^^ עריכה תורנית: כללי שימוש והצטרפות - קריאה חובה! ^^

מצב
הנושא נעול.

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ברוכים הבאים לפורום 'עריכה תורנית'!

פורום זה נועד לעזרה בנושאי 'עריכה תורנית', אך כדי להציב את גבולותיו המדויקים נביט תחילה אל מעבר לכתלי הפורום, ואחר כך נשוב פנימה ונבין מהן מטרותיו של פורום זה.
ובכן, ישנם ברשת מספר פורומים תורניים, חשובים יותר או פחות, אך המשותף להם שהם עוסקים גם בתכנים, כלומר בדיונים תורניים, בשאלות השקפה, בענייני דעות ושאר ירקות. אלו דברים חשובים ונחוצים, אך 'פרוג' בתור בית של יוצרים ואנשי מקצוע אינו יכול, לעת עתה, להוות פלטפורמה לדיונים שכאלו.

הפורום יאפשר שאלות ודיונים בתחומים הבאים:
  • שאלות עריכה, מבנה, ניסוח וסגנון.
  • בקשת קבצים של חומרים תורניים.
  • איתור מראי מקומות – ממוקד וקצר.
  • ענייני תמחור של עבודות הקשורות לספר התורני.
  • התייעצויות בנושאי עימוד, עיצוב, הפקות דפוס – לא מיועד לאנשי מקצוע להם פורומים מקצועיים בתחומים אלו.

מספר כללים לפני פתיחת אשכול או כתיבת הודעה:
  • חיפוש. טרם פתיחת אשכול, מן הראוי להפעיל חיפוש פשוט כדי לוודא שלא דנו כבר בנושא זה, כדי שלא להרבות באשכולות כפולים.
  • כותרת. כותרת האשכול צריכה לבטא בבירור את תכנו, ולא בסגנון "בקשת עזרה" או "שאלה דקדוקית" או כותרות מליציות שנועדו למשוך קוראים שאולי יתאכזבו לגלות שאלה שאינה נוגעת כלל לתחום עיסוקם.
  • סטייה מהנושא. לפתוח אשכול זה לא דבר מסובך, ולכן אם א' שואל איך מתרגמים 'מיהא', אז אנא ממך, אדון ב', אל תשאל באותו אשכול האם בספר עיוני יש לכתוב אכן/אמנם/עכ"פ/אברא וכו'. התכבד ופתח אשכול חדש.
  • ענייניות. היה ושאל א' שאלת ניסוח של משפט המכיל תוכן מסוים, אין כל מקום להיכנס ולדון בתוכן המשפט; לוגית, הלכתית, השקפתית. אם מדובר בתוכן שאינו מתאים, אפשר לדווח על ההודעה, אך בשום אופן לא ליטול את החוק לידיים.
  • זכויות יוצרים. המעלה חומרים שיש עליהם זכויות יוצרים מסתכן ביציאה מהקהילה עד לחסימה מוחלטת.
  • אין כל אחריות לגבי תכנים של הודעות שנמחקו עקב הפרת הכללים.
מיותר לציין שהכללים דלהלן לא באים לגרוע מכללי האתר (כאן), אלא להוסיף ולמקד כללים המיוחדים לפורום זה.

"תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם". פורום זה מיועד לאנשי בית המדרש, בוגרים ומיושבים בדעתם, ורוח המקום צריכה להתנהל בהתאם. עדינות ומכובדות ללא הפרזה בסימני קריאה וסמיילים ושאר אלמנטים וורודים ונחמדים. כמו כן, משתמש ששפתו אינה תואמת את רוח המקום או שיכתוב דברים אישיים שאינם לגופו של עניין, לא יוכל להיות חבר בקהילה.

איך מצטרפים לקהילה?
לשם הצטרפות יש לשלוח הודעה למנהל בה יש לפרט את תחומי ההתנסות בעריכה, עדיפות לציון מכונים או פרויקטים. מאחר וכיום מקצוע העריכה התורנית נתון בידי כל אברך, וקשה לדרוש קבלות רשמיות, המדיניות תהיה בעיקר "לאחר מעשה", וכפי שאמרו חז"ל: "מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך".

אשמח להגיש את עזרתי לכל שואל, יחד עם החברים הנהדרים, ותקוותי שמפורום זה תצמח תועלת גדולה לכל חבר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה