עולים כיתה...

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
אשמח לשמוע טיפים ועצות ממורות שלימדו בעבר בכיתות היסודי ועברו ללמד בכיתות התיכון:
מה עיקר הההבדל, מבחינת תפקיד המורה? למה חשוב לשים לב? האם יש הבדלים/שינוי בגישה הכללית?

או אולי ננסח זאת כך: כיצד תדריכו מורה במעבר בין המסגרות?

אודה על כל תשובה, בבקשה אם אפשר מנסיון אישי.
 

מילולית

משתמש מקצוען
קודם כל, בהצלחה גדולה!!
כותבת לך מנסיון אישי,מה שעולה בדעתי כרגע.
*מבחינת הגישה לבנות: סמכות מצד אחד ודיבור בגובה העיניים מצד שני.
*כמות הרבה יותר גדולה של מטלות ושיעורי בית.
*בשונה מיסודי, המורה אומרת פעם אחת כל הוראה וסומכת על הבנות שתבצענה. אין צורך לחזור כמה פעמים ולהכתיב ביומן. הן בנות בוגרות וצריכות לקחת אחריות יותר.
*וכך גם בענין ההסברים של החומר הנלמד, פחות פעמים מאשר ביסודי.
*הבנה לצרכים החברתיים שבגיל התיכון.
*פרויקטים לימודיים, בדגש על עבודה עצמית של הבנות אחה"צ.
 

שושי מביתר

משתמש מקצוען
מניסיון אישי,
הבנות בתיכון קודם כל עדין מחפשות את הפינה החמה ואת ההבנה לקשיים שלהן, חשוב לשים לב שקשיים שיש ביסודי בדר"כ מתעצמים יותר בתיכון ותצריך בפירוש לתת לזה מקום, כמו שכתבה מילולית האחראיות הכללית היא על הבנות ופחות על המורה, אבל בט' הן עוד ממש קטנות (ויש סוג של רגרסיה בכל הרגלי הלמידה...) ואז הן גדלות מחדש.
לגבי השיעורים, מלמדים פעם אחת, מקסימום קטעים קשים מסבירים פעמיים / בצורה יחידנית (בשונה מהיסודי שכל חומר נלמד בשיעור * 3 + שיעורי בית (מסירה ראשונה, חזרה, הכתבה)).
ולא לשכוח - לתת להן את המקום שהן גדולות, זה חשוב להן :)
 

Menifa

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לא להיות סמכותי מדי אלא לדבר איתן בגובה העיניים
כי כשמראים להן שאת מבינה יותר, גדולה מהחיים,ומהדור הקדום
גם כשאת מוכיחה אותן על דברים מסוימים הן אומרות שאת לא מבינה את הקשיים של הדור בגלל זה את מדברת כך....
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
קודם כל, בהצלחה גדולה!!
כותבת לך מנסיון אישי,מה שעולה בדעתי כרגע.
*מבחינת הגישה לבנות: סמכות מצד אחד ודיבור בגובה העיניים מצד שני.
*כמות הרבה יותר גדולה של מטלות ושיעורי בית.
*בשונה מיסודי, המורה אומרת פעם אחת כל הוראה וסומכת על הבנות שתבצענה. אין צורך לחזור כמה פעמים ולהכתיב ביומן. הן בנות בוגרות וצריכות לקחת אחריות יותר.
*וכך גם בענין ההסברים של החומר הנלמד, פחות פעמים מאשר ביסודי.
*הבנה לצרכים החברתיים שבגיל התיכון.
*פרויקטים לימודיים, בדגש על עבודה עצמית של הבנות אחה"צ.

מיקדת את זה טוב!
תוכלי קצת להרחיב על הנקודה האחרונה, לגבי הצרכים החברתיים? במה הם שונים משל ז'-ח' למשל? (נגיד, לקרא לבת לשיחה אישית בהחבא, כדי שלא תתפדח שהמורה עושה לה אש"ף? דברים כאלו?)
 

Menifa

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הן בהתחלה נבהלות שקוראים להן לשיחה
אבל אח"כ אם יודעים לעשות את זה מקצועי כלומר בהתחלה להחמיא ואח"כ להעיר על מה שצריך
נחמד להן והן אפילו נהנות....
 

גיטי 123

משתמש סופר מקצוען
להגיע מוכנה,
לא לתת להן לסובב אותך בקלות. כי הן אלופות בלעשות את זה למורות חדשות.
ללמוד את הכללים בתיכון הספציפי הזה, לברר על מה באמת עומדים ועל מה פחות...
לשוחח עם מורות מתוך הצוות ולשמוע מהנסיון שלהן. זה נותן המון!
 

א.ד.

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
להבין אותן מאד!
ממש להיות שם בשבילן.
עם כל העצבים שלהן על הסמינר ועל המורות, להבין אותן לגמרי
לא לסנגר על הסמינר כי זה בבחינת דבר שלא נשמע
כמובן לא אמרתי לשתף איתן פעולה בהתנגדות שלהן
אבל לגלות אמפטיה והבנה
(זה לא סותר)

אמרו כבר לפני- כדי לחסוך בהערות ובהסחפות לפטפטת להגיע מוכנה באופן ודאי.

בהצלחה!
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
להגיע מוכנה,
לא לתת להן לסובב אותך בקלות. כי הן אלופות בלעשות את זה למורות חדשות.
ללמוד את הכללים בתיכון הספציפי הזה, לברר על מה באמת עומדים ועל מה פחות...
לשוחח עם מורות מתוך הצוות ולשמוע מהנסיון שלהן. זה נותן המון!

אמאל'ה.
איך נערות בסמינר מסובבות מורות? כלומר, באיזה תחומים, נושאים? תני דוגמה, טוב?
אני מנסה לחשוב במה ילדות בי"ס עלולות לסובב אותי... בד"כ בכללים של התפילה והחזניות...
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
להבין אותן מאד!
ממש להיות שם בשבילן.
עם כל העצבים שלהן על הסמינר ועל המורות, להבין אותן לגמרי
לא לסנגר על הסמינר כי זה בבחינת דבר שלא נשמע
כמובן לא אמרתי לשתף איתן פעולה בהתנגדות שלהן
אבל לגלות אמפטיה והבנה
(זה לא סותר)

אמרו כבר לפני- כדי לחסוך בהערות ובהסחפות לפטפטת להגיע מוכנה באופן ודאי.

בהצלחה!

הממ... מדברייך משתמע שזה עיסוק עיקרי של הבנות בסמינר... מין הובי כזה?
 

יפית98

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אמאל'ה.
איך נערות בסמינר מסובבות מורות? כלומר, באיזה תחומים, נושאים? תני דוגמה, טוב?
אני מנסה לחשוב במה ילדות בי"ס עלולות לסובב אותי... בד"כ בכללים של התפילה והחזניות...
יש הרבה על מה לסובב כמו: אני צריכה לשירותים- כדי לצאת לכל העיסוקים האישיים.
לא באים לכיתה- כדי לדלג על המבחן שאין סיכוי לעשות אותו מבחינתה
לקשקש על דף- כאילו היא מסכמת איתך.
לא עולה לי אבל יש הרבה....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה