שיתוף סוד הקסם > יש לקוחות שמשקמים את האמון באנושות

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אני חושבת שבן אדם שמזמין עבודה, זכותו להגיד מה הטעם שלו ואיזה סגנון עיצוב הוא רוצה,
וזה לא הופך אותו ללקוח "נודניק" ונצלן. זה חלק מרכזי ממה שמגיע לו תמורת הזמנה ותשלום לעבודת גרפיקה ועיצוב.
לא מדויק. לכל לקוח יש את הטעם שלו, אבל המקצועיות זה אנחנו. לקוח שרוצה פונטים של כותרות לטקזט רץ רק כי הוא אהב את זה זה לא מקצועי. מגיע להתחשב בדעה שלו.
לקוח שאומר, אפילו בין השורות, אני מאמין בך וביכולות המקצועייות שלך, כי אתה בעל נסיון ואני לא, וגם אם יראה לי אחרת אני מבין שאני לא איש מקצוע, הוא לא רק לקוח החלומות, הוא גם אדם חכם.
 

סטודיו מנטה

מיתוג, פרסום וקידום עסקים צומחים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
המודעה מהממת (כהרגלך) ומסכימה עם רוב הכתוב חוץ ממשהו אחד:

אני חושבת שבן אדם שמזמין עבודה, זכותו להגיד מה הטעם שלו ואיזה סגנון עיצוב הוא רוצה,
וזה לא הופך אותו ללקוח "נודניק" ונצלן. זה חלק מרכזי ממה שמגיע לו תמורת הזמנה ותשלום לעבודת גרפיקה ועיצוב.
(אני יודעת שלא זה מה שכתבת, אבל ממה שכתבת זה משתמע כך.)

צודקת - אבל נורא תלוי באיזה קטע הוא בא.
הלקוחות מתחלקים לשלושה סוגים, נגיד.

1. יש את האלה של "אני סומך עליך" ואת מאמינה להם כמו טמבל, עושה משהו יפה-ונכון-ומקצועי, ואז הוא בא עם ה "תשני-תזיזי-תעשי צהוב-תוסיפי למטה פרחים"

2. לקוח שיודע מה הוא רוצה. אוהו יודע מה הוא רוצה. מעבר צבע מכחול לבורדו ברקע, פונט משנות התשעים, תמונה מטושטשת שצילם בעצמו ("את יכולה לעשות לו עינים ירוקות? וגם תסובבי אותו שיראו אותו מהגב.. מה אי אפשר? תעשי את זה במחשב") ותוסיפי למטה פרחים.

3. לקוח שבאמת סומך עליך ומבין ש:
א. כשבוחרים מעצב בוחרים מישהו שבגדול הסגנון שלו מתאים לטעם של הלקוח - אחרת למה סתם ללכת סחור סחור.
ב. שהגישה למעצב צריכה להיות בדיוק אותה גישה כלפי טכנאי מחשבים או שרברב או כל בעל מקצוע אחר. הוא אמור לסמוך על שיקול דעתם ועל המקצועיות שלהם, ולא לעמוד לאינסטלטור על הראש: "עכשיו תרביץ לצינור.. עכשיו אתה צריך מפתח ברגים.. אתה יכול להוסיף פרחים בצינור?"
כך הוא אמור לתת אמון במעצב.
לא אמון עיוור. אבל אמון. בסיסי. לצאת מנקודת הנחה שזה לא מישהו שמשחק במחשב אלא מישהו שישב ולמד מקצוע כמו כל מקצוע אחר.

אני מעוצבנת מהעניין של הפרחים, אתם שמים לב. :rolleyes:
 
נערך לאחרונה ב:

תמימה

מעטפת אישית מושלמת. בשבילך.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
יואו איזה מודעה, ממש מדברת לקהל היעד, צעירה וכיפית כזאת.
אני דווקא לא מתלהבת על אלו שלא מכוונים בכלל כי ברוב המקרים זה סוג 1 שלא יודעים בעצמם מה הם רוצים, ומשגעים את השכל.
הכי טוב להכין כמה סקיצות כמובן ושיבחרו מתוכם.
@סטודיו מנטה מהשיתוף שלך נראה שסבלת עמוקות מלקוחות אחרים... נס שה' שלח לך אותה, כדי שתהיי @תמיד בעליה
 

syl

עיצוב דיגיטל ופרינט
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אהבתי את המודעה
ויותר מזה - את הכתיבה שלפניה!!! כ"כ נכון וקולע!
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יש לקוחות שעד שלא נתקלים בהם פנים מול פנים ומשפשפים עיניים בתדהמה למקרא המיילים שלהם -
לא מאמינים שזה באמת קורה.

כל מי שיש לו ניסיון של שעתיים וחצי בתחום העיצוב יודע שעם רוב הלקוחות זה הולך ככה:
הם חופרים שעות על כמה זה עולה - איזה גודל - אפשר הנחה - בדפוס הזה - לא בעצם בדפוס הזה - טוב שיהיה בדפוס הזה.
נניח שסגרתם על עבודה. הגיע הזמן לקושש מהם טקסטים.
זה מגיע בקובץ כתבן בלי פסיקים ומלא שגיאות, במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב - סרוק או מצולם ולכי תקלידי עכשיו בעצמך.
אוקיי, מתחילים לעצב, שולחים ללקוח >
תזיזי לפה. תזיזי לשם. זה צהוב? רציתי כחול. אמרתי כחול? התכוונתי ורוד. תורידי את החץ. תוסיפי פרח. תשני לסגול. טוב בעצם מה שעשינו בהתחלה.
נעלם לשבועיים.
מפציע בתשע בערב >
אני צריך את זה דחוף למחר!


עזבו, לא נלאה אתכם.

אבל - הנה מגיע החידוש המסעיר. יש לקוחות אחרים.

יש אנשים שאשכרה בצהריים שואלים מחיר, מאשרים אותו מיד, שולחים מודעה עם טקסטים מאורגנים ומנוסחים היטב, וכששואלים אותם מה הכיוון העיצובי הם אומרים: "מה שתעצבי אני אוהבת."
מאשרים מיד. מבקשים טיפה תיקונים. מחמיאים, מבסוטים מהעיצוב ומפרגנים מכל הלב. שואלים - מיוזמתם!!! - מה המספר חשבון להעברה. משלמים. נפרדים בהבטחה לעבוד יחד שוב. (תבואי כל יום, כפרה עליך)
וכל זה תוך ארבע-חמש שעות, כן?

@תמיד בעליה - היה כיף מטורף לעבוד איתך. אם הייתי בכיתה ה' הייתי באה לסדנא שלך.

המודעה כבר מאושרת אבל הארות מתקבלות תמיד :)

צפה בקובץ המצורף 517341

צפה בקובץ המצורף 517353
הבאת שני ניגודים, וצריכים לזכור שיש רמות שונות באמצע.
נכון הכי כייף לעבוד בקלות, אבל בדרך כלל זה לא מציאותי
וכמו שכתבו לפני יש גם את הטעם של הלקוח, וטעם זה לא ענין של מקצועיות
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אני רוצה להוסיף עוד לגבי הנושא של תיקונים
כאחד שמזמין ומתווך עבודות גרפיקה שונות
גם אצל הגרפיקאיות קיימת הבעיה של התיקונים
כלומר התאור של הכותבת שכאילו הלקוח אינו מרוצה וכל הזמן מבקש תיקונים
הרבה פעמים הגרפיקאית אכן לא מבצעת כראוי את ההוראות של המזמין [הרבה פעמים בגלל שלפי הטעם שלה עדיף כך], ולכן קורה שהלקוח נאלץ לבקש שוב ושוב לתקן כפי שביקש מתחילה
ומאידך יש ב"ה גרפיקאיות שמבינות ומבצעות את הנדרש [אפילו אם הן אוהבות אחרת], ואז לא צריכים הרבה תיקונים
 

Ayala1

מיתוג | עיצוב ובניית אתרים | UX/UI
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
צודקת - אבל נורא תלוי באיזה קטע הוא בא.
הלקוחות מתחלקים לשלושה סוגים, נגיד.

1. יש את האלה של "אני סומך עליך" ואת מאמינה להם כמו טמבל, עושה משהו יפה-ונכון-ומקצועי, ואז הוא בא עם ה "תשני-תזיזי-תעשי צהוב-תוסיפי למטה פרחים"

2. לקוח שיודע מה הוא רוצה. אוהו יודע מה הוא רוצה. מעבר צבע מכחול לבורדו ברקע, פונט משנות התשעים, תמונה מטושטשת שצילם בעצמו ("את יכולה לעשות לו עינים ירוקות? וגם תסובבי אותו שיראו אותו מהגב.. מה אי אפשר? תעשי את זה במחשב") ותוסיפי למטה פרחים.

3. לקוח שבאמת סומך עליך ומבין ש:
א. כשבוחרים מעצב בוחרים מישהו שבגדול הסגנון שלו מתאים לטעם של הלקוח - אחרת למה סתם ללכת סחור סחור.
ב. שהגישה למעצב צריכה להיות בדיוק אותה גישה כלפי טכנאי מחשבים או שרברב או כל בעל מקצוע אחר. הוא אמור לסמוך על שיקול דעתם ועל המקצועיות שלהם, ולא לעמוד לאינסטלטור על הראש: "עכשיו תרביץ לצינור.. עכשיו אתה צריך מפתח ברגים.. אתה יכול להוסיף פרחים בצינור?"
כך הוא אמור לתת אמון במעצב.
לא אמון עיוור. אבל אמון. בסיסי. לצאת מנקודת הנחה שזה לא מישהו שמשחק במחשב אלא מישהו שישב ולמד מקצוע כמו כל מקצוע אחר.

אני מעוצבנת מהעניין של הפרחים, אתם שמים לב. :rolleyes:
כל מילה.
ולגבי המודעה
היא מושכת את קהל היעד, מגרה לבוא
וחשוב מכך - תופסת את העין בין הפרסומות
אהבתי
 

#ה_מ_ע_צ_ב_ת

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
D I G I T A L
2. לקוח שיודע מה הוא רוצה. אוהו יודע מה הוא רוצה. מעבר צבע מכחול לבורדו ברקע, פונט משנות התשעים, תמונה מטושטשת שצילם בעצמו ("את יכולה לעשות לו עינים ירוקות? וגם תסובבי אותו שיראו אותו מהגב.. מה אי אפשר? תעשי את זה במחשב") ותוסיפי למטה פרחים.
חחח
ויש גם:
״נו, זה הרי מהמחשב, אז זה ממש שתי דקות!!! כלום עבודה״
 

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אוהבת מאדדד את הסגנון שלך
מודעה מהממת
והלקוחה הלוואי על כולם
וממש אבל ממש מתחשק לי לבוא לסדנא!
אולי יש גם משו לבנות עשרים?
תמיד חלמתי על משו כזה....:rolleyes:
באמת!!!!


נעמה
 
נערך לאחרונה ב:

פונפונית אדומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
ומאידך יש ב"ה גרפיקאיות שמבינות ומבצעות את הנדרש [אפילו אם הן אוהבות אחרת], ואז לא צריכים הרבה תיקונים
לפעמים הגרפיקאית לא מבצעת בדיוק מה שביקשו- כי זה ממש אבל ממש לא מקצועי.
לפעמים אני רוצה להגיד ללקוח ביי ביי. רק כי הם מתעקשים על סגנון מסויים שאני לא מסוגלת להוציא מהידיים (בלי לדבר על זה שזה מאוד יחמיא לי...
השבוע לדוגמה, היה לי לקוח שעיצבתי לו מודעה חמודה ממש. באמת הוצאתי את המירב מהרעיון שהוא רצה. (רעיון די ילדותי ורדוד) הוא היה מרוצה מאוד. רק ביקש שאני אשים ברקע תמונה של דשא. שכל הרקע יהיה דשא.
לא היה שייך.
ותמונה מסוג מסויים. מזעזע.
בסוף אכשהו הורדתי אותו מהעץ (הוא לא התעקש בכלל) אבל לפעמים יש מקרים כאלו שלא שייך ללכת לפי הרעיון של הלקוח. נקודה.
רק מה- צריך לסרב בחכמה. זה כן...
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לפעמים הגרפיקאית לא מבצעת בדיוק מה שביקשו- כי זה ממש אבל ממש לא מקצועי.
לפעמים אני רוצה להגיד ללקוח ביי ביי. רק כי הם מתעקשים על סגנון מסויים שאני לא מסוגלת להוציא מהידיים (בלי לדבר על זה שזה מאוד יחמיא לי...
השבוע לדוגמה, היה לי לקוח שעיצבתי לו מודעה חמודה ממש. באמת הוצאתי את המירב מהרעיון שהוא רצה. (רעיון די ילדותי ורדוד) הוא היה מרוצה מאוד. רק ביקש שאני אשים ברקע תמונה של דשא. שכל הרקע יהיה דשא.
לא היה שייך.
ותמונה מסוג מסויים. מזעזע.
בסוף אכשהו הורדתי אותו מהעץ (הוא לא התעקש בכלל) אבל לפעמים יש מקרים כאלו שלא שייך ללכת לפי הרעיון של הלקוח. נקודה.
רק מה- צריך לסרב בחכמה. זה כן...
כאמור הרבה פעמים זה ענין של טעם
אבל אפילו כשזה ענין של מקצוע,
אם הוא כן מתעקש מה הבעיה?
אם הוא רוצה ומשלם כמסוכם

[אם לדעתך זה לא מקצועי אל תשימי את הלוגו שלך שם ותבקשי ממנו שלא יספר מי זה הגרפיקאית...]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה