סליקה באשראי באתר

Mendis

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
רציתי לשאול שאלה למתכנתים שמסתובבים פה
אנחנו עשינו מגבית גיוס המונים לאבא שלי על החובות שלו
באתר היה סליקה של מספר חברות אשראי על פי חלוקה לארץ ולחו"ל
שאח"כ גילינו שהאבטחה של חברת האשראי החזירה או הקפיאה אל כל החיובים שחויבו דרכם
הבעיה היתה שאחרי התרומה שלוחצים אישור הדף לא נחסם ללחיצה נוספת על אישור
ולכן היה המון חיובים כפולים והאבטחה של חברת האשראי זיהתה את זה וחסמה את כל החיובים וחלק גדול מהם החזירה
(אני לא נכנס פה לדיני ממונות, אני רק אציין
1. שלחברת האשראי אין שירות לקוחות סדיר כי הם חברה עולמית אינטרנטית ולא מקומית
2. שאנחנו חתמנו חוזה רק עם החברה שעושה את המגבית ולא חברת האשראי)

החברה שעושה את המגבית טוענת שהם רק מקשרים את האתר לסליקה וזה לא קשור אליהם בכלל הבעיה הזאת
השאלה שלי היא
אני לא יודע איך אתר עובד ומתוכנת, אני כן יודע שלפני שמפרסמים אתר מריצים אותו מכל הכיוונים כדי לחשוף את הבעיות האלו
האם אני צודק?
והמתכנת של האתר אשם בזה
או שהמתכנת היה אמור לזהות את הבעיה בהרצה של האתר???
 

גזעי

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לכאורה המתכנת של החברת גבייה.
המתכנת של האתר רק לוקח דף שהוא שותל באתר, הוא לא צריך להתעסק עם זה.
 

Mendis

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
ובתור המתכנת של האתר
או לפחות הטכנאי תכנות של החברה של המגבית הוא לא אמור לבדוק שהכל תקין?
הם הרי כן בודקים על סכומים קטנים אם הסליקה עובדת באתר
הוא לא אמור לשים לב לזה ולתקן את זה?
 

סמרקט

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
תלוי אם דף הסליקה הוא של חברת האשראי ורק מוטמע באתר של המגבית (כ-iframe או כקישור),
או שלחברת המגבית יש server משלה שמקבל את הנתונים ומתממשק לשירות הסליקה של חברת האשראי.

במקרה הראשון אכן זו אחריות של חברת האשראי, וחברה שמכבדת את עצמה תכסה מקרים כאלו.
במקרה השני, זו אחריות של חברת המגבית. ראשית לחסום בצד הלקוח (בדפדפן) את האפשרות ללחוץ יותר מפעם אחת, וגם בserver יש בדיקות למנוע קריאות רצופות מאותו לקוח. (זה לא רק נכונות של נתונים, זו גם פירצת אבטחה. תקיפה של קריאות רבות בשניה יכולה להפיל את השירות ולהשבית אותו)
 

Mendis

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עד כמה שהבנתי זה היה דף סליקה מוטמע באתר
וזה מה שבעצם החברה טוענת שהם לא אשמים
ומפה אנחנו נכנסים לדיני ממונות
האם אנחנו צריכים לפנות לחברת האשראי או שאנחנו אומרים לחברת המגבית
אנחנו חתמנו איתכם חוזה וזה לא מענייננו הבעיות של חברת האשראי

הבנתי נכון?

בכל מקרה אבקש מהמשתמשים לא להיסחב פה לדיני ממונות כי זה לא המקום
ולא הכתובת

(חוץ אם יש פה איזה טוען רבני שמתמחה בדיני ממונות, הוא יכול לפנות אלי באישי)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה