עזרה עצרה אותי ניידת על 129 קמ"ש (במקום 90) וקיבלתי 750 ו8 נקודות, הגיוני?

פונפוניקו

משתמש מקצוען
חוזר על דברים נדושים. כדאי מאד להגיש בקשה להשפט, ברוב המוחלט של הפעמים זה מוריד מהנקודות ולפעמים גם מהקנס...
 

imac100

משתמש מקצוען
אם כולם כאן כל כך צדיקים
אז איפה הם כל הנהגים שנוסעים בכביש אחד על 120/130 ובכביש 6 על 140+
שלא לדבר על הלילות...
 

מאיר גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
חבל שרק כך, ביום שיתנו קנס לעבירות תנועה בסך 7500 ולא רק 750 הרבה חיים ינצלו.
 

לילי 1

משתמש מקצוען
א. אפשר קישור להוכחה כזאת?

ב. במצב תאונה זה קטלני הרבה יותר.

ובכלל כל ההוכחות על גרמניה וכדו', מדובר על כבישים שונים לגמרי בכמות הנתיבים פר כמות הרכבים שם.. לעומת פה, השוואה לא נכונה בעליל.
גרמניה זה רק מדינה אחת באירופה,יש עוד כמה....
במדינות 'פרימיטיביות' כמו צרפת, שוויץ, הולנד, ספרד וכו' יש הגבלת קילומטראז' 110-130 קמ"ש למרות שהתשתיות טובות פי כמה מישראל. הגרמנים ועוד כמה עמים אירופיים חונכו מגיל אפס לשמור על החוק והכללים ,לכן זה תופס גם בכבישים ,גם בייצור תעשייתי וגם.. טוב, לא משנה.
בגרמניה הכבישים לא שונים. בחלקם הגדול מאוד דומה לכבישים פה עם אותה צפיפות ואותה רמת תחזוקה.
ההתנהגות האנושית בהחלט שונה. נדיר שיחתכו או יעקפו ותמיד יקפידו לפנות את הנתיב לרכב שמגיע מאחור. גם שמירה על הגבלת המהירות כשיש היא חד משמעית ויש שם הרבה פחות אכיפה.
בנוסף, הרכבים טובים יותר ורכב ממוצע בחברת השכרה מצויד בשיוט אוטומטי מה שמפחית את הגורם האנושי בתאונות.

כביש 431 לדוגמא, וגם כביש 6 ברובו, עומדים בכל סטנדרט ומתאים לנסיעה במהירות של 150. ההגבלה ל110 אינה תורמת דבר לבטיחות ומאריכה את השהות שלנו על הכביש שזו בפני עצמה הגברת הסיכוי לתאונה. מצד שני לא ניתן להתעלם מהגורם האנושי שמאחורי ההגה כך שדעתי חלוקה בנידון.
אבל חד משמעית, מי שחושב שנהיגה על 130 בכביש אחד זה פסע לפני המוות- לא חווה את הכביש ב5 השנים האחרונות וניתן להניח שאינו נוהג.
 

חזק וברוך!

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
חוזר על דברים נדושים. כדאי מאד להגיש בקשה להשפט, ברוב המוחלט של הפעמים זה מוריד מהנקודות ולפעמים גם מהקנס...
המורה ברענון נהיגה הסביר שהשופט בודק גם בתיק של הנהג כמה עבירות היו לו ואיזה, ולפי זה הוא יכול אפי' להחמיר את העונש!
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
כביש 431 לדוגמא, וגם כביש 6 ברובו, עומדים בכל סטנדרט ומתאים לנסיעה במהירות של 150. ההגבלה ל110 אינה תורמת דבר לבטיחות ומאריכה את השהות שלנו על הכביש שזו בפני עצמה הגברת הסיכוי לתאונה. מצד שני לא ניתן להתעלם מהגורם האנושי שמאחורי ההגה כך שדעתי חלוקה בנידון.
אבל חד משמעית, מי שחושב שנהיגה על 130 בכביש אחד זה פסע לפני המוות- לא חווה את הכביש ב5 השנים האחרונות וניתן להניח שאינו נוהג.
ושוב נשאלת השאלה הפשוטה: וכי הרשויות פשוט החליטו להגביר את מספרי תאונת הדרכים?
לא, אני לא מאמין בקונספירציות שהרשויות פשוט רוצים להרוויח יותר כסף מקנסות לכן הם מוכנים לסכן את הציבור.
אכן ישנם אנשים מוכשרים שיש להם יכולת נהיגה גם במהירות גבוהה, אבל במדינה מתוקנת ההחלטות מבוססות על סטטיסטיקות יבשות. לא סטטיסטיקות שבנו כאן בארץ בשבעים שנים האחרונים... אלא על סטטיסטיקות מהעולם הגדול. וכנראה שהסטטיסטיקות אומרות שמרבית האנשים אין להם יכולת נהיגה במהירות הגבוהה שהטטיסטיקה קובעת יותר מכמה דקות בודדות. ולכן אי אפשר להתיר נסיעה גבוהה כזה.
בדיוק כמו שההלכה סומכת על רופא בעל מקצוע כדי לחלל את השבת לחולה, בדיוק כך אנו חייבים לסמוך על פי תורה על בעלי מקצוע בכל ענין שהוא, כשזה נוגע לפיקוח נפש (כמובן עד שמוכיחים שבאמת הם אינטרסנטיים וכדו').
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
אם כולם כאן כל כך צדיקים
אז איפה הם כל הנהגים שנוסעים בכביש אחד על 120/130 ובכביש 6 על 140+
שלא לדבר על הלילות...
אף אחד לא אומר שהטענות כאן מופנות כלפי מישהו מסויים,
אדרבה הם מופנות כלפי הכלל הציבור,
שנוהג קלות ראש בנהיגה.
גם אני לצערי,
לא מקפיד על קלה כבחמורה בחוקי התנועה,
אבל אסור לחשוב שזה דבר טוב,
והבעיה היחידה שעומדת מול העינים היא רק לא להיתפש.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
הקשר בין מהירות לתאונות דרכים :
המודלים מראים שבהינתן רמה מסוימת של מאפייני התשתית, ערך גבוה יותר של מהירות הנסיעה
הממוצעת מזוהה עם מספר גבוה יותר של תאונות עם נפגעים בקטע

תוצאה זו תואמת גם ממצאים של מחקרים קודמים בארץ ובעולם.

מתוך המחקר הבא
 

ישראל מיכאל

משתמש מקצוען
הגיוני לחלוטין החוק אומר שאם נסעת מעל 25 קמ"ש מעל המותר עד 40 קמ"ש מעל המותר זה הקנס, אם זה מעל 40 כמדומני זה ברירת משפט עד שלילה וכו'.
מתחת ל25 זה 250 ₪ קנס ללא נקודות
שוב תודה,
אגב בדקתי ומ41 עד 50 זה 1500 ש"ח קנס ו10 נקודות,
ומ51 קמ"ש זה כמו שכתבת פסילה מנהלית - דו"ח הזמנה למשפט ו10 נקודות.
עיין כאן
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
בגרמניה הכבישים לא שונים.
מדברים על כבישי האוטוסטראדה, לא בכבישים הרגילים ששם החוק הוא כמעט כמו פה.
אבל חד משמעית, מי שחושב שנהיגה על 130 בכביש אחד זה פסע לפני המוות- לא חווה את הכביש ב5 השנים האחרונות וניתן להניח שאינו נוהג.
כפי שהזכירו כאן המון, במצב תאונה זה ההבדל בין פציעה לבין המוות.
 

ELFISH

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
חבל שרק כך, ביום שיתנו קנס לעבירות תנועה בסך 7500 ולא רק 750 הרבה חיים ינצלו.
גם ביום שיהיה עונש מוות למי שעוקף על פס לבן.
ובכלל, אפשר לאסור על רכבים ואז לא יהיו תאונות בכלל (אם היה סנהדרין וכו')


כל הנושא הוא האיזון בין שגרת החיים לסיכון. זה ענין סטטיסטי. בעצם זה שאנחנו עולים על רכב אנו מצהירים שיהיו כמה הרוגים בכל שנה וזה מקובל עלינו. כל הנושא הוא לאזן ולנסות להוריד את האחוזים
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
לא יודעת מה אתה מחשיב אוטוסטרדה, אני מדברת על האוטובאהן
נכון לשבוע שעבר, חלק גדול מהם דומים לכבישים פה
אני ראיתי סרטון של אחד שנסע בלקסוס באוטובאהן(ככה לפחות הוא אמר) על 270... אז כנראה זה תלוי באיזורים...
 

לילי 1

משתמש מקצוען
בדקתי קצת את הנושא ואכן הכבישים שם שונים
עשויים מחומרים שונים ומתוחזקים בטירוף: "גרמניה משקיעה כחצי מיליון אירו מדי שנה לכל קילומטר בתפעול עורקי תחבורה אלה"
איכות החומר: "מעבר להנדסה מתקדמת שלוקחת את כל הפרמטרים האפשריים בחשבון, כולל גודל הספרות והמילים בשלטים, את קטעי התאורה ועוצמתה, את שולי הדרך, את רדיוס העקומות, שיפוע הכביש (מקסימום 4 אחוזי שיפוע) וכדומה, אוטוסטרדות האוטובאהן נבנות עם החומרים הטובים ביותר - אספלט שיוצר אחיזה גבוהה במיוחד ותחתיו יסודות בטון שעשויים להגיע לעומק של מטר שלם (שומרים על ממוצע של 80 ס"מ). השקעה שכזו בתשתית מונעת כמעט לחלוטין בורות וסדקים באספלט ושומרת עליו יציב, מהודק וחלק למרות נפח התנועה האדיר והשינוי הקיצוני במזג האוויר."
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה