.מבחינה ספרותית - ספר טוב הוא כזה שיש בו מכל הדברים. כתיבה טובה, דיאלוגים מוצלחים, ומינונים מדודים של אימה, רגש, וסגירת קצוות טובה.
.מבחינה ספרותית - ספר טוב הוא כזה שיש בו מכל הדברים. כתיבה טובה, דיאלוגים מוצלחים, ומינונים מדודים של אימה, רגש, וסגירת קצוות טובה.
!וסגירת קצוות טובה.
הגיבורים חוטפים מכות, אבא הגדול מתעלל במהללאל, דיאלידאן מענה אותו, יש שם הוצאה להורג בתליה... הכל קיים- אבל המטרה היא להיות טובים יותר.
1. ממלכה במבחן- יש אלימות. זה מלחמה, זה מאבקי כח, זה מכות ועינויים והתעללות פיזית ורגשית.
2. נחמן גרשנוביץ- יש אלימות נוראה.
מה ההבדל בין שניהם?
זה ממש לא מה שהתכוונתי.שזה לא משנה כמה האלימות גבוהה, משנה איך הגיבור מתייחס אליה.
זאת דוגמא לא נכונה, במחילה.זאת דוגמא קטנה להבדלים שיש בין הספרים האלו.
ספר שנכתב במציאות דורש אמינות כמו במציאות. ובמציאות יש אלימות.
כדוגמה נכונה יותר אולי יהיה נכון להשוואת בין חיים גרינבוים (צוואה) לבין נחמן גרשנוביץ.זאת דוגמא לא נכונה, במחילה.
הסיבה שהצגתי את ממלכה במבחן כקונטרה לנחמן גרשנוביץ היא ששניהם מציאותיים לתקופה שלהם.
לפני אלף שנה הלכו, התלבשו והתנהגו כמו שמתואר בממלכה במבחן, והיום- כמו שמתואר אצל גרשנוביץ.
גם היום וגם אז היתה אלימות, אלא שהיא רק שינתה את צורתה מחרב לאקדח ומאדם רעול פנים לאיפור כבד או ניתוח פלסטי.
ההבדל בין הספרים הוא צורת ההגשה של האלימות ומטרתה.
ההבדל בין הספרים הוא צורת ההגשה של האלימות ומטרתה.
מספיק לקרוא מעט חומר מקורי על גזירות ת''ח ות''ט, קנטוניסטים, אינקוויזיציה, עלילות דם ועוד מקרים אלימים בהיסטוריה היהודית כדי להבין את מימדי האלימות שהיו פעם.אני חושבת שמלבד הרצון להגיש ספר בעל מסר טוב חשוב היה לסופר שהוא יהיה אמין.
ומ.קינן הסתמכה על כך שאנחנו לא יודעים מה קרה בעבר. כך שאם יש שם חוסר אמינות מבחינת האלימות, אולי נחשוב על זה אבל זה לא יציק לנו בעיניים כמו שהיה קורה אילו היינו קוראים ספר שמדבר על המציאות של היום.
אולי הלכו והתלבשו, התנהגו - בוודאי שלא. תיאורי הוויכוחים והדיאלוגים העמוקים והעוקצניים הם מוגזמים גם לימינו, כל שכן לימיהם, כשספר כתוב לא היה בהישג יד של כל אדם.לפני אלף שנה הלכו, התלבשו והתנהגו כמו שמתואר בממלכה במבחן
יתכן.אולי הלכו והתלבשו, התנהגו - בוודאי שלא. תיאורי הוויכוחים והדיאלוגים העמוקים והעוקצניים הם מוגזמים גם לימינו, כל שכן לימיהם
מספיק לקרוא מעט חומר מקורי על גזירות ת''ח ות''ט, קנטוניסטים, אינקוויזיציה, עלילות דם ועוד מקרים אלימים בהיסטוריה היהודית כדי להבין את מימדי האלימות שהיו פעם.
ככה שלומר שאין לנו מושג...
אם יש שם חוסר אמינות מבחינת האלימות, אולי נחשוב על זה אבל זה לא יציק לנו בעיניים כמו שהיה קורה אילו היינו קוראים ספר שמדבר על המציאות של היום.
לא דיברתי על מה שהעסיק. דיברתי על צורת הדיאלוגים וההתנהגות. יכול להיות שבעומק העסיק אותם דברים דומים, אבל צורת ההבעה הייתה הרבה יותר שטחית ורדודה.יתכן.
אם כי אני מאמינה בהחלט שלפחות חלק ממה שמעסיק אותנו כיום העסיק גם את האנשים שחיו פעם.
?!אבל צורת ההבעה הייתה הרבה יותר שטחית ורדודה.
לא דיברתי על מה שהעסיק. דיברתי על צורת הדיאלוגים וההתנהגות. יכול להיות שבעומק העסיק אותם דברים דומים, אבל צורת ההבעה הייתה הרבה יותר שטחית ורדודה.
אלו פילוסופים חיו באותה תקופה?מה עם כל אותם פילוסופים שחיו באותה התקופה?
ריה''ל. ר' שמואל הנגיד. הרמב''ם.אלו פילוסופים חיו באותה תקופה?
אריסטו חי בתחילת ימי בית שני, לפני כ-2300 שנה.אריסטו. אני חושבת.
לא כל כך מכירה, אבל אני בטוחה שהמכלול ישמח לעזור למתעניין.
אבל אני חושבת שזה מפריך את המשפט הזה.לא דיברתי על מה שהעסיק. דיברתי על צורת הדיאלוגים וההתנהגות. יכול להיות שבעומק העסיק אותם דברים דומים, אבל צורת ההבעה הייתה הרבה יותר שטחית ורדודה.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ: