עוד יצירה קצרה: הפעם בסגנון של GF Handel

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
מנואט זה קטע מיצירה בשלושה רבעים.
תקופת הבארוק היא התקופה שקדמה לתקופה הקלאסית ומלחין בולט בה הוא באך..
 

א פיינער איד

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
מנואט חייב להיות 3/4 ? אז מה ההבדל בינו לבין הואלס ?
יש לי הרבה מוזיקב קלאסית של מוצרט ועוד
אשמח אם אפשר להעלות לכאן איזשהו קטע בארוק בבקשה,
(או לשלוח לי ישירות למייל).
תודה !
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אה וסליחה מאפייניה הם כשמה בארוק היא אבן חן גדולה במיוחד..
המלחינים מהתקופה שאחריה קראו לה ככה כי הם ראו את המוזיקה שכתבו קודמיהם כמלאה יתר על המידה במוטיבים מוזיקליים מורכבים וכדי שנבין אז נאמר זאת ככה: קשה עד בלתי אפשרי לשיר מוזיקה מתקופת הבארוק לעומת מוזיקה קלאסית שמי שמכיר אותה יודע שדי קל לזמזם אותה..
 

א פיינער איד

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
יפה !
הבארוק היא גם בסגנון הקלאסי אך עמוס יותר או שזה סגנון אחר ?

מנואט חייב להיות 3/4 ? אז מה ההבדל בינו לבין הואלס ?
יש לי הרבה מוזיקב קלאסית של מוצרט ועוד
אשמח אם אפשר להעלות לכאן איזשהו קטע בארוק בבקשה,
(או לשלוח לי ישירות למייל).
תודה !
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
היא עמוסה אך דומה לקלאסית בכך שהיא החלה למעשה לכתוב בצורה הרמונית..
כלומר: עד אז הכתיבה הייתה בסגנול שהתבסס על מודוסים וכתיבה מודאלית.. ומתקופת הברוק עברו לכתיבה הרמונית לאורך היצירה..וכן המוזיקה שנכתבה הייתה לכלים והרבה פחות למקהלות..
בתקופה הקלאסית המוזיקה החלה להיות הרבה יותר נקייה ונעימה להאזנה גם להמון העם.. המוזיקה הינה שירתית יותר כלומר יש מלודיה וליווי למאזין נורא ברור מה המנגינה ומה הליווי..
בקיצור זה שיעורי תיאוריה ארוכים ..
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
היא עמוסה אך דומה לקלאסית בכך שהיא החלה למעשה לכתוב בצורה הרמונית..
כלומר: עד אז הכתיבה הייתה בסגנול שהתבסס על מודוסים וכתיבה מודאלית.. ומתקופת הברוק עברו לכתיבה הרמונית לאורך היצירה..וכן המוזיקה שנכתבה הייתה לכלים והרבה פחות למקהלות..
בתקופה הקלאסית המוזיקה החלה להיות הרבה יותר נקייה ונעימה להאזנה גם להמון העם.. המוזיקה הינה שירתית יותר כלומר יש מלודיה וליווי למאזין נורא ברור מה המנגינה ומה הליווי..
בקיצור זה שיעורי תיאוריה ארוכים ..

הייתי מגדיר את זה, שבתקופת הבארוק רוב המוזיקה היתה פוליפונית, כלומר שנים או שלושה קולות ויותר שכל אחד מתנהל בעצמאות ויוצרים הרמוניה ביניהם, כמו באך למשל וקודמיו, לעומת מוזיקה הומופונית שכלי אחד הוא ראשי ומלודי, וכל השאר כפופים לו, שזה הונהג מהתקופה הקלאסית בערך.
הבדל נוסף, זה חוקי הובלת הקולות והקונטרפונקט שבתקופת באך היו מאוד מחמירים ועם הזמן התחילו להתגמש עד המוסיקה המודרנית ששכחה לגמרי את ה"חוקים"...
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הייתי מגדיר את זה, שבתקופת הבארוק רוב המוזיקה היתה פוליפונית, כלומר שנים או שלושה קולות ויותר שכל אחד מתנהל בעצמאות ויוצרים הרמוניה ביניהם, כמו באך למשל וקודמיו, לעומת מוזיקה הומופונית שכלי אחד הוא ראשי ומלודי, וכל השאר כפופים לו, שזה הונהג מהתקופה הקלאסית בערך.
הבדל נוסף, זה חוקי הובלת הקולות והקונטרפונקט שבתקופת באך היו מאוד מחמירים ועם הזמן התחילו להתגמש עד המוסיקה המודרנית ששכחה לגמרי את ה"חוקים"...

אתה צודק לחלוטין..
עכשיו תנסה לכתוב את זה למישהו שלא מכיר את המושגים הבאים:
פוליפוניה, הומופוניה הרמוניה קונטרפונקט.
כשאנחנו מסבירים למישהו משהו שאין לנו מושג כמה הוא מבין וכמה הוא לא מבין, אנחנו מסבירים לו במה שאנחנו בטוחים שהוא מסוגל לקלוט, ובמוזיקה זה בא לידי ביטוי בשמיעה.
ולכן אנחנו מתרגמים תקופות מוזיקאליות להאזנה..
אולי באמת כדאי לפתוח שרשור חדש שבו יהיה הסברים מקצועיים וקצרים על תקופות במוזיקה עם קטעי יצירה להאזנה..
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אתה צודק לחלוטין..
עכשיו תנסה לכתוב את זה למישהו שלא מכיר את המושגים הבאים:
פוליפוניה, הומופוניה הרמוניה קונטרפונקט.
כשאנחנו מסבירים למישהו משהו שאין לנו מושג כמה הוא מבין וכמה הוא לא מבין, אנחנו מסבירים לו במה שאנחנו בטוחים שהוא מסוגל לקלוט, ובמוזיקה זה בא לידי ביטוי בשמיעה.
ולכן אנחנו מתרגמים תקופות מוזיקאליות להאזנה..
אולי באמת כדאי לפתוח שרשור חדש שבו יהיה הסברים מקצועיים וקצרים על תקופות במוזיקה עם קטעי יצירה להאזנה..
צודקת לגמרי. המושגים האלה באמת קשים להבנה, ואין תחליף אלא להגיע לזה מהשמיעה לתאוריה. אני גם בעד השרשור הנ''ל, רק צריך מתנדב/ת...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה