שיר נעשיר ונשיר בפרשת השבוע

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בס"ד


" וכי תאמרו מה נאכל בשנה .. וציוויתי את ברכתי לכם" בשם אחי החסיד המפורסם, ויש לדקדק היות שהתורה יצאתה בכאן מדרכה שהדרך לכתוב איזה יתור לשון בפסוק אפי' אות א' ועי"ז מתורץ כמה קושיות אבל הקשיא בתורה - וטוב היה שלא לומר מה נאכל - ונרא' שהשי"ת ב"ה כשברא העולם השפיע מטובו צינורות מושכים שפע לצרכי ב"א ודרך השפע שלא להפסיק כלל אלא כשהאדם נופל ממדרגתו ואין לו בטחון בבורא ב"ה המשגיח אמיתי הזן ומפרנס בריוח בלי הפסק כלל אז עושה האדם ההוא במחשבתו ההיא אשר לא מטוהר פגם חלילה בעולמות עליונים ואז נפסק חלילה השפע וצריך השי"ת ב"ה לצוות מחדש השפע.

שהתורה מלמדת לאדם דרכי השם, שיהי' שלם בבטחונו על אלקיו ולא יאמר כלל מה יאכל, כי כאשר חלילה יפול מן הבטחון לחשוב מה יאכל הוא עושה פגם חלילה בהשפע ומטריחו כלפי שמי' לצוות מחדש.

(נועם אלימלך פרשת בהר)



שִׁפְעָה וְתִשְׁבָּחוֹת

הִשְׁלַכְנוּ
כָּל הַקֻּשְׁיוֹת
שֶׁרָבְצוּ עַל גַּבֵּינוּ
אֶל אֶרֶץ לֹא נוֹדַעַת.
--
נִעַרְנוּ
כָּל הַסְּפֵקוֹת
שֶׁסִּמְּאוּ אֶת עֵינֵינוּ
אֶל שְׂדוֹת חָצִיר בִּשְׁאָט.
--
וְהָיוּ
רַגְלֵינוּ קְלִילוֹת
וְעֵינֵינוּ מְאִירוֹת
לֵילֵךְ
בַּנָּתִיב הַבָּטוּחַ
אֶל הָרוּחַ - - -
אֶל עָנָן וַעֲרָפֶל
אֶל יָמִים שֶׁל מָן,
שֶׁל שִׁפְעָה וְתִשְׁבָּחוֹת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה