עזרה-ילד בגן עם קשיים בקשב וריכוז

רבקושש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ילד מתוק בן 3.5
שלומד בגן רגיל ולא מסוגל לשבת יותר מדקה
(אפשר להצליח אולי לתפילה אבל בריכוזים ובאוכל לא שייך)
ההורים לא רוצים לשמוע גן שפה
אין לי גם כ"כ עזרה מהפיקוח
הילדים בגן מפסידים בגללו המון
הגננת והסייעת

מה אפשר לעשות ???
מה מותר/אסור???
מי צריך לשמור עליו בשעות ריכוז?

תודה מראש .
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
תני לו לבצע עבורך שליחויות גם מאולתרות..
למשל מתחיל הריכוז לך תביא ... אח"כ להביא.. שיסדר שיהיה כל הזמן בפעילות מבוקרתץ
שיהיה ה"עוזר" שלך.
ומה שמאד עוזר להאריך טווח קשב זה פעילות לפני הריכוז.
לפני שאת מושיבה את הילדים לריכוז תני לו לקפוץ 5 דקות שלמות אם יש טרמפולינה מה טוב...
ותאמרי להורים שהם לא יודעים מה הם מפסידים לכל החיים שהם לא שולחים אותו לגן שפה.
ילד שלא יושב ולא לומד מפספס הרבה דברים מעבר לתוכן שנלמד בגן,
מפסיד אסטרטגיות למידה שקשה מאד מאד אח"כ להחדיר אותן...
 

רבקושש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
זה משאנחנו עושים אבל יש לו גם לפעמים התפרצויות
ואז אין עם מי לדבר ונחנו פשוט מתחרפנות

השאלה שלי אם זה מותר שילד שלומד בגן רגיל
לא היה שותף לריכוז
ומי צריך לשמור עליו אז?
זה התפקיד של הסייעת?(זה משמעת לא)

האמא מפחדת כי יש לה קרוב משפחה
שלטענתה הרסה אותו לגמרי הגן שפה
והיא ממש מפחדת
ומובן שהיא אומרת שבארץ מחפשים בעיות(זה נכון רב הפעמים מנסיון;))
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
ילד שיש לו בעיות קשב וריכוז עד כמה שאני יודעת לא שייך לגן שפתי. יתכן שהוא צריך איבחון ורטלין.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
הקושי לשבת יכול להיגרם ממספר נסיבות שיש צורך לאתר. גם אם לילד יש אכן קשיי קשב וריכוז מאובחנים, בד"כ לא נותנים בגילאים כ"כ צעירים טיפול תרופתי.

כדאי קודם להפנות את ההורים לאבחון בקהילה (דרך קופ"ח) כדי לאתר את גורמי הקושי, ולקבל טיפול לפי הצורך עם הדרכה והנחייה של ההורים והצוות החינוכי.

תוכלי גם לבקש שיביאו לך מנתחת התנהגות לגן, אם יש ברשת שלכם, או אם יש אפשרות להביא מבחוץ. אני מנתחת התנהגות, ובדיוק בשביל מקרים כאלו אני מוזמנת לגנים.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
ילד שיש לו בעיות קשב וריכוז עד כמה שאני יודעת לא שייך לגן שפתי. יתכן שהוא צריך איבחון ורטלין.
גן שפתי הוא פעמים רבות שם כולל לגנים עם מענה פרטני בתחומים שונים, לאו דווקא שפתיים, אלא רגשיים,התנהגותיים ועוד.

למרבה הצער, לפעמים בגן קטן אין התאמה מלאה לילדים בעלי קשיים שאינם שפתיים, ובכל זאת ילדים עם התנהגויות מאתגרות נשלחים לשם כי בגן הרגיל קשה לצוות להתמודד עם התנהגויות אלו, אלא אם יש עזרה מקצועית לצוות החינוכי וההורים גם הם מגויסים.
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
גן שפתי הוא פעמים רבות שם כולל לגנים עם מענה פרטני בתחומים שונים, לאו דווקא שפתיים, אלא רגשיים,התנהגותיים ועוד.

למרבה הצער, לפעמים בגן קטן אין התאמה מלאה לילדים בעלי קשיים שאינם שפתיים, ובכל זאת ילדים עם התנהגויות מאתגרות נשלחים לשם כי בגן הרגיל קשה לצוות להתמודד עם התנהגויות אלו, אלא אם יש עזרה מקצועית לצוות החינוכי וההורים גם הם מגויסים.
בררתי את הנושא, את צודקת!
אני פשוט מרחמת נורא על הגננת ועל הילד . שניהם סובלים.
 

רבקושש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
תודה לכם!!!
כמובן שזה בטיפול
השאלה שלי מה עושים עכשיו???
הוא לא מסוגל לשבת בריכוז
לתת לו לשחק בבוקר (כמובן עם השגחה צמודה של הסיעת הוא תוך שניה יכול להפוך את הגן)
הצוות צריך לספק לו תעסוקה כמו בגן שפה ??
אישי, פרטי???
 

efigraf

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני לא יודעת מה החוק אומר רק תזכרי שמדובר בילד ושיש לו בעיה, הוא ממש לא מתכוון לעשות משהו בכוונה. הוא גם לא אמור לסבול בגלל החלטות שגויות (או לא) של ההורים שלו מעבר למה שהוא סובל גם ככה. תהיי חכמה, טובה ורחמנית והשתדלי לעשות כמיטב יכולתך לטובתו, לטובתך ולטובת שאר ילדי הגן וה' יהא בעזרך...
בהצלחה!
 

nechami21

משתמש מקצוען
המציאות של ילדים בני 3.5 (שרק נראים גדולים כי יש להם פאות וכיפה) בגנים בני 30 ילדים יכול לגרום לעיתים לסימנים של הפרעות קשב וריכוז. כאשר ילד לא בשל לישיבה הצפופה ולעיתים גם ממושכת. (לפעמים יש ילדים בגן שנשארו שנה כך שהם גדולים ממנו כמעט בשנה אז יש רושם שבעצם כ-ו-לם מסתדרים רק הוא לא).
מה שעלה לי לראש:
מבחינת ההורים-
1. אולי ההורים יהיו מעונינים להעבירו למסגרת לימודים עם פחות ילדים, ואפילו גן פרטי המיועד לגילאים האלה (אצל בנות זה נפוץ כי הדד ליין הוא ינואר ולא פסח כפי שמקובל בת"ת), זה צריך להעשות בחוכמה ובאופן מובן לילד, אך חוסך הרבה ביקורת, דימוי עצמי שלילי ונותן לו שנה נוספת להתפתח באופן תואם לחלוטין לגילו.
2. @nechamizak ציינה את ניתוח התנהגות ככלי. שווה מאד לבקש מהנהלה להשקיע בזה. קושי לשבת בזמן ריכוז יכול להיות מסיבות רבות שלא קשורות לקשב וריכוז, והתפתחות הילד בקופת חולים אמורה לאבחן ולשלול. בכלל- רופא מומחה לקשב מקצועי לא יאבחן ילד מתחת לגיל 6, אם לא עבר בדיקה של התפתחות הילד.

מבחינת הגן:
1. ארגון מקום הישיבה- לשים לב שיושב קרוב לגננת, על כסא (ולא ספסל בו מצטופפים ומתמרפקים אחד עם השני), ושהרגליים. נוגעות ברצפה.
2. חשוב עד קריטי שסדר היום בגן יהיה מאורגן בסמלים עם התייחסות אל הסמלים במהלך כל היום, ספציפית איתו. ("עכשיו אנחנו מתפללים- כמו בתמונה הזו!, לבדוק הבנה:מה גמרנו לעשות עכשיו? את זה (הצבעה על הסמל) או את זה (שוב הצבעה על הסמל) ומה עכשיו צריך להיות?)
3. בזמן הריכוז בגן להשתמש באפקטים - לא רק של הגבהת הקול / מנגינה בקול, (בהם הגננות אלופות :)) אלא בעיקר של: דיבור איטי וגם מתנגן, עם עצירות, הרבה הנמכות טון, לחישות, ושימוש מאסיבי בהבעות פנים דרמטיות שמאלצות את הילד להתמקד בפנים שלנו.
4. החלק הקשה ביותר הוא למדוד ולשים לב, אם הגננת השתמשה בכל האסטרטגיות להלן: כמה זמן הוא מצליח לשבת רגוע? כמה זמן הוא יושב עדיין אך תנועתי?, מה גורם לו להיות יותר ממוקד? מה מסיח אותו? ובהתאם לכך לבנות לו תוכנית קבועה שלא תעמיס על הגן ולא תעמיס על הילד.
לדוגמא הוא ממוקד 3 דקות? (ילד נדרש לריכוז ממוקד של חומר חדש לפי הגיל שלו + 1, כלאמר ילד בגילו באמת נדרש רק ל4.5 דקות של קשב ממוקד) לאחר מכן הוא תמיד הולך לגן ליד לעזור לאסוף משחקים (כמובן להוסיף את הסמל של המשימה הזאת גם לסדר היום!), או תמיד אחראי להכין את הבימבות בשורה בחצר. החלק הזה דורש תרגול של הסייעת בגן עד להטמעה, ועד שהילד רגיל שזה התפקיד שלו.

יש גם תרגילים שונים שיכולים לסייע לרגיעה ולמיקוד, אך חלקם יכולים להזיק אם הם לא מותאמים לילד ספציפית. כדאי לבקש ממרפאה בעיסוק בקופה שתתן הדרכה ספציפית אליו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה