קלרינט הוא כלי סולו שדורש כלי ליווי כמו פסנתר או גיטרה...אני לא בטוח אבל אני חושב שכמו שמ'דו' עד 'דו' אין דיאזים ובמולים, ואם רצים את אותו מרווח מ'רה עד 'רה' מתווספים דיאזים וכו'
ככה בקלרינט אפשר לזוז חור חור בלי ה'דיאזים של הכלי' הבעיה היא שכנראה לגודל של הכלי ולמנעד שלו יותר מתאים לעשות את המרווחים הנקיים של החורים בלי דיאזים - 2 טונים מתחת או מעל, מה שזה..
(דהיינו, מדו עד דו בפסנתר זה רק קלידים לבנים, אז בקלרינט חור חור בלי ברזלים ודיאזים של הכלי איך שהוא בנוי, כל התזוזה הזאת בלי ה'שחורים' של הקלרינט זה יוצא 2 טונים מעל או מתחת..)
לענ"ד רוב הנגנים כמו שהם יודעים שבסולם דו מינור בפסנתר יש להם 3 שחורים, אז אם יגידו להם דו מינור בקלרינט לא יהיו להם שם 3 שחורים כי הכלי בנוי אחרת, לכן כנראה עדיף לרשום להם לפי הפסנתר באמת, רק שהפסנתר מכוון על גובה צליל אחר..
מי שמנגן רק קלרינט לכאורה זה לא אמור לשנות לו והוא יכול בתכלס ללמוד לפי השמות האמיתיים של הצלילים שיוצאים לו מהכלי, אבל נגנים שמנגנים על הרבה כלים וגם על קלרינט פה מתחילה הבעיה
שלא נדבר על אנשים עם שמיעה אבסולוטית שזה בכלל יכול לשגע אותם...
ואז גם בלי להיות מנצח או כותב תווים, זה דורש לעשות את הטרנספוזיציה. )אמרתי נכון את המילה?)