סרט תלת מימד - שאלה

ראש_יהודי

משתמש פעיל
אני לא בטוחה שאני כותבת בפורום הנכון... אם אני לא... אודה לסיכת משרד שתעביר את האשכול למקומו המתאים...

שאלתי היא על הסרטים שרואים עם המשקפיים המיוחדים
כאילו הדמויות יוצאות מהמסך ונראות מצאותיות כביכול.
(לא יצא לי לראות, אבל אני מנסה לדמיין).

איך יוצרים כזה סרט? באיזו תוכנה?
האם אפשר לצפות בזה גם במחשב ביתי?
(אני לא מדברת על דמויות שבנויות בתלת מימד אלא על דמויות מציאותיות-הסרטה אמיתית).

אודה לעונים!
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
יוצרים סרט ע"י צילום ב-2 מצלמות בו זמנית במרחק יחסי כמו העיניים, לאחר מכן לוקחים את 2 הסרטים ושמים אותם אחד על השני, אך כדי שלא יהיה עירבוב, צובעים כל שכבה בצבע אחר כגון אדום וכחול, ומשקפיים בהתאם שמסננות לכל עין צבע אחר, וע"י כך אפשר ליצור את אשליית העומק שנוצרת במוח ע"י שידור התמונה, כמו שאנו מסתכלים ביום יום.
אפשר ליצור זאת בכל תוכנת עריכה פשוטה, ואפשר לצפות בזה במחשב ביתי. אך בדרך כלל זה עושה כאב ראש לאחר צפיה ממושכת.
 

ראש_יהודי

משתמש פעיל
תודה - פופקו,

מה הכוונה במרחק יחסי כמו העיניים?
ז"א - אם הבנתי נכון - צריך 2 מסריטים בשביל דבר כזה?
והאם הם צריכים להיות מומחים לנושא זה או כל מסריט אפשרי?
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
לא אי אפשר 2 מסריטים, אבל אפשר לחבר 2 מצלמות על קרש אחד במרחק של עיניים.
וכל אחד יכול לעשות זאת.
יש סרטים ביוטיוב.
 

yishay1

משתמש רשום
סאונד והפקות אולפן
מצוין פופקו.
רק תיקון קטן: לא צובעים את השכבות באדום כחול אלא מחסירים מכל שכבה את הצבע כך שבעין ימין יש את כל המידע חוץ מהכחול ובעין שמאל להפך.
דבר נוסף: נכון שבתאוריה המרחק בין המצלמות נובע מהמרחק שבין העיניים אבל למעשה יש נוסחאות מתמטיות למרחק והוא משתנה עם המרחק מהאוביקט ואפקט התלת שרוצים לתת בסצנה הספציפית.
החסרון בטכנולוגיה הזו שהיא בעצם מאבדת צבעים מהמקור. יש טכנולוגיה נוספת שבה לא מחסירים כלום אלא מקטבים כל עין בזוית נפרדת ולמשקפיים יש עדשות מקטבות שמכויילות כמו המקרנים (עדשות המשקפיים הן לא אדום כחול אלא אפורות). היתרון: צבעים נאמנים למקור. החסרון: עלות גבוהה של ציוד וצורך בשני מקרנים נפרדים... לא לנסות לבד בבית...

בהצלחה

מקוה שעזרתי
 

ראש_יהודי

משתמש פעיל
תודה על התשובות המפורטות.

שאלה (שאולי מראה על חוסר הבנה):
למה צריך לצלם פעמיים?
למה לא מספיק להכפיל את הסרט ולהזיז אותו ס"מ מהשכבה השניה בחיבור הסרטים?
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
כי לא מדובר על אותו זווית צפיה, אלא על 2 זוויות צפיה שונות כמו בעיניים שלנו, שע"י צפיה ב-2 עיניים נוצר התלת מימד במוח, והראיה שאם תעצמי עין אחת למשך כמה דקות, את תאבדי את תחושת תלת מימד ויהיה קשה לך לזהות חפצים במרחב על פי העומק.
 

סיכת משרד

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
נכתב ע"י פופקו;327123:
לא אי אפשר 2 מסריטים, אבל אפשר לחבר 2 מצלמות על קרש אחד במרחק של עיניים.
וכל אחד יכול לעשות זאת.
יש סרטים ביוטיוב.

תוכל להביא לינקים לקליפים כאלו? אשמח מאד.




נכתב ע"י פופקו;327088:
יוצרים סרט ע"י צילום ב-2 מצלמות בו זמנית במרחק יחסי כמו העיניים, לאחר מכן לוקחים את 2 הסרטים ושמים אותם אחד על השני, אך כדי שלא יהיה עירבוב, צובעים כל שכבה בצבע אחר כגון אדום וכחול, ומשקפיים בהתאם שמסננות לכל עין צבע אחר, וע"י כך אפשר ליצור את אשליית העומק שנוצרת במוח ע"י שידור התמונה, כמו שאנו מסתכלים ביום יום.
אפשר ליצור זאת בכל תוכנת עריכה פשוטה, ואפשר לצפות בזה במחשב ביתי. אך בדרך כלל זה עושה כאב ראש לאחר צפיה ממושכת.

נכתב ע"י פופקו;327307:
כי לא מדובר על אותו זווית צפיה, אלא על 2 זוויות צפיה שונות כמו בעיניים שלנו, שע"י צפיה ב-2 עיניים נוצר התלת מימד במוח, והראיה שאם תעצמי עין אחת למשך כמה דקות, את תאבדי את תחושת תלת מימד ויהיה קשה לך לזהות חפצים במרחב על פי העומק.

לפני כמה שנים מכרו משקפי פלא בחנויות צעצועים, עם תמונות יהדות. אין לי מושג איפה אפשר להשיג היום (אני בטוחה שאפשר, אולי בחו"ל), אבל העקרון הוא מין משקפת שאליה הכניסו דיסקית עם 14 פילמים, 7 תמונות. לכל עין יועדה שקופית אחרת. אם עוצמים עיניים ומשוים בין שתי שקופיות, אפשר לראות הבדלים ממשיים בין עין ימין לעין שמאל. התפקוד המשותף בין העיניים יוצרת את תחושת העומק - התלת מימד. בדסקיות עם תמונות של וורלד דיסני, למשל, זה בולט ובקלות אפשר להבחין איפה ההבדלים, בגלל הצביעה השטוחה.

העקרון הוא, שבעצמים קרובים, ההסטה במיקומו של העצם משמעותית יותר מבמרחק.



נכתב ע"י yishay1;327195:
מצוין פופקו.
רק תיקון קטן: לא צובעים את השכבות באדום כחול אלא מחסירים מכל שכבה את הצבע כך שבעין ימין יש את כל המידע חוץ מהכחול ובעין שמאל להפך.
דבר נוסף: נכון שבתאוריה המרחק בין המצלמות נובע מהמרחק שבין העיניים אבל למעשה יש נוסחאות מתמטיות למרחק והוא משתנה עם המרחק מהאוביקט ואפקט התלת שרוצים לתת בסצנה הספציפית.
החסרון בטכנולוגיה הזו שהיא בעצם מאבדת צבעים מהמקור. יש טכנולוגיה נוספת שבה לא מחסירים כלום אלא מקטבים כל עין בזוית נפרדת ולמשקפיים יש עדשות מקטבות שמכויילות כמו המקרנים (עדשות המשקפיים הן לא אדום כחול אלא אפורות). היתרון: צבעים נאמנים למקור. החסרון: עלות גבוהה של ציוד וצורך בשני מקרנים נפרדים... לא לנסות לבד בבית...

בהצלחה

מקוה שעזרתי

בעבר עשיתי בדיקת ראייה למשקפיים במכללת הדסה. (סטודנטים. עלות המשקפיים שווה את הזמן המוקדש, שלא לדבר על הדברים המאלפים שלומדים בדרך.) אחת הבדיקות נעשית עם משקפיים מהסוג שישי1 תאר פה, בה זוית האור קובעת מה רואים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  38  פעמים

לוח מודעות

למעלה