שיתוף עצור - בטרם תעבוד.

NOA DESIGN

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בקבוצת מעצבות שאני נמצאת בה
עלתה לדיון ההתופעה הגרועה
של גרפיקאיות שמתחילות
לעצב עבודה ללקוח ללא כל מקדמה,
מה שגורר לעיתים ביטולים ועבודה לשוא.

וזאת המחאה שלי לעניין
וממש כמו תמרור עצור
לא מעצבים לפני שבודקים:
רצינות, מקדמה, וסוג הלקוח.
גם אם לפעמים ממש מדגדג באצבעות
לנסות סקיצות ורעיונות....

WhatsApp Image 2022-01-10 at 16.37.37.jpg
 

#ה_מ_ע_צ_ב_ת

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
D I G I T A L
ואוו. בינלאומי!
 

תמר בן דוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
כדי לחזק את המסר החשוב של הכרזה המיוחדת הזו אשתף במשהו שקרה לי לא מזמן.

הגיעה אלי לקוחה שביקשה לעצב מודעה. היא נשמעה בחורה מאוד עדינה והגונה (ואני מאמינה שהיא אכן כזו) וגם הגיעה דרך מכרה משותפת כך שלא הרגשתי צורך לבקש מקדמה, במיוחד כשהתשלום לא היה גדול והיא קצת הסתבכה עם העברה בנקאית ולא רציתי לסבך עוד יותר עם 2 העברות.

היא היתה צריכה את המודעה בדחיפות ליום המחרת. ישבתי על זה באמצע הלילה! וכמובן שאמרתי לה שנעבוד על המודעה עד שהיא תהיה מרוצה ושמקסימום אם זה יתעכב היא כבר תפרסם את המודעה בשבוע שאחרי.

הבעתי את כל הנכונות לקלוע לטעמה המדוייק אך ברגע שהיא לא לגמרי התחברה לסקיצה הראשונה (מה שמאוד לגיטימי וקורה הרבה), היא לא רצתה להטריח ולא ידעה מה בדיוק מפריע לה, ואחרי סקיצה נוספת שלא הייתה בדיוק הכיוון אמרה שהיא תרשום לי במייל מה היא רוצה ומאז נעלמה.

היא מבחינתה לא רצתה להטריח אבל אני הייתי שמחה לדייק את העיצוב לשביעות רצונה מאשר לסיים את זה כך. עם לקוח מאוכזב וכמה שעות טובות שהלכו לריק.

ממש לא התחשק לי לנדנד לה על תשלום חלקי. הלקוח לפעמים מרגיש שאם הוא לא קיבל תוצר סופי אין באמת סיבה מוצדקת לשלם. תפיסה שהיא כמובן שגויה לחלוטין, אבל ממקום של חוסר מודעות/מחשבה לעומק- אני יכולה קצת להבין את זה.

ולכן, לדרוש אפילו סכום קטן, כסוג של דמי רצינות, רק כדי שהלקוח יבין שהוא מקבל שירות ולא שייך לפרוש מתי שבא לו ולעשות לפחות מאמץ מינימלי מצידו להגיע לתוצר הרצוי, זה הכי לגיטימי. ואם הוא בוחר לוותר לפחות נשארים עם משהו ביד ופחות תחושה של ניצול.
 

multizoom graphics

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
כדי לחזק את המסר החשוב של הכרזה המיוחדת הזו אשתף במשהו שקרה לי לא מזמן.

הגיעה אלי לקוחה שביקשה לעצב מודעה. היא נשמעה בחורה מאוד עדינה והגונה (ואני מאמינה שהיא אכן כזו) וגם הגיעה דרך מכרה משותפת כך שלא הרגשתי צורך לבקש מקדמה, במיוחד כשהתשלום לא היה גדול והיא קצת הסתבכה עם העברה בנקאית ולא רציתי לסבך עוד יותר עם 2 העברות.

היא היתה צריכה את המודעה בדחיפות ליום המחרת. ישבתי על זה באמצע הלילה! וכמובן שאמרתי לה שנעבוד על המודעה עד שהיא תהיה מרוצה ושמקסימום אם זה יתעכב היא כבר תפרסם את המודעה בשבוע שאחרי.

הבעתי את כל הנכונות לקלוע לטעמה המדוייק אך ברגע שהיא לא לגמרי התחברה לסקיצה הראשונה (מה שמאוד לגיטימי וקורה הרבה), היא לא רצתה להטריח ולא ידעה מה בדיוק מפריע לה, ואחרי סקיצה נוספת שלא הייתה בדיוק הכיוון אמרה שהיא תרשום לי במייל מה היא רוצה ומאז נעלמה.

היא מבחינתה לא רצתה להטריח אבל אני הייתי שמחה לדייק את העיצוב לשביעות רצונה מאשר לסיים את זה כך. עם לקוח מאוכזב וכמה שעות טובות שהלכו לריק.

ממש לא התחשק לי לנדנד לה על תשלום חלקי. הלקוח לפעמים מרגיש שאם הוא לא קיבל תוצר סופי אין באמת סיבה מוצדקת לשלם. תפיסה שהיא כמובן שגויה לחלוטין, אבל ממקום של חוסר מודעות/מחשבה לעומק- אני יכולה קצת להבין את זה.

ולכן, לדרוש אפילו סכום קטן, כסוג של דמי רצינות, רק כדי שהלקוח יבין שהוא מקבל שירות ולא שייך לפרוש מתי שבא לו ולעשות לפחות מאמץ מינימלי מצידו להגיע לתוצר הרצוי, זה הכי לגיטימי. ואם הוא בוחר לוותר לפחות נשארים עם משהו ביד ופחות תחושה של ניצול.
כמה מוכר וכואב :confused:
 

Saralem

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
ולכן, לדרוש אפילו סכום קטן, כסוג של דמי רצינות, רק כדי שהלקוח יבין שהוא מקבל שירות ולא שייך לפרוש מתי שבא לו ולעשות לפחות מאמץ מינימלי מצידו להגיע לתוצר הרצוי, זה הכי לגיטימי. ואם הוא בוחר לוותר לפחות נשארים עם משהו ביד ופחות תחושה של ניצול.
עיינו ערך הסעיף השני שמוקף באדום ש @סטודיו מנטה כתבה בזמנו...
מועיל בהחלט!
 

סטודיו מנטה

מיתוג, פרסום וקידום עסקים צומחים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיינו ערך הסעיף השני שמוקף באדום ש @סטודיו מנטה כתבה בזמנו...
מועיל בהחלט!

מוסיפה, שכיום אני גובה 30% מקדמה ולא 20%
כי לפעמים מדובר בפרויקטים ארוכים של כמה שבועות
לעומת זאת אני צריכה ללכת למכולת מחר :)

והנה סיפור טרי מאתמול.
הגיע אלי לקוח לפני שלושה חודשים, רצה מיתוג לעסק חדש. אשתו חברה שלי מימות התיכון העליזים,
אבל בכל זאת התנהלתי מקצועית עם חוזה ומקדמה והכל מאורגן.
התחלנו לעבוד, כן הולך, לא הולך, לא התחברו לסקיצות, לא ידעו מהם הם רוצים מעצמם בדיוק,
אמרו שיחשבו על זה ונעלמו.
אחרי כמה שבועות שאלתי מה קורה, אמרו לי שחושבים על זה.. עובדים על זה..

אתמול הבנאדם שולח לי מייל שהוא מתנצל אבל בסוף הם הולכים ליעוץ אסטרטגי
(מה שבאמת לדעתי מאד נכון להם, כי הם ממש מפוזרים) - ושם יתנו להם גם שירותי עיצוב.
מעולה. שמחה בשבילם שהם עושים דבר נכון, איחלתי הצלחה ונפרדנו כידידים.

אם לא הייתי לוקחת מקדמה, לא היה לי לב להגיד להם עכשיו - שומעים? אני יודעת שאין לכם שקל על הנשמה.. אבל אני שמתי כמה שעות על הסקיצות.. אזזזז בואו תשלמו 50% כמוסכם...

רוב הסיכויים שהייתי אומרת - יאללה כפרה, לא רוצה לקחת כסף שלא מגיע לי מאדם שאין לו. לא יהיה בזה ברכה.
אבל היה נשאר לי טעם חמוץ של באסה כי עבדתי לא מעט.
עכשיו המקדמה מכסה בערך את השעות ששמתי, להם היה ברור מראש שכך זה עובד, ושני הצדדים מרגישים סבבה.

אל תוותרו על חוזה, ואם זה לא סכומונים קטנים - גם מקדמה. הלקוח מסתבך לעשות העברה? לא נורא. הוא ילמד.
תישארו מקצועיים, זה משדר אתכם אחרת.
 

תמר בן דוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
מוסיפה, שכיום אני גובה 30% מקדמה ולא 20%
כי לפעמים מדובר בפרויקטים ארוכים של כמה שבועות
לעומת זאת אני צריכה ללכת למכולת מחר :)

והנה סיפור טרי מאתמול.
הגיע אלי לקוח לפני שלושה חודשים, רצה מיתוג לעסק חדש. אשתו חברה שלי מימות התיכון העליזים,
אבל בכל זאת התנהלתי מקצועית עם חוזה ומקדמה והכל מאורגן.
התחלנו לעבוד, כן הולך, לא הולך, לא התחברו לסקיצות, לא ידעו מהם הם רוצים מעצמם בדיוק,
אמרו שיחשבו על זה ונעלמו.
אחרי כמה שבועות שאלתי מה קורה, אמרו לי שחושבים על זה.. עובדים על זה..

אתמול הבנאדם שולח לי מייל שהוא מתנצל אבל בסוף הם הולכים ליעוץ אסטרטגי
(מה שבאמת לדעתי מאד נכון להם, כי הם ממש מפוזרים) - ושם יתנו להם גם שירותי עיצוב.
מעולה. שמחה בשבילם שהם עושים דבר נכון, איחלתי הצלחה ונפרדנו כידידים.

אם לא הייתי לוקחת מקדמה, לא היה לי לב להגיד להם עכשיו - שומעים? אני יודעת שאין לכם שקל על הנשמה.. אבל אני שמתי כמה שעות על הסקיצות.. אזזזז בואו תשלמו 50% כמוסכם...

רוב הסיכויים שהייתי אומרת - יאללה כפרה, לא רוצה לקחת כסף שלא מגיע לי מאדם שאין לו. לא יהיה בזה ברכה.
אבל היה נשאר לי טעם חמוץ של באסה כי עבדתי לא מעט.
עכשיו המקדמה מכסה בערך את השעות ששמתי, להם היה ברור מראש שכך זה עובד, ושני הצדדים מרגישים סבבה.

אל תוותרו על חוזה, ואם זה לא סכומונים קטנים - גם מקדמה. הלקוח מסתבך לעשות העברה? לא נורא. הוא ילמד.
תישארו מקצועיים, זה משדר אתכם אחרת.
מילים כדורבנות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה