דיון נספח לאתגר - מחשב מסלול מחדש

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מצויין, זה כבר נשמע יותר טוב.
אלא שעדיין אנשים שואלים את עצמם, האם שני צידי המתרס הם אותו האדם בשני עיתות זמן.

(אין כוונתי חלילה לקנטר, אלא כתגובה למה שכתבת מעלה, באם לא נוח הדיון אעזוב אותו במידית)
אכן.
סיפור כזה הוא הד"כ לא ניטרלי, ונוטה לצד מסוים (שהגיוני) שהכותב מתחבר אליו, ולאן אוטומטי מעלה התנגדות כלשהיא בצדדים האחרים.

לעצם הכתיבה, אהבתי מאד את המשפטים המשעשעים:
בליל ט' באב, למהדרין.
אם לא רוב הבטל בשישים מהתיאבון חמק
הלוך ילך וירקוד שמח יעלה ויבוא
רקדו בראשה בהורה קופצני, ואז הלכו קדימה ואחורה בצעד תימני.
בברסלב בוערת אש, וממנה נתחמם כולנו גם ללא תנאים של רדיאטור, פלטה ותאורה
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
מצויין, זה כבר נשמע יותר טוב.
אלא שעדיין אנשים שואלים את עצמם, האם שני צידי המתרס הם אותו האדם בשני עיתות זמן.

(אין כוונתי חלילה לקנטר, אלא כתגובה למה שכתבת מעלה, באם לא נוח הדיון אעזוב אותו במידית)

למעשה
זוג במשפחתי התמודד עם עניין הזוגיות
היא הגיעה מבית ליטאי הוא חסיד מבטן ולידה.

" זה אותו האדם בשני עיתות זמן?"
האמת,אני בעצמי מוצאת את עצמי בכל מיני סיטואציות בחיי לא תמיד יודעת מה הדרך הנכונה עבורי:
דקדוקי הלכה או חסידות וחסד.
פיצול אישיות שכזה.

וכן היו לי תקופות שהייתי מחמירה גדולה וזה פוגש אותי עדיין
וכן הרצון להיות בקונצנזוס.
מצד שני אור החסידות מקרב ובא וזה מאיר...

והאמת שאני בתכנון לשים בפי האישה החשובה
שאישה "איש חסיד נהיה" קצת מהמילים של
הזמר "איש חסיד היה" במענה להמשך הסיפור ולעצמי.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
אכן.
סיפור כזה הוא הד"כ לא ניטרלי, ונוטה לצד מסוים (שהגיוני) שהכותב מתחבר אליו, ולאן אוטומטי מעלה התנגדות כלשהיא בצדדים האחרים.
אז תתפלאי שאני נוטה לשני הצדדים.
י-ח-ץ כזה וד"ל.
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ובקשר לסיפור האתגרי עצמו https://www.prog.co.il/threads/אתגר-דו-שבועי-מחשב-מסלול-מחדש.453361/page-2#post-6612538
קיבלתי תגובות שהנימה בו קצת מזלזלת
האם גם לדעתכם יש זילזול או זילותא?
אשמח לתגובות,מאד.
לא ראיתי זלזול או זילותא, אבל הסיפור עצמו לא מאד ברור.
אף אחד לא משתנה בבת אחת, שרגע לפני זה היה 'ליטאי חשוב' ורגע אחרי הוא מתחיל לקפץ כמו באומן. הדברים מחלחלים לאט לאט, והצד השני מבין זאת עוד לפני שהריקודים בפועל החלו.
לא שתיתי דבר, בלתי כוס היגון הליטאי ומתוכה ומעומקיה
:eek::eek::eek:
פעם סיפר לי חסיד, שכשהוא מתפלל מנחה אצל 'מתנגדים' ומאיזו שהיא סיבה לא אומרים 'תחנון', הוא מזהה נימת עצב ב'קדיש' שאחריה...
 
נערך לאחרונה ב:

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
נכון, אז אפשר גם וגם? כי יש גם עתות מצוקה.
ובכל אופן זה נקבה, זאת אומרת אומרים שתי עיתות?
או שבכלל זה לא משהו שמכמתים?
מחילה אבל ערכתי והגבת כבר.
בכל מקרה הדרך הפשוטה שלי תמיד לבדוק זה שורת החיפוש בגוגל.
שני עיתים ושתי עיתות שניהם לא הביאו שורות חיפוש...
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
זכור לי שעת זה יכול להיות גם זכר וגם נקבה
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
משנה עיתים

המשנה - מתייחס לבורא עולם ולא לעיתים. ולכן הוא זכר.

דוגמא לשימוש בנקבה. (למרות שהמילה עת מופיעה ברשימת המילים שיכולות לשמש גם בזכר וגם בנקבה. והשימוש המקובל בה היום הוא בנקבה)

"וּכְנוֹחַ לָהֶם יָשׁוּבוּ לַעֲשׂוֹת רַע לְפָנֶיךָ וַתַּעַזְבֵם בְּיַד אֹיְבֵיהֶם וַיִּרְדּוּ בָהֶם וַיָּשׁוּבוּ וַיִּזְעָקוּךָ וְאַתָּה מִשָּׁמַיִם תִּשְׁמַע וְתַצִּילֵם כְּרַחֲמֶיךָ רַבּוֹת עִתִּים."
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
לא ראיתי זלזול או זילותא, אבל הסיפור עצמו לא מאד ברור.
אף אחד לא משתנה בבת אחת, שרגע לפני זה היה 'ליטאי חשוב' ורגע אחרי הוא מתחיל לקפץ כמו באומן. הדברים מחלחלים לאט לאט, והצד השני מבין זאת עוד לפני שהריקודים בפועל החלו.

היו רמזים מוקדמים היא עצמה עיניים הוא החביא.
אבל צודק!
יש רעיון שכן יוכל להסתדר הענין הטכני הזה?
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אכן, אבל התכוונתי להטייה ברבים. משנה עתים ולא עתות.

זה לא משנה. עיתים או עיתות. המילה 'משנה' לא מתייחסת למילה עיתים/תות
או שלא הבנתי את שאלתכם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה