עדיין בהשראה של פסח: וואריאציוט על "מה נשתנה"

אריאל וו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
איכשהו הספקתי לכתוב כמה וואריציוט ל"מה נשתנה" לפני פסח. עוד לא גמור, אבל גם ככה נחמד. להנאתכם. (ולמי שזה משעמם: כדאי לדלג לקטע שמתחיל סביבות 2 דקות, כי הוא חזק במיוחד, לדעתי)...


 

קבצים מצורפים

  • MaNishtanah.mp3
    3.2 MB · צפיות: 36

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יפה!! מצפים להמשך... חבל שאין איזה גוף מתאים לבצע את יצירותיך.
 

אלישר

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
נהדר!! גאוני!!
ההתפתחות החל מ-דקה 2:02- עוצמתית!! מזכיר את הפרלודים של באך.
תודה על השיתוף.
 

סולפג' solfege

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
מדהים!!!!!!!!!
 

Michal R

משתמש רשום
וואוו!
אומנות נדירה בימינו.
מוזיקה בסגנון ימי הביניים...
 

אלישר

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מתוך ויקיפדיה:
פְּרֶלוּד, או אַקְדָּמָה, הוא חיבור מוזיקלי קצר, המשמש בדרך כלל כמבוא ליצירה אחרת. באופרה משתמשים בו לפני מערכה חדשה, לשקף את הלך רוחה.

ז'אנר הפרלוד התפתח מאימפרוביזציות (אלתורים) של נגני כלי מקלדת לפני ההופעה, מעין בדיקת כוון של הכלי. בספרות הפסנתר הפרלוד הוא כבר יצירה בפני עצמה. הפרלוד מתאר בדרך כלל רגש חולף כלשהו, החל מהיגון העמוק ביותר ועד לשמחה מתפרצת, הכול בהתאם לתמונה אותה הוא מתאר.

באך כתב יצירה אחת בת 48 פרלודים ופוגות (שניים לכל סולם) הנקראת "הפסנתר המושווה", כאשר כל פרלוד מהווה הקדמה לפוגה שאחריו.

בתקופה הרומנטית כתבו שופן, דביסי, רחמנינוב וסקריאבין פרלודים. הפרלוד בדרך כלל לא נותן תחושת סיפוק, ותורם לציפייה לקטע הבא אחריו.
 

אלישר

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
כנ"ל:
מוזיקת ימי הביניים מתייחסת למוזיקה שהייתה נהוגה באירופה שנחשבה לעולם המערבי בימי הביניים - התקופה שבין נפילת האימפריה הרומית ועד לתקופת הרנסאנס.

חלק מכלי הנגינה הרבים שהיו נהוגים באותה תקופה קיימים עד היום אם כי בשינויים קלים. החליל, למשל, היה עשוי באותה תקופה מעץ ואילו עכשיו נהוג לעשותו מכסף. לחליל פאן עד היום באותה מבנה. כלי מיתר היו שונים בתקופה של ימי הביניים מאלה הנהוגים היום במספר המיתרים ובמבנה הכללי שלהם. אבל הנבל נותר כשהיה אם כי כעת החומר ממנו הוא עשוי שונה. קיים שוני בכלים שהתפתחו בין הארצות השונות באירופה באותה תקופה. כך למשל האורגן היה שונה ממדינה למדינה במספר הקלידים בגודלו ובצורתו.
 

א פיינער איד

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה

א פיינער איד

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
קיים שוני בכלים שהתפתחו בין הארצות השונות באירופה באותה תקופה. כך למשל האורגן היה שונה ממדינה למדינה במספר הקלידים בגודלו ובצורתו.
כלומר, המוזיקה לא היתה אז עם כללים ברורים ומוסכמים כמו היום,
נכון ?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה