עזרה סקר - מה הפירוש "ראש פתוח" בשידוכים אצל שומרי תו"מ כהלכה

מצב
הנושא נעול.

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כשמישהו/י אומר/ת לי אני עם ראש פתוח
אני נוהג לשאול מה הכוונה פתוח
מתברר שכל אחד מגדיר זאת אחרת
להלן כמה הצעות מתשובות שקיבלתי
חשוב לי לדעת איך רוב הציבור מגדיר
אולי אוכל לפרש את כוונת אלו שלא רצו להסביר לי מה הם מתכוונים.

חושבני שהמושג הזה הגיע לא מהציבור שלנו
ושם הכוונה פתוח הוא למי שאינו מקפיד לשמור כל כך על גדרי ההלכה.
על כן יש צורך להגדיר מחדש את המושג פתוח בתוך שמירת ההלכה.

מתוך התשובות שקיבלתי מצאתי 6 פירושים עיקריים
א. המנהגים בהלכה תמיד להקל
ב. היכולת לזרום עם כל שינוי אפשרי גם כשאינו מקובל
ג. השקעה באיכות חיים גשמית גם על חשבון חיים רוחניים
ד. העיקר שלא צו"ל/ית
ה. מעורבות בחברה ובתחומים רבים, ומוכנות להרחיב אופקים

מי שחושב שיש פירוש אחר למושג הזה מוזמן להגיב באשכול

תזכו למצוות, ותודה מראש
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אני חושבת שהמשמעות היא
"מקבל כל אחד כמו שהוא, מבין שלכל אחד הדרך המתאימה לו בדרך ד', ולא חייבים להיות באותו השטאנץ"
זה פתוח אמיתי בעיניי.
פתוח זה גם מי שמבין שאם לאדם מולך יש דרך שונה אז זה יהיה מוצלח אם תתגמש איתו .
זו בעצם ההגדרה השניה בסקר או שצריך שיפוץ?
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
הסקר הזה לא יעזור.
גם אם הרוב רואים פתוח כאיקס,
ורק מי שעונה מתכוון לוואי
-לא הגעתם למידע מדויק.

כשמבררים חייבים לברר מה הכוונה ב"פתוח", "חברותי", "שמח", "עדין", "מאוד מסודר" וכל מילה שהיא מכלילה מדי.

(אגב, רוב מוחלט של האנשים מחשיבים את עצמם כבעלי ראש פתוח...)
 

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אני חושב שיש כאן שני מושגים:
  • 'ראש פתוח' זה "מעורבות בחברה ובתחומים רבים, ומוכנות להרחיב אופקים, לא על חשבון רוחניות"
  • 'סגנון פתוח' זה "השקעה באיכות חיים גשמית גם על חשבון חיים רוחניים"
 

ELISEVEN

משתמש פעיל
אני חושבת שהמשמעות היא
"מקבל כל אחד כמו שהוא, מבין שלכל אחד הדרך המתאימה לו בדרך ד', ולא חייבים להיות באותו השטאנץ"
זה פתוח אמיתי בעיניי.
פתוח זה גם מי שמבין שאם לאדם מולך יש דרך שונה אז זה יהיה מוצלח אם תתגמש איתו .
מסכימה עם שתיהם, אבל כמובן שכל אחד אומר את זה ביחס אליו,
יש כאלו שהנהגה מסויימת נתפסת אצלם כפתיחות, לעומת אחרים שתתיפס אצלם כענין עקרוני/ הלכה.
 

ששונית

משתמש מקצוען
את אותה שאלה אפשר לשאול בעשרות וריאציות:
מה הפירוש "חכם" בשידוכים אצל שומרי תורה ומצוות
" " "איכותי" " " " " "
" " "משפחה בעלת מושגים" וגו'
" " "חברהמנ/ית" וגו'
" " "פשוט" וגו'
לכל אדם בעולם יש פירוש שונה להגדרות האלו, ואותו מועמד יכול לענות על הגדרות הפוכות לחלוטין אצל שני בני אדם.
שני בחורים יכולים לכנות את אותו בחור "מבריק" ו"אהבל"
והנתונים גם משתנים בהשפעת שאר הנתונים שמרכיבים את המועמד/ת
 

אילה שולמן

משתמש פעיל
זה דבר כל כך לא מוגדר, מאד תלוי מי הבן אדם, איזה ישיבה הוא לומד/סמינר, מה הרקע המשפחתי שלו
הרי לא דומה אחד שלומד בישיבת הסדר ואומר שיש לו ראש פתוח, לאחד שלומד בישיבת תורה בתפארתה ואומר שיש לו ראש פתוח, לכן לדעתי זה לא משהו שאפשר בכלל לעשות עליו סקר, אלא אם כן תרדו לפרטים מה הכוונה שבחור/בחורה ממגזר פלוני מישיבת פלונית ממשפחה פלונית וכו' וכו' אומר ראש פתוח ואז אולי תצליחו להגיע למנימום של הבנה
לכן לדעתי תמיד חייבים לשאול איזה סגנון אתה רוצה בגדול, אם יש לכם מישהו שהוא יכול דמות אליו זה קצת עוזר, אם לא או שמנסים או שמהמרים, או שפשוט מכירים
בהצלחה
 

חושב! כותב

משתמש רשום
עריכה תורנית
כמו בכל סקר רמת אמינות התוצאות מושפעת מאד מסגנון וניסוח התשובות האופציונליות.
וגם בסקר זה, להשערתי, רוב המשיבים בו מזהים עצמם כבעלי 'ראש פתוח' או 'סגנון פתוח', ובהתאם לכך חיפשו [בתת-מודע] את ההגדרה שהם הכי שואפים למתג לעצמם, ועל פי זה השיבו.
ואין פלא שזו התשובה שבחרו: 'מעורבות בחברה ובתחומים רבים, ומוכנות להרחיב אופקים'.
אנשים לא מרגישים בנוח להיראות כמחפשים להקל תמיד בהלכה או כבוחרים בחיים גשמיים, ומאידך מי לא מעוניין להרחיב אופקים ולהתערב יותר בחברה??
[ואגב, צודק מאד מי שכתב שזו הגדרה לראש פתוח ולא לסגנון פתוח]
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
אני מגדיר ראש פתוח למי שקנאי לדרך שלו
אבל הוא מבין שיש דרכים אחרות ומכבד אותם (כמאמר "הכל בראש")

סגנון פתוח אני מגדיר מי שהגדרים שלו גמישים יותר מהמקובל

אגב, הסקר הזה יכול להיות מדוייק באפיון של העונים בו
למשל מי שבחר בתשובה 1 בידוע שהוא מהשמרנים יותר וכן ע"ז הדרך
 
נערך לאחרונה ב:

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני זה דרך האמצע והיא האידיאלית ביותר, כלומר לא מקל בהלכה ולא מחמיר מידי וחושב שכל דבר שלא היה בימים של סבתא רבא שלי זה כבר פריצת דרך,
מי שמחמיר יותר ממני הוא סגור וחונק ולא חי בעולם הזה, ומי שיותר פתוח ממני הוא כבר הרחיק לכת ושוכח שהתורה באה ללמד אותנו דרך חיים
(קצת ציני, אבל...)

לעניינינו-
יש ראש פתוח שזה אומר- שהוא מקבל גם דרכים שונות של אנשים אחרים בסביבתו (כשזה רחוק זה לא נחשב) ולא מרגיש עליונות עליהם ושהדרך שלהם היא בדיעבד וגם לא מרגיש נחיתות באורח החיים שלו.
יש רחב אופקים שזה אומר- שיש לו הבנה רבה בתחומים שונים בעולם הזה ולא פרוש מעם.
יש סגנון פתוח שמתבטא בלבוש, צורת חיים, ושימוש בטכנולוגיות שונות, זה יכול להיות הכל צמוד להלכה אבל לא דוקא למה שמקובל בחינוך השמרני, וזה יכול להיות עם קצת עיגולי פינות מבחינת הלכה ושק תרוצים למה זה הדרך הנכונה.
לא כל מי שבסגנון פתוח הוא גם ראש פתוח ורחב אופקים ולא כל אחד שהוא עם ראש פתוח הוא גם סגנון פתוח וכו'.

כמובן כולנו נמצאים איפה שהוא על הרצף עם דיוקים שונים שבטאים את האינדיוודואליות שלנו כבנ"א.
 

מקפצהה

משתמש רשום
אם כבר שידוכים אז אני רוצה להגיד שכולנו,הרווקות וגם הרווקים,מאוד מאוכזבים מהדבר הזה שנקרא שדכניות.
אני חושבת שא' ב' של שדכנית צריך להיות יחסי אנוש טובים.לא מעולים אבל לפחות טובים.
אנחנו הרווקים גם בני אדם וזה לא אומר שאם אנחנו מחפשים שידוך ופונים לשדכניות הם צריכות להתייחס אלינו כאל...
נמאס לנו כבר מהתשובה שכל פעם שאנו יוצרים איתם קשר התשובה היא אם יהיה משהו אני יהיה איתך בקשר/אני מאוד עסוקה עכשיו אין לי זמן
אני לא מבינה אם אין לך זמן ואת לא יכולה לעסוק בזה אז למה לקחת את זה על עצמך?????
עוד דבר: השדכניות חושבות שהם מנהלות את העולם אז להזכירכם אנו פונים אליכם רק בתור השתדלות ולא בתור הנאה,הדבר הזה שנקרא שידוכים ממש לא נעים לנו ומצטערת להגיד אבל אתם עושות לנו את זה עוד יותר לא נעים...
כותבת את הדברים מלב כואב באמת,ומקווה שההתייחסות אלינו הרווקים תשתנה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  36  פעמים

לוח מודעות

למעלה