שיתוף סחלב /// בוטיק לשמלות כלה מושלמות ✾ שיתוף מפורט

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
כבר הרבה מאד זמן שהמשימה של שיתוף פרויקט כאן בפמ"ג נמצאת בוויש ליסט שלי, אבל מאז שנפתחו כאן המרחבים החדשים ובמת הפורום התרחבה והתרווחה (ותודה למנהלים המסורים!)- כבר ממש חיכיתי שאתפנה לעשות את זה.
האמת ששיתוף מפורט של פרויקט הוא בראש ובראשונה חוויה נחמדת בשבילי עצמי והלוואי שיכולתי לבחור בחמישה מיתוגים לפחות, אבל משאב הזמן היקר והמוגבל מחייב אותי להתפשר בינתיים רק על פרויקט אחד.
אז הסתכלתי על תיקיית העבודות (העמוסה ב"ה...) ושקלתי במה לבחור לשיתוף הראשון שלי כאן בפורום, והפרויקט הסחלבי הזה ממש קרא לי בקול. שמלות כלה צחורות, בדים רכים ונשפכים, וניחוח של סחלבים והתחלה קסומה- מה צריך יותר מזה כדי לעשות טוב על הלב?
תהליך המיתוג של סחלב אמנם כבר קרה מזמן, עם הפרסום יצאנו מיד לאחר החגים של שנת תשפ"א. אבל טוב מאוחר מלעולם לא, נכון?

כשהלקוחה פנתה אלי וסיפרה על העסק שהיא רוצה למתג, סלון חדש ומצליח ב"ה לשמלות כלה בתפירה אישית ומוקפדת, ידעתי כבר בשיחה הראשונה שאת הפרויקט הזה אני הולכת לאהוב :)
קודם כל- כי כמו שהקדמתי, כיף להתעסק עם כלות וניחוחות והתחלות מרגשות, וגם כי אין כמו לקוחות שיודעים מה הם רוצים ולא מתבלבלים לרגע, אבל עדיין סומכים עלי ונותנים לי חופש פעולה.

התחלנו עם נושא השם. הלקוחה שלי חשבה מראש על שם שנראה מתאים בעיניה: סחלב.
הוא היה נשמע לי נחמד ממש, אבל הסברתי לה שבחירת שם מגיעה בסופו של תהליך ארוך שמתחיל במילוי בריף, ניתוח אסטרטגי, זיהוי הבטחת המותג, ועוד משהו חשוב- מחקר יסודי של עסקים מתחרים בענף. עד שנגיע לשם הנבחר עוד יקח זמן...
אז יצאנו לדרך.
הלקוחה מילאה בריף מפורט, אני ניתחתי אותו לגורמים, והתוצאה הסופית היתה מסמך אחד מתומצת שאני מביאה כאן את חלקו:
הגדרת המותג: סלון בוטיק לתפירה ולהשכרה של שמלות כלה.
הבטחה מיתוגית: מוצר מושלם ומושקע באיכות מקסימלית, תוך הענקת שירות מכל הלב.
קהל יעד: 1. כלות מהמגזר החסידי, תושבות בית שמש והסביבה.
2. כלות מהמגזר הדת"לי, מקהילות בהן נהוג לתפור שמלת כלה חדשה ולא לשכור שמלה שכבר לבשו אותה (כן, יש דבר כזה...).
נקודת מכירה ייחודית (USP): ניסיון וידע נרחב, התמקצעות ספציפית בענף שמלות הכלה.
נקודת מכירה רגשית (ESP): כל כלה מקבלת יחס של בת יחידה, תוך ליווי אישי לאורך כל התהליך. (אגב, הלקוחה הדגישה שהיא רוצה לשמר את הקו הבוטיקי, האישי והמותאם גם במהלך התרחבות עתידית).
חזון המותג: יצירת מאגר שמלות גדול ומגוון שיאפשר לעסוק רק בהשכרה ולא בתפירה.
אופי המותג: יוקרתי, חדשני, קליל וצעיר.
ערכים בולטים: מקצועיות, שירותיות, איכות, דיוק, ייחודיות.
היתה גם פירמידת מסרים שהביאה לפרונט את השילוב בין מוצר מושלם לשירות בוטיקי ואישי (שילוב שמהווה בידול בעולם סלוני הכלות. בסלונים גדולים ומוכרים לפעמים הכלה קצת נופלת בין הכיסאות בשלב הסופי, עם כל התיקונים והשינויים שלא נגמרים ...כאן בעלת העסק מלווה בעצמה כל כלה עד שהשמלה יושבת בול ועונה על כל הציפיות. בד בבד- העובדה שהסלון אישי וקטן לא מורידה מאיכות התוצר ומרמת הביצוע שמתחרה בסלונים הוותיקים)

עכשיו שקלתי מחדש את השם סחלב, והחלטתי שצריך לחפש כאן משהו אחר. הצליל העברי נראה לי פחות מתאים כאן, אלא דווקא שם באנגלית.

עוברת לסיעור מוחות של מונחים ומושגים מהתחום, ובמקביל למחקר מותגים מתחרים. על הדרך אני מגלה שבמפתיע, לא מעט עסקים בתחום בחרו שמות פרחוניים שונים (החל מנרקיס ולא כלה בכלנית :)) ואני מניחה שבלאו הכי הסחלב נתפס כבר מזמן...
קבלו הצצה לחלק מהדפים שמילאתי לעצמי:

שמות.jpg

מגבשת רשימה מסודרת ושולחת ללקוחה לבחירה, וכמובן מקווה מאד שתבחר בשם שהכי אהבתי :eek:
---
אבל לצערי היא לא מתחברת לכלום, ואני מחדדת שוב את העיפרון ומנסה לחשוב מחדש.
פותחת אשכולות התייעצות כאן בפורום:
מקבלת שפע של רעיונות יפים ועצות נדיבות.
משגעת קצת חברות דוברות אנגלית שתעזורנה לי להחליט מה 'זורם' באוזן ומה נכון אולי כמילה בשפה אבל פחות מתאים כשם לעסק.
מצאנו משהו, אבל אז מתברר למרבה הצער שיש סלון אחר בעיר בשם דומה מאד :(
עוד דיונים הלוך ושוב, הלקוחה מתלבטת מאד במה לבחור, עד שבסופו של דבר הפור נופל על...
לא תאמינו, סחלב :rolleyes:
לא ברור איך, אבל כל החפירות הארכיאולוגיות (תודה ל @סטודיו מנטה שעזרה לי בבירור מול המקומון, זוכרת מנטה?) העלו שהשם הזה עדיין לא נתפס.
איכשהו הסיטואציה הזכירה לי את סבבי הקניות המעצבנים האלה, כשחורשים את כל החנויות ברחוב כדי לחזור בסוף לחנות הראשונה ולקנות שם את השמלה הראשונה שהורדנו מהקולב... אבל בלי הסיבובים לא יכולנו לדעת שהשם הזה פשוט נולד לסלון, לא? אז בכל אופן היה שווה.
מה שכן, אחרי מחשבה החלטתי ללכת על sachlav באיות אנגלי ולא על המילה בעברית.
מתחת לשם העסק תופיע שורות מיצוב אינפורמטיבית ולא סלוגן קריאייטיבי, היות והשם לא מסביר בעצמו את מהות העסק. בחרתי ללכת על 'בוטיק לשמלות כלה מושלמות'.

הלאה, עוברת סופסוף ללוגו עצמו.
מחדדת פעם שלישית את העיפרון :)
וממלאה דפי סקיצות בקשקושים:

סקיצות ללוגו.jpg

עוברת לסקיצות ממוחשבות,
ליטושים ודיוקים אין סופיים,
ופרזנטציה מושקעת שתעזור ללקוחה לבחור את הלוגו הנכון ביותר לעסק שלה, תוך הסברים מפורטים אודות השיקולים שמאחורי הבחירות העיצוביות.
מעלה כאן חלק מהמצגת שהלקוחה קיבלה לבחירה:

מצגת-פרזנטציה.gif


ואלו הלוגואים עצמם:

לוגו ראשון.jpg

לוגו ראשון2.jpg

האופציה השניה (שאהבתי ממש):

לוגו שני.jpg

לוגו שני2.jpg

השלישית:

לוגו שלישי.jpg

לוגו שלישי2.jpg

ובונוס- לוגו רביעי מתנה.
רעיון שעלה לי אחרי שסיימתי והרגשתי שחבל להשאיר אותו במגירה:

לוגו רביעי.jpg

לוגו רביעי2.jpg

הפרזנטציה נשלחת, ואני נשארת מהצד השני של המסך, מחכה בסקרנות לשמוע מה דעת הלקוחה ואיזהו הלוגו הנבחר (בטח מכירים את המתח הזה--- אולי בכלל לא שידרנו על אותו גל והלקוחה לא תתחבר לכלום? ואולי היא תבחר את הלוגו שהכי פחות אהבתי? וחבל בכלל שאי אפשר להשתמש בכולם, תכלס בכל סקיצה מושקעת חתיכת נשמה :) דילמות של מעצבים...)
חולף יום, והלקוחה מתקשרת. האמת שממש קשה לה להכריע, היא לא יודעת במה לבחור, כולם כל כך יפים... ברוך השם, אני מרשה לעצמי לנשום עמוק. רק קשיים כאלה מאחלת ללקוחות שלי :)
מה בכל אופן?
היא מספרת שהתייעצה והתלבטה, והפור נפל על...


רגע, בעצם סקרנית לשמוע את חוות דעתכם לפני שאשתף.
מה הייתם בוחרים? איזה לוגו עושה בעיניכם את העבודה ומבטא את ערכי המותג בצורה הטובה ביותר?
אשמח מאד לשמוע, ונימוקים יתקבלו בברכה כמובן.
בעז"ה אחר כך אעלה את הלוגו הנבחר, ואת המשך הפרויקט- השפה העיצובית והפרסום שאיתו יצאנו.
תודה שהייתם איתי, מוזמנים להישאר כאן גם הלאה :)
 

סטודיו מנטה

מיתוג, פרסום וקידום עסקים צומחים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
הממ, מתלבטת בין 1 ל2
נו אנחנו במתח פה, מה את עושה חידונים על הבוקר??

ואת עובדת כזה מסודר ומאורגן, עם תהליכים ודפים ורשימות וזה. ללמוד ממך!
 

אריאל לוי

אתרים מהעתיד.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עימוד ספרים
מבחינת התאמה נראה לי הראשון, מבחינת יופי השני לוקח את כולם בלי להתאמץ!
נראה לי בראשון הייתי מעבה מעט את הקווים...
 

זווית

מא' ועד אתר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
איזה שיתוף מרתק
אפשר ללמוד ממנו המון על התנהלות עם לקוחות ועל תהליך עבודה בכלל

אני בוחרת ב2 הוא הכי מבטא בוטיק
ושאפו על ההנעה לפעולה :)
 

נפש

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הכי מתאים הראשון או השלישי
כולם מקסימים
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
עבודות אחת אחת!

הראשון - מדהים!, צורה של כתר שיוצרת מראה של עמוד בגדים.
השני - נדוש ולא ייחודי (בנוסף, המילה 'בוטיק' תופסת יותר משקל מאשר השם של הבוטיק).
השלישי - יצירתי ומנצנץ. אפשר להחליף את הפונט של הסלוגן לפונט תואם יותר.
הרביעי - יוקרתי מצד אחד, אך מתחבר יותר לערכי טבע (צורת עלה). הוספת S הפוכה מצד שמאל יכולה ליצור גשטלט של דמות.
 

מושקי ברקו

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
וואו
לפני העבודה העיצובית עצמה
תרשי לי להחמיא לך על התהליך (והשיתוף!)....
העבודות וואו כמה השקעה ומחשבה
ופלטות צבעים מהממות!

הכי ישב לי טוב השני מבחינת העמדה ונראות כללית
הכי מתאים לסטודיו- הראשון

תצליחי, ותמשיכי לתת לנו השראה:)
 

pinpoint

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
שיתוף מרתק!
חבל שלא לקחתי כוס קפה לפני זה:p
וברגע שראיתי את הלוגואים מבחינתי הראשון לוקח!
הוא כזה בינגו מושלם, למרות שבמחשבה שניה חסר בו קצת את המסר של ליווי אישי
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
תודה ממש,
מעריכה את כל מי שטרח להגיב!
אני קוראת הכל בתשומת לב, ומחכימה בפרט מהתגובות שמפרטות את הפלוסים והמינוסים...

ואת עובדת כזה מסודר ומאורגן, עם תהליכים ודפים ורשימות וזה. ללמוד ממך!
אני דווקא מרגישה בלגניסטית נורא עם העפרונות הלעוסים (לא באמת :p) והדפים שמתגלגלים פה על השולחן לאורך תהליך היצירה של כל לוגו...
מתנחמת בזה שבסוף הפרויקט אני מתייקת הכל בקלסר מסודר.
איזה שיתוף מרתק
אפשר ללמוד ממנו המון על התנהלות עם לקוחות ועל תהליך עבודה בכלל
תודה!
הוחמאתי :eek:
עבודות אחת אחת!

הראשון - מדהים!, צורה של כתר שיוצרת מראה של עמוד בגדים.
השני - נדוש ולא ייחודי (בנוסף, המילה 'בוטיק' תופסת יותר משקל מאשר השם של הבוטיק).
השלישי - יצירתי ומנצנץ. אפשר להחליף את הפונט של הסלוגן לפונט תואם יותר.
הרביעי - יוקרתי מצד אחד, אך מתחבר יותר לערכי טבע (צורת עלה). הוספת S הפוכה מצד שמאל יכולה ליצור גשטלט של דמות.
איזה ניתוח מרתק,
תודה!
מסכימה מאד עם ההערות.

@מושקי ברקו , כיף לקרוא את הפירוט המחמיא שלך,
תודה!
 

אפילו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
קודם כל וואו.
חתיכת לימוד והשראה. שומרת להעמיק.


- מבחינת הבריף שהוא גם מושלם וגם אישי חשבתי שהשני הכי מבטא את שני הערכים.
- גם הרביעי יש לו משהו משניהם, אבל כמו שמשהו כבר כתב למעלה שה - S היה יכול לעבור קצת ליטוש...
- הראשון מהמם יחודי ויוקרתי.
מצטרפת לגמרי ל @pinpoint שחסר לי שם קצת יותר ביטוי אישי.
- מקווה שהיא לא בחרה את השלישי כי למרות הנצנוץ והיוקרה הרגשתי קצת קור מול זה.

אני נשביתי בקסמו של השני, למרות שזה נכון שהמילה בוטיק תופסת יותר מהסחלב.
נו... מה הקשקושים האלה? ממילא היא כבר בחרה.

סוקרנתי.
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
שיתוף מרתק!
חבל שלא לקחתי כוס קפה לפני זה:p
תכיני לפני הפוסטים הבאים :)
בעז"ה אפרט כאן על התהליך של פיתוח השפה ועל בניית הפרסום.
הוא כזה בינגו מושלם, למרות שבמחשבה שניה חסר בו קצת את המסר של ליווי אישי
מצטרפת לגמרי ל @pinpoint שחסר לי שם קצת יותר ביטוי אישי.
אמירה מעניינת, תודה!

@אפילו , חיכיתי לתגובה המפורטת והנעימה שלך,
תמיד נהנית לקרוא את חוות הדעת שלך המרתקות שלך בפורום!

חישוקית הכל מדהים בסדר גודל,
חבל שאי אפשר להשתמש בכולם, כל פעם לוגו אחר:)
תודה מלכי!
אולי נשקול את השיטה בפרויקטים הבאים :)
אבל באמת מנצח הלוגו שנבחר בסוף.
שש
מה את מגלה באמצע החידון :confused:
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
טוב, אז כמו שאולי היה קל לנחש, הלוגו שזכה בכתר היה זה:

לוגו ראשון.jpg

מה שתפס במיוחד את הלקוחה בלוגו הזה היה האזכור הברור של עולם התוכן העיקרי של המותג- תפירה סלונית. הלוגו מציג אלמנט המשלב בין סיכת תפירה (ש'תחובה' בלוגו) לכתר מינימליסטי, תוך שימוש בצורניות האות h על מנת לשלב את האלמנט בקו נקי ואחיד.

אם תרצו, במבט מעמיק אפשר לזהות באלמנט הזה עוד פירושים רלוונטיים כמו למשל שנדליר אלגנטי שלוקח לאולם חתונות, דוגמא מעניינת של כיווצי בדים, או כמו שהציע @אלעזר 1 :
מראה של עמוד בגדים.

...הכל כיד הדמיון :)

הלכתי על פונט מטריצה המושלם, בשני משקלים. הוא שידר בעיניי את החדשנות והיוקרה בעזרת הקו המודרני והחלק, יחד עם מסר השירותיות והיחס האישי והחם שמאפיינים את הסלון ובאים לידי ביטוי בקצוות המעוגלים (ובכלל בקו המעוגל של הלוגו).

ללוגו נבחרה שלישיית צבעים עוצמתית-
צבע הרוז-גולד העכשווי שמעניק ללוגו את הנראות היוקרתית, ובנוסף- צבעי שחור ולבן קונטרסטיים שמדגישים את האלמנט.

תיקונים קטנטנים של גודל וריווחים, והלוגו מאושר סופית.
---

עברנו לפיתוח שפה עיצובית ועיצוב ניירת משרדית.

אישית, זה השלב הכי כייפי בעיניי.
כל מפת האסטרטגיה כבר פרוסה בפניי, מרגישה שאני מכירה את העסק לעומק כמעט כאילו היה אישיות חיה ואמיתית, הלוגו כבר גם עוצב ולוטש... נשאר רק ללוש את הכל לבצק אחיד וליצור ממנו תוצרים חדשים, יפים וריחניים :) או בהלימה לנושא הפוסט- לתפור מהגזרות והבדים בגדים למותג החדש.

מתחילה עם כרטיס ביקור.

זורקת את הלוגו בצד הקדמי, פרטי התקשרות בצד האחורי. מה הלאה?
הולכת לשוטט בהשראות, מנסה לתפוס שברי רעיונות ולגבש קונספט עיצובי על בסיס הלוגו, מדמיינת השבחות דפוס וחיתוכים מושקעים (ואז נזכרת שלא בטוח שהלקוחה בעניין בכלל...) ועדיין הקובץ שמולי שבלוני ומשעמם. ואז זה מגיע, בסייעתא דשמיא. מכירים את הרגע הזה של ההברקה, שאחריו כבר לא צריך כלום?

פתאום ברור לי שאת השפה העיצובית של סחלב אני הולכת לתפור. מה יותר פשוט מזה?

מחליפה את כיוון הכרטיס מהרוחב הסטנדרטי לאורך אלגנטי, תופרת את הכרטיס לאורכו, מוסיפה עוד משפט קריאייטיבי שילווה את המותג גם בפרסום בעז"ה, וזו התוצאה:

כרטיס ביקור עם פרטים מטושטשים.jpg

כרטיס-ביקור-עם-פרטים-מטושטשים2.jpg

מוקאפ-כרטיס-ביקור-עם-פרטים-מטושטשים.jpg

עם הבלאנק אני כבר ממש מרגישה שהדרך פתוחה ב"ה. הסיכה נפרדת ממקומה שבלוגו ועולה לשחק בתפקיד ראשי בראש הדף:

בלאנק-עם-פרטים-מטושטשים.jpg

מוקאפ-לבלאנק-מכתבים.jpg

ועוד פריט חמוד שזרם לי בול עם הקונספט, פתק תזכורת שהכלות מקבלות בסיום כל מדידה עם תאריך המדידה הבאה. הפעם אני תוחבת את הסיכה פעמיים בדף, ככה יש מקום בדיוק לתאריך:

מוקאפ-פתק-תזכורת-עם-פרטים-מטושטשים.jpg

חתימת מייל:

מוקאפ-חתימה-למייל-עם-פרטים-מטושטשים.jpg

הלקוחה מתחברת ומאשרת, ברוך השם. עוברים לפרסום הבכורה שיבשר לעולם על הולדתו של המותג. על הפרסומת בפוסט הבא בעז"ה.

בינתיים- כמובן שאשמח לשמוע עוד חוות דעת, פידבקים והארות.
 
נערך לאחרונה ב:

miri#

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
ווואו
מתחת אותי....
הייתי ממש בלחץ שהלוגו הזה יבחר
מוווושלם
ומענין שאת הסיכה לא קלטתי כלל.
מחכה לראות את הפרסומת
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
לא הייתי כאן בחלק הראשון כדי להחמיא.
הלקוחה בחרה לוגו מצוין! ושאפו לך על תהליך העבודה!
לדעתי, התוספת של התפר לאסטרטגיה ממחישה את המילה העוקבת ל"כל המוסיף" :(
יצרת בלוגו סט כלים מעולה, כדאי לך לדבוק בו!
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה