דיון נספח לאתגר - מחשב מסלול מחדש

SC

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
"למה ה' תעמוד ברחוק תעלים לעיתות בצרה"
כאן לא סמיכות.
אכן התלבטתי בקשר ל'עיתות בצרה', שם רש"י מפרש 'עיתות הצרה' אך יש גם המפרשים 'עיתות שאנחנו בצרה' ואז זה לא בסמיכות.
על כל פנים, כיום אני חושבת שמשתמשים במילה 'עיתות' בסמיכות, כמו 'עיתות משבר', 'עיתות מצוקה' וכד'. ואולי המילה 'עיתותיו' תוכיח.
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אכן התלבטתי בקשר ל'עיתות בצרה', שם רש"י מפרש 'עיתות הצרה' אך יש גם המפרשים 'עיתות שאנחנו בצרה' ואז זה לא בסמיכות.
על כל פנים, כיום אני חושבת שמשתמשים במילה 'עיתות' בסמיכות, כמו 'עיתות משבר', 'עיתות מצוקה' וכד'. ואולי המילה 'עיתותיו' תוכיח.

בגדול המילה עיתות היום פשוט יותר שימושית.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
היו רמזים מוקדמים היא עצמה עיניים הוא החביא.
אבל צודק!
יש רעיון שכן יוכל להסתדר הענין הטכני הזה?
איני סבור שזה עניין טכני בלבד.
להפוך לחסיד נלהב זה לא דבר שתלוי ב'השקפה', שכביכול אפשר לערוך 'סמינר' לחסידות, והמשתתפים בסמינר יהפכו אוטומטית לחסידים נלהבים. אותו אדם שהפך לחסיד נלהב, זה בגלל שמלכתחילה יש בו כמות גדושה של רגש, אלא שיתכן שהוא הדחיק את זה, וככל שהדחיק את זה יותר, כך זה מתפרץ יותר.
בזמננו כבר אין ליטאי צריך להפוך לחסיד בשביל לפרוץ בריקוד נלהב. אפשר לראות ב'טישים' של המשפיע האגדי ר' מיילך בידרמן, מאות ליטאים עם קנייטשים מתנדנדים בדביקות בשירי נשמה, או קופצים בהתלהבות ממארש חסידי.
כל הסצנות על אותה אשה שחונכה לחיי דיכאון וכעת נופלת למשבר כשבעלה מעז לשמוח קצת בחיים, מנופחות ומוגזמות. כל אשה שמחה שבעלה מאושר, ולא חסרים משגיחים ליטאיים שמביאים רעיונות של 'רבי צדוק' וה'שם משמואל', אם כי 'רבינו' עדיין קצת רחוק.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
איני סבור שזה עניין טכני בלבד.
להפוך לחסיד נלהב זה לא דבר שתלוי ב'השקפה', שכביכול אפשר לערוך 'סמינר' לחסידות, והמשתתפים בסמינר יהפכו אוטומטית לחסידים נלהבים. אותו אדם שהפך לחסיד נלהב, זה בגלל שמלכתחילה יש בו כמות גדושה של רגש, אלא שיתכן שהוא הדחיק את זה, וככל שהדחיק את זה יותר, כך זה מתפרץ יותר.
בזמננו כבר אין ליטאי צריך להפוך לחסיד בשביל לפרוץ בריקוד נלהב. אפשר לראות ב'טישים' של המשפיע האגדי ר' מיילך בידרמן, מאות ליטאים עם קנייטשים מתנדנדים בדביקות בשירי נשמה, או קופצים בהתלהבות ממארש חסידי.
כל הסצנות על אותה אשה שחונכה לחיי דיכאון וכעת נופלת למשבר כשבעלה מעז לשמוח קצת בחיים, מנופחות ומוגזמות. כל אשה שמחה שבעלה מאושר, ולא חסרים משגיחים ליטאיים שמביאים רעיונות של 'רבי צדוק' וה'שם משמואל', אם כי 'רבינו' עדיין קצת רחוק.

דווקא האישה מאד מסתדר לי שהיא הגיבה.
הוא באמת מורכב מסינטזה של חסיד אמיתי באמת מאד לבבי
אז כנראה בגלל זה לא נדבק.
 

הפקות כתיבה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
לייקים אפשר להמשיך לתת.
נתתי, באמת מגיע לך... כתוב מאד יפה, היטבת להביא את הקונפליקט (רגע, איזה אתגר זה?) של שני הצדדים.
הזכיר לי קצת את הסיום של הספר הדרן. אבל לא נורא.
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נתתי, באמת מגיע לך... כתוב מאד יפה, היטבת להביא את הקונפליקט (רגע, איזה אתגר זה?) של שני הצדדים.
הזכיר לי קצת את הסיום של הספר הדרן. אבל לא נורא.
חח תודה.
אבל כשכתבתי התכוונתי לכולם :) אם אם לא קראת, יאלה.
ותודה.
הסוף? דווקא לא השארתי כל כך סוף...
והדרן הוא ספר מעולה, לא זכרתי ממנו בכלל, ואת האמת זוכרת שהוא חזק וטוב אבל מה היתה העלילה עצמה? זוכרת כושי, אח אחות, ונבל. וכתיבה טובה טובה טובה.
אבל לעלילות עצמן יש לי שכחה בד"כ :(
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
יש כאן התעללות בגדול, אני עובר על החומרים, ומנסה לקטלג ולתת ציונים בכל אופן מלמעלה. משהו שיהיה לפחות לעצמי אמפירי ותקף. עברתי כבר חמש עשרה ואני שוקל לקחת כדור רטלין נוסף.
שמתי משקל ללייקים אז קדימה, אולי אספור אותם שוב.
הקריטריונים והמשקל שקבעתי הם כדלהלן.

עמידה באתגר 45% - רמת אומץ נדרש לשינוי 15% - רמת כתיבה 20% - תחכום / פאנץ / משהו מטלטל בסיפור10% - לייקים 10%
אם למישהו מתחשק לשנות את המשקל, שיעדכן. קריטריונים אני כבר לא משנה.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אני שמחה שקטגוריית הלייקים היא חלק קטן ולא נכבד ממערכת השפיטה, מאחר והלייקים לא תמיד משקפים וכן, בשביל מה צריך שופט אם הלייקים הם אלו שקובעים?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה