עטו המושחז או עטו המושחזת ? (עט זה זכר)

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בתנך מופיע בלשון זכר
עט סופר
הכוונה 'עט של סופר'.
מאידך, המלבי"ם בירמיהו יז א מתייחס לעט כנקבה - "חטאת יהודה כתובה בעט ברזל" שכותבת על הגליון למעלה.
 

שלג קל

משתמש מקצוען
דיו זה זכר בוודאות
לאשמעתי שאומרים הדיו התייבשה?
 

שרי רוז

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מזכיר לי את גברת קומקום...
-.jpg_Q90.jpg_.webp

(זה מה שמצאתי עם נטפרי...)
 

ניהול קהילת כתיבה

והגלילות
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מאידך, המלבי"ם בירמיהו יז א מתייחס לעט כנקבה - "חטאת יהודה כתובה בעט ברזל" שכותבת על הגליון למעלה.

המלבי"ם עצמו מתייחס כמה פעמים לעט כזכר, ראה הקדמתו לירמיה "שלא היה בידם עט סופר" ותהילים מה, ב "לשוני שהוא עט סופר"
ואולי בירמיהו יז שהשתמש בלשון נקבה זו שיטפא אגב "כתובה בעט ברזל".

אף רש"י על "עט ברזל" מתייחס בלשון זכר "עט של עופרת רך הוא אצל האבן".
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
האקדמיה היום מקבלת כמעט כל דבר ששימושי בשפה. זו לא ראיה.
אמור מעתה- הכל לפי החרוז...
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שיעורי הדקדוק שציינתי היו לפני קרוב לששים שנה ואין לאקדמיה של היום שום קשר לכך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה