מידע שימושי עליה של אתרי פישינג (התחזות) בחודשים האחרונים

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
זב סתם שעמום או משהו יותר מחפיד?
הסבר על פישינג
האתרים האלה נראים כמו אתרים חוקיים, וכך הם מרמים משתמשים וגורמים להם להזין את שמות המשתמש והסיסמאות שלהם או לשתף מידע אישי אחר. דוגמאות לאתרי פישינג נפוצים הן דפי אינטרנט שמתחזים לאתרים חוקיים של בנקים או של חנויות מקוונות אחרות.

למידע נוסף
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
זה נראה שיש כרגע התקפה על אתר עיריית ירושלים
 

מדבקאות

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
זה נראה שיש כרגע התקפה על אתר עיריית ירושלים
אז זה מה שההודעה המפחידה הזאת אומרת?
אני מנסה לראות איפה שובצה הבת שלי בגן.
ואין אפשרות להכנס...
מה עושים?
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אז זה מה שההודעה המפחידה הזאת אומרת?
אני מנסה לראות איפה שובצה הבת שלי בגן.
ואין אפשרות להכנס...
מה עושים?
מבירור עולה שההודעה קשורה לדפדפן כרום.
ניתן להכנס כרגיל מדפדפן אחר (אקספלורר, אדג')
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תודה לכל המזהירים בענייני פישינג וכד' - לא מזמן קיבלנו במייל הודעה חשודה (בזכותכם ידענו לחשוד ולהיזהר), התקשרנו לבנק ואכן ההודעה לא יצאה מהם והיתה זיוף.
תבורכו מן שמיא!
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
ועוד סיפור טרי על פישינג וסינון שעזר....

ניצלתי מ"פישינג" בזכות נטפרי!
אני עובדת בחברת הייטק (לא אפרט את שמה מטעמים מובנים)
שמפתחת מוצרים עבור כמה לקוחות, ביניהם כאלו שמפתחים מוצרים רגישים וחסויים.
על הרשת שלי מותקנת חסימה של נטפרי.
החלק הקריטי ביותר ביחסים בינינו לבין הלקוחות בנוי על אמון מוחלט, אנו יודעים שברשותינו חומר מסווג, מידע אישי של אנשים רבים, והם סומכים ובטוחים שלא נעשה בזה שימוש לרעה, ושהמידע לא ידלוף החוצה.
היום קיבלתי לתיבת המייל של העבודה הודעה תמימה, בישרו לי שם שחברה השאירה לי הודעה במערכת מסוימת והיה שם לינק לקריאת ההודעה.
מכיוון שעל הדפדפן היה פתוח גם המייל האישי שלי, לא שמתי לב שבעצם ההודעה נשלחה למייל של העבודה, ושום נורת אזהרה לא נדלקה לי.
לחצתי על הקישור - והגעתי להודעה של נטפרי, האומרת שהאתר חסום בגלל תוכן בעייתי.
התפלאתי מאד, כי לפי מה שידעתי, גם לחברתי יש סינון של נטפרי על המחשב, ואם כן - כיצד היא השאירה לי הודעה באתר חסום?
פניתי אליה באופן אישי כדי לברר את העניין, ושערותיי סמרו למשמע תשובתה - היא לא הבינה על מה אני מדברת.
מיד הבנתי שמדובר בפישינג (למי שלא מכיר - אלו האקרים שבונים מערכת שדומה למערכת קיימת, שולחים הודעות עם לינק למערכת שלהם וכך גונבים מידע אישי ורגיש מהמייל- סיסמאות, פרטי כרטיס אשראי ועוד)
אילו המידע הזה היה מגיע אליהם... אני לא מסוגלת לדמיין מה היה קורה.
מידע רגיש שנמצא אצל אנשים חסרי מצפון, נזק מיידי ואולי בלתי הפיך לשמה הטוב של החברה, וכמובן - פיטורים מידיים שלא היו נותנים לי את האופציה לבקש המלצות בחיפוש עבודה אחרת...
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
מחקר חדש: הצעת עבודה תמימה מאפשרת להאקרים גישה לכספים ומידע סודי
חוקרי ESET גילו שימוש לא שגרתי בphishing - Spear ותוכנות זדוניות כדי לתקוף חברות תעופה, חלל וצבאות | חוקר תוכנות זדוניות: "ההתקפות שחקרנו הראו את כל סימני הריגול, עם מספר רמזים המצביעים על קשר אפשרי לקבוצת ההאקרים, לזרוס הידועה לשמצה"
טכנולוגיה
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
דו"ח הסייבר והאבטחה של קספרסקי לרבעון השני של 2020:
כ-4 מיליון תקיפות סייבר בעולם – מקורן בישראל


יותר מ-4 מיליון תקיפות סייבר שהתרחשו מסביב לעולם ברבעון השני של 2020, מקורן בשרתים הממוקמים פיזית בישראל – כך עולה מדו"ח שמפרסמת חברת הסייבר קספרסקי. נתון זה מציב את ישראל, במקום ה-8 ברשימת מדינות המקור לתקיפות סייבר שזוהו על ידי מערכות החברה ברחבי העולם.

הדו"ח החדש (Kaspersky Security Bulletin Report) מרכז את הנתונים שזוהו על ידי מערכות הניטור של קספרסקי בישראל (Kaspersky Security Network – KSN). כחלק מפעילותן השוטפת של מערכות הניטור של חברת קספרסקי, אלו מזהות לא רק את עצם קיומן של התקפות סייבר – אלא גם מתעדות את מדינת המקור ממנה הגיעו האיומים או התקיפות הללו.

על פי דו"ח האבטחה הרבעוני של קספרסקי לשוק הישראלי, במהלך הרבעון השני לשנת 2020 (Q2 2020), זוהו בישראל 624,513 איומי סייבר שמקורם ברשת (Web Threats), והגישה אליהם מתבצעת דרך דפדפן האינטרנט.

עוד עולה מתוך הדו"ח כי במהלך הרבעון החולף, זיהו מערכות הניטור של קספרסקי זיהוי בישראל 1,674,946 תקריות סייבר אופליין – שמקורן אינו ברשת. מקור תקריות אבטחת מידע אלו, כך עולה מהמחקר, מקורן עשוי להיות התקני USB, דיסקים (CD ו-DVD) וכן דרך אמצעים אחרים המנותקים מן הרשת.

עוד עולה מתוך הדו"ח כי עיקר תקיפות הסייבר הגיעו משרתים הממוקמים בארה"ב , עם נתון של 49.34% מסך התקיפות שזוהו בין החודשים אפריל ליוני 2020 על ידי מערכות קספרסקי ברחבי העולם. במקום השני והשלישי נמצאות הולנד וגרמניה, עם 17.27% ו-7.05% מסך התקיפות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה