עזרה דחופה - אנשי קשר מאקסל לגימייל

הנושא בפורום 'הוראה מקצועות מחשב' פורסם ע"י באגטים, ‏21/1/19.

  1. באגטים

    באגטים משתמש צעיר

    הצטרף:
    ‏4/8/14
    הודעות:
    138
    תודות :
    4
    נקודות:
    29
    אני מנסה להעביר רשימת אנשי קשר מאקסל לגימייל.
    המרתי את האקסל לקובץ CSV (ניסיתי ב3 הצורות שאקסל מציעה: CSV comma delimite, CSV Macintosh CSV MS-dos(
    וכשאני באה לייבא לגימייל - הגימייל מודיע שהקובץ אינו קובץ מתאים.

    מישהו יודע איך כן אפשר לייבא את הכתובות?
     
  2. Rrmm

    Rrmm משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏5/10/18
    הודעות:
    27
    תודות :
    26
    נקודות:
    14
    לא מספיק csv צריך גם כותרות מתאימות באנגלית
     
  3. Rrmm

    Rrmm משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏5/10/18
    הודעות:
    27
    תודות :
    26
    נקודות:
    14
    ייבוא הרשימה מתחלק לשני שלבים, שלב ראשון, יצירת קובץ CSV בפורמט המתאים.

    והשלב השני טעינתו לGMAIL.

    מה זה בכלל קובץ CSV? –(Comma-separated values) קובץ במבנה CSV הוא למעשה קובץ טקסט רגיל (שאפשר לפתוח אותו גם בNOTEPAD) כל שורה היא למעשה רשומה חדשה, וכל השדות מופרדים בפסיק. הזכרתי שימוש של קובץ זה בפוסט אחר (מי שטופס – טופס). פרטים נוספים והרחבות אפשר כמובן למצוא בWIKI.

    ניתן לייצר כאמור קובץ שכזה בעזרת כל עורך טקסט בסיסי, אך מובן שעדיף להשתמש באקסל ולשמור את הקובץ עם סיומת CSV (לא לשכוח לשנות את סוג הקובץ במהלך שמירה בשם).

    מבנה הקובץ שנדרש לGMAIL הוא כזה: שורה ראשונה מכילה חלק מהכותרות או כולן:

    Name, Given Name, Additional Name, Family Name, Name Prefix, Name Suffix, Initials, Nickname, Short Name, Maiden Name, Birthday, Gender, Location, Billing Information, Directory Server, Mileage, Occupation, Hobby, Sensitivity, Priority, Subject, Notes, Group Membership, E-mail 1 – Type, E-mail 1 – Value, E-mail 2 – Type, E-mail 2 – Value, E-mail 3 – Type, E-mail 3 – Value, Phone 1 – Type, Phone 1 – Value, Phone 2 – Type, Phone 2 – Value, Address 1 – Type, Address 1 – Formatted, Address 1 – Street, Address 1 – City, Address 1 – PO Box, Address 1 – Region, Address 1 – Postal Code, Address 1 – Country, Address 1 – Extended Address, Organization 1 – Type, Organization 1 – Name, Organization 1 – Title, Organization 1 – Department, Organization 1 – Symbol, Organization 1 – Location, Organization 1 – Job Description, Website 1 – Type, Website 1 – Value

    רק תבחרו.

    מתחת לכל כותרת עמודה אפשר למלא את הנתונים, חשוב לזכור כי כל שורה היא רשומה חדשה כלומר במקרה שלנו איש קשר נוסף.

    לאחר שמולאו כל הנתונים, יש לשמור את הקובץ במבנה CSV, שמירה בשם ß שמור כסוג (לשנות לCSV), ולתת שם קובץ ומיקום ß ולחיצה על שמור בשם.

    אז את השלב הראשון סימנו, יש קובץ מוכן.

    בשלב השני יש להכנס לחשבון הGMAIL ולבחור בתגית האנשי קשר (Contacts).

    תחת כפתור "עוד" ß "יבא…" ß בחר קובץ ß לבחור את הקובץ שיצרנו קודם. ß "ייבא".

    וזהו, כל אנשי הקשר שהזנתם בקובץ אמורים להטען לחשבון הGMAIL שלכם.

    אגב, למי ששם לב, יש גם כפתור ייצוא, מה שמאפשר לייצא את הרשימה הקימת בחשבון שלכם לחשבונות אחרים או לתוכנות אחרות. (למשל למיזוג דואר… – ועל כך, בהזדמנות אחרת)

    בהצלחה.

    הועתק מאתר כלשהו אינני זוכר את שמו.
     
    אלישי ו-באגטים מודים על התגובה.
  4. באגטים

    באגטים משתמש צעיר

    הצטרף:
    ‏4/8/14
    הודעות:
    138
    תודות :
    4
    נקודות:
    29
    תודה
    אני אנסה
     
  5. באגטים

    באגטים משתמש צעיר

    הצטרף:
    ‏4/8/14
    הודעות:
    138
    תודות :
    4
    נקודות:
    29
    וואו, תודה.
    זה באמת עובד!!!
     
    Rrmm מודה על התגובה.