מידע עיבודי מקהלות

לוי קליין

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שלום.
פתחתי אשכול חדש, בו יוכלו לדבר ולשתף ולנתח עיבודים למקהלות.
כמובן אני לא מדבר על הוויכוחים המסורתיים כל פעם שמדברים על מקהלות.... מי היא המקהלה הכי טובה, אני מתכוון לניתוחים מקצועיים, על שירים, האקורדים, ועוד. ובכלל גם צעדים ראשוניים על עריכת עיבודים למקהלה, ההבדלים בין עיבודים להקלטת אולפן, לעיבודים למקהלה חיה על הבמה, וכן כללים בסיסיים, האם כל הקולות צריכים להיות באותו ווליום, או שהקולות ששרים את השיר (lead), צריכים להיות יותר גבוה, ועוד.
אשמח לשמוע מכולכם, הרבה......
 

לוי קליין

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני מתכוון גם לעיבודים ווקאליים, וגם לעיבודים של מקהלות ליווי.
(כמובן גם מקהלות חזנות, אבל אני לא מאמין שיש פה הרבה שיבינו את מה שמדברים..)
 

לוי קליין

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
העליתי פה קובץ של מקהלת ידידים, מקהלת הילדים 'אידיש נחת', בביצוע ביחד עם משולם גרינבערגער. העיבוד והניצוח של שני המקהלות הוא של משה קרויס.
הביצוע הוא בדינער בימי הספירה, כך שאין כאן כלי נגינה, אבל זאת לא מקהלה ווקאלית כמו מכביטס וכדו', כי אם ליווי.
מי שמבין בעיבודי מקהלות, אם אפשר לנתח את הביצועים שלב שלב... יש כאן בערך 12 חברי מקהלת ידידים, (עכ''פ בסירטון.... אני לא יודע כמה היו באולפן..;)). אם אפשר לפרק את הביצוע של הפתיח, לכמה קבוצות התחלקה השירה, מה התפקיד של כל קבוצה, באיזה אוקטבה, מז'ור, ומינור, וכו'.
ואח''כ של ההמשך של השיר.
תודה
 

קבצים מצורפים

  • Meshulem Grinberger, Yiddish Nachas, Yedidim Choir - Boiney Olam (Vocal).mp3
    5 MB · צפיות: 60

מלך הסאונד

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
שתי קבוצות עושים קולות בקול שני ושלישי
וילד שמצטרף לסירוגין קול ראשון ושני
לאט לאט.
 

גרפטריק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
לשאול על עיבוד אולפני שהלבישו על ווידאו, לכמה קבוצות ומה התפקיד של כל אחד זה די מוזר.
כי מי שמכיר את העבודה באולפנים בדרך כלל מדובר מרבע אנשים שמופיעים בהסרטה והם עושים את כל התפקידים עם המון ערוצים והקלטות ככה שאי אפשר להשליך מזה על מה שקרה באירוע עצמו.

ואין ספק שהחדות ששומעים בהקלטה לא קרה באירוע עצמו לא במגוון הקולות והעיבודים כי הם היו מוגבלים עם כמות האנשים והילדים לעומת האולפן שאפשר כל דבר להקליט שוב ושוב ולעשות המון דברים ואקורדים וקולות וכו'. ולא באיכות שמע של המקהלה עצמה מבחינת קולות מלודיה, שני, שלישי, אוקטבה, אקורדים וכו.

בדרך כלל באירוע עצמה המנצח בוחר את התפקיד הכי קל לביצוע והכי פחות מסובך, ובאולפן מוסיפים על זה את הקול השני והשלישי, וכו' שיתאים לתנועות הפה ושיהיה תיאום בין הקלטה להסרטה.

בקיצור, כדי לנתח את מה שקרה באירוע צריכים הקלטה מקורית של האירוע ולפי זה תוכל לדעת בערך איך זה מתחלק.

במקהלות חזנות זה עובד אחרת לגמרי עם קריאת תווים ששמה יכול להיות בתוך מקהלה של שמונה עד עשר אנשים חלוקה של המון תפקידים כי הם לא מתבלבלים כי קוראים א"ז מתוך הדף.
 

מלך הסאונד

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
לשאול על עיבוד אולפני שהלבישו על ווידאו, לכמה קבוצות ומה התפקיד של כל אחד זה די מוזר.
כי מי שמכיר את העבודה באולפנים בדרך כלל מדובר מרבע אנשים שמופיעים בהסרטה והם עושים את כל התפקידים עם המון ערוצים והקלטות ככה שאי אפשר להשליך מזה על מה שקרה באירוע עצמו.

ואין ספק שהחדות ששומעים בהקלטה לא קרה באירוע עצמו לא במגוון הקולות והעיבודים כי הם היו מוגבלים עם כמות האנשים והילדים לעומת האולפן שאפשר כל דבר להקליט שוב ושוב ולעשות המון דברים ואקורדים וקולות וכו'. ולא באיכות שמע של המקהלה עצמה מבחינת קולות מלודיה, שני, שלישי, אוקטבה, אקורדים וכו.

בדרך כלל באירוע עצמה המנצח בוחר את התפקיד הכי קל לביצוע והכי פחות מסובך, ובאולפן מוסיפים על זה את הקול השני והשלישי, וכו' שיתאים לתנועות הפה ושיהיה תיאום בין הקלטה להסרטה.

בקיצור, כדי לנתח את מה שקרה באירוע צריכים הקלטה מקורית של האירוע ולפי זה תוכל בערך איך זה מתחלק.

במקהלות חזנות זה עובד אחרת לגמרי עם קריאת תווים ששמה יכול להיות בתוך מקהלה של שמונה עד עשר אנשים חלוקה של המון תפקידים כי הם לא מתבלבלים כי קוראים א"ז מתוך הדף.
קלעת בול..........
 

איצל'ה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אשמח לקבל חוות דעת: כאשר אני רוצה להקליט מקהלת המונה 5 אנשים, מה עדיף בגדול, להקליט את כולם על אותו ערוץ או לחלק אותם?
ועוד שאלה קטנה: באירוע עצמו, מה גובה המקהלה צריך להיות?
כמו הזמר או נמוך ממנו וכמה?
 

מלך הסאונד

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אשמח לקבל חוות דעת: כאשר אני רוצה להקליט מקהלת המונה 5 אנשים, מה עדיף בגדול, להקליט את כולם על אותו ערוץ או לחלק אותם?
ועוד שאלה קטנה: באירוע עצמו, מה גובה המקהלה צריך להיות?
כמו הזמר או נמוך ממנו וכמה?
א. עדיף אם אתה מקליט אצל מישהו מומחה עדיף כל אחד בערוץ נפרד ככה אתה גם יכול לשמור על זיופים
ב. יש חלקים שצריך נמוך מהזמר ויש חלקים אותו גובה ואף גבוה יותר [כמובן אני מדבר על טון]
 

איצל'ה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
א. עדיף אם אתה מקליט אצל מישהו מומחה עדיף כל אחד בערוץ נפרד ככה אתה גם יכול לשמור על זיופים
ב. יש חלקים שצריך נמוך מהזמר ויש חלקים אותו גובה ואף גבוה יותר [כמובן אני מדבר על טון]
א. אני עצמי מקליט אצלי..... אינני מומחה גדול.
ב. מקווה שזה יספק אותי.
 

גרפטריק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אשמח לקבל חוות דעת: כאשר אני רוצה להקליט מקהלת המונה 5 אנשים, מה עדיף בגדול, להקליט את כולם על אותו ערוץ או לחלק אותם?
ועוד שאלה קטנה: באירוע עצמו, מה גובה המקהלה צריך להיות?
כמו הזמר או נמוך ממנו וכמה?

א. תלוי מה התוצר שאתה רוצה לקבל אם אתה רוצה שזה ישמע רק כמו 5 אנשים ושכל אחד יבלוט עם הקול שלו עדיף שתקליט כל אחד בנפרד, אבל אם אתה רוצה שישמעו צבע מקהלה טובה ויש לך רק 5 אנשים להגיע לתוצאה עדיף להקליט את כולם בערוץ אחד ולהוסיף ע"ז עוד ועוד ערוצים שכל הקלטה מוסיף נפח משלה לצבע קול.

ב. זה תלוי בטעם וריח, אין לזה חוקים קבועים תלוי מה איכות הזמר לעומת המקהלה מה רוצים שיבלוט המקהלה או הזמר, מה תפקיד המקהלה, מלודיה [= השיר עצמו] או קולות ליווי. ושוב אחרי שתענה לעצמך על כל התשובות זה ענין של טעם מה אוהבים יש כאלו שאוהבים את המקהלה חזקה כמו הזמר ואז הם מתחלקים בקטעי השירה ויש כאלה שאוהבים את הזמר חזק והמקהלה מצטרפת מאחור רק לקטעים.

אם היית יודע כמה זמן מקדישים לענין זה במיקסים של ההקלטות האיכותיות היית מבין כמה אי אפשר לענות על שאלה כזאת על רגל אחת. ויעידו אנשי המיקסים שבפורום דנן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה