עבודה שניה ושלישית בתלת.

maor700

משתמש רשום
כבר אמרתי שאת המטבח מידלתי והשולחנות הבסיס קיים ורק שינתי אותם בכל מני דברים.
והפרטים הקטנים כמו מנורות ירקות וכו' זה לרוב מוכן וכמעט תמיד הייתי צריך לטקסטר מחדש.
כיוון שהקורס הזה ממוקד מטרה והיא להקנות לך ידע בשיטות עבודה ורינדור בתעשיית ההדמיות האדריכליות הוא מתבסס על ספריות מודלים קיימים. זה מה שעושים כולם בהדמיות אדריכליות אם קיבלת פרוייקט בדדליין של שבוע שבועיים אתה לא יכול למדל כל עגבניה או מלפפון ככה לא מתנהלים וא"א להיות רווחיים בצורה הזו.
ייחודה של הסצינה שעשיתי היא ברמת העיצוב והרנדר בעיקר. ז"א לייצר ע"י הגדרות תאורה מצלמה ורנדר תמונה פוטו ריאליסטית. על אלה תוסיף ידע בתהליך עבודה ושיטות פעולה בתחום ההדמיות האדריכליות . המדריך הוא סטניסלב ( גוי! רחמנא לצלן) מתעסק למעלה מ-8 שנים בתחום הספציפי הזה ועשה למעלה מ-1000 הדמיות אדריכליות פוטוריאליסטיות.
אינני בא להשוות את הקורס הזה לקורס של פרוג כיוון שהקורס של פרוג יותר מקיף וזה ספציפי לאדריכלות.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
עכשיו הכל מובן, ובא על מקומו בשלום.
 

maor700

משתמש רשום
אני שמח שיושרו ההדורים ואני מאחל לכל תלמידי פרוג הצלחה רבה בקורס, שתפיקו ממנו את המרב ותמיד לזכור שרק המשקיע מתמקצע.
 

שלמה

משתמש מקצוען
עבודות מהממות!
הויכוח בין מאור לפופקו הוא; האם להכין סלט גורמה מירקות שנקנו/ 'הושאלו') מהחנות.
ו'רק' לדעת איזה אילו שינויים קוסמטיים לצרכים שלך?
או, לדעת איך לגדל ירקות לפי הטעם שלך ולשלוט על פרמטרים שרק מי שבונה לבד מבין.

אני רואה זאת בגרפיקאים שיודעים טוב לעצב, אבל בעיקר על דברים בנויים/קנויים ממאגרים, שהידע העיקרי שלהם, נמדד בהחלפת/החסרת פריט או צבע, אבל לא בבניית דברים מהיסוד.

אני רואה זאת גם ב'תותחי על' שבונים אתרי אינטרנט או קבצי פלש, אבל בעיקר על בסיס טמפלטים מוכנים.

אני מעריך מאוד את עבודתם.
ה'אסימון' נפל לי כשלמדתי ב'פרוג' בסיס של בנייה מ0 אמיתי!
אחרי שיודעים זאת, אז אפשר להשתולל על דברים מוכנים.

אין חיים קלים!
בשביל לדעת לעבוד טוב, צריך ללמוד בצורה מסודרת ובסיס מינימום של 50 שעות לימוד.
 

kcbv

משתמש צעיר
D I G I T A L
זכיתי להיות מהתלמידות הראשונות של בועז גבאי. היסודיות וההבנה ברוב חלקי התוכנה היתה מעולה. צרפתי לכאן קישור לפרויקט המסכם שהייתי אמורה להגיש לפני למעלה מ-6 שנים. לא היה לי אז שום דבר מוכן הכל עשוי מפיסול של ורטקס ועוד ורטקס. כמובן שרינדור ותנועת המצלמה היו אז חסרי נסיון אבל בכל זאת להנאתכם
http://www.levana.prog.co.il/index.html
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
KCBV....

טוב לדעת לאן נגיע...

מדהים ביותר העבודה הזו.
 

prog

מנהל ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
בקשר לצינזור... לא ראיתי את כל הדיון לעומק, פשוט היה שם קישור לאתר עם תמונות של תלמידות וכו', וגולשים הסבו את תשומת ליבי שזה לא לפי כללי הפורום שלנו... מה לעשות...
 

maor700

משתמש רשום
prog- הקישורים שצונזרו אינם מכילים תלמידות אך לעמוד שאליו קישרתי יש עוד קישור אחד לעמוד של עבודות שבסופו יש תמונה של תלמידה וחצי שאולי יכל להוות בעיה.
עם סטנדרטים כאלה אפשר לפסול הרבה מהקישורים שמפורסמים.
חוץ מזה שניתן לכתוב שלא להכנס לקישורים באותו עמוד ופתרנו את הבעיה.

KCBV אין ספק שהושקע כאן עמל רב ביותר וזה ניכר בכל פרט ופרט בסרטון. עם זאת רמת הגימור של הסרט עוד חסרה מכדי להיות קרובה למושלמת וזה בכל המישורים מידול טיקסטור תנועת מצלמה ורנדר סופי. וזוהי בדיוק הבעיה כשתופסים קצת מהכל בלתי אפשרי לתת תוצאה מושלמת.

KCBV ישר כח בכל אופן זו עבודה טובה מאוד לרמת ידע של סוף קורס ומכאן צריך ללמוד ולהתמקצע ב 2 או 3 תחומים שתהי תותחית בהם והשאר אפשר לדעת בסיסי.
שתביני סביר להניח שאת יותר טובה ממני במידול ובטקסטור (אני עדיין לומד) ואולי אפי' בהכל אבל אני פשוט מכוון לרמת גימור גבוהה מאוד ועד שאני לא יגיע לשם אני לא מוציא פרוייקט ולפעמים אני מסוגל למחוק אותו אחרי ימים של עבודה רק בגלל שהוא לא עומד בסטנדרטים שהצבתי לעצמי.
אני עובד בשיטה שאני לוקח פרוייקט ומציב מטרה. לדוג': מנורת הזהב בסביבת המקדש
ומטרת לימוד- טקסטור. אז בפרוייקט הזה אני ישב ימים כלילות שבועות וחודשים עד שאני יגיע למטרה הזו ובסופה אצא עם ידע נרחב בטיקסטור ורנדר כאילו הייתי כהן גדול וצילמתי את המנורה בקנון 5D mark 2.
לאחר מכן אני מציב פרוייקט אחר ומטרת למידה אחרת לדוג'- דמות אנושית, מטרת לימוד- מידול אורגני ושימוש בזיברוש או מודבוקס לפיסול. וכנ"ל על שלא אהיה שם אני לא ממשיך.

בסופו של דבר הכל תלוי לאן מכוונים אם מכוונים גבוה נגיע לקצת פחות אם נכוון לפחות גבוהה נגיע לקצת פחות מזה.
מה שאני הייתי עושה במקומך לדוג' בפרוייקט הנ"ל - הייתי ממדל 2 או 3 סצינות סטטיות ועובד עליהם עד הסוף לפרטי פרטים ומרנדר ללא אנימציה רק תמונות. הייתי מוותר על מידול הכהנים כי סביר להניח שלא הייתי ברמת ידע שאוכל לבצע את זה ברמה גבוהה שתראה ריאלסטית ומתמקד בכלי המקדש ובסביבה. ואולי בפרוייקט אחריו אעשה סצינה שכוללת מידול ראש או מידול דמות ועובד על זה עד הסוף. (יכל להיות שדרישות הפרוייקט גמר הכריחו אותך לכלול את הכל ולכן יכל להיות שזה לא תלוי בך אבל זה מה שאני הייתי עושה בכל אופן.)
בכל מקרה אני מאמין שהיום את ברמה אחרת (אם את עוד מתעסקת עם זה) אני מאחל לך ולכל חברי הקורס המון הצלחה בכל מעשה מאיכם.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
בכל סרטי האנימציה הקיימים, רמת הטיקסטור הרבה יותר נמוכה מהתמונה שמאור העלה, מהסיבה שברמה כזו ייקחו שנים כדי לרנדר סרט, לכן לדעתי וכנראה גם לדעת דרימוורקס, בשביל סרט לא צריך את כל הטיקסטור הזה, מהסיבה שכמעט לא רואים במהלך התזוזה את כל הפרטים האלו, מה שכן כשעושים תמונת הדמיה כדאי להשקיע כמה שיותר על טיקסטור וכשו' כמו שמאור עשה.
 

maor700

משתמש רשום
אני חושב שאתה מתבלבל בין טקסטורה לרנדר. מה שיוצר את המראה הריאליסטי הוא בעיקר הרנדר. אין לזלזל בעבודת הטקסטור של פיקסאר ודומיה והלואי שהייתי מגיע לרבע מהידע של האנשים שם. פשוט הם מחפשים לוק אחר שיראה כסרט מצוייר .
כיום אין מגבלה טכנולוגית לרנדר סרטים באורך מלא בצורה ריאליסטית שאין כדוגמתה (עיין ערך רובוטריקים, 2012, שליחות קטלנית 4 והרשימה עוד ארוכה) ולכן השיקול הוא לא טכני ( הם משתמשים בחוות רינדור עם מאות מחשבים מטורפים שמעבדים במקביל).

כמו שאמרתי השיקול הוא ברמת הקונספט ארט העיצובי והלוק הרצוי ואני יסביר מדוע:
כשאני מספר סיפור ילדים שכולל אנימציה שאינה טבעית ב100% והיא כוללת אלמנטים אמנותיים אני חייב לעשות את התמונה לא ריאליסטית כי כשהצופה רואה תמונה מציאותית לחלוטין הוא מצפה שהדמויות יגיבו בהתאם דהיינו האנימציה צריכה מציאותית .
להבדיל כשדיגיטל דומיין (חברת הפקות אפקטים ויזואלים מהמובילות בהוליווד) עשו את בנג'מין בוטון הם היו חייבים לעשות אנימציה לדמות של בראד פיט בצורה הכי ריאליסטית שניתן כי הם מספרים סיפור אמיתי והצופה מצפה לתנועות טבעיות.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
אינני מתבלבל בין הטקסטורה לרינדור כלל, ובאחד מהמקומות ראיתי שאחד מהמובילים בדרימוורקס אומר שלקח כמה חודשים לרנדר את הסרט של מה שהם עשו ובנתיים הם מתקדמים הלאה, וכמובן שזה ברור, רק בסרט עושים טיקסטור של החפץ שנמצא במרכז המסך ומה שבצדדים וכדו' הם מורידים מאיכות הטיקסטור, ואפש לקרוא על כך במגזינים של 3D, לגבי הרינדור זה כבר עניין של בחירת המקסימום הריאליטיבי, כיוון בתמונה שלך למשל, הטיקסטור טוב מאוד ולכן הרינדור שכולל גם רייטרקסים באופן מלא יוצר מראה טוב, אך זה בתמונה, כיוון שהיא עומדת ולצופה ניתנת האפשרות להסתכל על כל האיזורים בתמונה באופן ממוקד ולכן כל מי שעושה תמונה חייב לעשות טיקסטור ורינדור מלא, משא"כ בסרט שהולכים אחרי הפוקוס שרק שם נידרש הרינדור המלא, והטיקסטור המלא, אך זה בדרך כלל רק במרכז המסך, במציאות בכל הסרטים גם בטובים ביותר, הם מורידים באיכות הטקסטורות והרינדור המיותרות כגון איכות הטיקסטור של העציץ בצד או רמת השתקפות במים, אלא אם כן זה נושא הסרט באותו רגע.
 

maor700

משתמש רשום
אני מאמין שבגדול יש אמת בדבריך אך כוונתי היתה להסביר מדוע הלוק של סרטי האנימציה הוא לא לוק ראליסטי.
 

mp2

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
OK אני רק כע רואה את כל הויכוח סביב התלת, הקורסים והרינדורים...


כתלמיד בקורס תלת מימד של פרוג, ותלמיד של עוד תוכנת הדמיית מודלים ברצוני להבהיר מס' נקודות.

בקורס בפרוג לומדים את "הכלים" של התוכנה, מסתובבים יחד עם המרצה המדהים בועז גבאי בחדרי ותפריטי התוכנה לאורכה ולרחבה.

איננו לומדים איך יוצרים מודלים, מלמדים אותנו כיצד ניתן ליצור מודלים, העבודה אח"כ בשיעורי הבית והתירגול הינם חשובים לפעמים אף יותר מהשיעור...
כשלומדים כלים ומדים בעצם להכיר את מהלך החשיבה של התוכנה, על מנת שבעוד שנתים שלוש כשנתבקש לעשות שגעון מסויים נדע כיצד להגיע לכך....

גם המרצה וגם התלמידים בקורס הינם ברמה גבוהה, ההשקעה של חבריי הינה מעל ומעבר, חבל שלא מעלים כאן לפורום את שיעורי הבית, יש כבוד.

אני כן נשלחתי להגן על הקורס - על ידי עצמי, אף אחד לא ביקש ממני.

נקודה נוספת, קורס תלת מימד אמור להקיף הרבה, מידול, אינמציה, טקסטורה ורינדור, נכון שבקורס קצר אי אפשר להכיל את הכל, אב כשלומדים כלים כנ"ל זה נותן הרבה.

מלמדים אותנו כיצד להתחיל יצירה מאפס, בשבוע שעבר העלה כאן אחד מחברי הקורס שיעור בית, כשאת הכל הוא בנה מאפס, התוצאות והשבחים שקיבל כאן היו מיוחדים...

אין ספק שהתמונות שהעלית כאן מאור מדהימות, ועוד יותר מדהים שעושים זאת רק אחרי שניים שלושה שיעורים, בהחלט יש לך את זה בידיים, אני לא מאמין שאחרי שניים שלושה שיעורים אפשר למדל את מה שראינו בתמונות - לבד. אלא מה, כמו שכתבת יש כאן שילוב של לא אלמנטים שמקבלים, אני רק חושב מה היה קורה לו פופקו היה מבא או מחר לשיעור "עבודה שהוא שילב בתוכה דברים מוכנים"... וואי וואיי, מה היו עושים לו, גם המרצה וגם חבריו לקורס.

אולם, כשמדברים על הדמיה ריאליסטית, זה לא משנה לצופה מי הכים, האם אתה לבד או שלקחת דברים מוכנים, העיקר שאנו רואים תמונה יפה.

אנחנו לומדים להכין את הדברים המוכנים גם עבורך, כן כן, בעוד חדשיים בערך תפנה לפופקו ותבקש ממנו שימכור לך כיסאטו, שולחנו, סכו"ם, נברשות, אגרטלים ועוד. ובזה הוא עוד יהי' גדול, ענק...

בהצלחה לכולם.
 

maor700

משתמש רשום
mp2 -"איננו לומדים איך יוצרים מודלים, מלמדים אותנו כיצד ניתן ליצור מודלים, העבודה אח"כ בשיעורי הבית והתירגול הינם חשובים לפעמים אף יותר מהשיעור..."

זו בעיה שהרבה תלמידים שמסיימים קורסים מעין אלו נתקלים בה. הם לומדים את התוכנה ישר והפוך, בקיאים בכל נבכיה אבל אין להם מושג מה ליצור ואיך זה צריך להראות. ז"א הם יודעים כיצד להחזיק את כל סוגי העפרונות והמברשות אבל הם לא יודעים לצייר בצורה טובה. ובמקרה הזה לדוג'- אני יודע למדל בשיטת פולי מודלינג אבל אין לי מושג באנטומיה ולכן כשארצה למדל אדם הוא יצא מגושם וחסר צורה.
או- אני יודע לבנות כיסא ולמדל חלל פנימי אבל אין לי מושג בכללים לעיצוב פנים היכן צריך להיות כל דבר ולכן כשארצה לבצע הדמייה אדריכלית היא לא תראה טוב.
או- אני יודע לעשות ריגינג לדמות ואפי' לתת לה קיפריימים אבל אני לא יודע כיצד היא אמורה לנוע ולזוז. וכו'

mp2, אני חוזר על עצמי שוב אינני מתכוון לעצור כאן אני כל הזמן ממשיך ללמוד.
כרגע אני ברמה של מידול לא פחות מהחברים בקורס מההתרשמות שלי מעבודותיהם ככה שזה לא נכון האוירה שנוצרת כאן כאילו אין לי מושג מהחיים במידול. בל נשכח שהרבה דברים מהסצנה כן מידלתי ואפי' מידול ברמה גבוהה כמו הארונות מטבח ועוד אזכיר לכם את עבודתי הראשונה שגם היא פורסמה כאן והיא רוב רובה המוחלט מידול פרטני ביותר של נוקיה N96 ואתה מוזמן לחפש את הפוסט הזה בעמוד הראשון של פורום תלת.
לקחתי את הקורס הזה בעיקר ע"מ ללמוד הגדרות רינדור ותאורה ולכן היה חשוב לי פחות להתעסק במידול כי אני מבזבז זמן וכסף שירד לטמיון אם לא אשאב כמה שיותר בנושא שהוא תכלית הקורס - רנדר פוטוריאליסטי ועיצוב פנים.
מבחינת זמן למידה פחות או יותר התחלתי איתכם ככה שאני לא הרבה זמן בלמידה.
לגבי המודלים לקנייה מפופקו- סביר להניח שהוא ימכור לי מודלים שהוא הוריד ויקח לי דמי עמלה על הטרחה הרבה שלקח לו להוריד אותם ויגיד שבכל אופן צריך לשלם ליוצרים .
סתם !!! נקווה שאני לא יצטרך לקנות ממנו כי אני ימדל בעצמי. אבל שימכור לאחרים אני בעד.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
את האמת אם הייתי מוריד אלפי מודלים, ברור שהייתי מוכר את האוסף הזה.
לגבי הצורה שבה אתה אומר את זה.. אני מעדיף לא להגיב.
 

maor700

משתמש רשום
אל תעלב פופקו אני רק צוחק!
ולגבי ספריית מודלים- יש לי ספרייה מטורפת של 56GB הכוללים אלפי מודלים.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
נו ומה דעתך למכור אותה לי?

אני מחפש טקסטורות מודלים ומטריאלים...
 

maor700

משתמש רשום
הספרייה שלי מותאמת למקס ולא למאיה.
אבל אולי יש לי כמה חבילות שיש להם גרסה למאיה.

לגבי מכירה אין לי את הרשות לעשות כסף על גבם של חברות שיצרו את זה, וגם ככה זה שזה אצלי זה בעייתי. ואת"ל שאקח שכר טרחה גם זה לא מוסרי- סוף סוף החומרים הללו אצלי בגלל אותם אנשים שהעלו את החומר בלי תמורה.
מה שקיבלת בחינם תן בחינם , אם תבקש ממני את הסצנה של המטבח לדוג' זה סיפור אחר לגמדי.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
נו אז תביא לי בחינם את הכל, לי יש כבר תוכנה שממירה מ 3DS ל MAYA...
 

kcbv

משתמש צעיר
D I G I T A L
מאור, העבודות שלך יפות מאד. וכיום גם לי יש מאגרי תמונות כמוך. למדתי מקס כדי שאוכל להתעסק איתם ולשמור אותם כאובג'קט על מנת להמשיך ולשפרם במאיה, כי התרגלתי לממשק שלה שלטעמי הרבה יותר ידידותי למעצבים שרגילים לראות אייקונים מול העיניים ולא רשימת מודיפי ארוכה.
הסרט שהצגתי היה לפני 6 שנים כשברשותי היה אז g3 מקרטע שהריץ עליו מאיה 5. וספק אם היה לו מספיק רם. לא ניתן היה להסתובב עם תנועת מצלמה בגלל הכובד. והרינדור הזה נעשה אך ורק בשביל להגיש את הפרוייקט לקח למעלה משבועיים. כשבינתיים הייתי צריכה את המחשב לצרכי הפרנסה ולא לתחביבים. אני עדיין מצפה וחולמת לפנאי ע"מ לשפר אותו וסיים אותו. ו.. מקווה שביה"ק השלישי האמיתי יהיה המודל שאותו אחכה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה