עזרה - תמחור עריכה מראש

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
כד הוינא טליא הערכתי הערכת-חסר לפרוייקט (אפילו שעבדתי לפי שעות), וכשהגשתי את החשבון לבעל הפרוייקט, יצאו לו העיניים מהחורים. אמנם זה מה שהגיע לי, אבל עד היום אני הולך עם טעם מר מאוד בפה, שהטעיתי אותו כביכול. מאידך גיסא אני מכיר עורכים שיכולים לנקוב לך את מספר השעות בקירוב כ"כ גדול לאמת רק מהיכרות ראשונית עם הספר/כתב היד. אפילו בתור רכז עריכה זה הימם אותי).
באמת מדובר בבעיה קשה.
מצאתי את עצמי לא פעם מוריד כמה וכמה שעות עבודה רק בגלל שהיה לי לא נעים להנחית על הלקוח את הסכום.
הבעיה הכי גדולה היא שרוב הלקוחות בכלל לא מבינים מה דורשת עריכה (לקוח אחד אמר לי פעם שמישהו עשה לו עבודה דומה בשליש מהמחיר. מיותר לציין שהעבודה היתה גם שליש מהאיכות, אם לא פחות מכך...), ולכן הם נדהמים כשעל עשר עמודים בשפה עילגת אתה לוקח מהם 700 שקל. (אולי צריך לתמחר בנפרד את המצאת החידושים...).
יש כמובן סוגים שונים של עורכים. אני למשל, בעבודת עריכה פרפקציוניסט למדי, כך שלוקח לי זמן רב יותר ממי שפחות פרפקציוניסט ממני. אבל התוצאה בהתאם. (המחשתי פעם למישהו בדרך משל, שמדובר באותו הבדל בין קניה מחברה איכותית ואמינה לחברה זולה (בלי להיכנס לקטע של המיתוג)).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה