דיון נספח לאתגר - מחשב מסלול מחדש

אורית חזן

משתמש סופר מקצוען
ניסיון קשה מאוד. אנשים נשברים מזה לגמרי. זה לא רק הכסף, זה הביטחון עצמי שיורד עד לגובה הסמרטוט.
לכן זה יוצר קונפליקט.
כי אין בעיה שאישה תעבוד במשק בית, אם היא אוהבת את ומרגישה שזה מה שהיא רוצה לעשות.

אבל שאישה תלך למשק בית מתוך ברירת מחדל, בשביל לימוד תורה.
ותסבול כל יום ותשבר עוד ועוד.

קשה לי לחשוב על זה!
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
לכן זה יוצר קונפליקט.
כי אין בעיה שאישה תעבוד במשק בית, אם היא אוהבת את ומרגישה שזה מה שהיא רוצה לעשות.

אבל שאישה תלך למשק בית מתוך ברירת מחדל, בשביל לימוד תורה.
ותסבול כל יום ותשבר עוד ועוד.

קשה לי לחשוב על זה!

לא הייתי אומרת שהיא עושה את זה רק בשביל לימוד תורה.
יש כאן על הכף את בעלה שהיא כ"כ רוצה שיהיה לו טוב ויודעת שבשבילו לצאת לעבוד קשה יותר מלהיות עוזרת בית.
מה שכן, היא עושה את הבלתי יאמן מבחינתה וצעד אמיץ שצריכה להתמודד עם פרשנות הסביבה לבחירה שלה.
 

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
@nechamizakh איזו סיומת מפתיעה ומדהימה,
עם מסר עוצמתי לכל המתקני עולם למיניהם, לא יעזור לכם כלום! הגבר לא יהיה עקר בית, והאשה לא תהיה לוחמת קשוחה, זה נלעג מאולץ ופתטי.
והכתיבה גם היא יפהפיה!
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
@nechamizakh איזו סיומת מפתיעה ומדהימה,
עם מסר עוצמתי לכל המתקני עולם למיניהם, לא יעזור לכם כלום! הגבר לא יהיה עקר בית, והאשה לא תהיה לוחמת קשוחה, זה נלעג מאולץ ופתטי.
והכתיבה גם היא יפהפיה!
תודה!

למען האמת, המציאות הזו היא לא רק בגלל מתקני עולם, אלא לפעמים בגלל אילוצי העבדות המודרנית.

נוח להלביש אג'נדה פמיניסטית על שעות עבודה ארוכות. אלטרנטיבה של נקיפות מצפון יותר קשה להכלה ...
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

ח.נוי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
לא נכנסתי לפורום זמן רב (כשבוע...) ולא הספקתי עדיין לקרוא את כל הסיפורים באתגר.
מצד שני אני רוצה להוסיף סיפור, אך רק בנושא שלא נכתב עדיין. יש מצב שמישהו שקרא הכל עושה לי כאן סיכום קצרצר רק של הנושאים לדוג': קבלת מישהו קצת אחר לחיידר וכדו'... (את הראשון עוד הספקתי לקרוא...)
רק אם יש מישהו פנוי במקרה או אפילו קצת משועמם...
ממש תודה!!
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
לא נכנסתי לפורום זמן רב (כשבוע...) ולא הספקתי עדיין לקרוא את כל הסיפורים באתגר.
מצד שני אני רוצה להוסיף סיפור, אך רק בנושא שלא נכתב עדיין. יש מצב שמישהו שקרא הכל עושה לי כאן סיכום קצרצר רק של הנושאים לדוג': קבלת מישהו קצת אחר לחיידר וכדו'... (את הראשון עוד הספקתי לקרוא...)
רק אם יש מישהו פנוי במקרה או אפילו קצת משועמם...
ממש תודה!!
באה לסכם לך את הנושאים ופתאום הכל התהפך:rolleyes:
עכשיו אני רואה שכבר @א יודעלע כתב על הנושא שאני כתבתי
ליטאי שנהפך לחסיד או משהו בסגנון.

ואיך זה קרה לי רק אחרי שפירסמתי?:eek:
תאמינו לי שחיפשתי נושא מקורי וחשבתי שעברתי על הכל:p
כנראה פיספסתי את הפרטים.
ממש מחילה!
ויעידו חברותי שאני עוסקת בסיפור עוד ממזמן.

ולעניין שאר הנושאים שראיתי(מוזמנים להוסיף עלי):
קריאת שמות אחרים מהנוהג,לא על שם סבא או סבתא.
חתונה עם מישהי מהעדה האתיופית
קבלת השונה
יחס לבעלי חיים
תורה וחיי אברכות
פמניסטיות
יציאה לעבודה
יחס לחברה בגיל העשרה והויתורים על עצמי
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
ובקשר לסיפור האתגרי עצמו https://www.prog.co.il/threads/אתגר-דו-שבועי-מחשב-מסלול-מחדש.453361/page-2#post-6612538
קיבלתי תגובות שהנימה בו קצת מזלזלת
האם גם לדעתכם יש זילזול או זילותא?
אשמח לתגובות,מאד.
שיטה טובה להביא רייטינג.
נראה לי זאת הפעם הראשונה שאני קורא סיפור בפרוג.
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ובקשר לסיפור האתגרי עצמו https://www.prog.co.il/threads/אתגר-דו-שבועי-מחשב-מסלול-מחדש.453361/page-2#post-6612538
קיבלתי תגובות שהנימה בו קצת מזלזלת
האם גם לדעתכם יש זילזול או זילותא?
אשמח לתגובות,מאד.
אני לא יודע מה את, ולאיזה מגזר את משוייכת
אך אכתוב ביקורת שאמרו בזמנו על 22 נדרים

הספר היה נפלא, ההתמודדות מעניינת מאוד, פורצת דרך.

רק מה??
נקודה פשוטה.

אם גב' רוזנברג היתה ליטאית ומספרת על ליטאי שהפך לחסיד ויוצרת תחושה שהוא משוכנע בדעתו והוא רואה את האור ואילו אשתו את החושך, אז זה היה סיפור אמין שבא להראות את הפער האדיר שנקרע בין בני הזוג האומללים.
אבל חוי משתייכת לחוגים חסידיים, וככזו, הטקסט כולו נקרא בעיניים של כתב שכנוע ואפולוגטיקה לטובת צד מסויים, מה שגרם לצרימה מאוד לא נעימה.

הצעתי לגב' רוזנברג היתה לכתוב על אשה שבעלה הוא מחשובי החצר והחסידות, והנה הוא הולך לו ומתחבר עם רבנים ליטאים ומבין את האור הנוצץ והיחודי שלהם, היה בזה משום כנות, ומשום פתיחות, אך כיוון שלא כך, זה הרגיש כמו שזה הרגיש.

לגבי הסיפור שלך, יתכן ורבים מהקוראים הרגישו כתחושות האלה, ואם אינני צודק בהשערות, יתכן והיה מועיל גילוי נאות אודות ההשתייכות האישית שלך ועל כך שאת דווקא ממש מתנגדת לברסלב
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
אני לא יודע מה את, ולאיזה מגזר את משוייכת
אך אכתוב ביקורת שאמרו בזמנו על 22 נדרים

הספר היה נפלא, ההתמודדות מעניינת מאוד, פורצת דרך.

רק מה??
נקודה פשוטה.

אם גב' רוזנברג היתה ליטאית ומספרת על ליטאי שהפך לחסיד ויוצרת תחושה שהוא משוכנע בדעתו והוא רואה את האור ואילו אשתו את החושך, אז זה היה סיפור אמין שבא להראות את הפער האדיר שנקרע בין בני הזוג האומללים.
אבל חוי משתייכת לחוגים חסידיים, וככזו, הטקסט כולו נקרא בעיניים של כתב שכנוע ואפולוגטיקה לטובת צד מסויים, מה שגרם לצרימה מאוד לא נעימה.

הצעתי לגב' רוזנברג היתה לכתוב על אשה שבעלה הוא מחשובי החצר והחסידות, והנה הוא הולך לו ומתחבר עם רבנים ליטאים ומבין את האור הנוצץ והיחודי שלהם, היה בזה משום כנות, ומשום פתיחות, אך כיוון שלא כך, זה הרגיש כמו שזה הרגיש.

לגבי הסיפור שלך, יתכן ורבים מהקוראים הרגישו כתחושות האלה, ואם אינני צודק בהשערות, יתכן והיה מועיל גילוי נאות אודות ההשתייכות האישית שלך ועל כך שאת דווקא ממש מתנגדת לברסלב

גילוי נאות: אני מגיעה משני צידי המתרס
ומכירה ומבינה את שניהם,אישית,אישית מאד.
והדמות המתוארת לעיל אינה דמיונית כלל וכלל.
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
גילוי נאות: אני מגיעה משני צידי המתרס
ומכירה ומבינה את שניהם,אישית,אישית מאד.
והדמות המתוארת לעיל אינה דמיונית כלל וכלל.
מצויין, זה כבר נשמע יותר טוב.
אלא שעדיין אנשים שואלים את עצמם, האם שני צידי המתרס הם אותו האדם בשני עיתות זמן.

(אין כוונתי חלילה לקנטר, אלא כתגובה למה שכתבת מעלה, באם לא נוח הדיון אעזוב אותו במידית)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה