ספינר... ספינר... אבל מסוכן

זורם

משתמש צעיר
[h=1]הרשויות בארה"ב: "הרחיקו את הספינרים מהילדים"[/h] [h=1]בעקבות שני מקרים בהם ילדים קטנים נחנקו לאחר שבלעו חלקים מהצעצוע הפופולרי, קורא מכון התקנים להגנת הצרכן בארה"ב להורים למנוע מילדיהם גישה לצעצוע • באירלנד נאספו ע"י הרשויות למעלה מ-200 אלף ספינרים בשל הסיכון הבטיחותי[/h] סכנה 'ספינר': הרשויות בארצות הברית ממליצות להורים להרחיק מילדיהם את הספינרים – אותם צעצועים פופולריים שהפכו לאחרונה ללהיט בלתי מוסבר בקרב הילדים, גם בישראל.

בשבועות האחרונים – לאחר שני מקרים בהם הספינרים התפרקו, וילדים בלעו חלקים מהם פירסמה הרשות להגנת הצרכן בארצות הברית אזהרה להורים שלא לקנות לילדיהם את המשחק הפופולרי.

בהודעה נאמר כי נפתחה חקירה רשמית בנוגע לצעצוע, והומלץ להורים להרחיק את הצעצוע מילדים קטנים – שעלולים להיחנק מבליעת חלקיו הקטנים.

באירלנד הרשויות הלכו צעד אחד קדימה, ולמעלה מ-200 אלף ספינרים נאספו על ידי המכס במדינה בשל הסיכון הבטיחותי.

גם בארץ, כזכור, נער כבן 13 מראשון לציון נפצע בעת שענד טבעת שמצא בתוך הצעצוע הפופולרי שהתפרק.
הנער לא הצליח להסיר את הטבעת, ולאחר זמן מה האצבע שלו התנפחה והכחילה. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא שבצריפין, שם הצליחו לחתוך את הטבעת. הנער נשאר לאשפוז לילה ושוחרר למחרת.
לפי הודעת בית החולים, הטבעת עשויה מפלדה וניתן היה לחלץ אותה מהאצבע רק בעזרת מצבטים כירורגיים.

המשחק שהתחיל כצעצוע שפותח במיוחד עבור ילדים שסובלים מאוטיזם ומהפרעות קשב וריכוז, הפך לפופולארי במיוחד בקרב ילדים, גם בישראל, אך מסתבר שכלל לא בטוח שהמשחק אכן עוזר לבעיית קשב וריכוז.

סקוט קולינס, פסיכולוג קליני וראש התוכנית ללימודי ADHD באוניברסיטת דיוק, טוען כי "אין שום ראיות לכך שהצעצועים הללו יעילים או בטוחים דיים כדי להתמודד עם סימפטומים של ADHD, כעס או כל בעיית בריאות נפשית אחרת. האבחנות שמספקים הורים או מורים מעניינות, אבל מבלי להסתמך על מחקרים שנבדקו בקפידה, קשה להסיק מסקנות לגבי השימושיות שבהם".
http://www.jdn.co.il/breakingnews/841645
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
אתמול אני שומעת אבא נוזף בבן שלו, לפני חציית כביש: תרים את העיניים לפני שתה עובר את הכביש, או שאני מחרים לך את הספינר....
 

מרשמלו

מנהלת איש את רעהו מנהלת פורום נשים
מנהל
מנוי פרימיום
אני מאמינה שתוך חודש-חודשיים נשכח שזה היה להיט...
אין הרבה מה לעשות עם זה!
וזה בהחלט מסוכן!
 

מ.לוינגר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כבר עכשיו ירדה ההתלהבות לחצי ממה שהיה לפני שבועיים.
 

שולחנית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
גם על הקוביה ההונגרית יכלו לכתוב שזה מסוכן...... אם זה יתפרק.....
לכל דבר יש את תקופת השיא ותקופת הנפילה
 

מרשמלו

מנהלת איש את רעהו מנהלת פורום נשים
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י שולחנית;n4928562:
גם על הקוביה ההונגרית יכלו לכתוב שזה מסוכן...... אם זה יתפרק.....
יצא לך לראות באיזו קלות ואיזו תדירות זה מתפרק???
ואצלינו קרה גם שתינוק בן חצי שנה קיבל מכה ליד העין מספינר של ילד ששיחק לידו...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יְהוָה כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהוָה וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה