדי, קטנים מדי - עוזרים.
יתכן ואני בדעת מיעוט.
אבל גם אם זה פחות קריא, זה ודאי יותר יפה...

אבל הם ממש ממש קטנים, זה כבר מוגזם.
 

עמירם יוסף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
מעמד טוב זה גם מעמד שיודע להדריך את הלקוח מה נכון ומה לא נכון, מה טוב ומה לא טוב!

החכמה בעימוד קודם כל שיהיה קריא ונכון, אחר כך שיהיה יפה, ולא הפוך

הפונטים של איתמר הם מהממים, אבל רק לכותרות או משפטים קטנים, לקריאה ברצף הם לא מתאימים

הניקוד שלהם לא יושב טוב עדיין בכלל

והניקוד שלהם מאוד קטן ביחס לאות, בכתב גדול זה עוד סביל, בכתב קטן לא רואים אותו בכלל, ובזמנו הערתי לו על זה
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
מצטרף לקודמיי.
הפונטים המהממים של @איתמר נתן - פחות מתאימים לרץ, חוץ מפונטוב, רק שהוא לא מתאים לכל טקסט.
אמנם לטקסט של סידור פחות אפשר לקרא 'טקסט רץ'... אבל עדיין, הפונטים של הנ"ל מדי יפים בשביל למלא עמודים שלמים.

ולגבי בעיות הריווח והניקוד בפונטים שלו, זו בעיה מוכרת ואני בקשר אתו בענין.
למשל, ראו את הוא"ו במילה האמצעית:
ואו דביקא.png

והיו לי עוד בעיות, כמו אותיות שנעלמו בייצוא/הדפסה לPDF, כמו זה:
שין עלומה.png


והודעת השגיאה שעולה:
הודעת שגיאה.png


מקווים לטוב.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הפונטים המהממים של @איתמר נתן - פחות מתאימים לרץ, חוץ מפונטוב, רק שהוא לא מתאים לכל טקסט.
השבת קראתי בספר שעומד ב"פונטוב", האותיות היו קטנות, זו היתה הרגשה כאילו קראתי בדפוס ישן.
חבל. העבודות שלו כ"כ מושקעות, חבל שלא עושים בהם שימוש נכון.
 

עמירם יוסף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
השבת קראתי בספר שעומד ב"פונטוב", האותיות היו קטנות, זו היתה הרגשה כאילו קראתי בדפוס ישן.
חבל. העבודות שלו כ"כ מושקעות, חבל שלא עושים בהם שימוש נכון.
כי גם הוא לא מתאים לטקסט רץ
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
כי גם הוא לא מתאים לטקסט רץ
תלוי איפה.
יש ספרים שאיתמר עצמו עימד ועיצב, עם הפונט הזה כרץ, והם יצאו חבל"ז.
אני מסכים שהוא לא מושלם לרץ, אבל הוא בגדר הסביר.
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מצטרף לקודמיי.
הפונטים המהממים של @איתמר נתן - פחות מתאימים לרץ, חוץ מפונטוב, רק שהוא לא מתאים לכל טקסט.
אמנם לטקסט של סידור פחות אפשר לקרא 'טקסט רץ'... אבל עדיין, הפונטים של הנ"ל מדי יפים בשביל למלא עמודים שלמים.

ולגבי בעיות הריווח והניקוד בפונטים שלו, זו בעיה מוכרת ואני בקשר אתו בענין.
למשל, ראו את הוא"ו במילה האמצעית:
צפה בקובץ המצורף 598483
והיו לי עוד בעיות, כמו אותיות שנעלמו בייצוא/הדפסה לPDF, כמו זה:
צפה בקובץ המצורף 598484

והודעת השגיאה שעולה:
צפה בקובץ המצורף 598485

מקווים לטוב.
בתג אפשר לשחק בקרנינג בקלות ולסדר את זה אחת ולתמיד
אבל לדעתי זה לא שווה את זה

פשוט מגוחך לראות אופן השימוש בפונטים של איתמר שבמקום שיהיו גופני ראווה או פתיח מנסים להתשמש בהם לרץ והתוצאות בהתאם...
 

עמירם יוסף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
בתג אפשר לשחק בקרנינג בקלות ולסדר את זה אחת ולתמיד
אבל לדעתי זה לא שווה את זה

פשוט מגוחך לראות אופן השימוש בפונטים של איתמר שבמקום שיהיו גופני ראווה או פתיח מנסים להתשמש בהם לרץ והתוצאות בהתאם...
אבל יש חסידים של האינדיזיין
 

עמירם יוסף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צח היקר אני אגיד לך משהו
מי שלא יודע תג והוא מנסה באינדיזיין בכח לעשות, אז אין לו ברירה, זה מה שיש לו.

אבל מי שיודע תג ועדיין ממשיך במרדו, הרי הוא חוטא למטרה, והוא רחום יכפר עון.

ואיה מקום כבודו להעריצו ;)
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
צח היקר אני אגיד לך משהו
מי שלא יודע תג והוא מנסה באינדיזיין בכח לעשות, אז אין לו ברירה, זה מה שיש לו.

אבל מי שיודע תג ועדיין ממשיך במרדו, הרי הוא חוטא למטרה, והוא רחום יכפר עון.

ואיה מקום כבודו להעריצו ;)
נו


אמנם לטקסט של סידור פחות אפשר לקרא 'טקסט רץ'...

טקסט של סידור הוא אבי אבות ה'טקסט רץ'.
זה לא טקסט שצריך לרוץ, הוא צריך לטוס.

כשאתה בא להתפלל - אתה בא להתפלל, לא רק לראות יצירת אומנות.
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
טקסט של סידור הוא אבי אבות ה'טקסט רץ'.
בשביל זה עושים אותו בוילנא הכי כבד שיש.
נו באמת.

אגב, אתה בטח מכיר את המשל על מי שנוסע מהר, בסוף נופל מהעגלה... אז לא כ"כ כדאי לטוס בתפילה.
 
נערך לאחרונה ב:

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בשביל זה עושים אותו בוילנא הכי כבד שיש.
נו באמת.

אגב, אתה בטח מכיר את המשל על מי שנוסע מהר, בסוף נופל מהעגלה... אז לא כ"כ כדאי לטוס בתפילה.
היא הנותנת. פונט "שמן" נוח לקריאה ממושכת, מאותה סיבה שקיים היום במחשבים ובמכשירים שונים "מצב לילה" (שבו הצבעים מתהפכים, הלבן נהיה שחור, והשחור נהיה לבן) - כל האלמנט של קריאה הוא באמצעות "ניגודיות", שעל ידה העין מבדילה בין שחור ולבן וכו', וככל שהניגודיות יותר גבוהה - ככה הקריאה/צפיה וכו' יותר ברורה. מצד שני - בקריאה ממושכת העין מתחילה להתעייף, מפני שהניגודיות מבוססת על כך שיש צבע שמחזיר פחות אור מהשני (לדוגמא שחור מחזיר פחות אור מהצהוב/לבן וכו'), לכן כדי לאפשר קריאה ממושכת צריך לאזן בין ההופעה של הצבעים. ואם נותנים יותר משקל לשחור, זה יותר טוב מבחינת העין - כי העין מתאמצת יותר כדי לקלוט צבע לבן (כי צבע לבן מחזיר יותר אור), וכשיש יותר שחור על הדף, היא פחות צריכה להתאמץ כדי לקלוט את הניגודיות (וממילא הברירה היחידה היא להשתמש בפונטים "שמנים", כי זה לא ריאלי להדפיס סידור בלבן על גבי שחור).

דבר דומה עושים בעיצוב אתרי אינטרנט - בד"כ לא משתמשים בפונטים סריפיים, אלא בסנס-סריף (לדומא הלוטיקה, אריאל וכו'), פונטים שאין להם שפיצים וסיומות חדות, ובכללי, קווים יותר נקיים -
וזה כדי שיהיה יותר קל להציג ולקרוא אותם על גבי מסכי מחשבים, בלי שהעין תצטרך להתאמץ לקלוט פרטים "שוליים" כמו תגים ושפיצים של אותיות. מאותה סיבה, שהמאמץ להבדיל את הניגודיות, מעייף את העין.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה