עזרה עלילה חוצת פרק

כתיבה וסיפורת >> תוכן מקצועי

הצעה לסדר - פרק 4
פרק 4 הם מגיעים לחתונה רק כדי לראות את הביסים האחרונים של מנת הקינוח המושקעת, ואת השולחנות מוזזים לצדדים, על מנת להכין את רחבת הריקודים. אומרים...
תשעה באב כיום תשובה
(רמב"ם) חלפו עברו להם שלושת השבועות - ימי בין המצרים. חלף עבר לו יום תשעה באב - היום המר ביותר בהיסטוריה היהודית. זהו? התאבלנו כיאה וכיאות במשך...
הצעה לסדר - פרק 3
פרק 3 מאבק המשך דבריו של הסוכן מתמהמהים. מיכה נותר לעמוד. הוא מופתע ומוטרד. עיניו נודדות אל השעון, כמו מצפה שממנו תצמח הישועה. המחוגים מיהרו...
הצעה לסדר - פרק 2
פרק 2 משימה "משהו לא נראה לי אצל הבחור הזה. יש בו משהו חשוד", יוגב יושב מול מסכי האבטחה עוקב בדריכות אחר דמותו של צעיר הפוסע הלוך ושוב...

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
ברוך ה' אני כרגע באמצע לכתוב סיפור בהמשכים לעיתון מוכר.
שאלה לי למקצוענים.
בסיפור בהמשכים, בשונה מספר יש לי מן הרגשה כזו שרציתי לברר שהיא נכונה.
כאילו בכל פרק חייב להיות עלילה, התפתחות. פרק שהוא 'סתם' מתאר מה שקורה, ביניים כזה, מקשר - לא מעניין, הקוראים לא מוצאים בו ענין.
האם זה נכון?
כי זה מסבך את הכתיבה לחלוטין!
או שיש מקום גם לפרקים בנאליים ובלי דינאמיות?
 

ב.א.

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
פרק שהוא 'סתם' מתאר מה שקורה, ביניים כזה, מקשר - לא מעניין, הקוראים לא מוצאים בו ענין.
ככה הסברה הפשוטה מורה.

בעיקרון המושג הזה "סיפור בהמשכים" הוא מושג מרגיז ומתעלל עד כאב, שגורם לי לכעוס קשות על מי שבכלל המציא אותו. יושב לי על הספה או שוכב במיטה באידיליה ספרותית מושלמת, עם שקיק קליק כריות מן העבר האחד, מילקשייק - פרנצ' ונילה עם נגיעות שוקולד בלגי וגרעיני פיסטוק עם קש ארוך התחוב מעדנות בצד פי - מן העבר השני, מוכן לספוג לתוכי את גחמותיו של הסופר התורן. מתמוגג מהנאה, בוכה עם הדמויות, מצטמרר בקור ולוהט מחום, ותופס את בטני מרוב צחוק, ובדיוק כשאני מחכה לפאנץ' שיזרוק אותי באופן חד משמעי לעולם אחר בו אשב (או אשכב) עם כריכה הפוכה ומבט בוהה בנקודה עלומה בחלל החדר, מדמיין לי על דרך החתחתים שעברו גיבורי הסיפור, אני מקבל את ההודעה הלקונית והקצרה בקול מאנפף של פקידה משועממת בביטוח לאומי שלועסת בסנוביות מסטיק מנטה עדין: "המשך בשבוע הבא בעז"ה".
אווווףףףףףףף! :mad:

אממה, שאם התפתחות העלילה מעניינת מספיק, היא תגרום לי להדחיק הצידה את הכעס המפעפע, ולהמתין בקוצר רוח מופגן לשבוע הבא הנצחי. אל דאגה, בסיום הסיפור אבוא חשבון עם הסופר/ת, ואקנה את הספר כדי לקרוא את כולו, והפעם ברציפות! :o

אבל אם אין שום דבר מעניין בפרק הנוכחי, שום דבר לא ישכנע אותי לשמור אמונים לסופר המעצבן שהחליט להוציא אותי מהכלים בשבוע שעבר - בהמתנה מורטת שערות זקן מדובלל לשבוע הנוכחי, בו הוא לא סיפק לי שום מידע מעניין שימשוך אותי הלאה בעל כורחי לשבוע הבא.
 
נערך לאחרונה ב:

עטרה ד

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
דבר ראשון- תצליחי! את בטוח תצליחי...
האם זה נכון?
לעניות דעתי;
בתור קוראת כמעט את כל סיפורי ההמשכים של העיתונות במגזר...
אני יכולה לומר שבשבילי- פרק שכתוב טוב, והשיח בפרק מעניין לכשעצמו, אין צורך בעלילה כל שבוע, להפך- יש לי כמה דוגמאות מסיפורים בהמשכים שהתפרסמו ומרוב עלילות כל שבוע איבדתי את העניין.
תשקיעי באיפיון הדמויות, בשיח מעניין ומתאים בינהם. והקוראים יהנו, וימצאו עניין בעז"ה.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני יכולה לומר שבשבילי- פרק שכתוב טוב, והשיח בפרק מעניין לכשעצמו, אין צורך בעלילה כל שבוע, להפך- יש לי כמה דוגמאות מסיפורים בהמשכים שהתפרסמו ומרוב עלילות כל שבוע איבדתי את העניין.
אם תנתחי כל סיפור שאת קוראת, תגלי שבכל פרק יש מיני עלילה. (אם זה סיפור, ולא יחידת חיים ללא קצבת זמן של כמה גיבורים)
 

shira bira

משתמש סופר מקצוען
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
?
הציטוט שלך זה תשובה לשאלה שלה. והוספתי על זה ברכת הצלחה.
דומני שאת בעצמך ענית לה לשאלתה ואף דייקת יותר כאמור:
אם תנתחי כל סיפור שאת קוראת, תגלי שבכל פרק יש מיני עלילה. (אם זה סיפור, ולא יחידת חיים ללא קצבת זמן של כמה גיבורים)
 

shira bira

משתמש סופר מקצוען
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בעיקרון המושג הזה "סיפור בהמשכים" הוא מושג מרגיז ומתעלל עד כאב, שגורם לי לכעוס קשות על מי שבכלל המציא אותו. יושב לי על הספה או שוכב במיטה באידיליה ספרותית מושלמת, עם שקיק קליק כריות מן העבר האחד, מילקשייק - פרנצ' ונילה עם נגיעות שוקולד בלגי וגרעיני פיסטוק עם קש ארוך התחוב מעדנות בצד פי - מן העבר השני, מוכן לספוג לתוכי את גחמותיו של הסופר התורן. מתמוגג מהנאה, בוכה עם הדמויות, מצטמרר בקור ולוהט מחום, ותופס את בטני מרוב צחוק, ובדיוק כשאני מחכה לפאנץ' שיזרוק אותי באופן חד משמעי לעולם אחר בו אשב (או אשכב) עם כריכה הפוכה ומבט בוהה בנקודה עלומה בחלל החדר, מדמיין לי על דרך החתחתים שעברו גיבורי הסיפור, אני מקבל את ההודעה הלקונית והקצרה בקול מאנפף של פקידה משועממת בביטוח לאומי שלועסת בסנוביות מסטיק מנטה עדין: "המשך בשבוע הבא בעז"ה".
אווווףףףףףףף! :mad:
ולדעתי בשנים האחרונות סיפור בהמשכים הוא נחלתו של ציבור הקוראים החרדי בלבד.
אין ספק כי לפורמט הנ"ל יש גם חסרונות שעשויים לפגוע בכתיבה.
סופרים מיומנים מצליחים לגבור על המכשולים הנ"ל אך לא פעם ופעמיים הפורמט בתוספת צנזורה קיצונית הרסו סיפור שיכל להיות מצוין.
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
אם תנתחי כל סיפור שאת קוראת, תגלי שבכל פרק יש מיני עלילה. (אם זה סיפור, ולא יחידת חיים ללא קצבת זמן של כמה גיבורים)
השאלה מה הכוונה מיני עלילה?
זה נשמע די מסורבל ומלאכותי, דביק כזה.
האם לא מספיק שיש כתיבה משופשת ושיח מענין בשביל למשוך את הקוראים?
 

shira bira

משתמש סופר מקצוען
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
השאלה מה הכוונה מיני עלילה?
זה נשמע די מסורבל ומלאכותי, דביק כזה.
האם לא מספיק שיש כתיבה משופשת ושיח מענין בשביל למשוך את הקוראים?
סיפור טוב מורכב מכתיבה טובה ועלילה טובה.
שני אלו הם רכיבי חובה.
עלילה טובה צריכה להיות בנויה ומתוכננת היטב, אמינה והגיונית.
כאשר העלילה לוקה בחסר כתיבה טובה לא תספיק כדי לחפות על כך והקורא ירגיש היטב שמתי שהוא הסופר תעה בדרכו.
 

ב.א.

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
האם לא מספיק שיש כתיבה משופשת ושיח מענין בשביל למשוך את הקוראים?
לדעתי, במקרה שהפרק עצמו מעניין, השאלה תהיה האם הפרק מעניין בפני עצמו בלבד, או שהוא גורם לקורא לרצות לקרוא גם את הפרק הבא (שיפורסם בשבוע הבא)? לכאורה רק התפתחות כלשהי בעלילה תמשוך את הקורא לפרק הבא.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
השאלה מה הכוונה מיני עלילה?
משהו קורה, ואז תגובה. והגיבורים יזוזו ימינה או שמאלה.
לא דביק בכלל. חייב.
האם לא מספיק שיש כתיבה משופשת ושיח מענין בשביל למשוך את הקוראים
ברור שלא, הרי ספר שלם שכולו כתיבה משופשפת שויח מעניין יהיה משעמם. נכון?
אז זהו, שגם בכל פרק זה לא מספיק. זאת אומרת,
השיח המעניין, יכול להיות המיני עלילה. אבל לאחריה, חייבים תגובה של הגיבורים.
או שהשיח, זה התגובה למה שקרה. ולפניו, את צריכה טריגר.
 

עטרה ד

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
סיפור טוב מורכב מכתיבה טובה ועלילה טובה.
שני אלו הם רכיבי חובה.
עלילה טובה צריכה להיות בנויה ומתוכננת היטב, אמינה והגיונית.
עלילה טובה באופן כללי וודאי שצריך.
השאלה היא אם כל פרק חייב עלילה, ריגוש, משהו מגרה.
השאלה מה הכוונה מיני עלילה?
טוויסט כל שהוא, ולו זעיר. לפי דעתי אפילו תובנה שהגיע אליה הגיבור, תובנה שנוצרה משינוי אצלו וכדו'
האם לא מספיק שיש כתיבה משופשת ושיח מענין בשביל למשוך את הקוראים?
כמו שכתבתי בנ"ל, זה מספיק, אבל לא להתמכר לזה, - כי אחרת זה יהפוך (כמו @anotherית כתבה, ) 'יחידת חיים ללא קצבת זמן'.
 

ב.א.

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בתור קוראת כמעט את כל סיפורי ההמשכים של העיתונות במגזר...
שאלה קטנה: מה גורם לך לרצות לקרוא כמעט את כל סיפורי ההמשכים? והאם יש בעינייך הבדל בין קריאת סיפור בהמשכים לקריאת ספר, ומהו ההבדל?
אני שואל, כי יתכן שזה פשוט סגנון מסוים שאוהב לקרוא סיפורים בהמשכים, ולסגנון כזה פחות חשוב ה'משיכה' לפרק הבא?
או שאני טועה?
 
למעלה