יפה מאד
זה עם רפרנס ?
או מהראש ?
הכל מרפרנסים.. זה תרגול שאימצתי מר' אלברט זמורה כפי שכתבתי בחפירה קודמת
הוא טען שלצייר 10 סקיצות ביום במשך תקופה (אצלו כמה שנים) עוזר להבין בהמשך איך לצייר ללא רפרנס ומפתח תנועות מקוריות. זה תרגול שעושים בלימודי אקדמיה (אבל לא מתמונות! אלא מאנשים אמיתיים באמצעות 'סייטינג' מודדים עם העיפרון את הפרופורציות המרחקים והזויות)
יש עוד שיטה הפוכה שמפשטים את חלקי הגוף לצורות פשוטות ומציירים מהראש אנשי מקל ומלבישים עליהם את הצורות (גלילים כדורים וקופסאות) והשיטה הזו יותר פופולרית לקומיקס ואנימציה (יש תנועות שקשה למצוא להם רפרנס כמו לגיבורי על וכו. באנימציה משתמשים ברפרנס אבל לכל 4 שניות יש הרי 96 ציורים ואם משתמשים ברפרנס להכל [רוטוסקופ] זה מגביל מאד וגם יוצא מכני)
אני בחודש הקרוב מנסה את השיטה הראשונה מרפרנסים ואראה אם יש התקדמות אצלי. הטענה היא שאם מעתיקים תמונה בלי בניה/פירוק אז לא מבינים מה מציירים ורק העין מודדת וברגע שמציירים ציור חדש התנוחה הקודמת נמחקת מהראש. מה שאין כן בשיטה של הקומיקס שמבוסס על הבנה של הצורות (גם בציור אקדמאי תכלס משתמשים בשיטה הזו הרבה לפני לימודי אנטומיה נראה לי שזה נקרא form?) עשיתי סלט! בכל אופן זה פשוט 'ניסוי' לראות מה עובד לי הכי מהר העתקה או בניה. מוזמנים להצטרף לניסוי או לשתף סקיצות גם
אתה כבר עכשיו מצייר מדהים, אני זוכרת בסרטון של המלך המתפלל איך חטפתי הלם מכל הזויות שבנית לכף יד שלו מהראש בקלילות עד שבחרת תזוית הרצויה.